ACE CAFE RADIO

    lundi 22 avril 2013

    Motegi Super Drift Challenge: Matt Powers vs. Mike Essa


    Bentley plotting four-door coupe


    Bentley Continental GT V8

    To rival CLS and 6-Series GranCoupe

    Bentley’s CEO Wolfgang Schreiber has declared the prospects of a Continental GT-based four-door coupe are being analyzed.
    Bentley Continental GT V8
    Set to tackle the Mercedes-Benz CLS and BMW 6-Series GranCoupe, the four-door Bentley isn't expected before 2016. One of the reasons is because the British marque is focusing on an SUV since they believe "the market is here".
    Bentley Continental GT V8 16.3.2012
    Bentley has plans of increasing sales to 15,000 units by 2018, considerably more than the 8,510 cars sold in 2012. The SUV will play an important role to reach this figure, but they do admit a four-door coupe priced at around 130,000 GBP (198,000 USD / 152,000 EUR) would help attract new clients.
    Bentley Continental GT V8
    via Worldcarfans

    Cotton Candies: The girls of American Apparel


    Colourful cotton and bare skin: no other fashion label embodies the hipster movement of the noughties as strongly as American Apparel – not least because of the frivolous adverts, which showed innocent girl-next-door types sprawled in unambiguous poses



    There are no statistics available on the number of accidents caused by the girls from American Apparel as the young ladies basked on their billboards on Sunset Boulevard, openly demonstrating the benefits of skin-tight leggings or transparent swimsuits, watching the commuters below them. The sight of bare skin is nothing unusual in Los Angeles, but in combination with amateur aesthetics, suburban teenage innocence and the breathy promise of full lips, the ads are strangely provocative. In the UK, some of the more sexually charged images were banned.

    Behind the company which uses the label ‘Made in the USA’ and promises fair wages for more sustainable fashion production is the Canadian CEO Dov Charney. The founder of American Apparel is not just the face of simple, slogan-free clothing, but also the ad campaigns, and many of the models that are seen lounging in brief underwear or aerobics outfits work as saleswomen for the company or were ‘spotted’ by Charney on his travels. Unlike such competitors as H&M or GAP, American Apparel does not heavily Photoshop its models – a suggestion of leg hair or dark spots all adds to the credibility of the image.


    However, this ‘aesthetic of authenticity’ is often only a hair’s breadth from pornography. As a formative influence on fashion photography in the new millennium, it has nevertheless gone down in advertising history.
    Related Links

    Archived ads from American Apparel can be found at www.americanapparel.net

    Text: Jan Baedeker (Classic Driver)
    Photos: American Apparel

    VdeV Endurance Series :MUGELLO PROTOS : WOLF (BELLAROSA/LATIF), CHEF DE MEUTE...



    On s'attendait, comme souvent, à de belles batailles chez les sports prototypes, mais cette seconde épreuve du championnat 2013 aura vraiment été passionnante à plus d'un titre. Une course relancée à de nombreuses occasions, suite à des sorties de piste, des ennuis mécaniques ou des accrochages... peu d'équipes auront été épargnées durant ces 6 heures d'endurance.

    C'est le samedi matin que les protos disposaient de la piste pour leur séance de qualifications. Après cette heure de roulage face au chronomètre, on retrouvait en tête la n°8 de TFT avec Vincent Capillaire en 1:41.401. Derrière lui la Norma n°40 (Mondolot/Zollinger/Fargier) à 0.148s, voiture leader au classement général du championnat après Barcelone. En troisième place, la Norma CD Sport n°3 du duo Dannielou/Pialat. Essais libres du vendredi et qualifications du samedi ont, par ailleurs, permis à de nombreux pilotes de découvrir les 5.245 kilomètres de ce magnifique, mais exigeant, circuit italien.

    Rendez-vous à 10h, le dimanche matin, pour le départ lancé dans la longue ligne droite du Mugello. Tous les pilotes réalisent une première boucle sans encombre. Dès ce premier quart d'heure de course, on est impressionné par la performance de Grégory Fargier au volant de la Norma n°40 de l'équipe Palmyr, car c'est par paquets de secondes qu'il prend rapidement ses distances sur la majorité du peloton.

