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    vendredi 11 avril 2014

    Rally-raid : a finish win for Honda in Abu Dhabi / Honda au finish à Abu Dhabi


    The opening round of the FIM Rally Raid World Championship was very intense this year, as after five days of racing and nearly seventeen hours of stages Paolo Gonçalves (Honda Michelin) beats Marc Coma (KTM Michelin) by only twenty seconds!
    Two months after the Dakar, six riders entered the first round of the series with equal chances of winning in Abu Dhabi, all members of factory teams. Honda Michelin lined up Paolo Gonçalves and Joan Barreda; KTM Michelin entered Marc Coma, Sam Sunderland and Jordi Viladoms, while Helder Rodrigues was racing for Honda. Newcomer in the Austrian team, Sam Sunderland was the first leader of the race, as he beats Coma in the first stage; both reverse their position as Coma won the second stage, and KTM dominates the first days.
    Sunderland was again leader after the third stage, but he had to retire after a technical problem during the fourth stage so Coma leads Gonçalves by on minute and twenty seconds before the fifth and last stage. After his disappointing Dakar (his bike burned during a stage) the reigning World Champion entered the last stage with a strong determination and beats Coma by one minute and fifty seconds, enough for the Portuguese to win the rally. The revenge will take place just in a few days, as round two is the Sealine Cross-Country Rally in Qatar from 20 to 25 April.
    Paolo Gonçalves: “So this Abu Dhabi rally is finished, and I’m really happy for me, and all the team. We have fought a lot during these five days, but we have shown that we have a strong team, a really competitive bike, some really fast riders, and we managed to pick up a victory. So we should be pleased and confident about our future. Our bike is working really well in these hard conditions here in the Abu Dhabi desert, so we need to be happy. Congratulations to everybody.”
    La première manche du championnat du monde FIM des Rallyes Raid s’est jouée au finish, puisqu’à l’issue de cinq jours de course et près de dix sept heures d’épreuves spéciales, Paolo Gonçalves (Honda Michelin) s’impose avec seulement vingt secondes d’avance sur Marc Coma (KTM Michelin).
    Six des récents animateurs du Dakar se présentaient au départ de ce rallye avec d’égales chances de succès, engagés officiellement au sein des équipes Honda Michelin (Barreda et Gonçalves), KTM Michelin (Coma, Sunderland et Viladoms) et Honda (Rodrigues).
    Nouveau venu chez KTM, Sam Sunderland s’imposait le premier jour à son nouvel équipier Marc Coma, qui lui succédait au commandement le second jour après avoir remporté la seconde spéciale. Le chassé-croisé entre pilotes KTM continuait puisque Sunderland repassait en tête du rallye le troisième jour, avant d’abandonner sur problème mécanique.
    Malgré les deux succès d’étape de Joan Barreda les troisième et quatrième jours, c’est Marc Coma qui abordait la dernière journée de course en tête du rallye, avec 1’31’’ d’avance sur Gonçalves. Malheureux au dernier Dakar (sa moto avait brulé pendant une spéciale), le Portugais champion du monde en titre allait tout donner dans l’ultime spéciale du rallye, s’imposant avec 1’51’’ d’avance sur Coma et remportant donc cette première manche du championnat avec 20 secondes d’avance. Revanche imminente, puisque le Sealine Cross-Country Rally se disputera au Qatar du 20 au 25 Avril.
    Paolo Gonçalves :« Ca y est, ce rallye Abu Dhabi est terminé et je suis content pour moi et pour le team. Nous nous sommes bien battus durant ces cinq jours, et nous avons montré que nous avons un bon team, une moto très compétitive, quelques bons pilotes avec qui nous avons remporté la victoire. Nous pouvons être confiants pour le futur, notre moto marche vraiment très bien dans des conditions aussi difficiles que celles que nous avons rencontré ici dans ce désert d’Abu Dhabi. Félicitations à toute l’équipe. »
    Classement final : 1.Gonçalves (POR, Honda) en 16h 57mn 47 secondes ; 2.Coma (ESP, KTM) à 20’’ ; 3.Barreda (ESP, Honda) à 8’44’’ ; 4.Viladoms (ESP, KTM) à 40’49’’ ; 5.Stanovnik (SLO, KTM) à 1h 39’24’’ ; etc…

