ACE CAFE RADIO

    samedi 4 octobre 2014

    Look At Life - Behind The Ton Up Boys 1964

    An excellent "Look at life" video clip from The Rank Organisation dated August 1964 looking at the motorcycle culture and the 59 Club in England.



    Link to DVD advert. http://networkonair.com/shop/1067-loo...

    WSBK : La Tissot-Superpole et un nouveau record pour Sykes à Magny-Cours



    samedi, 4 octobre 2014 13:45
    samedi, 4 octobre 2014 13:45

    Le Champion du Monde en titre est en pole pour l'épreuve française.


    La Tissot-Superpole pour l'avant-dernière manche du Championnat du Monde eni FIM Superbike est revenue à Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) en vertu d'un chrono d'1'36.366 qui lui permet aussi de détenir le nouveau record absolu pour la piste de Magny-Cours. Le Champion du Monde en titre sera donc en tête de la grille pour la cinquième fois de la saison et la vingt-quatrième fois de sa carrière.
    Complèteront la première ligne pour le départ des deux courses de dimanche Davide Giugliano (Ducati Superbike Team) et Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team), qui demeure mathématiquement en lice pour le titre mondial bien qu'il ait 67 points de retard sur Sykes et sera en première ligne pour la première fois depuis Portimao. Les trois pilotes qualifiés en première ligne ont reçu leurs trophées des mains de l’ancien pilote WSBK Ruben Xaus.
    Principal adversaire du Champion en titre avec 31 points de retard, Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) partira de la cinquième position, entouré de Chaz Davies (Ducati Superbike Team) et de Marco Melandri (Aprilia Racing Team).
    Auteur du meilleur temps en Superpole 1, Loris Baz (Kawasaki Racing Team) s'est bien relancé et a pris la septième position, devant Alex Lowes et Eugene Laverty du team Voltcom Crescent Suzuki.
    Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia) était quant à lui le premier pilote EVO et s'élancera de la treizième position. Le Français a manqué de justesse la participation à la Superpole 2 tandis que David Salom (Kawasaki Racing Team) était en difficulté et ne sera que dix-septième sur la grille.
    Fabien Foret (Team Pedercini) s'est de son côté qualifié en 20e position pour sa dernière apparition en World Superbike et partira juste devant Jérémy Guarnoni (MRS Kawasaki) tandis que Nicolas Salchaud (Dream Team Company) sera 27e sur la grille.

    WRC, France : Latvala leader à Colmar


    Jari-Matti Latvala est entré en leader au parc de regroupement de Colmar, avec 14.8 secondes d’avance sur son équipier Andreas Mikkelsen. Derrière les deux VW/Michelin, Kris Meeke est toujours troisième sur sa Citroën DS3 WRC.
    Le soleil inonde la région de Colmar qui accueille la 2e étape du Rallye de France-Alsace. Comme chaque année, c’est au Parc des Expositions que sont organisés les regroupements et leremote-serviceavant la seconde boucle de spéciales.Vu les conditions, les pilotes Michelin ont une nouvelle fois opté pour 5 H4 (hard), sauf Sébastien Ogier (4H + 1S) pour qui ce rallye est devenu une séance d’essais grandeur nature. « On travaille sur les set-ups pour les prochains rallyes et je vise désormais les 3 points de la Power Stage. »
    Ses deux équipiers chez VW/Michelin sont quant à eux bien en course. Après trois meilleurs temps ce matin, Jari-Matti Latvala compte désormais 14s8 d’avance sur Andreas Mikkelsen, qui ne prendra peut-être pas tous les risques pour attaquer son équipier.
    Derrière ce duo Volkswagen, Kris Meeke (Citroën) est bien calé à la 3e place. Il possède toujours une trentaine de seconde d’avance sur Dani Sordo (Hyundai), qui s’est peu à peu détaché de la menace Ostberg/Kubica. L’Espagnol a semble-t-il trouvé des réglages lui convenant mieux.
    Parmi les leaders, Mads Ostberg est un des perdants de la matinée. Le Norvégien a non seulement laissé filer Sordo, mais il s’est aussi fait doubler par le Polonais Robert Kubica (Ford), désormais 5e avec 2s9 d’avance sur Ostberg. Mikko Hirvonen (Ford) est lui aussi dans ce match pour la 4e place.
    Son équipier M-Sport Elfyn Evans (Ford) est 8e, ex-aequo avec le pilote Hyundai Bryan Bouffier. Après ses déboires d’hier, Thierry Neuville est remonté dans le top-ten.
    En WRC-2, le Portugais Bernardo Sousa (Ford) est leader devant le pilote régional Quentin Gilbert (Ford), mais ne compte qu’une petite seconde d’avance ! Sébastien Chardonnet (Citroën) a de nouveau crevé ce matin. Hors-championnat, Kevin Abbring est néanmoins leader des « R5 » au volant de sa Peugeot 208 T16/Michelin. Le Néerlandais compte près d’une minute d’avance sur Sousa.
    Enfin, Alastair Fisher (Citroën) est toujours en tête des J-WRC/WRC3 devant Eric Camilli et Martin Koci. Stéphane Lefebvre est 4e, suffisant pour espérer être couronné demain. Dans le match des R-GT, Romain Dumas a pris l’ascendant sur François Delecour, respectivement 18e et 20e du classement général, au milieu des WRC-2.

