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    mercredi 24 septembre 2014

    I have the rabies(fury)! Qui est Hervé Gourdel, l'otage français décapité en Algérie




    OTAGE
    Hervé Gourdel, un Niçois de 55 ans, a été décapité en Algérie par un groupe terroriste qui a prêté allégeance à Daesh. | 

    INTERNATIONAL -Un groupe terroriste lié à l'Etat islamique (EI) a annoncé, dans une vidéo postée mercredi, avoir décapité un Français enlevé dimanche en Algérie.
    Ce groupe, Jund al-Khilafa, avait menacé lundi de tuer Hervé Gourdel, un guide de haute montagne de 55 ans, si la France ne renonçait pas "sous 24 heures" à ses frappes aériennes en Irak, un ultimatum rejeté mardi par le président François Hollande.
    Ce Niçois de 55 ans, guide de haute montagne du parc national du Mercantour, au nord de Nice, était un passionné de photographie et de voyages. "La montagne fut tout d'abord une passion contractée très jeune puis vite dévorante", explique Hervé Gourdel sur son site internet professionnel.
    "Le diplôme de guide m'a permis de gagner ma vie loin des bureaux en grimpant, en skiant, en parcourant des cours d'eau, en parlant de la montagne..., en transmettant un enthousiasme et des connaissances", confie-t-il, en énumérant aussi ses voyages au Népal ou en Jordanie.
    Une deuxième passion, la photo
    Passionné de photographie, il exposait sur internet des photos de ses randonnées. "J'ai toujours eu envie de fixer ces paysages si extraordinaires à mes yeux!". "C'est dans l'Atlas marocain que j'ai commencé à évoluer. J'ai eu envie de ramener des images des gens qui y vivent", ajoutait-il. Il conjuguait depuis peu ses deux passions, en organisant des stages de montagne sur le thème de la photo.
    Le député des Alpes-Maritimes Eric Ciotti a déclaré connaître "personnellement ce grand professionnel de la montagne", inscrit au bureau des guides de Saint-Martin-Vésubie. "C'est un homme unanimement apprécié tant pour ses compétences que pour ses qualités humaines. Il était encore ce week-end à Saint-Martin-Vésubie lors d'une cérémonie d'hommage à un guide disparu", a ajouté l'élu.
    Hervé Gourdel avait créé en 1987 un bureau de guides de montagne d'été, basé dans cette localité des Alpes-Maritimes, aux portes du parc du Mercantour. Il organisait en outre des stages dans l'Atlas marocain depuis une vingtaine d'années.
    Une épreuve pour sa famille
    "C'est une épreuve pour nous", avait indiqué lundi soir à l'AFP la maman de 82 ans d'Hervé Gourdel, très inquiète, au côté de son époux de 88 ans. Fatiguée des sollicitations de la presse, elle n'avait pas souhaité donner de plus amples précisions sur le voyage de son fils.
    Elle avait néanmoins mentionné à l'hebdomadaire L'Express qu'il était arrivé samedi en Kabylie pour entamer un trekking d'une dizaine de jours. Elle avait parlé pour la dernière fois à son fils par téléphone dimanche: "Tout allait bien, il nous a dit qu'il entamait une randonnée de deux jours et qu'il serait peut-être difficilement joignable".

