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    dimanche 22 juin 2014

    24H NÜRBURGRING : Racing (Audi) fait chuter la concurrence dans l’Enfer Vert ! / Second 24-hour race victory for Audi within seven days


    par Laurent Mercier (Endurance-Info.com)
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    Deux ans après avoir remporté les 24 Heures du Nürburgring, le Phoenix Racing récidive dans l’Enfer Vert avec une Audi R8 LMS ultra partagée par Rast/Winkelhock/Mamerow/Haase et succède ainsi à Black Falcon (Mercedes SLS AMG GT3) qui monte tout de même sur le deuxième marche du podium (écart de 3mn). Mercedes place une deuxième auto sur le podium grâce à la #22 du ROWE Racing. La météo a été clémente si bien que le record de distance a été battu.
    IMG_9012 img8Audi fait donc la passe de deux en Endurance à une semaine d’intervalle en raflant Le Mans et le Nürburgring. Après 159 tours, Christopher Haase, Markus Winkelhock, René Rast et Chris Mamerow ont imposé l’Audi R8 LMS ultra #4. Haase et Winkehock étaient déjà de l’équipage victorieux en 2012, tandis que Mamerow et Rast décrochent un premier succès. Une juste récompense pour Chris Mamerow et René Rast qui font partie des pilotes les plus réputés en GT. Le quatuor a fait une course solide malgré une petite escapade hors piste sans gravité en début de matinée. Pourtant, le team dirigé par Ernst Moser a vu son autre Audi partagée par Basseng/Fässler/Stippler/Vanthoor abandonner dès la fin d’après-midi suite à une grosse sortie de piste (problème mécanique) de Marc Basseng qui est allé taper le rail à plusieurs reprises. Le Phoenix Racing ne devrait pas pouvoir faire comme en 2012, à savoir remporter les 24 Heures du Nürburgring et de Spa puisque le team fera l’impasse sur les Ardennes belges, sauf changement de dernière minute, une bonne partie de son effectif étant parti chez Belgian Audi Club Team WRT.
    IMG_2344 img8On savait les Mercedes SLS AMG GT3 redoutables dans l’Eifel et elles ont été une fois de plus au rendez-vous avec deux autos sur le podium même si ce n’est pas sur la plus haute marche. Vainqueur de l’édition 2013, Black Falcon a bien animé le double tour d’horloge. Ce sont d’abord Al Faisal/Simonsen/Haupt/Christodoulou/Buurman qui ont semé le trouble en tête avant d’abandonner sur accident. La #1 de Jeroen Bleekemolen, Andreas Simonsen, Christian Menzel et Lance David Arnold a pris le relais et fait sonner la charge sans toutefois pouvoir combler son handicap. Mercedes pouvait aussi compter sur le ROWE Racing pour aller chercher la victoire. A l’issue d’une course sage, Michael Zehe, Christian Hohenadel, Maro Engel et Nico Bastian sont allés chercher la troisième place. La seconde auto du ROWE Racing a souffert dès le début d’une sortie de piste mais l’équipage est remonté de la 147ème à la 12ème place.
    IMG_0619 img8La Porsche 911 GT3-R/Falken Motorsports d’Alexandre Imperatori, Peter Dumbreck, Wolf Henzler et Martin Ragginger échoue au pied du podium mais l’équipage n’a rien à se reprocher. Un mot sur Alex Imperatori qui au fil du temps se fait un nom en Endurance. Le pensionnaire de la Porsche Carrera Cup Asia répond présent dans les différentes catégories où il roule. Un podium était même envisageable sans une suspicion de crevaison.
    2014-06-22 14-22-34 IMG_3676 img8La dernière heure aura été disputée entre l’Aston Martin V12 Vantage GT3/AMR de Lamy/Turner/Mücke et la BMW Z4 GT3/Team Schubert de Klingmann/Baumann/Hürtgen/Tomczyk, avec comme enjeu la 5ème place. Dimanche matin, la 3ème place semblait promise à la BMW mais une pénalité (1mn30s) suite à un contact de Claudia Hürtgen avec une Porsche Cayman, puis un arrêt prolongé n’a pas permis de garder la position. Dans le dernier quart d’heure, la BMW a tout tenté pour arracher la 5ème place face à l’Aston Martin, mais en vain. Pedro Lamy a tenu bon dans le trafic. HTP Motorsport s’est classé 7ème avec une Mercedes pilotée par Primat/Rehfeld/Götz/Heyer. Le top ten est complété par la BMW Z4 GT3 #28 du Walkenhorst Racing, l’Audi R8 LMS ultra/Audi race experience et l’Audi R8 LMS ultra/Twin Busch Motorsport. Pour ses débuts, Felix Baumgartner s’est classé 9ème. A noter que du côté des manufacturiers pneumatiques, Michelin Dunlop, Falken et Kumho sont dans les dix premiers.
    10496097_729131500481021_478367170084552367_oOn saluera la belle 15ème place de la Nissan GT-R/Schulze Motorsport de Tresson/Schulze/Schulze/Yamauchi. Après avoir été écarté des rangs de la GT Academy, Jordan Tresson prouve qu’il faut toujours compter sur lui.  En revanche, aucune des deux BMW Z4 GT3 du Marc VDS Racing à l’arrivée. Maxime Martin a pourtant bien animé le début de course mais Marco Wittmann s’est fait taper par un autre concurrent, causant un arrêt définitif. Guère plus de chance pour la BMW de Bas Leinders et ses compères, là aussi avec un abandon sur accident. Dommage car la #26 pouvait elle aussi espérer un très beau résultat. C’est donc une année sans pour le team de Marc van der Straten qui va tout faire pour se reprendre à Spa le mois prochain. L’Audi R8 LMS ultra/G-Drive Racing n’a pas vu le damier avec un abandon le dimanche matin. Dans le camp McLaren, on a de quoi nourrir des regrets avec des soucis sur les deux MP4-12C GT3. Kévin Estre a pourtant fait parler la poudre mais la mécanique en a décidé autrement avant une sortie de piste, tout comme la voiture soeur qui n’a guère été épargnée. Une chose est sûre, le Lyonnais a marqué les esprits.