    THE RONIN 47: IF BATMAN RODE A BUELL 1125


    The Ronin Motor Works 47, a limited production superbike based on the Buell 1125.
    If you felt cheated when the Buell 1125 went out of production in 2010, you’re in luck. You can now buy a factory-fresh superbike based on the 1125—and it looks like a machine straight out of The Dark Knight.
    The Buell 1125 cost $11,695 a few years ago and the Ronin 47 costs $38,000, but you do get a little more for your money with the new version. And because the ‘47’ moniker refers to the number of Ronins being made, you’re unlikely to run into another one on the road.
    The Ronin Motor Works 47, a limited production superbike based on the Buell 1125.
    The project is bankrolled by Colorado-based Magpul Industries, makers of composite high-tech firearms. They know a little bit about explosives, so they’ve turned their attention first to the Rotax engine. It’s renowned for generating a lot of heat: “enough to boil the fuel in the frame,” we’re told.
    So there’s now a high-flow, single-core radiator right up front, connected to an overflow tank hidden inside the left fork leg. Alongside are stacked low and high beam headlights.
    The Ronin Motor Works 47, a limited production superbike based on the Buell 1125.
    The other weak points of the 1125 have been addressed with the ruthless precision you’d expect from a gun maker. The Showa forks are gone, replaced by a cast aluminum alloy linkage fork that gives the bike its distinctive, hunched-forward look.
    Trail is up by 13 mm over the stock geometry, to sharpen the steering. And at the heart of the linkage fork is a Penske monoshock, which allows fine adjustment for rider weight and road conditions.
    The Ronin Motor Works 47, a limited production superbike based on the Buell 1125.
    The controls are industrial design at its finest. That means custom hydraulic radial master cylinders and adjustable levers for the brake and clutch. The fluid reservoirs sit on top of the cylinders and the levers have quick-adjust knobs for reach and leverage ratio.
    The clutch lever housing includes a 4-way switch that controls the displays on the instruments, which have been slotted into a cast aluminum nacelle. The bike starts up via an RFID chip, which activates a receiver under the custom airbox cover. There’s also a trick wiring loom and a specially wound, high-efficiency stator to eliminate any further chance of overheating.
    The Ronin Motor Works 47, a limited production superbike based on the Buell 1125.
    The Rotax-designed motor—similar to one used by Aprilia—has been tuned to run cooler than the stock bike, and remapped to suit the Ronin’s free-flow intake and exhaust system.
    We’re guessing that power is slightly up on the claimed 146 hp of the original. And with around 50 kg less weight to haul around, the bike should be significantly quicker.
    The Ronin Motor Works 47, a limited production superbike based on the Buell 1125.
    For a high-concept bike, the details are unusually well thought out. The belly-mounted muffler is ceramic-coated to protect it from debris, and a single cast aluminum unit integrates the pegs, the battery box and an adjustable idler pulley. The unit is mounted to the engine and blends in seamlessly.
    The rear subframe is CNC-machined and TIG welded, and mated to a cast aluminum tail section and air intake housing. Just ahead of the brake light is the master ECU, and there’s a quick release knob to open everything up.
    The Ronin Motor Works 47, a limited production superbike based on the Buell 1125.
    The technical details are beyond reproach, and the styling is out of this world—literally. Only one question remains: Is the Ronin 47 worth $38,000? That’s twenty large more than Buell’s current range-topper, the EBR 1190RX.
    But it’s also the same money you’d pay for the heavyweight Harley CVO Limited tourer.
    Your call.
    via BIKEexif

