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    lundi 28 janvier 2013

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    from akira337

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    Bmw R1200 Supercharger by Tim Cameron


    Bmw R1200 Supercharger by Tim Cameron
    In 1928, Mr.Ernst Henne bought himself a BMW R37 and thought it would have been a good idea to provide it with a supercharger: with that bike, in the following six years, he conquered no less than 76 world records, reaching the crazy speed - for that time - of 216 km/h (134 mph approximately). Today, more than 80 years later, Australian designer Tim Cameronintroduces a graphic concept that is based on the same idea but applied to a modern BMW R1200 and its boxer engine. Simply dubbed ‘Supercharger Concept‘, the model would boast a cool compressor and a displacement increased up to 1500 cc, making it a pretty impressive machine.
    Bmw R1200 Supercharger by Tim Cameron
    The addition of the compressor would obviously bring along some issues in terms of space, so Mr. Cameron tilted the engine by 30 degrees to the front and positioned the oil coolers on the sides of the bike in order to make room for the supercharger to be bolt right on the top of the engine itself. Apparently, if the BMW Supercharger Concept were to be built for real, it could produce at least 200 horsepower.
    The design of the bike is very aggressive and futuristic: the beautiful integration of its angular lines combined with the sinuosity of its curves produces an overall sense of strength, modernity and brutal elegance. However, looking at it, we are not that convinced about the classic ‘ergonomics triangle’ made of handlebar, saddle and footpegs: it just doesn’t seem to be very well proportioned, and we just cannot help but wonder how a biker would really look and feel like sitting on it. Regardless of that we really like it.

    24H DAYTONA : L'ANALYSE D'UNE COURSE DÉBRIDÉE DE BOUT EN BOUT.



    Une page se tourne ! Cette édition 2013 des 24 Heures de Daytona marquait la dernière de l'ère Grand-Am avant de voir l'arrivée d'un championnat nord-américain unique en 2014, et le renfort des P2 et GT de l'American Le Mans Series. Avec 57 autos au départ de ce 51ème Rolex 24, on peut s'attendre à voir la grille prendre de l'ampleur dans un an sachant en plus que la catégorie GX ne demande qu'à se développer en plus des P2 et GT. Les places dans les garages de Daytona ne sont pas extensibles si bien que l'on pourrait bien avoir droit à des sélections pour pouvoir être au départ. C'est encore un peu tôt pour le dire mais avoir un contingent de 70 autos n'est pas utopique. Une chose est sûre, le Rolex 24 2013 nous a encore offert un spectacle de premier choix, les nombreuses neutralisations venant mettre un peu plus de piment. On a l'habitude en ALMS et le Grand-Am en fait de même. Du pur show à l'américaine. On aime ou on n'aime pas, mais tout le monde est logé à la même enseigne, ce qui donne des courses passionnantes. Nous en tout cas on adhère ! Les courses US ont le mérite de resserrer des positions qui seraient figées en Europe. On a vu des courses européennes nettement plus courtes et bien plus ennuyeuses qu'un double tour d'horloge floridien.
     

    Au fil des ans, les Daytona Prototype se sont embellis et n'ont plus rien à voir avec les « caisses à savons » que l'on connaissait au début. En DP on ne s'encombre pas de traction control et ABS. Si les châssis ne sont toujours pas en carbone, la formule a le mérite d'être bien moins onéreuse qu'une LMP2 par exemple. Les équipes roulant en Corvette DP ont eu beau se plaindre d'une Balance de Performance défavorable, on en retrouve tout de même cinq dans les huit premiers. Il va être difficile d'aller plaider une cause avec une feuille de classement. Il est pourtant clair que les Corvette DP manquent de puissance par rapport à la concurrence, et principalement les BMW. Les restart parlent d'eux-mêmes. S'il y a bien un domaine où Américains et Européens sont logés à la même enseigne, c'est bien cette fameuse BOP. On sait bien que la solution miracle n'existe pas et que tout est une histoire de compromis, ce qui forcément déplaît à ceux qui sont derrière. Max Angelelli nous confiait samedi soir que les 0.0000001 mm données aux Corvette n'avaient rien changé. Sans une pénalité un peu controversée en fin de course pour Joao Barbosa, on aurait tout de même pu avoir deux Corvette DP sur le podium. Il n'est pas certain que le Portugais méritait cela. Le Chip Ganassi Racing with Felix Sabates a donc une nouvelle fois fait parler la poudre, non sans avoir tremblé. La perte de la #02 a donné des sueurs froides à Chip Ganassi, sachant que Charlie Kimball a bien failli faire un strike avec la voiture sœur. Dans l'ensemble, les DP ont montré une belle fiabilité et il reste maintenant à voir ce que va donner l'association avec les P2. Nous avons profité de la visite de l'état major de l'ACO en Floride pour savoir s'il était envisageable de voir des Daytona Prototype à l'avenir dans la Sarthe et la réponse a été qu'il était bien trop tôt pour en connaître la réponse. On a pu constater que les relations franco-américaines sont au beau fixe avec des réunions communes en vue du futur. L'avis des pilotes concernant l'arrivée des DP au Mans est mitigée et chacun y va de ses arguments, recevables ou pas.