    Giant Go-Kart

    Dirt Every Day Giant Go Kart  1  Front Three Quarter

    The new Citroën DS3 R5 breaks cover / Débuts de la Citroën DS3 R5


    After being presented at last year’s Rally de Portugal, the Citroën DS3 R5 is poised to make its competitive debut this weekend on the Italian Championship’s famous Rallye Sanremo.
    Citroën Racing chose last year’s visit to Portugal to provide the first glimpse of the DS3 R5. Practically 12 months later, it is about to make its first competitive appearance on the Rallye Sanremo, round two of the Italian Rally Championship, in the hands of Rudy Michelini.
    The new car was officially homologated by the FIA a fortnight after its cousin, the Peugeot 208 T16, which means there are now three R5 cars on the market: the Ford Fiesta R5 (50 of which have been sold), the Peugeot (winner of the ERC’s recent Acropolis Rally) and, now, the latest Citroën.
    The car has been put through its paces by the team’s resident test drivers, including ex-French champion Alexandre Bengué, as well as by the reigning WRC-3 champ Sébastien Chardonnet who will contest several rounds of this year’s WRC-2 contest in the DS3 R5, starting with Sardinia.
    Citroën Racing’s new R5 challenger (1.6 litres, turbo, four-wheel drive) sees it round off its DS3 range alongside the existing R1, R3, RRC and WRC versions of the car. The newcomer has the same specification as the Peugeot 208 R5, and the two machines will actually clash this weekend in Italy, a situation reminiscent of the days when the Peugeot 206 WRC and Citroën Xsara WRC competed directly.
    The driver of the Procar Motorsport-run Citroën in Italy will be Rudy Michelini who faces competition from the championship’s first-round winner Giandomenico Basso (Ford Fiesta R5 LPG/Michelin), Paolo Andreucci (Peugeot 208 T16/Michelin), Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000), Umberto Scandola (Skoda Fabia S2000), Alessandro Perico (Peugeot 207 S2000) and Elvis Chentre (Peugeot 207 S2000).
    The 56th Rallye Sanremo (April 11-12) features a traditional route, with stages like ‘Vignai’, ‘Apricale’, ‘Bignone’ and ‘Ronde’ (38.65km, at night) on Day 1 (start: 3pm, Friday), followed by two visits to ‘Passo del Maro’, ‘Bosco di Rezzo’ and ‘Mendatica’ on Saturday, with the finish at Sanremo’s Piazzale Vesco at around 8pm.
    Présentée au Rallye du Portugal 2013, la Citroën DS3 R5 va disputer sa première course ce week-end, le mythique Rallye Sanremo, en Championnat d’Italie.
    Citroën Racing avait tiré le voile sur la DS3 R5 au parc d’assistance du Rallye du Portugal 2013. Douze mois plus tard, elle sera au départ du Rallye Sanremo, 2e manche du Championnat d’Italie, aux mains de Rudy Michelini.
    Quinze jours après sa cousine Peugeot 208 T16, la Citroën DS3 R5 a été homologuée à son tour par la FIA. Le marché des R5 se compose désormais de trois modèles : la Ford Fiesta R5, vendue à plus de 50 exemplaires, la Peugeot 208 T16 qui vient de remporter le Rallye de l’Acropole (ERC) et donc la Citroën DS3 R5.
    Depuis plus d’un an, les pilotes essayeurs de la marque, comme Alexandre Bengué, ont développé cette nouvelle auto. Le Champion du monde WRC-3 en titre, Sébastien Chardonnet, a lui aussi contribué au développement de la DS3 R5. Il disputera d’ailleurs plusieurs manches du championnat WRC-2 2014 à son volant à partir du Rallye d’Italie-Sardaigne.
    Avec la R5 (1,6-Litre turbo, 4-roues motrices…), Citroën Racing complète la gamme DS3 déjà riche de la R1, R3, RRC et WRC. La Citroën DS3 R5 reprend les mêmes caractéristiques techniques que la Peugeot 208 R5 à laquelle elle sera d’ailleurs opposée ce week-end sur les routes du Sanremo. Un peu comme il y a une dizaine d’années entre la Peugeot 206 WRC et la Citroën Xsara WRC…
    C’est le pilote italien Rudy Michelini qui fera débuter cette nouvelle voiture assistée par l’écurie Procar Motorsport. Il sera confronté à Giandomenico Basso, vainqueur de la 1ère manche sur sa Ford Feista R5/Michelin GPL. Paolo Andreucci sera au volant de la Peugeot 208 T16/Michelin. Parmi les prétendants à la victoire, on compte aussi Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000), Umberto Scandola (Skoda Fabia S2000), Alessandro Perico ou Elvis Chentre (Peugeot 207 S2000).
    La 56e édition du Rallye Sanremo se déroulera les 11 et 12 avril. Le parcours est relativement classique avec de célèbres spéciales comme Vignai, Apricale, Bignone ou Ronde (38,65 km de nuit) à disputer le 1er jour (vendredi, départ à 15h00). Le lendemain, trois spéciales (Passo del Maro, Bosco di Rezzo et Mendatica) sont à parcourir deux fois avant l’arrivée à Sanremo, Piazzale Vesco, samedi vers 20h00.