    DUST MC TWIN-STROKER


    Dust Twin 1
    Dust Motorcycles is the outlet for Steve Bailey and his addiction to BMW customisation. So far this year he has brought us the Gunshot, the one with the Husky tank and the Dales Tracker; both with leanings towards muddier roads. This time a more Tarmac biased build has been commissioned. The photographs show cobble stones so I can only presume proper roads have not made it that far North just yet, surely just a matter of time and a fairer spread of government funding.
    Dust Twin 2
    Steve was under pressure from the outset as the customer commissioning this build is a decorated military marksman, not only would such a client be used to precision and attention to detail but not someone to take too kindly to unsatisfactory craftsmanship. Lucky then that things started off well in the form of a 1983 R100RT donor, with a piffling 32k miles on the clock and service record as well stamped as the new owner’s rifle range score card. The brief was relatively simple; comfy leather seat, a small tank and proper top speed.
    Dust Twin 3
    Steve started with the engine, aiming to improve efficiency and ensure the small amount of fuel on board was not squandered. An unleaded conversion to twin spark cylinder heads was the simple answer. Both Motorworks and Motobins offer the service on either new or exchange basis. A 20% improvement in mixture burn rate can be expected which makes a real world difference on a bike of such heft, sporting such a tiny tank. New Airhead rocker covers left bare look smart against freshly painted heads and barrels. The Bing carbs were rebuilt and new cables added. The gearbox was leak free and in good order so treated to fresh oil and left alone.
    Dust Twin 4

    The frame had the obligatory strip before receiving a good coat of gloss black, along with wheels to match. Heindenau’s ever popular K60s were fitted, which should offer plenty of purchase on those slippery Northern cobbled streets, should a Hovis delivery boy swerve into the BMW’s path.
    Dust Twin 5
    To ensure new owner Paul is given correct updates on his progress and arrives on time an Acewell speedo was fitted, just above a matt black 7″ headlamp. Bars are US-spec Triumph, modified to accept the original BMW controls.
    Dust Twin 6
    Steve’s Yamaha RD fuel tank collection was raided once again, and this is the blue one. Should Paul’s missus require whisking to the ball and her gown is a different colour, no problem, just change the tank. Yes, thats right, Paul has three different tanks and selection seats to suit the occasion.
    The front mudguard is a shortened stainless item mounted to the stock bracket on original and unmolested forks; well apart from the removal of paint and the horrid orange reflector. Koni shocks keep the rear in check and smooth out those cobbles. Brakes too are standard, refreshed with new seals and fluid.
    Dust Twin 7
    A fifth generation shoemaker was enlisted to fashion covers for the selection of seats, using the finest leather available to him. Above is the black one, I presume there are various brown tones available to match foot attire. The slim RD side covers have been attached and removed several times until Steve decided that they balance out the bulk of the BMW’s profile.
    Dust Twin 8
    Simple reverse megaphones improve acoustics and are visually just the right length. Simple LED indicators and a low mounted mirror keep the MOT man happy. Apparently though a law or two might have been flouted as the indicated 107mph top speed was not quite up to Paul’s expectations. A Ducati build might be on the cards.
    Dust Twin 9
    All in all some simple mods and a tank swap have turned an ungainly eighties snow plough into a taught looking bike, with plenty of shove and enough customisation to turn heads. Nice work Steve, and don’t forget to send us pictures of the Ducati.
    Keep an eye on his progress over on Facebook
    via the bike shed