    S'il va falloir établir une équité entre DP et P2 en 2014, il en sera de même pour la catégorie GT avec les autos de l'ALMS et du Grand-Am. Actuellement, l'écart au tour entre DP et GT est inférieur à dix secondes, sachant que les GT « ALMS » sont bien plus vite que leurs homologues du Grand-Am. Avoir deux catégories en pleine bagarre, c'est très compréhensible pour le public, mais avec la présence de nouvelles autos semblables au look à celles présentes actuellement, cela pourrait bien changer la donne. Ce qui est acquis, c'est qu'Audi a remporté la seule course de 24 Heures qui manquait à son palmarès et la marque allemande a ouvert son compteur à Daytona avec une équipe (Alex Job Racing) habituée à faire rouler des Porsche. Ce premier succès pourrait bien en appeler d'autres. On entend déjà les critiques comme quoi Audi a encore pris le dessus en Endurance, mais d'une part Audi n'a dû son salut qu'à une fin de course tonitruante avec une stratégie impeccable, exceptée pour celle du Rum Bum Racing tombée en panne d'essence, et d'autre part personne n'empêche aux autres constructeurs d'en faire autant. On ne peut tout de même pas critiquer l'investissement d'une marque généraliste en ces temps de disette économique. Ce n'est un secret pour personne que le département Customer était renforcé par Audi Sport, ce qui ne sera pas le cas lors des autres manches Grand-Am. Finalement, Audi a appliqué quasiment la même technique qu'aux 24 Heures de Spa et du Nürburgring, sauf que là l'engagement était moins appuyé. On a tout de même pu constater que le Dr Ullrich est aussi « starifié » que ses pilotes. Nous avons pu le constater le vendredi après-midi dans le paddock où il a fallu attendre un bon moment pour lui soutirer quelques mots, le boss d'Audi Sport n'arrêtant pas de se faire prendre en photo avec des fans, sous le regard amusé de plusieurs pilotes Audi. L'autre bonne surprise est Ferrari avec une 458 Italia version Grand-Am arrivée à maturation. Il faut dire que Michelotto était bien présent dans les garages et que les pilotes n'avaient rien de chauffeurs de seconde zone. Habitué aux victoires en terre floridienne, les Porsche n'ont guère été vernies même si elles ont joué les trouble-fêtes, notamment chez Magnus Racing où il y a de quoi nourrir quelques regrets avec une panne d'essence dans les derniers instants. Chez BMW, la M3 a souffert de son âge avec une seule auto en course, l'autre étant détruite. Maxime Martin aura tout de même pu découvrir un nouvel univers avec une 18ème place finale. Quant aux autos de la catégorie GX, seules les Porsche Cayman ont brillé, les Mazda6 étant encore un peu fébriles.

    Une très belle édition en DP et une très belle édition en GT, voilà ce que l'on peut retenir de ce 51ème Rolex 24, dernier du nom sous l'appellation Grand-Am. Il reste maintenant moins d'un an au législateur pour nous concocter un règlement où tout le monde y trouvera son compte. 

    Sur les quatre Français au départ en DP, tous étaient originaires du Team Peugeot Total en Endurance, et le meilleur aura été Sébastien Bourdais, 6ème au volant de la Ford-Riley/Starworks Motorsport with Alex Popow. Malgré de très beaux relais, Simon Pagenaud n'a pu faire mieux que 21ème sur la BMW-Riley/Team Sahlen. Sur la Corvette DP/8 Star, Stéphane Sarrazin et Nicolas Minassian n'ont pas été épargnés par les embûches avec de récurrents soucis de boîte de vitesses. Le tandem ne parviendra pas à rallier l'arrivée. Les Frenchies avaient aussi de quoi briller en GT. Jusque dans la dernière heure, Nicolas Armindo pouvait espérer l'emporter sur la Porsche/Magnus, mais le champion ELMS GTE-Am en titre ne terminera que 5ème. Le natif de Colmar a montré une nouvelle fois sa pointe de vitesse, et on ne peut que regretter que Porsche ou Audi n'ait pas fait appel à ses services comme pilote officiel. Chez Manu Collard et Romain Dumas, il y a aussi de quoi être amer car avec un tel tandem on ne peut que jouer les positions de tête. Malheureusement, un bris de différentiel sur leur Porsche/TRG a stoppé net la très belle remontée des deux compères. Même sanction pour Patrick Pilet qui n'a pu rejoindre l'arrivée sur la Porsche/MOMO NGT, malgré des relais sans la moindre fausse note. Quant à Kévin Estre (Porsche/Mühlner) et Tristan Vautier (Mazda/SpeedSource), ils ont tous les deux vu leurs montures rendre les armes très tôt dans la course.