    Dans un mois, Mercedes arrivera en tenant du titre aux Total 24 Heures de Spa mais la concurrence semble bien armée…
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    Audi has won the Nürburgring 24 Hours exactly one week following the brand’s 13th success in the Le Mans 24 Hours. Phoenix Racing with the Audi R8 LMS ultra celebrated a hard-fought victory in its home round in the Eifel. Ernst Moser’s squad had previously taken the honours in the race through the ‘Green Hell’ with Audi’s GT3 sports car in 2012. With 159 laps the R8 LMS ultra set a new distance record this year. For the first time ever, a Nürburgring winner covered more than 4,000 kilometres – the successful Audi squad completing exactly 4,035.102 kilometres.
    This year, the classic endurance race in the Eifel proved to be a true thriller. The ‘marathon’ had seen a turbulent beginning at a high pace with many incidents, and by the time the sun rose on Sunday, if not earlier, it had turned into a real sprint. In the early morning hours, the fans watched an amazing duel for the lead. With a tenth-of-a-second gap Christian Mamerow in the #4 Audi was battling with the Mercedes of the Black Falcon team. Following position battles across several laps, the Audi driver prevailed and, taking turns at the wheel with with his team-mates Christopher Haase, René Rast and Markus Winkelhock, gradually extended the squad’s lead in the final third of the race. But the team never had any time to relax, as five different marques were battling in the top six positions, with the top three teams running on the same lap for a long time. In the end, the driver quartet won with an advantage of 2m 59s. The second-best Audi to cross the finish line was the R8 LMS ultra of the Audi race experience. Stratosphere jumper Felix Baumgartner and his team-mates Frank Biela, Marco Werner and Pierre Kaffer reached the finish in ninth place. With that, Baumgartner managed a much-noted, successful debut in the classic endurance race. Team Twinbusch was the third Audi squad to achieve a top ten placing. Following an impeccable drive, the privateer team with Dennis Busch/Marc Busch/Stefan Landmann/Manuel Lauck trailed the Audi race experience in tenth place at the checkered flag.
    While Christopher Haase and Markus Winkelhock had been part of Audi’s 2012 winning team, today marked the first overall victory for Christian Mamerow and René Rast in the iconic endurance race in the Eifel. The brand’s victory was complemented by three Audi customers achieving success in two classes. Raeder Motorsport won the SP3T class ahead of LMS Engineering. Both teams relied on the Audi TT RS. In the SP4T class, the Besaplast Racing team prevailed with another Audi TT RS.
    Phoenix Racing was unfortunate with the #3 Audi R8 LMS ultra of Marc Basseng/Marcel Fässler/Frank Stippler/Laurens Vanthoor. Basseng had an accident on Saturday when braking in front of the Hohenrain chicane but was not injured. Teams Prosperia C. Abt Racing, G-Drive Racing and the second Audi race experience car had a turbulent race. Following a puncture and a penalty, Christer Jöns/Niclas Kentenich/Christopher Mies/Dominik Schwager of Prosperia C. Abt Racing had improved to seventh place by the 14th hour of the race. But a damaged drive shaft and transmission change subsequently caused car #10 to drop to 62nd place. The Audi ultimately crossed the finish line in 34th position.
    The sister model, car #9, had been running in the top ten as well when shortly before midnight a puncture following contact with another car in the field meant an initial setback. After a transmission change on Sunday morning, Alexander Müller/Marco Seefried/Nicki Thiim/Richard Westbrook dropped to 12th place. Two hours before the end of the race, the squad decided not to keep the car in the race. G-Drive Racing had initially achieved a good position as well. After starting from grid position 17, the Belgian team had improved to eighth place in the first half of the race. A change of the transmission and the heat exchanger cost the car of Nico Müller/Stéphane Ortelli/Roman Rusinov/Edward Sandström a lot of time, which meant the end of the race in the 20th hour. The #18 R8 LMS ultra of the Audi race experience, following several repairs due to accidents, took the checkered flag in 23rd place.
    “Sincere congratulations to the winners and a sincere ‘thank you’ to our customers for their appearance at the Nürburgring,” said a pleased Romolo Liebchen, Head of Audi Sport customer racing. “We saw a true classic this weekend in which all the qualities of endurance racing were crucial: first-class technology, reliable drivers, a good strategy and a solid team performance. I’m happy that we managed to clinch our second victory in three years against such fierce competition in one of the world’s toughest endurance races. Congratulations also to our customers in the SP3T and SP4T classes. For Audi Sport customer racing, the weekend could hardly have been more successful.”