    Hell on Wheels - Hot August Nights

    Hell on Wheels hosts another "Hot August Nights" event, where all sorts of freaks, geeks, scum and villainy make the annual pilgrimage to Perris, CA for some no-holds-barred fun in the dirt. The turnout for the flattrack race this year was awesome, with tons of men and women who really know how to ride! 



    I tagged along with the Bixby Moto crew this year, and got to capture some of their antics at the event. Check out their channel for more embarrassment! https://www.youtube.com/user/a2dskins

    Special thanks to everyone at Hell on Wheels MC for letting us come out to this killer event. Can't wait till next year! 

    www.hellonwheelsmc.com

    THE SCRAMBLER THAT BMW SHOULD HAVE MADE?


    Max Hazan and The Mighty Motor joined forces to transform a 1991 BMW R100 into the Scrambler that could have been.
    BMW’s off-road heritage is peerless. The R80G/S was the forerunner of modern-day adventure bikes, and in the 1980s, the Bavarians scored four hard-won Paris-Dakar trophies.
    So why hasn’t BMW ever built a classic scrambler? A few years ago, the Germans dipped their toes into the enduro market with the G450X—but they’ve never created a bike to challenge the Triumph Scrambler. And more’s the pity.
    Max Hazan and The Mighty Motor joined forces to transform a 1991 BMW R100 into the Scrambler that could have been.
    BMW’s lost opportunity makes this stubby, no-nonsense machine rather fascinating. (Especially since Ducati is launching its own Scrambler in a matter of hours.) It comes from master builder Max Hazan and LA-based designer Shaik Ridzwan—an immaculate pedigree if there ever was one.
    “The idea came to us while Max and I were shooting the shit one night in my living room,” Shaik recalls. “I would design and Max would build, creating something fun that we’d both enjoy riding.”
    Max Hazan and The Mighty Motor joined forces to transform a 1991 BMW R100 into the Scrambler that could have been.
    The BMW needed to be different from Max’s frame-up art pieces: “Something to prove that his ability goes further than just beauty.”
    A clean 1991 R100 monolever caught their attention. The bike was shipped to Max’s shop, and Shaik started examining BMW’s Dakar race machines. “The R80G/S piloted by Hubert Auriol and Gaston Rahier made the boxer motorcycle legendary. I wanted to capture the essence of those bikes.”
    After swapping sketches and making dozens of phone calls, Max and Shaik were off to a good start. And when Max relocated from New York to LA, they really hit the gas.
    Max Hazan and The Mighty Motor joined forces to transform a 1991 BMW R100 into the Scrambler that could have been.
    “We had a strong design ethos from the beginning. The Dakar bikes were an inspiration, but not a blueprint. We wanted our bike to behave like a factory bike; it had to engage the rider’s senses but not fall flat in performance.”
    “We aimed for a balance between classic styling and calculated utilitarianism. Things like keeping the original dials were a no-brainer. I would not have dreamt of replacing those beautiful factory units, just for the sake of changing them.”
    The big changes were reserved for the engine. The 32mm Bing carbs were replaced with a set of 36mm Dell’Orto pumpers and a custom-made, free-flowing exhaust system. The boxer was now a snappy, rev-hungry beast with a throaty exhaust note.
    Max Hazan and The Mighty Motor joined forces to transform a 1991 BMW R100 into the Scrambler that could have been.
    “We liked how slim and tall the old Dakar bikes looked. So we worked on the seat height and the angle of the new subframe to make the R100 feel more a like dirt bike,” Shaik. “By moving the rider’s weight slightly forward, the bike feels more energetic and dives in and out of turns happily.”
    The higher seat and bars make it feel natural to stand on the pegs on rougher terrain. “The bike is still too heavy to be considered a truly capable off-road machine, but we were impressed with how it adapted overall.”
    Max cleaned the frame, removing dozens of tabs and brackets and shaving close to 40 pounds off the stock weight of an R100. The battery now sits in a case where the airbox used to be, and a Works Performance shock is routed below the drive shaft—easily accessible if adjustment is needed. The scrambler is destined to spend just as much time on pavement as dirt, so Pirelli MT90AT dual sport tires became the rubber of choice.
    Max Hazan and The Mighty Motor joined forces to transform a 1991 BMW R100 into the Scrambler that could have been.
    The red seat—which has raised a few eyebrows—is upholstered in vintage perforated leather. “After hours looking at samples, I chose one that reminded me of my Dad’s 1986 Mercedes 230E,” says Shaik. “I can still remember the smell of that car’s interior.”
    The rear rack and removable pannier system plays a big part in the overall look of the bike, and Max has done a beautiful job to make it work. The rack is substantial but not overwhelming—perfect for strapping on a small tent or sleeping bag.
    Max Hazan and The Mighty Motor joined forces to transform a 1991 BMW R100 into the Scrambler that could have been.
    To our eyes, the functional, high-ridin’ aesthetics are just perfect. And we’re told the performance is pretty good too. “The front wheel lifts freely off the ground with a snap of the wrist,” says Shaik. “The power delivery is instant and precise. The handling is nimble at low speeds, and stable around faster turns.”
    “It eats up the fire roads like a well-tuned enduro.”
    Okay, BMW—reckon there’s room for a modern scrambler in your product portfolio?
    via BikeEXIF

