ACE CAFE RADIO

    vendredi 13 juin 2014

    NISSAN Le MANS










    Lorenzo et Rossi indécis quant à leur choix de pneus / Lorenzo and Rossi still undecided on Saturday strategy


    Jorge Lorenzo, Andrea Iannone, Movistar Yamaha MotoGP, Pramac Racing, CAT FP2

    Les pilotes du team Movistar Yamaha MotoGP ont souffert d'un certain manque d'adhérence dans la chaleur de vendredi après-midi à Montmeló, où ils ont terminé la première journée aux cinquième et septième positions.

    Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) a terminé la première journée du Grand Prix Monster Energy de Catalogne en septième position, à six dixièmes du leader de la journée, Aleix Espargaró, mais était quatrième, à 0.159s du meilleur temps de Bradley Smith, dans la seconde séance d'essais, lorsque les pilotes devaient chausser les gommes dures pour évoluer sur une piste dont la température dépassait les 50°C.
    « Ça s'était bien passé ce matin et je ne m'attendais donc pas à avoir de problème cet après-midi mais la piste était beaucoup plus chaude et nous avons eu du mal avec l'adhérence et la régularité du pneu, » a commenté Lorenzo. « Demain nous devrons faire notre choix de pneus et essayer de rendre la moto un peu plus stable à l'accélération. »
    Septième sur le classement combiné, Valentino Rossi a déclaré : « C'est dommage parce que c'est une piste fantastique mais qu'il était très difficile de piloter dans ces hautes températures. Les pneus souffraient beaucoup trop. Le revêtement a beaucoup de bosses et n'offre que peu de grip. La moto était difficile à contrôler et je ne suis pas vraiment content de mon rythme ou de ma position. Nous avons suivi une direction pour les réglages et ce n'était pas la bonne. »
    « Il faisait très chaud cet après-midi et j'ai souffert en entrée de virage. Nous allons analyser les données et nous devons choisir nos pneus parce que toutes les options sont viables. Nous devons aussi établir une stratégie pour les qualifications. »

    Valentino Rossi, Movistar Yamaha MotoGP, CAT FP2
    Movistar Yamaha MotoGP riders Jorge Lorenzo and Valentino Rossi were back on track on Friday for the first free practice sessions of the Gran Premi Monster Energy de Catalunya.



    Both were quick to re-familiarise themselves with the Montmelo circuit in the first session, Lorenzo leading most of the outing before finishing in second with Rossi fourth, just 0.022 seconds behind his teammate.


    The afternoon practice saw scorching hot weather and track temperatures of 52 degrees, changing the track conditions. Both riders switched to the harder compound tyres for the latter half of the session.
    Lorenzo wrapped up the second session in fourth, just 0.159s from P1 whilst Rossi finished in sixth, 0.506s from Bradley Smith (Monster Energy Tech 3) at the front.
    

The results put Lorenzo in fifth in combined times for the day on 1’42.282 and Rossi in seventh on 1’42.423.
    “In the morning it was good so I didn't expect to have so many problems in the afternoon, but the track was much hotter and we had problems with grip and tyre consistency. Tomorrow we have to decide which tyre to use in the front and rear and try to make the bike more stable in acceleration,” commented Lorenzo.
    Rossi added, “It's a shame because the track is fantastic but it’s very difficult to ride, especially with the high temperatures, the tyres suffer very much because the load on them is very hard. The surface has a lot of bumps and not much grip. I think we have to work for the future because the surface is quite finished. It’s difficult to control the bike and I’m not very happy about my speed and position. We followed one way with the setting but it was not the right way.”
    “This afternoon when it was very hot I suffered in the entry of the corner. We will check the data and decide on the tyres as all options are possible. We also have to decide on the strategy for qualifying.”
    Valentino Rossi, Movistar Yamaha MotoGP, CAT FP2

    que calor !

    Entrée en piste délicate pour Márquez et Pedrosa


    Les pilotes du team Repsol Honda se sont respectivement classés quatrième et neuvième vendredi au Circuit de Barcelona-Catalunya.