    Newbold's Motorbike Shop

    1934 Moto Guzzi V


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    Written by Ian Lee.
    It must be said that today we take a lot for granted. Go back 80 years and things would be very different. No mobile phones, no internet, and riding a motorcycle was an adventure in itself. This was the era that Triumph deemed automatic engine lubrication to be superfluous, that the riders of their machines could be trusted to manually work the oil pump as the bike needed it. Could you imagine doing that today on your UJM or custom? This was also the era that a small motorcycle firm named Moto Guzzi came to prominence. From their initial launch in 1921 of the ‘Normale’ model, the Guzzi brand thrived and made a name for itself by showing the passion Italians are so well known for. Today’s feature bike comes from the fledgling days of Moto Guzzi, just over a decade after the initial model launch, this V model bike was born. And 80 years on it looks just as good as ever.
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    Pumping out 18hp at 4300rpm, the horizontal single cylinder OHC motor can push the bike to a dizzying (for it’s day) 120kmh. Although the model V bike was produced from 1934-40, the engine evolved over the years, culminating in the racing engine found in the ‘Dondolino’ sports model of the 1950s. The engine technology is definitely agricultural, but aesthetically pleasing. External valve springs, a decompression lever and open face ‘bacon slicer’ flywheel make up componentry that in it’s day was the norm, but have all been relegated to motorcycle Valhalla.
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    Today’s bike is in the ownership of photographer Marc Schneider, a motorcycle fan who inherited the V after his father passed on. Marc’s father picked up the big red bike along with a Super Alsace as part of a package deal in 1981, and with little history known about this V model. The Moto Guzzi V was parked in a garage for over three decades and on inheriting it Marc adjusted the timing, fiddled with the carbs and the bike started with no issues.
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    By Marc’s own admittance, the bike is far from perfect, but he wouldn’t change it. As such, a breakdown on the way to the studio for the photoshoot, left the Moto Guzzi not running and a kilometre away from the studio. Such is the fun of owning a vintage motorcycle.
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    It’s not all doom and gloom though. According to Marc: “Fiddling with the friction dampers and the ignition timing is fun. And the sound the old thumper makes a joy. That’s why I’m happy to ride a bike that has lived for 80 years – and I’m looking forward to the next 80 years.”
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    via PIPEBURN