    WRC, France. 1994, Didier Auriol ouvre la voie


    Vingt ans après le titre mondial de Didier Auriol et dix après le premier de Sébastien Loeb, la saison WRC 2014 pourrait elle aussi consacrer un pilote tricolore, Sébastien Ogier. Best-of-Rallylive revient sur les saisons et les titres de 1994 et 2004 avec les champions eux-mêmes.
    Le rallye français a dû attendre 16 ans avant de remporter le titre Pilotes, créé en 1979. Didier Auriol, premier de cordée, ouvrit la voie. 20 ans, déjà ! Puis, après dix nouvelles années d'attente, débuta en 2004 la razzia Loeb que prolonge Sébastien Ogier, pour le plus grand bonheur desaficionadostricolores...
    Joint au téléphone dans son fief millavois, Didier Auriol éclate de rire lorsqu'on lui propose d'évoquer sa saison 1994. « C'est un peu loin, tout ça... » Loin, certes mais très vite les souvenirs reviennent.
    Avec d'abord ce sentiment, global : « Bien sûr, ce titre décroché au RAC fut comme une sorte d'aboutissement. Grande satisfaction, pour l'équipe Toyota, les partenaires, dont Michelin. Plaisir d'offrir cette joie aux fans français... Une bonne chose pour le rallye français. Mais, très objectivement, cette année 1994 fut loin d'être ma meilleure saison... Bref, un titre obtenu sans dominer. »
    On suggère une revanche sur la saison 1992, largement dominée, elle (six victoires), et éteinte avec les bougies de la Lancia au RAC... « Non, non, non ! Pas de revanche. Ça tient je crois à ma façon de voir les choses : le titre ne venait pas en premier dans mes objectifs. Ce que je cherchais, course après course, c'était à être le meilleur. Pouvoir me dire, je domine mon sujet, je maîtrise, je suis bien, je suis vite, je suis en osmose avec la voiture. Là était le plaisir. Gagner sans avoir ressenti ces choses, c'était bien, mais le plaisir était moindre. »
    Quels moments émergent de cette année 1994 ? « Les mauvais : sortie de route au Rallye Monte-Carlo dès l'ES5. Et un moteur cassé à l'Acropole. Les victoires, bien sûr. Tour de Corse, Rallye d’Argentine, après une bagarre de fous, trois jours durant, avec Carlos (Sainz), et Sanremo. Deux abandons, trois victoires. Et la régularité, clé du titre. Un titre qui pouvait aussi bien revenir à Carlos au RAC. Nous avons commencé par casser un triangle, on s'est posés sur le toit doucement, avant de casser un turbo. On ne maîtrisait plus rien, mais Carlos est sorti, à cinq spéciales de la fin... »

