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    dimanche 12 octobre 2014

    Moto GP : Rossi félicite Márquez pour son second titre / Rossi congratulates Marquez on World title win


    Le pilote du team Movistar Yamaha MotoGP s'est incliné face à Marc Márquez dans leur duel pour la seconde place au Motegi et n'a donc pas pu retarder le sacre de l'Espagnol malgré une bonne performance.


    Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) était très bien parti depuis la seconde position sur la grille du Twin Ring Motegi et a mené durant les quatre premiers tours, avant d'être dépassé par son coéquipier Jorge Lorenzo. 
    Distancé par ce dernier, Rossi s'est ensuite concentré pour conserver la seconde place mais n'a pu se maintenir devant Marc Márquez (Repsol Honda), qui allait, en finissant deuxième, remporter le Championnat du Monde MotoGP™ 2014.
    Grâce à sa troisième place, Rossi est maintenant à égalité de points avec Dani Pedrosa dans la lutte pour le titre de vice-Champion du Monde, qui se jouera désormais à trois puisque Lorenzo n'a plus que trois points de retard sur les deux suite à sa victoire au Japon.
    « J'ai eu une petite opportunité de laisser le championnat ouvert, je voulais que ça reste ouvert pour encore une autre course, » a commenté Rossi. « Marc avait beaucoup d'avance mais il y avait une possibilité de laisser le championnat en jeu. J'ai fait mon maximum, surtout à la fin, quand Dani était derrière moi. J'avais un bon rythme mais Márquez avait un petit quelque chose en plus et c'était impossible. Je crois que le niveau de cette course a été le plus élevé de toute la saison et je suis donc satisfait de ce que nous avons fait. Nous étions toujours sur le record du tour et personne n'a fait d'erreur. »
    « Nous ne jouons pas le Championnat du Monde mais la lutte pour la deuxième place va être de très haut niveau. Dani et Jorge sont très forts et nos teams aussi. Jorge est en excellente forme et il m'inquiète un peu ! Notre objectif est de renouer avec la victoire. Je pense que Marc mérite le championnat, il a remporté beaucoup de courses et dans des situations très différentes. Il ne fait pas d'erreur et il a encore progressé. Félicitations à Marc ! »
    Movistar Yamaha MotoGP’s Valentino Rossi fought hard to keep the World Championship open at the Motul Grand Prix of Japan, eventually finishing third.
    The nine time World Champion made an excellent start from the front row of the grid, leading through the opening turns. Rossi was able to extend his lead, running at the front for the opening four laps.
    Lap five saw Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) get past Rossi and create a comfortable lead. The Italian then focused on staying ahead of Marc Marquez (Repsol Honda) and keeping the World Championship alive, even if for just another race.
    The pair battled during the middle of the race with Marquez eventually getting the upper hand on Lap 16. Dani Pedrosa (Repsol Honda) closed in drastically on Rossi, pushing the Italian to improve his pace as the race drew to a close.
    Rossi finished half a second ahead of Pedrosa at the flag and is now level on points with the Spaniard in the battle for second.
    Rossi reflected on the race, “I had a small chance to keep the championship party open, I wanted to keep it open another race. Marc’s advantage was very big, but maybe we could keep it open still. I tried my maximum, especially with Pedrosa behind me at the end. I had a good pace but Marquez had something a little extra so it was impossible. I think this was a higher level race to the rest of the season, so I’m satisfied with how we went. We were always on the lap record pace and no one made a mistake.”
    “It’s not for the World Championship, but for second place the battle will be very high level. Me, Dani and Jorge are all very strong and our teams are all working at the top. Jorge is in great shape and I’m very worried about him! Our target is to win again. I think that Marc deserves the championship; he won a lot of races and in a lot of conditions. He doesn’t make mistakes and he improved his level so congratulations to Marc,” he finished.

    Moto GP : Márquez : « Merci à Honda et à ma famille » / Marquez: ‘Thanks to my family and Honda’


    Marc Marquez, Repsol Honda Team, JPN RACE

    Marc Márquez était logiquement sur un petit nuage dimanche à l'arrivée du Grand Prix Motul du Japon, où il a remporté son deuxième titre MotoGP™ en seulement deux saisons dans la catégorie reine.