    1952 VINCENT MONTLHERY BLACK SHADOW


    1952 Vincent Montlhery Black Shadow 1952 Vincent Montlhery Black Shadow
    This is one of those motorcycles that comes along every now and then that has the ability to make men like me, and probably you, begin tossing around the idea of armoured car robbery. Because without a fairly major heist, there’s just no way that this bike is going to end up in my garage.
    This particular Vincent Black Shadow rose to fame in late-May 1952, it was one of the team of bikes (including 4 Black Shadows and 2 Black Lightnings) that were taken to the Autodrome de Montlhéry (officially called L’autodrome de Linas-Montlhéry), located south-west of the town of Montlhéry about 30km south of Paris.
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    Philip Vincent had put together a team of talented riders ands 6 of his own motorcycles with one goal – land speed records. The Autodrome de Montlhéry had been chosen because it’s oval shape and banked corners gave the riders the chance to stay at full throttle for the full lap distance (2.5kms) and thus break as many speed and endurance records as they could before the bikes gave out beneath them.
    The team of riders chosen were Ted Davis (chief tester), John Surtees (apprentice) and Danny Thomas (tester) plus Cyril Julian, Phil Heath, Denis Lashmar, Gustave LeFevre, Bill Petch, Robin Sherry, Johnny Hodgkin and journalist Vic Willoughby of Motor Cycle magazine. And just in case you were wondering, yes, it was that John Surtees.
    All in all the team racked up 8 new world records, including the 6 hours at 100.6mph record which would be featured heavily in the motoring press. Further attempts were made with one of the Black Lightnings piloted by Surtees trying to set some short-distance records, but after he had circulated at over 129mph for 2 laps, the rear tyre started to de-laminate.
    This bike was carefully restored in 2002 and has since been kept in beautiful condition, she’s heading to the auction block at the The Spring Stafford Sale held by Bonhams and has an estimated value of $170,000 to $200,000 USD.
    Click here to visit the official lot listing at Bonhams.
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    Image credits: Double Red
    via SILODROME