    ORANGE CRUSH: PLAN B’S YAMAHA XV 750



    Ultra-clean custom Yamaha XV 750 by Christian Moretti of Plan B Motorcycles.
    The Benelli Mojave is an endangered species. In the 1960s, it was virtually disposable, and sold by a chain of department stores. But today it’s prized by the motorcycling equivalent of big game hunters.
    They’re after one vital component: the Mojave’s immaculately proportioned, café racer-style tank. And the best place to show off that tank is on the frame of a Yamaha Virago.
    Ultra-clean custom Yamaha XV 750 by Christian Moretti of Plan B Motorcycles.
    Virago customs are two-a-penny these days, but this XV 750 is something special. It’s the work of Italian Christian Moretti, who runs Plan B Motorcycles and has an eye for a good line.
    For several years, the orange tank hung on the wall in Christian’s living room. And then prospective client Mr. F. dropped in with his Yamaha. “I knew it was the perfect fit,” says Christian. “I have to thank Greg Hageman and Classified Moto for being the first to put the Mojave tank on a Virago, but I wanted to push it further.”
    Ultra-clean custom Yamaha XV 750 by Christian Moretti of Plan B Motorcycles.
    Christian reworked the frame to make the tank sit lower, and built a new tail unit from scratch. The visual flow of the bodywork is now worthy of any factory stylist.
    The mechanical side is more than up to scratch, too. The 43mm Showa forks are from a Ducati 916, and installed with custom yokes to ensure the correct rake and trail. The shock is also Showa, but this time from a Yamaha R1. And a reinforced swingarm improves the handling even further.
    Ultra-clean custom Yamaha XV 750 by Christian Moretti of Plan B Motorcycles.
    It may seem strange to retain the drum brake at the back, but it looks good. And up front, a 320mm floating disc with Brembo calipers provides plenty of stopping power. The wheels have been converted to spokes—and dropped an inch in diameter, down to 18” at the front and 15” at the back. A bobbed Triumph Thruxton fender and clip-on bars add to the deportivo flavor.
    Ultra-clean custom Yamaha XV 750 by Christian Moretti of Plan B Motorcycles.
    The sinuous exhaust terminates in a pair of stunning HP Corse Hydroform mufflers. But we reckon the highlight is the orange paint—a Porsche color from 1973.
    It looks just perfect on that tank, doesn’t it?
    Hat tip to Megadeluxe | Plan B’s Yamaha XT600 | Plan B website | Facebook
    Ultra-clean custom Yamaha XV 750 by Christian Moretti of Plan B Motorcycles.
    BikeEXIF

    GMT 94-Michelin : un titre au panache / adding panache to title glory


    Champion du monde d’Endurance à l’issue des 24 Heures Moto, dernière épreuve de la saison, la course de la Yamaha –Michelin n°94 aurait pu s’arrêter après seulement 24 secondes…
    Qualifié en cinquième position, le GMT 94 a mal débuté la 37ème édition des 24 Heures Moto. David Checa s’est fait percuter par un concurrent dès le premier virage. Obligé de repasser par les stands, le GMT 94 est reparti à la 52ème position à trois tours des leaders. « J’ai bien cru que la course allait s’arrêter après seulement 24 secondes » déclarait David Checa en conférence de presse. « J’ai eu peur d’être blessé et ne pas être en mesure de poursuivre. »
    La Yamaha-Michelin n°94 a alors entamé une folle remontée avec l’objectif d’être quatrième après huit heures de course pour marquer des points intermédiaires. Rapides et réguliers, David Checa, Kenny Foray et Mathieu Gines ont cravaché pour relever leur premier défi en pointant à la troisième place, samedi, à 23 heures, bénéficiant notamment de la chute de la Kawasaki n°11.
    Le trio n’a pas pour autant relâcher son effort. Deuxième à cinq tours du leader après 16 heures, le GMT 94, adoptant les bons choix pneumatiques à des moments stratégiques de la course, est venu perturber le tableau de marche du SERT. Plus rapide en piste dans des conditions humides, la Yamaha-Michelin n°94 est parvenue à réduire l’écart jusqu’à un tour sur le leader. « Nous avons été très bien servis au niveau des pneumatiques par Michelin. Leurs techniciens ont su faire les bons choix au moment opportun » confiait Christophe Guyot, team-manager, à la fin de la course.
    Deuxième sous le drapeau à damier, le GMT 94 accroche un second titre mondial à son palmarès et offre à Michelin une 15ème couronne. « Nous avons réalisé une saison régulière. Nous n’avons pas remporté de victoire mais nous avons toujours rivalisé pour la première marche du podium et c’est cela le plus important. Ce titre de champion du monde est une belle récompense pour tous les efforts que l’ensemble de l’équipe a fourni depuis plusieurs saisons» soulignait David Checa, sacré pour la seconde fois avec le GMT 94.
    The N°94 Yamaha-Michelin clinched the 2014 FIM EWC crown at Le Mans on Sunday, yet its race nearly ended a mere 24 seconds after the 24 Heures Moto’s Saturday start!
    After qualifying fifth on the grid, GMT 94 couldn’t have imagined a worse start to the 37th 24 Heures Moto when David Checa was punted into the gravel at the race’s very first turn. The Spaniard was forced to pit after the opening lap and the N°94 Yamaha re-joined in 52nd place, with a three-lap deficit to the leaders. “I thought it was all over after just 24 seconds,” he admitted after the finish. “I was worried that I had been hurt and that I wouldn’t be able to continue…”
    The incident sparked off a gritty come-back as the team set its sights on fighting its way back to fourth spot by the eight-hour mark in order to pocket vital bonus championship points. To achieve this objective, Checa and team-mates Kenny Foray and Mathieu Gines produced a consistently fast and surefooted performance to gain a footing on the provisional podium with one-third of the race completed at 11pm Saturday evening, by which time the N°11 Kawasaki had fallen from contention.
    With this milestone achieved, the three riders maintained the same fast pace and, with one-third of the race remaining, they were up to second spot, five laps down on the front-running Suzuki. When rain started to fall at sunrise Sunday, faultless tyre choices and strategy became essential and the N°94 Yamaha-Michelin emerged as the fastest bike on the track as it eased to within a lap of the lead. “Our Michelin tyres were the ideal ally,” observed GMT 94’s team manager Christophe Guyot afterwards. “Michelin’s technical staff always made sure we were on the right tyres at the right time.”
    The Paris region-based team went on to collect second place at the flag and earn Michelin’s 15thendurance racing crown. “Our season has been consistent. We didn’t win any races but we were always in the fight for victory and that’s what counts,” said Checa. “Winning the championship is a fantastic reward for the outstanding work everyone in the team has put in over the past few years.”