    Rendez-vous en 2014 sous le soleil de Floride, même si avant cela il va y avoir les 12 Heures de Sebring, dernière du nom de l'ère ALMS. 2013 est aussi une année de transition au pays de l'Oncle Sam. Rendez-vous les 25 et 26 janvier 2014...
     

    by Laurent Mercier(Endurance-Info.com)

    Michael Schumacher to race karts in 2013


     Michael Schumacher to race karts in 2013
    Now back in retirement, Michael Schumacher will return to his karting roots in 2013.
    In the days after the seven time world champion's last grand prix late last year, we reported that the 44-year-old had signed up to be a test driver for the Italian kart maker Tony Kart this year.
    Spain's El Mundo Deportivo newspaper reports that the great German will in fact be racing in 2013.
    Michael Schumacher
    Preparing for his new race seat in the KZ category, Schumacher was testing his Tony Kart at the Lonato circuit in Italy last week and - reportedly - his laptimes were "very good".
    Meanwhile, the Kolner Express newspaper reports that - with Hermann Tilke on board as designer - Schumacher has commissioned a new world championship-standard karting circuit near Cologne.
    "We will build the best track in Europe," Gerhard Noack is quoted as saying.
    Tilke confirmed: "The plans are ready."
    Michael Schumacher
    Michael Schumacher

    Eddy's Extreme Enduro 2013, Tong, British Extreme Enduro Championship

    Round 1 of the 2013 British Extreme Enduro Championship from Tong near Bradford. Riders include David Knight, Jonny Walker, Graham Jarvis, Danny McCanney, Paul Bolton, Ben and Dan Hemingway, James Dabill and Alexz Wigg.


    1  DAVID KNIGHT
    2  JONNY WALKER
    3  DANNY MCCANNEY
    4 ALEX WIGG
    5 GRAHAM JARVIS
    6  PAUL BOLTON
    7  DAN HEMMINGWAY
    8 JAMES DABILL
    9  ROB JOHNSON
    10 LEE EDMONDSON

    Louis Vuitton Presents: Craftsmen on Wheels


    These state of the art - not for sale - unique pieces are also highly functional equipment, designed by Louis Vuitton and produced in collaboration with the most renowned craftsmen in their respective field. Faithful to its innovator origins, this luxury Bike Polo perfectly embodies the exclusive sport objects produced by the House.
    With this film, director Jonathan Leder introduces his highly aesthetic vision of bike polo, an elegant back-lit choreography where all the players glide into a film noir scenery; a hazy staging featuring the “Louis Vuitton Boys”, not without a touch of irony…

    Pipeburn on Pinterest


    Let's face it, although Scott and I are handsome, smart, witty guys who's writing will one day stand alongside that of Hemingway and Kerouac, the real reason you come back here day after day is the great photos of the bikes. Well, what if I told you that there's a place where you can now see every bike we've ever posted on Pipburn in one place? Every. Single. One. There's one thousand of them to be exact, and as of right now they are all up on Pinterest for your eye-candy-ing pleasure. Take a look, and make sure you follow us when you're there. Enjoy!

    KTM 1290 Superduke


    From DERESTRICTED 
    Next Wednesday we have something a little bit special to show you on derestricted. We did a photoshoot for it today and since the light was so good I also took a few of the KTM 1290 Superduke concept bike which we still have in the Kiska studio.
    ktm superduke 1290 01 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test
    ktm superduke 1290 02 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test
    This was my first time shooting with the Sigma 17-50mm 1:2.8 EX DC OS HSM lens and I have to say I am really impressed. I also shot RAW which is something I haven’t done much of in the past. It is quite clear that the combination of the Sigma EX lens and shooting RAW gives a much better result than my old 35mm prime which I have been using for the past couple of years. This combination should help take the photos I shoot on derestricted to a higher level in future. Not that this bike actually needs any help to look good!
    ktm superduke 1290 03 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test
    ktm superduke 1290 04 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test
    ktm superduke 1290 05 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test
    ktm superduke 1290 06 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test
    ktm superduke 1290 11 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test
    ktm superduke 1290 08 KTM 1290 Superduke   Sigma lens test

    Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s


    Red Bull KTM Factory rider Ken Roczen of Germany took his first win of the 2013 
    Supercross West 250SX Series while teammate Ryan Dungey was on the podium
     in third in the 450 cc class at Round 4 of the series in Oakland’s O. Co Coliseum.