    MOTOBLOT 2014 Event

    The inaugural MOTOBLOT in Chicago, Illinois, is a vintage and custom motorcycle, scooter and hot rod rally with indoor/outdoor live music and vendor booths. For more event info, visit: MOTOBLOT.com

    MOTOBLOT 2014 Event Video from Good Spark Garage on Vimeo.

    WTCC SPA :DOUBLE CITROEN

    Course 2 - López remonte et s’impose
    Rien n’a pu stopper la remontée du leader du championnat, José María López, lors du 14e round de la saison 2014 du Championnat du Monde FIA des Voitures de Tourisme.
    L’Argentin a bénéficié de la vitesse de pointe supérieure de sa Citroën C-Elysée pour dépasser un par un ses adversaires, la plupart à la sortie de Blanchimont au freinage de la chicane de l’Arrêt de Bus.
    Seul le pilote Chevrolet privé, Tom Coronel, leader au départ, avait réussi à résister à Lopez avant de céder dans le Raidillon.
    Yvan Muller ramène sa Citroën en deuxième position, tandis que Coronel sauve le podium, son deuxième cette année, acquis au détriment de Tiago Monteiro et Sébastien Loeb.
    Franz Engstler, enfin, remporte son 12e succès en 14 départs dans la catégorie TC2T.
    Moments clés
    Départ – Coronel prend un très bon départ et devance Morbidelli au freinage de la La Source puis dans le Raidillon. Valente et López sont cote à cote dans la ligne droite des Combes.
    Tour 1 – Coronel devance Morbidelli et les Honda de Monteiro et Tarquini. Bennani qui s’était élancé en première ligne, a rétrogradé en 10e position. Plus haut dans le classement, Monteiro se défait de Morbidelli à la chicane.
    Tour 2 – Michelisz passe Tarquini pour le gain de la 4e place. López déborde Tarquini pour la 5e et Michelisz pour la 4e.
    Tour 3 – Muller dépasse Tarquini au sommet du Raidillon et se hisse en 6e position. Bennani cède à Chilton, désormais 11e. López s’empare pour sa part de la 3e place au détriment de Morbidelli à la chicane, tandis que Muller déloge Michelisz de la 5e.
    Tour 4 – Loeb est 7e après s’être défait de Tarquini et de Valente. López prend le meilleur sur Monteiro, il est 2e au sortir de la chicane.
    Tour 5 – Muller rebient en 4e position au prix d’une manœuvre sur Morbidelli alors que Ma rentre à son box pour abandonner.
    Tour 6 – Borković se retire à son tour. López revient sur Coronel mais le Hollandais résiste à une première attaque à la chicane.
    Tour 7 – López réalise ce que personne ne peut faire habituellement, à savoir dépasser Coronel en bas du Raidillon. Muller retrouve le podium provisoire en débordant Monteiro et Loeb passe Morbidelli pour récupérer la 5e place. Muller assure enfin le doublé Citroën en se débarrassant de Coronel à la chicane.
    Tour 9 – López remporte sa 5e victoire de la saison devant Muller. Coronel monte sur son deuxième posdium de l’année et Engstler s’impose à nouveau en TC2T.
    Course 1 - Muller mène de bout en bout
    Yvan Muller décroche une nouvelle victoire indiscutable lors de la première course disputée aujourd’hui sur le circuit de Spa.
    Le Français devançais ses équipiers Loeb et López à l’épingle de la Source et n’a jamais été rejoint. L’unique changement dans le tiercé de tête est survenu au freinage des Combes, dans le dernier tour, lorsque l’Argentin a pris le meilleur sur le nonuple champion du monde des Rallyes.
