ACE CAFE RADIO

    dimanche 7 juillet 2013

    VAL DE VIENNE, 2 : BELTOISE/PASQUALI (MCLAREN/LOEB) VAINQUEURS !



    En manque de réussite lors des dernières manches du Championnat de France FFSA GT, le team Sébastien Loeb Racing regoûte aux joies de la victoire après une course parfaite d'Anthony Beltoise et Laurent Pasquali. Le duo devance la Porsche/Pro GT by Alméras de Philippe Giauque et Franck
    Perera, ainsi que la Ferrari/Sofrev-ASP des leaders du classement général, Fabien Barthez et Morgan Moullin-Traffort. Franck Morel et Erwin France l'emportent en Coupe de France GT, non sans avoir dû combattre.

    Le film de la course.
    Après avoir signé sa troisième pole consécutive, Morgan Moullin-Traffort prend le meilleur départ au volant de la Ferrari/Sofrev-ASP. Parti 4e à bord de la McLaren/Sébastien Loeb Racing, Anthony Beltoise se hisse au 2e rang, devant la Ferrari/Sport Garage d'Arno Santamato et la Porsche/Pro GT de Franck Perera. Le premier tour est mouvementé, avec Grégory Guilvert qui rétrograde de la 3e à la 6e place, et Enzo Guibbert qui part en tête à queue après un contact avec un autre concurrent. Antoine Leclerc doit quant à lui repasser par les stands suite à un problème de direction pour la McLaren/ART Grand Prix n°11.

    En tête, Morgan Moullin-Traffort et Anthony Beltoise creusent l'écart. Au cœur du peloton, Laurent Groppi et Jean-Philippe Dayraut entament leur remontée, pour pointer respectivement aux 7e et 8e positions après une dizaine de minutes. Devant eux, Ulric Amado avec la McLaren/ART Grand Prix n°12 et Soheil Ayari avec la Ferrari/Sofrev-ASP n°20 s'expliquent pour une place dans le Top 5. L'Aixois parvient à trouver l'ouverture après un portière contre portière dans le 16e tour. Dans la foulée, Jean-Philippe Dayraut est victime d'un problème d'accélérateur.

    A la mi-course, Morgan Moullin-Traffort, alors leader avec une seconde d'avance, se fait gêner par un retardataire. Anthony Beltoise saisi l'opportunité et s'empare des commandes pour finir son relais en trombe ! A la fin de la phase des changements de pilotes, les leaders entrent aux stands. Désormais dans le baquet de la McLaren/Sébastien Loeb Racing, Laurent Pasquali prend la piste en menant solidement devant la Porsche/Pro GT de Philippe Giauque, les deux Ferrari/Sofrev- ASP, celles de Jean-Luc Beaubelique et Fabien Barthez, ainsi que la Ferrari/Sport Garage d'Eric Cayrolle. 7e, l'Audi/Saintéloc de David Smet doit repasser par la pitlane pour une pénalité (non- respect du temps imparti dans les stands). A la lutte pour le 8e rang, Eric Debard fini sa course dans le bac après une poussette de Grégoire Demoustier. Demoustier continue son chemin et gagne encore une position alors qu'il reste dix minutes.

    Laurent Pasquali ne tremble pas et renoue avec la victoire associé à Anthony Beltoise. Pas inquiété, Philippe Giauque s'offre un nouveau podium avec Franck Perera. En revanche, Jean-Luc Beaublique a dû céder sa troisième place. Géné par un autre concurrent à qui il essayait de prendre un tour, le local de l'étape se retrouve bloquer dans le bac à sable. Auteur d'un solide relais, Fabien Barthez qui hérite de la dernière marche avec son acolyte Morgan Moullin-Traffort.

    Forts d'une nouvelle belle prestation, Eric Cayrolle et Arno Santamato se classe quatrième, à seulement troisième dixièmes du podium. Grégoire Demoustier et Ulric Amado complètent le quinté, devant l'Audi/Saintéloc de David Smet et Grégory Guilvert, ainsi que l'Audi/Speedcar de Vincent Abril et Dino Lunardi. Les duos Duqueine/Groppi, Tardif/Marroc et Police/Cazenave terminent également dans le Top 10.

