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    mercredi 2 juillet 2014

    Le Mans Classic 2014: la mise en place est en cours


    par Claude Foubert (Endurance-Info.com)
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    Un peu plus de deux semaines après les 24 Heures du Mans, le paddock –les paddocks plutôt- et les supports paddock sont de nouveau en pleine effervescence pour la mise en place de Le Mans Classic 2014.
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    Comme à l’accoutumée, l’entrée des six paddocks correspondant aux six plateaux du meeting est balisée de chaque côté par des photos noir et blanc d’époque. L’emplacement des paddocks reste le même que d’habitude, mais plusieurs plateaux ont été intervertis.
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    Peu de concurrents sont déjà installés sous leur tente, mais les voitures commencent à arriver les unes après les autres.
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    Les paddocks et les allées y conduisant prennent une allure tout à fait rétro, avec des boutiques , des ateliers et des estaminets  d’époque. On notera par exemple un très bel atelier Ferrari en construction.
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    Sur le circuit Bugatti, la  Vente aux Enchères d’Artcurial Motorcars se met elle aussi en place et nombre des voitures qui seront proposées à la vente, toutes plus belles que les autres, étaient  exposées   aujourd’hui sous le soleil manceau.
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    Tous les ingrédients sont prêts pour un beau meeting….
    Les premières photos sont ici

    Les brèves du mercredi


    Au menu de ce mercredi post-Pologne, du foot et du rallye, Volkswagen à l’amende, des spéciales vraiment très (très) rapides, et Michelin qui a remporté sa 270e victoire en WRC.
    Après l’étape en Lituanie, le téléphone portable de Jonas Andersson est resté à l’heure lituanienne (+1h00 / Pologne). Le copilote de Mads Ostberg s’est réveillé un peu à la bourre pour la 3e étape samedi matin.
    Pas facile de se rendre à Mikolajki, à trois heures de route de Varsovie, par des nationales parfois très étroites. Pour les chauffeurs de semi-remorques, c’est encore plus difficile car il y a plusieurs ponts limités à 3,6 m de hauteur qui les oblige à de longs détours, et notamment à passer par une piste terre empruntée par la Power Stage !
    Le copilote d’Ott Tanak s’est trompé de page dans son cahier de notes dans l’ES12. Malgré tout, l’Estonien a signé le meilleur temps WRC-2 devant Yazeed Al-Rajhi.
    Pour célébrer la Coupe du monde de foot, Hyundai et Volkswagen ont organisé des petits rendez-vous très conviviaux. Mercredi soir, Hyundai avait mis en place un concours de tirs au but entre pilotes et journalistes. Jeudi soir, Volkswagen avait convié les médias à regarder le match Allemagne/USA en dégustant des currywurst.
    Andreas Mikkelsen et Volkswagen ont écopé de 5000 € d’amende. Le Norvégien avait trouvé une « coupe » dans un champ (ES2). La preuve a été apportée par une vidéo amateur et confirmée par la cam’ embarquée.
    A propos de vidéo amateur, Citroën Racing voulait organiser un jeu-concours pour les fans. Mais le promoteur du WRC s’y est opposé pour des raisons de sécurité et de droit à l’image.
    La spéciale la plus rapide du Rally Poland, l’ES9 (Wieliczki, 12,89) a été remporté à 136,9 km/h de moyenne par Andreas Mikkelsen. Le 1er WRC-2 (Ketomaa, Ford Fiesta R5) l’a parcourue à 130 km/h de moyenne, le 1er Junior (Lefebvre, Citroën DS3 R3) à 120,7 km/h, et le 1er DMack Trophy (Pärn, Ford Fiesta R2) à 116,1 km/h de moyenne.
    L’Estonien Sander Pärn a remporté la 2e manche du DMack Trophy devant le Britannique Tom Cave et l’Espagnol Yeray Lemes. Max Vatanen échoue au pied du podium. Ghislain de Mevius, Quentin Gilbert et Leonid Urlichich sont sortis de la route.
    Après une touchette/crevaison dans l’ES13, puis une roue cassée dans l’ES14, Robert Kubica n’avait plus de roue de secours pour parcourir les 77 km de liaison puis les 14,90 km de l’ES15 avant de rentrer au parc d’assistance. Il a pris le départ de l’ES15 avec un pneu à plat à l’arrière gauche et grâce à la robustesse du pneu Michelin Latitude Cross S2, n’a perdu que 24s8. « Je n’avais jamais roulé ainsi en tests, mais finalement tout s’est bien passé. »
    Après la 1ère étape du Rally Poland, Malcolm Wilson a quitté la Pologne pour le sud de la France où il a assisté à la victoire de la Bentley Continental GT3 M-Sport sur le circuit Paul Ricard.
    Double victoire mondiale pour Volkswagen ce week-end : au Rallye de Pologne avec Ogier et en Finlande avec Tanner Foust, vainqueur de la 4e manche du Championnat du monde de Rallycross sur une VW Polo RX.
    Avec 21 victoires mondiales, Sébastien Ogier a dépassé Didier Auriol au palmarès (20). Avec 17 victoires WRC, la Polo R WRC a dépassé la mythique Peugeot 206 T16.
    En 28 minutes, les mécaniciens de Latvala ont remplacé les suspensions avant, l’ensemble de l’essieu avant avec la direction et les supports d’amortisseur avant-gauche, le moteur d’essuie-glace, les protections, le pare-brise, l’aile avant gauche, le capot moteur.

    HOT ROD SHOW CHIMAY

    WHY WE RIDE: mid-life crisis philosophy & motorbike riding

    Cruisers and Harleys vs dirt bikes, adventure bikes and trials bikes? This video explains how to age recklessly, remain emotionally immature and be a dirty old man but not get arrested. Above all it explains why we ride motorbikes, and why turning 50 is no excuse to wimp out of the adventure that is motorbike riding (apologies to cruiser and Harley Davidson riders).