    Derrière les trois Citroën qui monopolisent le podium, Morbidelli termine « meilleur des autres » devant Coronel qui s’est défait de la Honda de Monteiro sur la ligne d’arrivée. Comme il est de coutume désormais, Franz Engstler remporte la catégorie TC2T devant Filippi et Nagy, le nouveau venu.
    Moments clés
    Grille – La Chevrolet de Dušan Borković ayant été victime d’une fuite d’huile, l’équipe a changé le moteur et le Serbe doit s’élancer du fond de grille.
    Départ – The Citroën cars make a clean escape while Tarquini and Valente clash entering Eau Rouge. The Honda driver loses quite a few places and drops to eighth.
    Tour 1 – Huff part en tête à queue dans le Pif-Paf alors qu’il occupe la 10e place. Il rétrograde 21e.
    Tour 2 – Borković passe Ma pour le gain de la 11e place au freinage des Combes.
    Tour 3 – López harcèle Loeb pour le gain de la 2e place. Filippi déborde Di Sabatino, il est 2e en TC2T. Valente (4e) et Bennani (10e), reçoivent un Drive Through pour une erreur dans le premier tour. Lopez passe Loeb à la chicane mais l’ancien rallyman réplique au freinage de l’épingle de la Source.
    Tour 4 – Bennani respecte son drive-through.
    Tour 5 – Valente effectue à son tour son drive-through.
    Tour 6 – Borković, Ma et Chilton sont en lutte pour la 10e place. Huff cède la 15e à Bennani.
    Tour 9 – López prend la mesure de Loeb au bout de la ligne droite des Combes et s’empare de la 2e place.
    Tour 9 – Muller s’impose avec aisance devant Lopez et Loeb. Morbidelli se hisse en 4e position devant Coronel et Monteiro, le Hollandais précédant le Portugais sur la ligne pour seulement quelques centimètres !
    CHAMPIONNAT PILOTES
    • 1.ARGLÓPEZ José María255 pt.
    • 2.FRAMULLER Yvan216 pt.
    • 3.FRALOEB Sébastien190 pt.
    • 4.PRTMONTEIRO Tiago125 pt.
    • 5.ITATARQUINI Gabriele105 pt.
    • 6.NLDCORONEL Tom99 pt.
    • 7.ITAMORBIDELLI Gianni84 pt.
    • 8.GBRCHILTON Tom75 pt.
    • 9.HUNMICHELISZ Norbert74 pt.

    •     RACE 1 – LIGHTS TO FLAG WIN FOR MULLER
      Yvan Muller took another commanding win in the first of the Spa races today.
      He beat team mates Loeb and López to the La Source hairpin at the start and never quite looked back. The only change in position at the front came when López outbraked Loeb at the end of the straight on the final lap.
      With three Citroën cars filling the podium, Morbidelli led home the rest of the field ahead of Coronel, who passed works Honda driver Monteiro on the finish line. Franz Engstler, as usual,
      won the TC2T class from Filippi and newcomer Nagy.
      2014_news_190RACE 2 – LÓPEZ RECOVERS TO VICTORY2014_news_189
      There was no stopping WTCC points leader José María López in the 14th round of this year’s championship.
      The Argentine driver used the superior speed of his Citroën C-Elysée to pick off his opponents one by one, usually hunting them down at speed through the back straight and the Blanchimont corners before going for the kill in the braking zone for the Bus Stop chicane.
      Only Chevrolet privateer Tom Coronel, who had led from the start, resisted Lopez initially before being demoted anyway on the Raidillon.
      Yvan Muller brought his Citroën home in second, while Coronel still salvaged a second podium finish of the season from Tiago Monteiro and Sébastien Loeb.
      Franz Engstler scored his 12th win from 14 starts in TC2.