    Dani Pedrosa, Repsol Honda Team, CAT FP2
    Dani Pedrosa et Marc Márquez avaient commencé la journée en prenant les sixième et septième positions dans la première séance d’essais et étaient respectivement neuvième et quatrième à l’issue de la seconde. 
    Sur une piste dont la température était montée à 55°C, Márquez a réussi à progresser d’une demi-seconde sur gommes dures tandis que son coéquipier n’a pas pu battre son meilleur temps personnel qu’il avait fait le matin avec un pneu plus tendre. 
    Márquez a commenté : « Nous ne sommes pas devant aujourd’hui mais je suis quand même content de cette première journée d’essais et des progrès que nous avons faits. La première séance avait été assez difficile mais nous avons pu progresser lors de la seconde et ça nous a permis de trouver une direction à suivre pour samedi. »
    Pedrosa a de son côté affirmé : « La bonne nouvelle est que je pouvais mieux rouler aujourd’hui qu’au Mugello. J’espère que ça s’améliorera avec quelques tours de plus et que les choses iront un peu mieux. Cet après-midi nous avons essayé des disques de frein plus larges, ils réagissent mieux et ça signifie qu’il faut actionner le levier un peu différemment, ce à quoi je commence à m’habituer. Nous avons aussi travaillé avec les pneus durs à l’avant et à l’arrière et j’ai pu les utiliser durant toute la séance cet après-midi. »
    Andrea Iannone, Pramac Racing, CAT FP2

    MOTO GUZZI V65 CAFE RACER


    Moto Guzzi V65 cafe racer built by the Polish workshop PJP Motocykle.
    One of the most evocative paint schemes in motorcycling is the red and lime green of Moto Guzzi’s iconic V7 Sport. It was a combination suggested by a Milan-based design institute, and four decades later, it’s still synonymous with the marque.
    Moto Guzzi itself has brought back the red frame for its current V7 Racer. But even that bike doesn’t compare to this glorious V65 café racer—owned, designed and raced by Polish photographer Radek Polak.
    Moto Guzzi V65 cafe racer built by the Polish workshop PJP Motocykle.
    The build was handled by the Polish workshop PJP Motocykle, and they’ve done a sterling job. The bike started life as a 1988-model V65, but performance is way better than stock: PJP installed a fully rebuilt Nevada 750 engine, 36mm Mikuni carbs and a lightweight exhaust system terminated with classy reverse-cone mufflers.
    Moto Guzzi V65 cafe racer built by the Polish workshop PJP Motocykle.
    The front end has been adapted to take the forks from a 1987 Suzuki GSX-R, and at the back are fully adjustable Bitubo shocks. Stopping is taken care of by Brembo, with a brake system lifted from a Ducati Monster. And as you can imagine, the dynamics of the V65 have been transformed.
    Moto Guzzi V65 cafe racer built by the Polish workshop PJP Motocykle.
    “The Guzzi feels like a modern sportbike on the track,” says Polak. “Not like a restored 1970s bike. That was the main idea—to create a cafe racer that really can race (and stop) like a modern bike.”
    Moto Guzzi V65 cafe racer built by the Polish workshop PJP Motocykle.
    It’s a beautiful racer with an old-fashioned heart and modern abilities.
    What’s not to like?
    Images by Radek Polak. Check out our extensive coverage of Moto Guzzi customs here.
    Moto Guzzi V65 cafe racer built by the Polish workshop PJP Motocykle.
    via BIKEexif