    Hervé, 60 ans, au départ d’un tour de France TT


    Le parcours
    Dimanche 13 avril, Hervé va entamer une belle aventure et réaliser son rêve d’enduriste : il partira du Touquet pour un Tour de France Moto par les chemins, «à la découverte des habitants et des régions». Un projet qu’il murit depuis de longs mois et qui lui a demandé pas mal de préparatifs, notamment pour se faire guider dans les différentes régions qu’il va traverser, mais aussi pour organiser l’assistance de ce périple. «Enduriste depuis plus de 40 ans, j’aime les voyages «Découverte». Pourtant mon rêve le plus ancien était de découvrir mon pays par les chemins à moto. La France est un concentré incroyable de reliefs, de végétations, de climats différents.
    J’aime les chemins, comprendre les reliefs, le sol, chaque mouvement de terrain chaque caillou entre lesquels poser une roue. L’obsession d’avoir compris parfaitement les éléments du chemin pour rester sur mes 2 roues envers et contre tout. A 60 ans je voulais mener ce projet avec ceux qui peut-être en rêvent aussi mais n’ont pas le temps de l’organiser.»
     explique-t-il.
    Les principes de son Tour de France 
    • Avril-mai 2014 : milieu de printemps, journée longue et lumière idéale. Climat agréable.
    • Un groupe de 8 personnes maximum pour rester discret.
    • 60 guides pour faire découvrir leurs régions, 35 étapes de 170 km en moyenne pour environ 5500 km dont 90% de chemins, soit 6 semaines avec 2 jours de repos par semaine.
    «J’ai pris les premiers contacts sur des forums. Il y a eu des réactions d’admiration mais aussi de doute, puis petit à petit le sentiment que c’était un vrai projet avec une véritable envie d’y participer s’est dégagé. Puis j’ai rencontré à l’occasion de voyage une bonne moitié des guides, ce fut l’occasion de rencontres extraordinaires. J’ai pris conscience que l’enduro est à la fois individuel et très collectif car nous sortons toujours en groupe pour pouvoir s’entraider. J’ai ressenti la volonté des uns et des autres de partager le plaisir de faire découvrir sa région. Cette grande boucle nous la ferons à 2. Des copains de motos ou des enduristes rencontrés via les forums nous rejoindront ponctuellement. Des amis et des personnes de nos familles nous accompagneront aussi pour quelques journées et partager l’aventure. »poursuit Hervé.
    «Techniquement tout est prêt : reste la crainte de ne pas être à la hauteur malgré une bonne forme physique. Mais la peur n’évitant pas le danger et avec l’aide de tous nos guides  le parcours devrait se faire sans problème majeur !»
    Hervé dispose de deux motos pour son voyage une Honda 250 XR de 1996 et une 650 XR de 2000 avec un gros réservoir : «Je pourrai choisir en fonction des étapes, et cela me permettra d’en mettre une à dispo si quelqu’un veut rouler avec moi.»
    Un blog permet de connaître le projet et de suivre l’aventure au jour le jour :
    http://tdfrancemoto.blogspot.fr/
    Nous ne manquerons pas de relater sur enduromag.fr le Tour de France d’Hervé.
    Le parcours
    via enduromag

    DP Customs 2001 Triumph Bonneville



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    Written by Martin Hodgson.
    When you’re a workshop that specialises in Ironhead Harley-Davidson’s and a customer asks you to build them a custom 2001 Triumph Bonneville, there is only one way to prepare, boil the kettle and start watching Guy Ritchie films. And that is exactly what Brothers Jarrod and Justin Del Prado of DP Custom Cycles did when they were approached to build their first British bike. The customer request was clear; a simple and clean looking bike, dark in colour and fun to ride but the spanners they were swinging would have to change.
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    Having exclusively built custom Harley’s the DP Brothers had one problem, virtually no metric tools with which to work. Their impressive collection of imperial hardware would get a well-earned rest as they set about transforming the Bonnie into the sleek custom that stands before you. With the engine removed from the bike, FCR 39mm Keihin carbs were fitted and a custom 2 into 1 exhaust and handmade muffler were designed and fabricated to get the Triumph drinking and breathing properly.
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    The suspension is vastly improved with progressive springs at the front end and an impressive pair of Works shocks at the rear. Pulling the Bonnie to a halt is a Brembo caliper up the pointy end powered by an ISR master cylinder, while the rear now benefits from an EBC rotor and EBC high performance pads being final piece in the stopping puzzle. Adding to the tough look of the bike, something synonymous with DP Custom cycles, is a blacked out set of wheels and Avon Distanzia rubber.
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    With parts from some of the best manufacturers in the world fitted the DP Brothers then showed off their fabrication skills with the beautifully crafted seat pan and sheet metal tail section that now hides a Ballistic battery. Never to do anything by half measures the boys then rewired the bike from scratch, a process very different to a Harley, while no stone was left unturned until it was perfect and the last of the electrical components were hidden under the seat in a custom enclosure. Brandon at Walkers Way did the paint work and according to Jarrod “He lays matte clear on like a surgeon.”
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    Finishing off the Bonnie is set of Biltwell Inc. Tracker bars, aluminium throttle, and grips. With their first British bike build behind them DP Customs are now confident they’ve cracked the Triumph code learning all the little idiosyncrasy of the mark along the way. From the different wiring, to the clutch cover bearings that required a custom tool to remove and even the extra effort needed to do simple jobs like remove engine covers. “In the end, we learned we’ve got the minerals to do a Triumph!” enthused Jarrod Del Prado.
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    So while DP Customs have named the bike “Rusi” it’s hard not to go back to the beginning of this bikes Guy Ritchie inspired build and find a character that best represents this Bonneville. A take no prisoners, tough looking Brit with American hardware and Bullet-Tooth Tony the London Bounty Hunter with his Desert Eagle .50 is exactly that. But as Tony would say, when you’re as tough as this Triumph, with the bite to match the bark, “You can call me Susan if it makes you happy.”
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    via PIPEBURN

    10 Italian beauties from the Classic Driver Market


    160 Lancia Flaminia Touring
    Spring has barely sprung, but we’re already dreaming of a summer’s day spent scything through the mountainside roads of the Amalfi Coast in an Italian classic. Here are the for-sale steeds we would choose for such an event…
    ...and should you disagree with our selection, you can make your own choice from the Italian beauties in the Classic Driver Market.