    Supersport : Cluzel renoue avec la victoire à Misano / Cluzel converts Pole to victory in Misano WSS race


    Le Français a converti sa pole en victoire en Italie

    Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse) a décroché sa deuxième victoire de l’année à l’occasion de la septième manche de la saison 2014 dimanche au Misano World Circuit - Marco Simoncelli. Qualifié en pole position, le Français a mené du début à la fin de la course alors que le triple Champion Kenan Sofuoglu (Mahi Racing Team India Kawasaki), Michael van der Mark (Pata Honda World Supersport Team), Raffaele De Rosa (CIA Insurance Honda) et PJ Jacobsen (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) s’étaient initialement lancés à sa poursuite.
    Patrick Jacobsen, Kawasaki Intermoto Ponyexpress, Misano FP2
    Alors que De Rosa chutait dans le quatrième, Cluzel comptait déjà près de deux secondes d’avance sur Jacobsen, Sofuoglu et van der Mark, qui a finalement réussi à se démarquer pour revenir à moins d’une seconde de Cluzel en fin d'épreuve.
    Le pilote de Montluçon, qui avait fini deuxième juste derrière le Néerlandais lors des deux épreuves précédentes, a cette fois-ci bien tenu et offrait une victoire à domicile au MV Agusta Reparto Corse. Grâce à sa deuxième place, van der Mark conserve 28 points d’avance sur Cluzel dans la course au titre mondial.
    L’Américain PJ Jacobsen signait pour sa part son premier podium en Championnat du Monde tandis que Sofugolu, Roberto Tamburini (San Carlo Puccetti Racing) et Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport Team) complétaient le Top 6.
    Roberto Tamburini, San Carlo Puccetti Racing, Misano FP2
    Florian Marino (Mahi Racing Team India) a terminé septième et se retrouve troisième, à cinquante points de van der Mark, dans le classement général. Valentin Debise, engagé en tant que remplaçant ce week-end, a terminé seizième.

    Lights to flag win for the MV Agusta rider
    Jules Cluzel, MV Agusta Reparto Corse, Misano FP2

    As expected following a close qualifying session today’s World Supersport race was action packed from start to finish with multiple position changes at the front throughout the 19 lap encounter.
    Pole Position setter Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse) led from the start and immediately began stretching a lead of over the chasing group of riders that included Kenan Sofuoglu (Mahi Racing Team India Kawasaki), Michael van der Mark (Pata Honda World Supersport Team), Raffaele De Rosa (CIA Insurance Honda) and PJ Jacobsen (Kawasaki Intermoto Ponyexpres).
    With Cluzel almost two seconds clear De Rosa crashed out of contention on lap 4 leaving Jacobsen, van der Mark and Sofuoglu to battle for the second and third places on the podium.
    With five laps to go championship leader van der Mark had reduced the gap to Cluzel to under a second setting up another tense final few laps between the pair.
    At the flag Cluzel took the victory, his second of the year by 1.5s from championship leader van der Mark with PJ Jacobsen taking 3rd and his maiden world championship podium.
    Former champion Kenan Sofuoglu finished fourth with Roberto Tamburini (San Carlo Puccetti Racing) and Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport Team) completing the top six. 

    WSBK : Le doublé pour Sykes et Kawasaki à Misano / Sykes dominates Misano


    Sykes, Baz et Melandri de nouveau sur le podium en Course 2.