    La course a été mouvementée en Coupe de France FFSA GT. Alors que la Porsche/Pro GT a été bouchonnée au départ, la Ferrari/JMB Racing de Patrice Madelaine et Jérôme Demay a pris la tête jusqu'aux changements de pilotes. C'est ensuite la Porsche du Graff Motorsport, d'Eric Trouillet et Franck Gauvin qui lui a succédé au sommet de la hiérarchie, avant un finish disputé. Un temps leader, la Ferrari/JMB Racing a cette fois dû céder face à la Porsche/Pro GT de Franck Morel et Erwin France, à seulement quatre minutes du drapeau à damiers. Les deux hommes s'imposent finalement devant Graff Motorsport et donc JMB Racing, troisième après avoir été impliqué dans un accrochage.

    Les réactions.
    Laurent Pasquali (McLaren MP4-12C n°8/Sébastien Loeb Racing), 1er Course 2, Championnat de France GT : « J'avoue que j'ai eu un relais assez tranquille. Anthony a vraiment fait un super boulot en début de course. Je n'avais plus qu'à rouler et je n'ai pas connu de problème. Je suis vraiment très content pour toute l'équipe, qui a beaucoup travaillé tout au long du week-end. C'est super de gagner à nouveau ! »

    Anthony Beltoise (McLaren MP4-12C n°8/Sébastien Loeb Racing), 1er Course 2, Championnat de France GT : « J'ai pris un bon départ et j'étais même surpris de me retrouver 2e. La bagarre a été belle avec Morgan. Je suis déçu qu'il ait été géné par un autre concurrent, le même qui m'avait percuté à Spa. Je suis très heureux pour l'ensemble du team, et pour Laurent qui a fêté son anniversaire hier ! »

    Franck Perera (Porsche n°1/Pro GT by Alméras), 2e Course 2, Championnat de France GT : « Nous avons fait une bonne course, même si le départ a été difficile. Je n'ai pas pu passer et je me suis retrouvé bloqué derrière une Ferrari. Nous espérions être un peu mieux avec la Porsche ici, mais c'est un beau résultat après quelques meetings compliqués. Ça devient compliqué au championnat, mais nous allons essayer de continuer à décrocher de tels résultats. »

    Fabien Barthez (Ferrari 458 GT3 n°16/Team Sofrev-ASP), 3r Course 2, Championnat de France GT : « Troisième aujourd'hui, c'est une satisfaction. Morgan a été géné par un retardaire et c'est dommage car il avait réalisé un super relais. La voiture était excellente, constante sur toute la course. Nous sommes partis de la pole position mais, compte tenu des handicaps-temps, nous pensions finir 6e ou 7e. Etre troisième après la victoire d'hier, c'est un week-end parfait. »

    Prochaine Etape du GT Tour : Magny-Cours les 7&8 septembre.

    Le classement de la course est ici.

    Source : GT Tour
    via Endurance-Info

    Garage Company '74 Honda CB750 Cafe Racer









    Source - Garage Company

    The Sennasational Art of Sean Kane


    Senna JPS
    Terrible puns aside, Sean Kane’s retro motorsport art really is something special!
    Sean’s a freelance graphic designer and illustrator based in Adelaide, Australia, specialising in solid logos, retro illustrations & custom made typography.
    And he’s using his talents to bring much joy to the classic motorsport world, combining them with his love of motorsport, nostalgia and design to create collectible artworks featuring detailed vector illustrations and bold layouts inspired by the liveries, machines and masters of motorsport.
    “The black and gold JPS liveries have always been one my favourite motorsport designs and the fact that Ayrton Senna scored his first victory in a JPS Lotus makes it all the more memorable.”
    His retro motorsport collection is growing rapidly, and you can check out a sample right here! This small collection focuses on some significant moments for the great Ayrton Senna, starting with  the 1985 Portuguese Grand Prix, which would be his first Grand Prix win.
    Make sure to head to his Society6 page here to pick up prints, and hit this link to his website for contact details and more info.
    Senna McLaren
    Ayrton Senna McLaren
    “Ayrton Senna – In my eyes the greatest Formula One driver. I wanted this tribute poster to capture the late 80’s early 90’s F1 era in the style that I remembered. When the cars where at their sexiest with minimal wings, classic signage, basic colours and street circuits seemed to rule. The iconic Marlboro McLaren cars of Prost and Senna are images that are ever lasting with me.”
    Senna Camel
    Ayrton Senna 1987
    “In 1987 Ayrton Senna won his first Monaco Grand Prix, whilst driving the Lotus 99T in the yellow Camel livery. Senna and Monaco are just 2 of those things that remind me of this great era in F1. Although the Camel Lotus was not as memorable as the JPS Black and Gold or his successful years at McLaren, There is something unexpectabily solid visually in the bright yellow Lotus.”
    Mazda 787B
    787B Le Mans
    “The Mazda 787B – Winner of the 1991 24 Hours of Le Mans. Such a unique car with an unreal sound and an even more unreal livery. This poster celebrates the only japanese and only rotary powered car to win Le Mans and its insane paint job. I was lucky enough to redesign this illustration to fit on a banner used in Johnny Herberts ‘An Evening With Johnny Herbert’ currently underway in the UK.”
    Images thanks to Sean Kane
    Prints are available via society6.com/SeanKaneDesign or for contact details visit seankanedesign.com
    from http://www.motorsportretro.com