    Vincent Capillaire, auteur de la pole sur la Norma n°8 de TFT, semble être l'un des seuls à pouvoir suivre le rythme, mais il reste en retrait pour conserver sa seconde place sans forcer sur la mécanique ni abîmer ses gommes, alors qu'il reste encore plus de 5 heures de course. Derrière lui, les choses se mettent en place au fil des tours ; la Norma TFT n°8 et la Tatuus MSR Corse n°70 se battent pour la troisième place, bientôt rejointes par la n°1 de CD Sport. Un beau Top 5 en tête duquel Grégory Fargier continue d'évoluer à un rythme soutenu. Dans le peloton, les changements de positions sont nombreux, et l'on a parfois l'impression d'être dans une course sprint à la vue de certains duels musclés dans ces premières heures de course. Les choses se calment peu à peu et l'on pense que la course va désormais se dérouler plus calmement. C'est sans compter sur les premiers ennuis mécaniques qui envoient plusieurs concurrents dans les stands, alors que l'on n'a pas encore effectué un tiers de la course. Plusieurs sorties de piste font aussi évoluer le classement au sein du peloton, et il ne se passe pas 5 minutes sans qu'un événement ne vienne animer cette manche du Mugello.

    Après 1h30, la voiture de tête a pris un tour à plusieurs concurrents et évolue au milieu du peloton lorsqu'elle s'accroche avec la n°3 pilotée par Maxime Pialat. Fargier repasse par les stands, mais la n°40 perd un minimum de temps puisque les mécaniciens réussissent à redresser un triangle plié. Pour la n°3 de CD Sport, qui remontait vers le top 5 après un début de course moyen, c'est plus grave ; elle va passer plus d'une demi-heure dans son box afin de réparer. Peu de temps après, c'est au tour de la n°1 de connaître des soucis lorsqu'elle doit redémarrer après son ravitaillement essence. On approche la mi-course, la n°8 et la n°45 se battent en tête, mais c'est cette fois-ci, c'est au tour du safety car d'entrer en piste pour une durée de 5mn, provoquant un regroupement du peloton et de nombreux passages au ravitaillement. Au restart, on assiste à une belle bagarre avec la Norma CD Sport n°1 qui talonne la n°45 d'Avelon Formula ; Bellarosa finira par lâcher prise face à un Thomas Accary déchaîné. Seulement quelques tours effectués depuis que la voiture de sécurité est rentrée, et la n°40 de Palmyr (Mondolot/Zollinger/ Fargier), animatrice du début de course, est cette fois arrêtée en bord de piste. Elle sera ramenée aux stands et pourra repartir, mais la victoire est désormais hors de portée. Mêmes déboires pour la n°41 de Palmyr, a priori les deux protos ont eu le même souci d'alternateur et se sont arrêtées dans le même tour.

    Après cette série de péripéties, le classement à l'attaque de la 4e heure de course est donc le suivant : Wolf Avelon Formula n°45 - Norma CD Sport n°1 (+7s) - Norma TFT n°8 (+24s).

    Chez CD Sport les trois autres voitures ne connaissent pas la même réussite puisque les ennuis sont réguliers depuis le début de course, et la numéro 4 finit par abandonner (problème moteur) alors qu'Inès Taittinger venait de prendre le volant. Les hommes de tête ne sont pas épargnés, puisque c'est ensuite au tour de la n°8 de rentrer à plusieurs reprises avec des problèmes de palettes ; elle perd sa seconde place, mais reste tout de même 3e. Devant, la n°1 et la n°45 s'échangent le fauteuil de leader à la faveur des ravitaillements et changements de pilotes, mais rien n'est donc encore fait.