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    Kawasaki’s W650/800 doesn’t get as much custom-love as you’d expect. Sure, the bike was adopted by Deus as one of their main build platforms but considering how well suited the bike is as custom donor you’d think that everyone would be having a go on one. The basic bike has a punchy pushrod twin cylinder engine, which is very pretty, held in a simple double-cradle frame with a lovely Kawaski-shaped tank, wire wheels, simple clocks – plus it’s fuel injection and electric start. In other words; old-school styling with all mod cons. What’s not to love?
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    When people do mess with them, most go for an urban scrambler, but not Down & Out Cafe Racers. When this 4000-miler came in as a part-ex against their CB450 build last year Shaun decided to go down a very different road – and it wasn’t just a re-styling exercise.
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    The plan was to build a very modern-retro cafe racer, starting at the back with a single-sided swing-arm from a Honda NC24, which instantly transformed the rest of the build. This setup had to be matched with a beefier USD front end, donated by a ZZR1400 adding mega-stopping power, although it needed a lot of work to graft-on and set up.
    D&O W650 4
    D&O excel at building sub-frames, so rather than modding what was already there they cut the whole of the rear off the bike and started from scratch, building a simple sub-frame to support a hand-made aluminium cafe racer seat. Most people keep the W tank, but Shaun & Carl opted for a long and slim Honda race-style unit which needed to have a new tunnel cut to fit the Kawasaki frame at the right angle.
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    The rest of the bike came together with Brembo controls, new lighting and wiring, rear-set footrests and a GPS speedo and micro-switched all-round. Ally battery box and fenders finished-off the bodywork and the ally seat was upholstered in diamond-stitched black leather. The fully stainless steel exhaust system was also specially made. The paint and finished were taken care of by Arnie and Pro Kustom Paint, in matt silver and black.
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    It’s certainly no cookie-cutter custom, and when the bike debuted at the Bike She’s BSMC III exhibition last my there was a lot of chin-rubbing while onlookers tried to work out exactly what they were looking at. What wasn’t up for debate was the quality of workmanship and attention to detail that goes into every Down & Out Cafe racers build.
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    We’ll have this other stunning BMW build (right of frame) featured in the next couple of weeks. Meanwhile you can see more from Down & Out Cafe Racers on The Bike Shedtheir Website and Facebook Pages, and thanks to Simon Krajnyak for the photos.
    W800 by Full Racer
    via The Bike Shed

    Rapid rarities from the Bonhams Festival of Speed auction


    A Schneider Trophy seaplane mascot by A E Lejeune, 1931
    Whether it's Hunt's helmet, a signed F1 'Opus' or even a nosecone from a Senna competition car, the Bonhams collectables auction at the 2014 Goodwood Festival of Speed will appeal to all types of discerning collector...

    Our 10 favourite collectables from the Bonhams auction at Goodwood


    BSMC III 2014 Post-Show Teaser

    BSMC III 2014 Post-Show Teaser from BSMC on Vimeo.

    Honda CB 750 Seven Fifty by Ruleshaker










    photo by Eric Malherbe

    Jaguar’s Project 7 has just become a (limited) production reality


    Meet the striking F-type Project Seven, the fastest and most powerful production Jaguar ever made. Built in tribute to Jaguar’s seven overall Le Mans victories, it’s the debut project from the skunkworks that is Special Vehicle Operations…
    Almost exactly a year to the day since we first saw the edgy Project 7 concept, Jaguar has announced a road-legal production version, to be built in an exclusive, limited-edition run of 250 units. It will debut at this weekend’s Goodwood Festival of Speed, where the 60th anniversary of its primary inspiration, the D-type, will be celebrated.

    Overwhelming demand

    Conceived as an errant doodle on a junior designer’s sketch pad, the Project 7 was never intended for production but rather as a bold design statement to showcase Jaguar’s performance-focused engineering abilities, as well as its pride in its racing heritage. But ‘desire and demand’ was overwhelming and, coinciding nicely with the launch of Special Vehicle Operations, the green light was given for a strictly limited run. 
    Changes to the concept are, thankfully, minimal. Gone is the bespoke helmet dock (replaced with a lightweight, carbon-backed passenger seat), and there’s now a stowable roof and ample luggage space. Aerodynamics have been redeveloped from scratch, noticeable in the bigger ventilation tunnels around the gaping front grille, and it’s also changed colour (in case you hadn’t realised) from Ecurie Ecosse Blue to British Racing Green. Four other colours are available. 

    The new benchmark for performance

    It’s the differences from the standard F-type Roadster that are most impressive: a headline 575HP, up 80HP from the V8 S; a substantial 80kg weight reduction, achieved with the extensive use of carbonfibre elements; 177% more wind-tunnel-honed downforce; and an even more sonorous soundtrack from the active exhausts (as if improvements were needed in that area). 
    There’s also the clever torque vectoring system, a second-generation Electronic Active Differential and advanced carbon-ceramic brakes, as seen on the R Coupé and C-X75 project. It’s the first time a production Jaguar has been developed, first and foremost, on the track – the Project 7 is now thebenchmark for high-performance Jags. 
    Special Vehicle Operations is Jaguar Land Rover’s recently announced business division, dedicated to creating high-specification halo vehicles, bespoke collectors' editions (à la Project 7) and heritage products such as the ‘new’ Lightweight E-type, all in the name of meeting the discerning customer's ever-increasing expectations. The £135,000 Project 7 will be hand-built at SVO’s new, state-of-the-art dedicated premises, with deliveries commencing in the summer of 2015. 
    Photos: Jaguar
    You can find many special Jaguars for sale in the Classic Driver Market.