    YAMAHA XS500 BY KARNAGE KUSTOMS


    Yamaha XS500 1024x554 Yamaha XS500 by Karnage Kustoms
    The bulldozer outside the kitchen window was quite a big one. He stared at it. “Yellow,” he thought and stomped off back to his bedroom to get dressed. 
    I doubt many will get the quote above, but those who do will have a chuckle. I’m not sure why we’ve featured 3 bright yellow motorcycles in the past week but I just couldn’t pass up the opportunity to have this dramatic XS500 up on Silodrome.
    The bike has come a hell of a long way from stock, the original twin cylinder has a DOHC with 8 valves and is capable of 110mph so it’s a surprise that we don’t see more cafe racer builds using this model as the platform.
    The team at Karnage Kustoms pulled the XS500 to pieces and went over each element, reducing weight and tossing unnecessary parts, the bike is fitted with R-1 rear sets, a stack of cafe racer equipment from Dime City Cycles, the carburettors have been rebuilt and the engine has been thoroughly sorted.
    You can read more about the bike here as well as see the “before” picture, or you can check out theeBay auction here.
    Yamaha XS500 4 Yamaha XS500 by Karnage Kustoms
    Yamaha XS500 3 Yamaha XS500 by Karnage Kustoms
    from SILODROME

    Ferrari to introduce several bespoke models at Goodwood


    2013 Ferrari FF with full-length panoramic roof

    Highlights include a bespoke FF and a Tailor-Made 458 Spider

    Ferrari has announced plans to highlight their vehicle customization services at the Goodwood Festival of Speed.
    As part of this effort, the company will introduce a bespoke FF with a semi-aniline leather interior and a panoramic glass roof. The roof uses tinted "low emissions glass" and promises to keep the cabin temperature steady in winter or summer.
    Ferrari F12berlinetta first official photos 29.02.2012
    Ferrari will also showcase a Tailor-Made 458 Spider that has an Ice White Pearl exterior with Grigio Silverstone racing stripes. The model also has alcantara seats and carbon fiber trim with Ice White Pearl pin stripes.
    Ferrari 458 Spider for Goodwood 05.7.2013
    Eric Clapton’s SP12 EC will also be on display to represent the "ultimate level of exclusivity available through Ferrari’s One-Off Program." As we have previously reported, the model is based on the 458 Italia and features styling inspired by the 512 BB. It reportedly uses a 4.5-liter V8 engine that develops 570 HP (419 kW) and 540 Nm (398 lb-ft) of torque.
    Ferrari SP12 EC 25.5.2012
    Ferrari will also display the F12berlinetta and the 2010 Formula One car that was driven by Fernando Alonso.
    2013 Ferrari FF with full-length panoramic roof
    Source: Ferrari
    via Worldcarfans

    750 Honda by Skinny Café Racer




    Gianluca from Rome had a 1977 CB 750 Sport which had begun to turn into cafe racer. When he moved to Milan he had to delay the fulfilment of his dream, but finally the legendary Max of Skinny Café Racer settled the situation. The result deserved to officially appear for the first time onInazuma Cafe...






    Main interventions. Chassis: upside down ø43mm fork, Ø320mm Brembo double floating disc brake with radial callipers and master cylinder. WRP sport handlebar. Oram gas rear shocks. Michelin Road rider tires. Engine overhauled, conical filters, new hand made aluminium oil tank. Exhausts by Megathone. Bodywork: customized Suzuki tank. Handmade aluminium fenders and side panels. Custom subframe. Powder coated rims and frame. Final painting and pinstriping by Cisko. Electrical: wew wiring. Caferacer indicators. New head and rear lights by Bates. Ultrabatt Ub600lite lithium battery, Acewell ACE 2866 AP-AS gauge.