    Petite frayeur pour la n°1 qui a du mal à redémarrer après son passage à la pompe, un problème que de nombreux protos ont d'ailleurs connu ce week-end. Elle finit par repartir après un passage au box, mais perd plusieurs minutes. Quelques temps après, c'est au tour du pilote de la Wolf de tête de connaître son moment de stress, puisqu'il s'accroche en piste avec la n°42 de Palmyr qui finit dans le bac à graviers ; heureusement pour elle, la n°45 continue son chemin vers la ligne d'arrivée avec peu de séquelles de cette rencontre. Peut-être une conséquence de cet accrochage, dans l'avant-dernier tour elle est victime d'une crevaison lente qui aurait pu lui coûter la victoire.

    Vincent Capillaire, qui était, rappelons-le, auteur de la pole, a repris le volant de la TFT n°8. Il enchaîne des chronos impressionnants, mais il ne pourra faire mieux que la troisième place.

    David Zollinger a pris le volant de la n°40 pour les 20 dernières minutes de course (il n'avait pas encore roulé !), mais c'est un week-end qui ne sourira pas aux vainqueurs de Barcelone qui ne terminent que 18e après leurs nombreux soucis.

    L'hymne italien retenti sur le podium du Mugello pour la victoire de l'équipe Avelon Formula et de ses pilotes Ivan Bellarosa et Alessandro Latif (Wolf n°45) ! Sur la seconde marche, le trio Thomas Accary/Damien Delafosse/Thibaut Bossy avec la Norma n°1 de CD Sport. Troisièmes : William Cavailhes, Vincent Capillaire et Karim Doguet sur la Norma TFT n°8.

    Le top 5 est complété par les Tatuus n°7 et n°5 de TFT qui réalise ainsi un beau tir groupé sur cette épreuve du Mugello ; la Tatuus n°6 est aussi 7e. Une fois de plus, on retrouve les trois constructeurs dans les cinq premiers. Le championnat est loin d'être joué, même si la Norma TFT prend une belle place au classement général après ses deux podiums en deux manches.

    Quelle course en Endurance Proto ! On a rarement vue une épreuve avec autant de rebondissements, et de tous types. Accrochages, ennuis mécaniques, sorties de piste, pénalités, safety car... Un panel complet d'événements de course qui n'a cessé de rebattre les cartes durant ces 6 heures, et de maintenir la pression sur les pilotes et les teams. La mécanique et les Hommes ont souffert, mais cette course du Mugello restera certainement dans tous les esprits.

    Prochaine étape, et troisième manche du championnat 2013 de l'Endurance Proto, les 31 mai, 1er et 2 juin au Castellet sur le circuit Paul Ricard, avec cette fois-ci une manche de 4 heures.

    Source : VdeV Endurance Series

    FIAT 600 JOLLY BY GHIA


    ghia4
    images courtesy RM auctions
    It's never really occurred to us to aspire to an apartment in Monaco, or a Cabana in some bond-villainish kind of tropical island, full of bikini-ed Amazons and dodgy Lotharios, with digits and teeth made of aerospace materials. But if we ever would have done we would have fantasized about installing a salmon pink cutie like this Fiat 600 Jolly by Ghia.
    ghia1
    But this was no bond villain's island runabout: rather the chairman of Fiat's yacht tender. The result of suave and loaded Gianni Agnelli’s desire, this piece of automotive camp was offered to the public in limited numbers from 1957. Based upon the standard Fiat 500, the Jolly came with reinforced bodywork with a byzantine 'Surrey' top, wicker seats straight off the patio and no doors. It was built by Ghia - before Ford bought up the brand and debased the noble Carrozeria into a trifling trim level - and so it boasted excellent build quality and an appropriately high price tag, more than double the cost of a standard 500. That's erm, Jolly pricey. Sorry.
    ghia2
    RM recently off-hired this particular little beauty for over £100K: so we wonder what sort of yacht-owner would have the oligarch-like audacity to snap this up.
    Whoever it was, you have to salute his jaunty steeze.
    ghia6
    ghia7
    ghia3