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    Kruz Co are Oli & Brice from Belgium.  We sat back and admired one of their builds here in the shed before, a neat little XS400, and now they’re back with its much bigger, much badder brother, this XJ1200 cafe racer.
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    Oli, aka ‘The Admiral’ grew up alongside a father who ruled the roads in a Ford Escort GT rally car. The petrol head gene was passed down, and as soon as he was old enough Oli started tinkering with a 50cc two wheeler.
  Bathed in the skate/punk culture of the early 90s, Oli’s influences are numerous and diverse and can be seen in the aesthetics of all of Kruz Co’s builds.  Brice also picked up the bug from his dad who restored and rode a beautiful Guzzi 1000S.  When he was 15, his father offered him a bike that had been run over by a tractor and told him to ‘get on with it’.  So using bits and bobs from old race bikes, he ‘got on with it’ and has been ‘getting on with it’ ever since.
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    The XJ was built for a customer who has been riding motorcycles for a long time, but, not being particularly mechanically minded himself, he approached Kruz Co to build his dream bike.  His first idea was to go for something with a full body kit based on endurance bikes from the 70′s.  But after countless sketches and studies, they decided together to go for the stripped back cafe racer look, keeping the original tank and working on the rear sub frame.
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    To make sure the project crossed the finishing line, Oli and The Admiral had to find clever solutions to stay within the budget.  To that end, the son of the owner did the paint job, an aftermarket Ducati 900ss seat was sourced, and the rear light came from a camper van.  Though Brice adds that it was actually the perfect light for the bike, describing it as ‘a big tomato’, which is presumably a good thing.  The other big challenge was keeping the bike street legal.  French laws are pretty tough, so the guys had to be careful with annoying stuff like rear number plate positioning, indicators and noise.  Not that any of these things have compromised the look as far as we’re concerned.
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    KC#003 took three months from start to finish. The guys are the first to admit that this is not the most ambitious or original build ever, but they are proud of the end result which they say has a ‘balanced ride’ and ‘a good vibe’.  They also have a very happy customer who is finally cruising French country roads on the bike of his dreams.  That sounds like a job well done to us.  Nice one guys, keep up the good work and let us know what’s coming next.
    See more from Kruz Co here on The Bike Shed

    2014 Distinguished Gentleman’s Ride – Thruxton Giveaway


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    With over 240 cities in more than 55 countries involved, it’s already the biggest united motorcycle ride in the world. And if you get yourself along to this weekend’s ride you’ll not only see a whole bunch of sweet bikes, meet some great people and have an amazing day – you’ll also be doing your part to help the fight against prostate cancer. They’ve already raise a whopping USD$900,000; now they need your help to get it over the 1 million dollar line.
    Need another reason to get involved? Well, you damn well shouldn’t… but we’re going to give you one anyways. Those who register and manage to raise more than $100 will go into the draw to win this sweet Triumph Thruxton you see above.
    So do your bit and register now at www.gentlemansride.com

    La 2008 DKR du team Peugeot Total passe les test

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