    Vainqueur haut la main dimanche matin au Misano World Circuit – Marco Simoncelli, Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) s’est de nouveau imposé dans la deuxième épreuve de la journée suite à une autre échappée en solitaire.
    Le leader du Championnat du Monde eni FIM Superbike a cette fois-ci pu profiter de sa pole position pour immédiatement imprimer un rythme nettement supérieur à celui de ses concurrents et remportait sa sixième victoire de la saison.
    Loris Baz (Kawasaki Racing Team) et Marco Melandri (Aprilia Racing Team) ont eux aussi obtenu les mêmes résultats que lors de la première course suite à ce que le Français ait résisté aux assauts répétés de l’Italien. Grâce à la deuxième place de Baz, Kawasaki remporte un double doublé à Misano, le troisième cette saison après ceux d’Aragón et de Donington, où Sykes s’était à chaque fois imposé devant Baz.
    Marco Melandri, Aprilia Racing Team, Misano FP1
    Visiblement gêné par un manque d’adhérence à l’arrière de son RSV4, Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) n’a pas pu rester dans la lutte pour la seconde place et a fini quatrième.
    Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) a réussi à prendre le dessus sur Toni Elías (Red Devils Roma) pour prendre la cinquième place tandis que les pilotes de Voltcom Crescent Suzuki, Eugene Laverty et Alex Lowes, finissaient respectivement septième et huitième.
    Davide Giugliano (Ducati Superbike Team) a été pénalisé pour un départ anticipé et a dû se contenter de la neuvième place. Son coéquipier Chaz Davies a quant à lui chuté dans le cinquième tour, alors qu’il était cinquième.
    David Salom (Kawasaki Racing Team) a une fois de plus remporté la victoire en catégorie EVO, devant un brillant Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia), onzième à l’arrivée après avoir terminé la première course en quinzième position. Fabien Foret (Mahi Racing Team India) n’avait pas pu prendre le départ de la course. Jérémy Guarnoni (MRS Kawasaki) a de son côté été contraint à abandonner à quatre tours de l’arrivée.
    Christian Iddon (Team Bimota Alstare) et Leon Haslam (Pata Honda World Superbike Team) ont tous les deux chuté. Haslam a été le seul à pouvoir repartir et a fini en douzième position.
    Avec désormais six victoires remportées en trois doublés, Sykes mène le classement avec respectivement 39 et 41 points d'avance sur Guintoli et Baz.
    Loris Baz, Kawasaki Racing Team, Misano FP2
    Sylvain Guintoli, Aprilia Racing Team, Misano FP2

    3rd double win of 2014 for the reigning champion.
     

    After winning the opening race of the day reigning champion Tom Sykes was victorious again in race two putting in a commanding performance aboard his Kawasaki Racing Team machine.

    Behind Sykes there was an intense race long three rider fight for the final places on the podium with Loris Baz (Kawasaki Racing Team) eventually grabbing 2nd ahead of Marco Melandri (Aprilia Racing Team) after some hard but fair overtakes between the pair. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) having to be content with fourth.

    An equally exciting scrap behind the top four saw Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) emerge 5th ahead of Toni Elias, Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki) and Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) who was 8th.

    Race 2 was over before it had begun for Davide Giugliano (Ducati Superbike Team). The Italian who had finished 8th earlier in the day took the lead into turn one but was judged to have moved before the lights went out and was given a jump start penalty. He would eventually finish 9th after serving a ride through the pits for his mistake. Ducati’s other rider Chaz Davies crashed out of fifth on the 5th lap.

    In the EVO battle the accolade of being the best classified finisher went once again to David Salom (Kawasaki Racing Team) despite a valiant race from Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia) on his return to racing.

    Christian Iddon (Team Bimota Alstare) highsided out of contention early on but was thankfully able to limp away. Fellow Brit Leon Haslam (Pata Honda World Superbike Team) crashed out of the fight for fifth. Unlike Iddon, Haslam did remount to finish 12th.