    Parti de la quatrième position au Motegi, Márquez a perdu un peu de terrain sur le premier tour mais a doublé ses adversaires un à un pour revenir sur Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) et lutter avec le nonuple Champion du Monde pour la deuxième place, un résultat qui pouvait le mener au titre.
    Suite à une brève bataille avec l'Italien, Márquez a pu s'emparer de la seconde place mais avait trop de retard sur Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) pour jouer la victoire. La deuxième place lui permettait cependant de décrocher le titre mondial, à trois courses de la fin de la saison 2014, et de devenir le plus jeune pilote, et l'unique Espagnol, à être titré deux fois de suite dans la catégorie reine.
    « Vous savez, la course ne compte pas vraiment aujourd'hui ! » a commenté Lorenzo. « Je ne roulais peut-être pas comme d'habitude parce que je me sentais un petit peu différent. C'était dur de doubler et je ne voulais pas faire d'erreur. J'en avais fait deux sur les dernières courses mais nous avons le titre ! C'est incroyable de le remporter ici, chez Honda. Merci à ma famille et à Honda. »
    « Ce n'est que ma deuxième année en MotoGP et avoir déjà deux titres est incroyable. Beaucoup de gens s'imaginent que c'est facile parce que je suis toujours souriant mais il y a beaucoup de presion. Nous avions fait des erreurs à Misano et à Aragón et il était important d'être concentré ici chez Honda. Je suis très heureux pour mon team, ma famille et mes fans, qui me soutiennent tous. C'est vraiment comme dans un rêve. »
    Marc Marquez, Repsol Honda Team, JPN RACE
    Marc Marquez reacted joyfully after becoming the youngest ever back-to-back premier class World Champion after a solid ride at the Motul Grand Prix of Japan aboard his Repsol Honda RC213V.
    Having started fourth on the grid Marquez made a steady start to the race, dropping behind Andrea Iannone (Pramac Racing) through the opening corners. The Spaniard quickly dispatched with the Ducati rider and focused on claiming second position ahead of Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP).
    A brief midrace battle emerged between the pair, swapping positions for several corners. Marquez eventually got the better of the nine time World Champion and went about closing down Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) who had built up a comfortable lead.
    Marquez made an attempt to catch Lorenzo, but the Yamaha rider responded and Marquez settled for second. This result allowed him to claim his second MotoGP World Championship, and fourth World Title, with three races to go.
    Now the youngest ever rider to take consecutive premier class World Titles, Marquez looks to return to winning in the final three races.
    An ecstatic Marquez explained, “You know, the race doesn’t really matter today! Maybe I wasn’t riding like always, as I felt a little different. It was hard to overtake and I didn’t want a mistake. I had two mistakes in the last races but we got the title! It’s incredible to take it at home. Thanks to my family and Honda.”
    “Just two years in MotoGP with two titles is incredible. Maybe for the people it looks easy because I’m always smiling, but there is a lot of pressure. Misano and Aragon we made some mistakes so it was important to focus here for Honda. I’m really happy with my team and family and fans, they’re all pushing me. It’s like a dream right now,” he added.
    Marc Marquez, Repsol Honda Team, JPN RACE