    GARB: GO AWAY

    Garb: Go Away


    Thaw out in the sand.
    This edition of Garb is presented by our friends at Jack Spade. Visit today to enjoy 25% off site-wide.

    Edwards announces retirement at end of 2014 in Austin press conference


    Red Bull Grand Prix of Americas Press Conference
    European MotoGP™ trio Marc Marquez, Valentino Rossi and Bradley Smith were joined by Americans Nicky Hayden, Colin Edwards and Josh Herrin to preview the Red Bull Grand Prix of the Americas on Thursday, with Edwards taking the opportunity to announce his retirement at the end of 2014.
    Edwards has been riding professionally for 22 years and has been in MotoGP™ since 2003, notching up 12 podiums along the way, having come into the World Championship as World Superbike champion. Announcing his decision in the Circuit of the Americas media centre the Texan native joked, “I’m still racing this year though!”
    NGM Forward Racing's Edwards went on to explain, “In testing this year I could see that I need to change my riding style and it is against my instinct to ride differently so that has had an affect. I want to spend more time with my wife and my children and of course I want to say thanks to Yamaha and everyone who has helped me in my career.”
    The World Championship leader and defending champion Marquez had been the first to speak to the press, returning to the track where he took his first premier class win last year.
    The Repsol Honda rider reflected on that victory and on his 2014 season opening win at Qatar, before giving an update on his fitness having ridden to victory at Losail just over a fortnight ago still recovering from a fractured right leg.
    Marquez commented: “I have great memories from 2013 here with my first pole and first victory in MotoGP. My fibula is a little bit better, not perfect but it has improved. I rode in Qatar with painkillers and I will try to ride without them here.”
    On the back of his superb duel with Marquez at Losail Movistar Yamaha MotoGP rider Rossi was up next on the microphone, previewing round two by stating: “I was very happy with Qatar but here last year was one of my most difficult races. We need to ride at the maximum. The track is long and very difficult.”
    Meanwhile, former MotoGP World Champion Hayden is looking forward to his first race in the States with the Drive M7 Aspar team and he added, “We were in top ten in Qatar but a lot of riders fell off. It is something special here with the home fans and we hope it gives us a boost. This is an amazing facility and Americans should be proud of it. I think there is more of a buzz here this year.”
    Sophomore MotoGP rider Smith (Monster Yamaha Tech 3) notched up his first premier class points at COTA last season, so he aims for a strong performance on Sunday after he crashed out at the opening round of 2014 in Qatar.
    Smith said, “Actually Qatar was great for me for the 18 laps that I stayed on the bike. I learned a lot. Austin is going to be difficult for me I know that, but I have a great package with Tech3 so my goal this weekend is to be as close as possible to the factory Yamaha riders.”
    AirAsia Caterham rider Herrin, added, “To be the only American in Moto2 and to ride here in front of the home crowd is really exciting for me. I need to put Qatar behind me and leave here with a good result. COTA have been great to me giving me plenty of passes for friends and family so I know I’ll have great support.”
    There were plaudits for the retiring Edwards from the other riders with Rossi admitting, “I am very sad about the news of Colin's retirement as he is one of my best friends in the paddock. He is a great guy and a great rider.”
    Marquez commented with a smile, “Colin started riding at the top when I was just two years old. I hope I can ride for as long as he has and I think he can be really proud of his career.”
    Edwards’ compatriot Hayden concluded “I always look at Colin and admire the energy he has with so many miles and so many years behind him. It’s a shame to be losing a fellow American from the sport. I hope he takes it easy for the rest of the year and takes it easy on the rest of us!”

    The Red Bull Grand Prix of The Americas gets underway at 9am local time in Austin, Texas (GMT -5 hours) with FP1 for the Moto3™ riders. MotoGP FP1 follows at 9.55am, with the Moto2 riders heading out on track at 10.55am for their first session of the weekend.

    Colin Edwards to undergo surgery

    Au cours de la conférence de presse qui précédait l'ouverture du Red Bull Grand Prix of the Americas et à laquelle participaient également Marc Márquez, Valentino Rossi, Bradley Smith, Nicky Hayden et son jeune compatriote Josh Herrin, Colin Edwards a annoncé qu'il mettrait fin à sa carrière de pilote à l'issue de la saison 2014.