    Lorenzo Bertelli, leader en WRC-2


    L’Italien Lorenzo Bertelli a vécu un week-end de rêve en Sardaigne : première victoire en WRC-2 et première place au championnat WRC-2. Un pilote italien n’avait plus été leader d’un championnat de rallye mondial depuis Piero Liatti en 1997.
    Ce même Piero Liatti, vainqueur du Rallye Monte-Carlo 1997, a d’ailleurs conseillé Lorenzo à ses débuts. Fils de Miuccia Prada, fondatrice de la célèbre marque italienne, Lorenzo n’était pas particulièrement fan de sport automobile avant de se lancer en rallye en 2010. Il n’avait jamais fait de karting, ni de circuit, autrement qu’entre copains.
    Et puis il a essayé le rallye, un jour, sur une petite épreuve régionale, au volant d’une Renault Clio Gr.N, et ça lui a plu. En 2010, il a réellement débuté au Rally 1000 Miglia sur une Fiat 500 R3. Une 1ère saison marquée par de nombreux abandons avant de passer au niveau mondial en 2011 sur une Mitsubishi Lancer Evo IX. Ses résultats en Sardaigne, en Espagne et au Pays de Galles furent encourageants.
    La suite logique était une progression en PWRC en 2012 sur une Subaru Impreza STI N15 avec sa propre équipe - Funkmatié WRT – aux couleurs « green army ». « Ce mot n’existe pas vraiment », nous a expliqué Lorenzo. « Ce n’est absolument pas vulgaire. C’était juste un truc qu’on disait entre potes à l’école, du style « cool mec » (avec les deux mains, l’index et l’auriculaire levés). Quand il a fallu trouver un nom à notre team, c’est venu comme une évidence. »
    Une saison 2012 d’apprentissage, avec une victoire de classe au Wales RallyGB, quelques places d’honneur et mauvais résultats. Mais Lorenzo s’est accroché : « Je ne suis peut-être pas hyper passionné de sport auto, mais j’aime progresser dans tout ce que je commence. Et en rallye, j’ai l’impression de progresser. »
    Les ambitions étant plus élevées en 2013, la Subaru Impreza a laissé place à une Ford Fiesta RRC en même temps que Lorenzo Granai a cédé sa place à Mittia Dotta (ex copilote de Basso) dans le baquet de droite. Leur meilleur résultat fut une 3e place en Sardaigne. Et puis Lorenzo a passé un cap cette saison : 2e WRC-2 au Monte-Carlo et au Mexique, 4e en Argentine avant cette 1ère victoire ce week-end, devant son public.
    « C’était un peu inespéré », reconnaît Lorenzo. « Mais quand j’ai vu Nasser sur le bord de la piste dans l’ES13, j’ai su que cette victoire nous tendait les bras. Notre week-end avait commencé par une crevaison. Ensuite, on s’était retrouvés dans la poussière Neuville (ES5). On a bien roulé pour remonter au classement samedi. Il nous reste encore beaucoup à apprendre, mais cette victoire récompense notre belle progression. C’est vrai, j’étais un peu stressé dimanche matin. J’écoutais tous les bruits, je regardais la moindre pierre. »
    Lorenzo Bertelli est le nouveau leader du championnat WRC-2. Une position qu’il défendra désormais au Rallye d’Australie. « Nous allons seulement faire les reconnaissance en Pologne. On sera engagés en Finlande et en Allemagne, mais hors-championnat, juste pour apprendre. »
    D’ici là, on connaîtra l’équipe vainqueur de la Coupe du monde de football. Lorenzo, un grand fan et connaisseur de foot, prédit une victoire de laMannshaft…

    ASTON MARTIN ATOM FACTORY PROTOTYPE


    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car
    You’re looking at the only Aston Martin Atom ever made, it was a factory prototype concept car built in 1939/1940 and you’ve almost certainly never heard of it. I hadn’t either until last month. This lack of fame is a little surprising considering the remarkable history of the mighty Atom, it was built just as the cloud of war descended over Europe as an indicator of the future direction of the Aston Martin marque.
    Luckily, the Atom survived where many iron railings, pots, pans and sewer covers didn’t, the war effort needed all the iron and steel that people could get their hands on and as a result, many cars were melted down to make tanks, ships and guns.
    Aston Martin’s owner, motoring-enthusiast businessman Gordon Sutherland, had ordered the car to be designed and built by a dedicated engineering team led by Claude Hill. He wanted a window into the future of Aston Martin (and sports cars in general) and it has to be said – Claude Hill and his team did a remarkable job.
    They created a lightweight, rigid integrated body and a tubular space frame chassis, upon this was fixed a lightweight aluminium body (which had the added benefit of permitting quick styling changes). The Atom rode on patented parallel-linkage coil-sprung independent front suspension and the first UK use of the Salisbury back axle, the transmission was a Cotal electromagnetic semi-automatic gearbox –(a very early forerunner of the modern ‘paddle-shift’ system) and the 1950cc long-stroke 4-cylinder engine was chosen as the powerplant.
    Early tests of the Atom (using war time “pool petrol”) resulted in a recorded top speed of 98 miles per hour, over the next 5 years the car would clock up over 100,000 miles of “testing” – much of it with Mr and Mrs Claude Hill onboard. By 1945 Aston Martin was for sale and a Mr David Brown was considering the purchase, he was encouraged to drive the Aston Martin Atom and by the time he returned, he had made up his mind. As a result of this we now have the DB series of Astons (“DB” standing for “David Brown”, of course) including the stunning DB4 GT Zagato and James Bond’s world-famous DB5.
    Motor cars as historic as this rarely come up for sale and when they do they kick up quite a lot of interest, the Atom is due to be auctioned at the Bonhams Goodwood Festival of Speed Sale on the 27th of June 2014. There’s no estimated value because there’s just no way of reliably guessing how much it’ll sell for. The classic car market is at a historic high and this particular car is a genuine icon.
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 10 740x493 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 9 740x490 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 8 740x491 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 7 740x492 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 6 740x490 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 4 740x491 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 3 740x489 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 2 740x492 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 1 740x491 Aston Martin Atom Factory Prototype
    Aston Martin Atom Factory Prototype Concept Car 5 740x493 Aston Martin Atom Factory Prototype
    via SILODROME