    Roczen was again fastest in the afternoon practices and went on to take his heat win,
     his fourth in the heats this season. The German teenager then got away well in
     the main event and was nicely placed at third in the first corner.

    He quickly moved around fellow KTM rider Joey Savatgy to move into second 
    on the first lap and began to close the gap on the lead ride of Cole Seely.
     Then as they approached the finish line jump, Roczen made a mistake and landed
     on an inside tuff block. This launched him straight into the face of the finish line jump.
     He came right off the bike as he rolled over the jump but managed to stay in control, 
    remounted and held onto second place.
    From then on Roczen made no mistakes and slowly closed the gap on Seely. 
    He took the lead with three laps to go, went on to register his first victory of the
     2013 season and is now in front in the championship points.
     He starts with the coveted red plate in the next round (Anaheim 3) February 2, 2013.
    71339 Roczen SX2013 Oakland 016 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71338 Roczen SX2013 Oakland 015 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71336 Roczen SX2013 Oakland 013 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71333 Roczen SX2013 Oakland 010 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71332 Roczen SX2013 Oakland 009 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71331 Roczen SX2013 Oakland 008 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71325 Roczen SX2013 Oakland 002 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71324 Roczen SX2013 Oakland 001 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71323 Roczen10 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71318 Roczen03 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71316 Roczen01 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    Good night for Dungey
    Ryan Dungey laid down the fastest lap in the final 450-class practice session of
     the day and went on to race in the first heat. He was third at the start, advanced
     to second and carried the position to the flag to easily qualify for the main event.
    But it was in the eventful main that Dungey unrolled his great comeback power. 
    He rounded the first corner in a good position in the middle of the pack but then 
    Chad Reed crashed going into the second corner and took out multiple riders. 
    The riders tumbled around Dungey and his bike got pushed to the outside of the track.
     He maintained his cool to move around the fallen riders but lost ground and 
    was then near the back. He then had to open the throttle and work hard
    to get back in the top ten in the next laps. At the halfway point he had moved
     into the top five, and started to make a move on the top riders.
     One lap later he passed Mike Alessi to move into fourth and slipped by
     Justin Brayton into a podium spot in the next lap.
    Dungey continued to close the gap on the second placed Davi Millsaps right to the finish.
     He crossed the finish line just a few bike lengths behind him to pick up 
    his second podium of the season. Dungey’s speed was definitely evident
     to all who watched him in Oakland and his determination to get back up
     front landed him a podium spot. Now four rounds into the season,
    he sits fourth overall in the point standings.
    Next Event: Anaheim III – February 2, 2013
    250 West Main Event Results:
    1, Ken Roczen – KTM
    2, Cole Seely – HON
    3, Jason Anderson – SUZ
    4, Martin Davalos – KAW
    Other KTM
    5, Malcolm Stewart – KTM
    6, Joey Savatgy – KTM
    16, Josh Cachia – KTM
    250 West Point standings:
    1, Ken Roczen – 91
    2, Cole Seely – 80
    3, Eli Tomac – 76
    4, Zach Osborne – 58
    5, Jason Anderson – 52
    Other KTM
    7, Martin Davalos, KTM – 48
    9, Malcolm Stewart, KTM – 45
    12, Joey Savatgy, KTM – 38
    19, Josh Cachia KTM – 12
    450 Main Event Results:
    1, Ryan Villopoto – KAW
    2, Davi Millsaps – SUZ
    3, Ryan Dungey – KTM
    4, Trey Canard – HON
    5, Mike Alessi – SUZ
    Other KTM
    7, Matt Goerke – KTM
    14, Les Smith – KTM
    450 Point standings:
    1, Davi Millsaps – 85
    2, Trey Canard – 78
    3, Ryan Villopoto – 77
    4, Ryan Dungey – 68
    5, Chad Reed – 65
    Other KTM
    10, Matt Goerke – 39
    71357 StewartM SX2013 Oakland 002 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71356 StewartM SX2013 Oakland 001 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71354 Savatgy SX2013 Oakland 002 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71350 Savatgy03 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71313 JDR SX2013 Oakland 001 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71311 Goerke SX2013 Oakland 003 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71307 Goerke01 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71303 Dungey SX2013 Oakland 011 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71302 Dungey SX2013 Oakland 010 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71296 Dungey SX2013 Oakland 004 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    Cudby photos
    71295 Dungey SX2013 Oakland 003 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71287 Dungey01 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s
    71284 Cacchia02 Supercross Rd. 3: Roczen wins 250; Dungey third 450s