    Coureur professionnel depuis 22 ans et arrivé en MotoGP™ en 2003, Colin Edwards (NGM Forward Racing) compte à son palmarès douze podiums dans la catégorie reine et un titre de Champion du Monde Superbike remporté en 2002. La Tornade Texane a profité de la conférence de jeudi après-midi au Circuit of the Americas pour annoncer sa décision de mettre un terme à sa longue carrière.
    « Mais je vais quand même courir jusqu'à la fin de l'année ! » a déclaré Edwards avec son habituelle bonne humeur. « Cette année, lors des tests, je me suis rendu compte que je devais changer mon style de pilotage mais ça va à l'encontre de mon instinct et ça a donc eu un effet. Je souhaite passer plus de temps avec ma femme et mes enfants et je tiens évidemment à remercier tout le monde chez Yamaha et tous ceux qui m'ont aidé au cours de ma carrière. »
    Marc Márquez (Repsol Honda), le Champion du Monde en titre, avait été le premier à s'exprimer et revient cette semaine sur le circuit de sa première victoire en MotoGP™ en occupant la tête du classement général après s'être imposé au Qatar le mois dernier.
    « J'ai d'excellents souvenirs de 2013 ici puisque j'avais remporté ma première pole et ma première victoire en MotoGP, » a rappelé Márquez. « Mon péroné va un peu mieux, ce n'est pas parfait mais la situation s'améliore. Au Qatar j'avais dû rouler avec des antidouleurs mais ici je vais essayer de faire sans. »
    Battu par Márquez au bout d'un magnifique duel pour la victoire au Qatar, Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) était le suivant à prendre la parole et a déclaré : « J'étais très content au Qatar mais ici j'avais eu l'une de mes courses les plus difficiles l'an dernier. Nous devrons nous donner à fond. C'est une piste longue et très difficile. »
    Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) espère de son côté profiter de sa course nationale pour gagner en rythme et a affirmé : « Nous étions dans le Top 10 au Qatar mais beaucoup de pilotes étaient tombés. C'est spécial de courir ici, devant tous nos fans, et nous espérons que ça nous donnera un plus. Le circuit est incroyable et nous Américains pouvons en être fiers. J'ai l'impression qu'il y a encore plus de buzz que l'an dernier. »
    Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) avait marqué ses premiers points en MotoGP™ à Austin l'an dernier et compte se relancer après avoir chuté au Qatar.
    « Le Qatar a en fait été très positif pour moi, du moins les 18 tours où je suis resté sur la moto, » a commenté le Britannique, qui s'était qualifié en première ligne. « Austin sera difficile pour moi mais j'ai une excellente machine avec Tech3 et mon objectif pour ce week-end sera d'être le plus près possible des pilotes officiels de Yamaha. »
    Josh Herrin, le rookie américain du team Moto2™ AirAsia Caterham Moto Racing, était aussi convié à la conférence de presse et a souligné l'importance de cette épreuve dans sa première saison en Grand Prix : « Etre le seul Américain en Moto2 et rouler ici devant le public local est très excitant pour moi. Je dois mettre le Qatar derrière moi et repartir d'ici avec un bon résultat. Le COTA a eu la gentillesse de me donner plein de passes pour mes amis et ma famille et je sais donc que je vais avoir un maximum de soutien. »
    Les pilotes ont d'autre part rendu hommage à Edwards suite à son annonce, à commencer par son ancien coéquipier Valentino Rossi : « Je suis triste d'apprendre que Colin arrête parce que c'est l'un de mes meilleurs amis dans le paddock. C'est un type génial et un super pilote. »
    Márquez a aussi eu quelques mots pour le vétéran texan : « Colin a commencé à atteindre les sommets quand je n'avais que deux ans. J'espère courir aussi longtemps que lui et je crois qu'il peut vraiment être fier de sa carrière. »
    « J'ai toujours beaucoup d'admiration pour Colin, pour l'énergie qu'il a après toutes ces années, » a ajouté Hayden. « C'est dommage pour le sport que nous perdions un Américain. J'espère qu'il profitera bien du reste de l'année et qu'il s'amusera bien ensuite ! »
    Le Red Bull Grand Prix of the Americas commence vendredi à 9h, heure local (GMT -5), avec la première séance d'essais Moto3™, qui sera suivie de celles des catégories MotoGP™ et Moto2™.