    HANDLEBAR CUSTOMS XS850


    Handlebar Customs xs850 7
    The Yamaha XS has been a popular donor for many years and not just in the café/brat scene, so finding a good one these days can take some doing. But that’s exactly what Tyler from Boise Idaho managed to do.  He was lucky enough to find a 1980 XS850G in decent nick on Craiglist. Tyler, along with friend Ted, go by the name of Handlebar Customs, and this build was for Tyler’s brother who lives in Texas.
    Handlebar Customs xs850 6
    Tyler has always been a fan of stripped down, simple style vintage bikes, and fancied putting this concept together with the brat/scrambler style. To get things started Tyler and Ted stripped the bike down to the frame and de-tabbed it before giving it to Barreto Studios for some custom frame welding.  That done, it was time to salvage what they could and keep a lot of the original bits.  In the end, all they needed to do was lose some unnecessary pieces and replace the gauges, bars and mirrors for more aesthetically pleasing items.
    Handlebar Customs xs850 4
    Paint is a metallic automotive paint finish with high-performance matte clear coat, and the graphics were designed by Tyler and cut from silver vinyl.  The overall design of the bike is still a ‘work in progress’, but she’s looking very tidy so far.
    Handlebar Customs xs850 5
    This build is testament to less is more, and not just in the ‘strip it all back’ way.  Sometimes you don’t need to over modify a motorcycle to meet the needs of the owner and the budget available. The build had purpose – it needed to be two up, brat style, with a little scrambler thrown in. And that’s exactly what it is.
    Handlebar Customs xs850 2
    When you look back at this motorcycle you can’t help but think, yeah I can do that; and it’s builds like this that inspire the new Shedders out there to step up.  For that Tyler we thank you, keep them coming as simple or as technical as you like.
    Handlebar Customs xs850 1
    Next up for Tyler is… whatever he finds on Craiglist that catches his eye, but he’s particularly interested in an XS750, RD350 or an RD400 to turn into a café.  Be sure to let us see it when you’re done.  If you want to see more pics and a video of the XS in action, check out Tyler’s website, http://handlebarcutoms.com
    via The Bike Shed

    Greek delicacies: Coys to serve up 130 classics at Athens auction


    British auction house Coys has put together an enticing spread of classic cars and motorcycles – most with Greek ownership history – for its 14 June sale in Athens…
    Coys’ inaugural Athens auction last year saw an array of curiosities go under the hammer, and this year’s sale is equally diverse. How about a Lancia Stratos chassis (€30,000 – €35,000), with a separately sold selection of parts (€20,000 – €25,000)? Or if you prefer your cars intact and restored, the rare Alfa Romeo 1900 AR51 (€14,000 – €16,000) might tempt you. Also carrying a reasonable estimate is a 1965 Panhard CT 24 (€4,500 – €5,500), one of the few cars in the sale not to have Greek provenance.

    Konstantinos Karamanlis’ Mercedes 500 SEL

    As was the case at last year’s sale, a state limousine can be found in the lotlist. This time it’s an armoured 1988 Mercedes-Benz 500 SEL (W126) used by President of Greece Konstantinos Karamanlis in the 1980s. Given the presidential provenance, the estimate seems reasonable – especially given the fact it’s described as being “preserved in immaculate condition.”
    Photos: Coys
    Coys’ Athens auction will take place on 14 June 2014 at the Astir Palace Resort in Athens, Greece. All lots can be found in the Classic Driver Market – and you can find our favourites below.
    EUR 20 000 - 25 000
    EUR 13 000 - 16 000
    EUR 30 000 - 35 000
    EUR 68 000 - 75 000
    EUR 0 - 0
    EUR 40 000 - 45 000
    EUR 14 000 - 16 000
    EUR 15 000 - 20 000
    EUR 60 000 - 65 000
    EUR 68 000 - 80 000
    EUR 75 000 - 80 000
    EUR 18 000 - 20 000
    EUR 20 000 - 25 000
    EUR 27 000 - 30 000
    EUR 4 500 - 5 500