    WRC, France, étape 1 : Le titre attendra…/ the title decision can wait…


    Sébastien Ogier ne sera sans doute pas titré ce week-end, au Rallye de France-Alsace, tandis que son équipier Jari-Matti Latvala (VW/Michelin) est en bonne voie pour (enfin) remporter son premier rallye asphalte. Andreas Mikkelsen et Kris Meeke complètent le podium provisoire.
    Ils étaient venu cueillir un second titre mondial en Alsace, mais ils ont vécu un calvaire, aujourd’hui, sur les spéciales alsaciennes et vosgiennes. Après un tête-à-queue au début de l’ES2, la Volkswagen Polo R WRC/Michelin de Sébastien Ogier fut prise de hoquets. Le champion du monde en titre a bouclé les 34,34 km deVosges-Pays d’Ormontau ralenti et perdu plus de quatre minutes. Un déficit que Julien Ingrassia, son copilote, a hélas doublé en pointant quatre minutes en avance au départ de l’ES3.
    Classé 26e à 8min52s3 du leader, Sébastien Ogier n’a pratiquement plus aucune chance de marquer six points de plus que Latvala, même en cas d’abandon du Finlandais, leader du rallye.
    Jari-Matti Latvala a réalisé une superbe première étape et s’est quelque peu détaché de son équipier Andreas Mikkelsen, lui aussi très brillant, après un nouveau meilleur temps dans l’ES6,Pays de Salm(9,59 km), sa spéciale fétiche, qu’il avait déjà remportée en 2011. Le Norvégien pointe ce soir à 8s2 secondes du Finlandais.
    Derrière ce duo Volkswagen et nordique, Kris Meeke est encore une fois sur le podium provisoire au volant de sa Citroën DS3 WRC. Le Britannique a accroché le bon wagon. Il n’est qu’à 23.1 secondes du leader et a creusé un écart de 28.1 secondes sur Dani Sordo (4e, Hyundai).
    L’Espagnol a été perturbé par le comportement de sa voiture, mais il a remporté la dernière spéciale du jour (ex aequo avec Mikkelsen). Dani ne compte que 10.7 secondes d’avance sur le Norvégien Mads Ostberg (Citroën), particulièrement à l’aise aujourd’hui sur les spéciales asphalte. Les écarts sont infimes entre Ostberg, Hirvonen (6e) et Kubica (7e), tous groupés en 2.8 secondes.
    Autres malheureux du jour, Thierry Neuville (11e, Hyundai), qui a perdu plus de 2 minutes sur une casse de turbo en début d’étape, et Elfyn Evans (Ford), qui a pointé en retard au parc d’assistance (alternateur). Le Gallois ferme le top-10 provisoire, derrière Martin Prokop (9e, Ford) et Bryan Bouffier (8e, Hyundai).
    En WRC-2, Quentin Gilbert (Ford R5) est leader avec 9s1 d’avance sur Bernardo Sousa (Ford R5) et Sébastien Chardonnet (Citroën DS3 R5). En J-WRC/WRC3, Alastair Fisher est leader devant Quentin Giordano et Martin Koci. Stéphane Lefebvre (5e) est toujours « titrable ». Il est juste devant Ogier au classement général !
    Sébastien Ogier probably won’t be crowned world champion this weekend, but his VW/Michelin team-mate Jari-Matti Latvala appears to be heading for the first asphalt victory of his career. Andreas Mikkelsen and Kris Meeke join the Finn on tonight’s podium.

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