    GUZZI NEVADA CUSTOM SCRAMBLER


    Moto Guzzi Nevada: custom scrambler designed by Filippo Barbacane of Officine Rossopuro
    The big money-spinner for Moto Guzzi these days is the ‘new’ V7 range. But although the V7 has put the Mandello Del Lario factory on a secure footing, the heart of the bike is nothing new. The iconic 750cc ‘small block’ engine design can be traced back to the mid-sixties.
    The V7’s appeal largely comes from its retro styling, which has elevated it above two close cousins: the somewhat anodyne Breva and the cruiser-ish Nevada. Both are competent bikes, but have hardly set the motorcycling world alight. Which makes me wonder: has Moto Guzzi missed a trick by not building a scrambler variant?
    Moto Guzzi Nevada: custom scrambler designed by Filippo Barbacane of Officine Rossopuro
    When this delightful custom scrambler landed in my inbox, my suspicions were confirmed. Until recently, it was the personal ride of Officine Rossopuro founder Filippo Barbacane. It’s based on the Nevada platform, and it’s powered by the same small block engine you’ll find in a V7.
    Moto Guzzi Nevada: custom scrambler designed by Filippo Barbacane of Officine Rossopuro
    Massaging a Nevada into the scrambler style is tricky, but not beyond the capabilities of a competent builder like Barbacane. The rear end of the frame is new, as is the beguiling all-aluminum bodywork. The electrical system is now hidden in the tank, and the overall theme is one of simplification, from the controls on the new bars to the compact lighting.
    Moto Guzzi Nevada: custom scrambler designed by Filippo Barbacane of Officine Rossopuro
    There’s a custom two-into-one single air intake, with the filter projecting out of the side panel. The custom exhaust is also two-into-one, and despite running under the engine, suits the style of the bike perfectly. Barbacane designed the bike to be effective off-road, so he also upgraded the shocks to Bitubo items for better control.
    Best of all, he’s cut the weight down to a mere 150 kg or so. Not quite motocross levels, but light enough to provide an entertaining ride. Especially when you factor in the renowned tractability of the Moto Guzzi small block V-twin.
    Moto Guzzi Nevada: custom scrambler designed by Filippo Barbacane of Officine Rossopuro
    I’m sold on the concept, and could see this machine parked next to the V7 in my own garage. Perhaps it’s time Moto Guzzi built an official V7 scrambler, to compete with Triumph’s popular offering?
    by BIKEexif

    1000 LAKES RALLY


    The 1000 Lakes Rally was an event held in Finland that was so difficult it became known at the “Grand Prix” of the world rally circuit – It was so difficult that it was only ever won by non-Scandinavians on 5 occasions, the course was hilly, wide and usually dirt or gravel.
    Spectators would turn out in their hundreds of thousands for the event, Finland touts rally as one of its national sports so fan attendance was always amongst the highest on the world rally circuit. The full film runs just over 1 hour and is clearly a bit of a low-budget effort – that said it does include some wonderful footage of early-80s rally cars in action which is something you never want to miss.

    2014 JEEP WRANGLER UNLIMITED NIGHTHAWK

    2014 Jeep Wrangler Unlimited Nighthawk
    A truck meant for muddy paths, big rocks, and steep inclines doesn't necessarily have to look out of place on more civilized pavement — and the 2014 Jeep Wrangler Unlimited Nighthawk is something to behold whether on-road or off. Finished with matte magnesium metallic paint, sporting an interior covered in cocoa Bugatti leather, and riding on 22-inch American Force Burnout wheels, this Jeep from Starwood Motors is every bit the looker. And with a 3.6-liter supercharged V6 motor, a long-arm lift kit, upgraded Terra Flex brakes, and a host of other upgrades, it's tough enough to handle even the roughest conditions. Just don't let that gorgeous paint job stop you from putting it through its paces.

    tablier de cuisine

    Photo : More fun and games in the kitchen! The is model Romanie Smith in a sultry shot by Claire Seville | more from Claire through her Facebook page and http://www.thepinupfiles.com/claire-seville-pinup-photographer.html