    Kawasaki W650 by Maria Motorcycles Portugal


    Breaking News! A furious Hurricane Jane from Portugal has hit the shores of Moto Rivista. This category 5 Hurricane is based on a Kawasaki W650 and has been crafted by Maria Motorcycles of Lisbon, Portugal .
    This custom Kawasaki W650 has been inspired by the 60´s classic cars. A golden era where cars were simple and beautiful, with silver paintings, brown interior leathers and shining chrome. Maria’s design approach is a constant search for that simplicity and classy look.
    The bike has been painted with subtle colors – silver grey, white and black. It features a leather brown seat that pairs with the gran turismo handlebar grips and the golden chain. The Ace Clubman handlebar is a perfect match to give this Kawasaki W650 the vintage café racer style. The headlight was changed to a smaller one, integrated with a front number plate. At the rear Maria selected a tail lamp used on 1915-33 HD models.
    This custom Kawasaki W650 Hurricane Jane rolls on Firestone Deluxe tires, mounted on alloy rims with new spokes and painted hubs. Maria Motorcycles also modified the front and rear fender to suit the new style.
    According to Maria Motorcycles “This bike is intended to have some history on it, so we didn’t want to give it a brand new shiny look. Some parts where intentionally left as they were, in order to maintain the personality we didn´t want to erase. A mixture of shiny and raw looks is something we find conceptually cool, like the 60´s cars.
    Hurricane Jane comes alive when you ride this beauty. The two cylinders, and 650cc are amazingly powerful, and with the carbs re-tuned. Noisy as it can get, the vintage muffler gives us a feeling of riding a real beast. The Daytona speedometer is fitted behind the number plate so you always know how fast you are going over the law!!”
    This Kawasaki W650 is small and sweet but really fast and noisy for the ears. This is Jane, a really furious Hurricane!
    Visit - Maria Motorcycles | Maria on Facebook – Like them here

    sportscar racing 1962-1973. rainer schlegelmilch


    The golden era of sportscar racing, 1962-73, rolled out before you in Rainer Schlegelmilch’s work, Sportscar Racing 1962-1973
    Sportscar-Racing-1962-1973-Rainer-Schegelmilch-001
    From 1962-73 is a rather specific era of sportscar racing for Rainer Schlegelmilch to focus on, considering he dedicated over half a century’s worth of snaps to his other recently released work, 50 Years of Formula 1 Photography. That is until we consider just what, and who, was competing during this period.
    Sportscar-Racing-1962-1973-Rainer-Schegelmilch-004
    While the likes of Ferrari and Porsche still compete at the top level, legendary makes such as Matra – though sadly no longer with us – left their own indelible mark on the World Sportscar Championship scene. Indeed, while Ferrari, Porsche and Ford dominated the 24 Hours of Le Mans during the 1960s, Matra took three wins back-to-back from 1972-74 with variants of the MS670.
    Sportscar-Racing-1962-1973-Rainer-Schegelmilch-003
    Then there’s the array of competition-spanking machines that made their presence felt like a sledgehammer to the temple on-track, such as the Porsche 917, the Ford GT40 (Ford’s two-fingered salute to Enzo Ferrari that romped to victory at La Sarthe four years in a row from 1966-69), and the Ferrari 250 LM.
    Sportscar-Racing-1962-1973-Rainer-Schegelmilch-005
    Plus, in an era when competing in a different motorsport discipline wouldn’t have you hauled before the team boss (though Robert Kubica’s rally accident in 2011 that leaves a question mark over his F1 future reminds us what can happen), topline greats such asJim ClarkGraham HillPhil HillClay RegazzoniJochen RindtBruce McLaren and Mario Andretti would regularly throw down atLe Mans, the Nurburgring and Spa-Francorchamps. And let’s not forget that Steve McQueen did his bit for sportscars in 1971, with the release of Le Mans. By the way, if you’re after a vintage McQueen poster…
    Sportscar-Racing-1962-1973-Rainer-Schegelmilch-002
    A very specific focus for Schlegelmilch’s latest work then, certainly, but with 537 pages of the hardback fit to bursting with original high res images and on the ground atmosphere. By now, with crankandpiston recommendations aplenty, your motorsport library will be getting pretty stuffed.
    There’s always room for one more though.
    - Shots courtesy of Frechmann Kolón

    Roland Sands Vidéo


     
    Products like our new Slant Exhaust and Intake systems with Vance and Hines were developed with everyone’s commitment to bring something exciting to the market. Our new seat line has been a massive step in a new direction and one which the team at RSD and Mustang seats is very proud to introduce. The continued expansion of our existing line up with Performance Machine shows the dedication and team work involved in producing over 190 new products for 2013. This video is a reminder that our racing spirit still exists through every product we bring to the market. The competitive drive is still there, we hope you enjoy the results. 
     