    MONSTER ONE-OFF CUSTOM DUCATI PAINT DESIGN BY MONSTA


    Monsta has delivered a cracking custom Ducati paint project that’s been sat in his workshop for over a year. Well I’m really glad he finally got round to finishing this project as he’s done a really cool job. Monsta describes himself as a “ full-time mixed-media artist based in Lyon (France)” with this being his first custom motorcycle project.
    I absolutely love this design, the harder you look the more detail you’ll keep finding. All over the dark grey sections are hand drawn graphics which would be tricky to do on paper never mind the crazy angles of a motorcycle. The amount of detail he’s managed to get on the tank is unbelievable with no one part being the same. I’m sure everyone will agree that this make the whole bike look more modern and really really cool. The different colours follow the angles of the bike highlighting the beautiful parts on the bike.
    Ducati should really take note to what’s been done here because the flat look fluorescent orange looks absolutely amazing. All the graphics have been hand painted, or should I say the small detail a marker was used with the rest been done with transitional spray paints. Monsta I really do hope that you turn your hand to more projects like this as you’ve created someone amazing.
    a full-time mixed-media artist based in Lyon (France)
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    via MOTO-VERSO

    Concept SR400 « YARD Built » par Wrenchmonkees

    Par Baptiste VALLET (YMF)
    Par son design néo-rétro, la SR400 séduit de nombreux pilotes au Japon. Source d’inspiration, ce monocylindre est devenu culte chez les adeptes de la personnalisation. Pour célébrer ses 35 ans, Yamaha prépare avec le préparateur Wrenchmonkees un concept de SR400 « YARD Built » qui sera présenté en novembre lors de l’EICMA à Milan en Italie.






    Cette année, la SR400 fête ses 35 ans sur le marché japonais et pour célébrer sa place unique dans l’histoire de la customisation, Yamaha s’est rapproché du designer Danois Wrenchmonkees, pour concevoir un objet exceptionnellement unique.
    Dans la mesure où cette collaboration poursuit le concept “YARD Built”, les clients auront la possibilité d’acheter un kit similaire à installer eux-même sur leur moto de série.
    Pour ce projet SR400, Wrenchmonkees s’est associé à la société allemande KEDO pour créer le SR special. Implantée à Hambourg, KEDO est une société spécialisée dans la création de pièces et qui alimente de nombreux propriétaires de Yamaha depuis plus de 20 ans.
    KEDO va jouer un rôle-clé dans la fabrication de ce kit en fournissant de nombreuses pièces imaginées et dessinées par Wrenchmonkees, l’idée étant que toutes puissent être commandées par tout client.
    Après avoir mis la barre très haut l’an dernier avec l’XJR1300 Yard Built, Wrenchmonkees avec l’aide de KEDO repousse encore les frontières de la transformation. Cette SR400 sera dévoilée au salon EICMA, le 5 Novembre 2014.

    BMW R100 BY KEVILS SPEED SHOP


    BMW R100 custom
    One of the most prolific BMW customizers in Europe is Kevin Hill. Based in the picturesque country of Devon, England, he’s been turning out a steady stream of BMW customs for nearly five years now.
    The reputation of Kevil’s Speed Shop has spread far and wide, despite a relatively low-key profile and a dearth of decent photography. But Kev’s bikes are well-built and good value—as this 1983 BMW R100 shows—and now that he has a decent website, we’re guessing that business will get even better.
    BMW R100 custom
    The bike is called ‘Eleven’ and it was commissioned by Luc, a collector from Belgium who has ten motorcycles in his garage already. The biggest change from the stock R100 is a huge weight saving: anything not related to performance has been removed, and the bike reportedly weighs a third less than stock. The engine has been left alone—and with almost 70 hp on tap, there’s plenty of grunt.
    BMW R100 custom
    Black satin megaphones free up the breathing and a rear disc brake conversion has increased stopping power. Clip-ons and Raask rearsets have created a sportier riding position, and a custom tail section provides the sleek looks to match.
    BMW R100 custom
    Silver, bronze and cream are not your traditional BMW colors, but they add a touch of old-school luxury to the appearance, neatly set off by the brown-colored grips. It looks good, goes fast and doesn’t break the bank. What more could you want?
    With thanks to photographer Andrew Butler.
    via BIKEEXIF