    Check out all of our new bikes for 2013 and even more new products!
     
    RSD 2013
    RSD 2013
    RSD 2013
    RSD 2013
     
    Posted In: RSD

    Ducati SS Paranoia by Death Spary Custom



    THE PRANCING HORSE DESCENDS ON SUZUKA


    You may remember that I featured a very special and unique Ferrari F40 around this time last year. I titled that feature ‘An afternoon with a legend‘ – a rather fitting choice of words I thought, considering my particular infatuation with Ferrari’s rawest ever street car. Today, at Suzuka circuit, I counted a total of 12 F40s, three 288 GT0s, three F50s, three Enzos and eight 599 GTOs…shall I keep going?
    But this being Japan, and today’s event being the first day of the Ferrari Racing Days, such a mouthwatering turnout was to be expected.
    Tomorrow will actually be the main day, but there was no way I was going to hit the sack without sharing some of the awesomeness I witnessed today. On top of these sort of views in the paddock…
    … were views of practice and the first qualifying session of the Asia Pacific Challenge series.
    This international mix of 458 Challenge drivers will be pitching their race cars against each other…
    … and a very special guest…
    … who will starting from the very last place on the grid and attempting to work his way up towards P1. Any ideas who it might be?
    Ferrari Japan has done an incredible job putting this event together.
    No matter if you are a die-hard Cavallino enthusiast…
    … or just there to enjoy the sights and sounds of some of Ferrari’s rarest limited edition creations.
    These privately owned cars were neatly lined up in the paddock for everyone to see and enjoy…
    … but Ferrari had also prepared a variety of display areas inside the pits, like this beautifully-lit selection.
    Unfortunately Ferrari’s latest hypercar, LaFerrari, wasn’t present, but the official launch video was being projected onto a big screen in one of the pits.
    Seeing that Ferrari’s history hadn’t been forgotten was a very welcome surprise. Cars like this 1957 250GT Tour De France…
    … sat along side other greats, like the 1967 375GTB/4 Daytona.
    Ferrari is attempting to create a stronger and more accessible bond with its fans, and allowing them to get up-close-and-personal with its current line up is a great way to show everyone first hand what Ferrari design and quality is all about. Its latest front engined V12 beast, the F12 Berlinetta, which represents the true essence of modern day Ferraris, was one of the cars that people could check out.
    It was probably by mid-afternoon that the action on track intensified. In between the various Challenge practice sessions…
    … Ferrari Japan’s own press fleet was used to give lucky fans a quick spin around Suzuka.
    Customers that had signed up for the soukoukai session had a chance to drive their cars hard…
    … but no matter how good of a driver you are, you should always remember to warm up your tires first. This 599 GTO ended up in the kitty litter in its out lap, understeering out from the “S” curves. Luckily no damage was done.
    In a closed-off pit four FXXs were being prepped for their short outing on track tomorrow. I can’t wait to hear their unbridled V12 engines scream down the Suzuka straight at full noise!
    The Challenge series continued to race right until 6pm tonight…
    … the drivers attempting to string together a fast lap during the first qualifying session of the weekend. With the possibility of rain for tomorrow’s final qualifier, getting a good time today was a must.
    Shooting at tracks up and down Japan almost on a weekly basis sort of tones down your enthusiasm for the cars you get to see. But today was very different. Seeing all these cars lined up…
    … and then blasting around Suzuka really put a smile on my face. Talk about a once in a lifetime opportunity. Which I why I am still up at 2am putting this post together…
    … so I could share this first selection of images from the unique day with you. A day where I found a little slice of Italy right in the middle of Japan.
    I’ll be back soon with more from Suzuka, but in the meantime make sure you download some of the desktops below.

    Dino Dalle Carbonare