    BSMC GEAR GUIDE #29


    This week’s Gear Guide features more lovely stuff from the mercurial El Solitario, a lively ladies leather jacket by Boda Skins, cool Ts from The Foundry, waterproof protective sneakers, and a handy handlebar mounted case for your (illegedly) smartphone. Splendid.
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    PRODUCT REVIEW BY THE BIKE SHEDS VERY OWN LITTLE BIG NOISE, AKA VIKKI VAN SOMEREN – BODA SKINS QUILTING BIKER JACKET
    Ladies; as autumn kicks-in and your feeling a little blue, cheer yourself up, and your winter wardrobe, by investing in a gorgeous Boda Skins leather Biker Jacket. I got my hands on an outrageous red one and I love it. It just makes me smile every time I put it on, although I rarely smile in pictures as you can see.
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    The leather is lightweight, full of detail and hugs your body in all the right places. Boda Skins’ philosophy is based on a luxury, ethical sourced second skin and with this jacket they’ve nailed it. They come in a range of colours from baby blue, vintage cream, fawny brown to a crisp white.
    Based in Manchester, the Boda team share their love of leather with the fashion world, as well as providing the local community work experience and apprenticeships. Their family of sixteen expert leathersmiths artfully craft each jacket using traditional tanning methods, ensuring the manufacturing process stays environmentally friendly. Using only leathers and furs imported under strict licensing laws, Boda refuses to trade in endangered species. There products are made in a small village in Turkey. Ticking quiet a few boxes methinks!
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    You can definitely tell they love their products. The attention to detail is evident. I love the quilting; a mix of diamond and banded with light touches of stitch work, but what I really love is that you feel like you’re wearing top quality leather but without the heavy weight. This jacket is perfect for parties or hanging around at some launch event, kicking tyres and drooling over the cool looking beards, I mean bikes.
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    On the bike it moves effortlessly with you, it has a good coverage of the lower back and the arms don’t rise as you stretch over the tank… I don’t know how warm it is as its only just started to get chilly, but it’s so soft it’s easy to put on a few layers underneath… but hey, what’s a few chills when you’re looking so damn good.
    Oh and for an additional 10% of the jacket price, they will provide you with one of their signature pieces tailored to your exact measurements, not bad huh!
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    TCX – X STREET BOOT
    For those of us who like to wear a sneaker style boot on a bike, but want a good degree of protection, the X Street is a great option.
    A durable waterproof ankle boot, the X Street is designed with an impressive level of protection, comfort and attention to detail. The sole has a steel shank and makes the boot CE approved. The fact it’s also waterproof is impressive for the price.
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    Made from full grain leather upper (except for the denim version), it has a full waterproof lining (except for the denim and perforated versions), it features toe, heel and ankle reinforcements.
    It features an anatomic footbed and a rubber sole, and features the Comfort Fit System.
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    The Comfort Fit System, developed by TCX is special and virtually entirely manual technique allows the boot to be shaped on a “mould” that faithfully reproduces the anatomy of the foot, making the boot exceptionally comfortable and ideal for prolonged use in different situations, both on and off the bike. These can be worn on the ride, at work, in the pub and are pretty comfortable walking in.
    They come in waterproof black, blue and in ladies anthracite and two tone brown: and non waterproof denim and perforated. A great alternative to thick leather biker boots.
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    EL SOLITARIO – THE VANDAL
    Not content with building some of the most controversial and outrageously cool motorcycles, El Solitario make some pretty interesting clobber too.
    Their latest creation, The Vandal, is their “ vision of an overshirt, which is a more versatile garment than any of the others. Wear it over other clothes and/or between layers.”
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    Made by hand from raw 14oz denim and stitched with contrasting gold twine, it features suede shoulder panels. It has canvas lined inner pockets to stash your valuables in addition to two breast pockets. The El Solitario lone wolf is embroidered on the back of the collar.
    Like all of El Solitario’s gear, this is incredibly well made by craftsmen and not in sweatshops, and are built to last.
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    The first run is manufactured in very limited numbers in medium, large and extra large. It comes at a premium, but is a beautifully crafted garment.
    “Not a jacket not a shirt El Solitario Vandal is way cooler than any of them.” Who are we to argue?
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    THE FOUNDRY OL’ 56 T SHIRT
    One of my favourite builds is from our mates down at The Foundry, the beautiful 1956 Triumph T110 Tiger bobber.  In what appears as a deceptively simple build, is a clear example of what The Foundry crew do best, classic inspired builds that are perfectly balanced and exquisitely finished. Perfect, unfussy lines and muscular good looks.
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    With a background in engineering, sculptural metalwork and industrial design Tom and Simon build bikes with character, distinction and engineering credibility. Based up the road from Goodwood, they serve great coffee and sell some good gear too.
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    As T shirts are my staple, I was well chuffed to discover Foundry had manufactured a T with an illustration of the lovely ’56 on the chest. Made out of natural cotton in a slim fit with a sepia image, this simple, well fitting T is the nearest I’m ever going to get to owning this lovely machine.
    The Foundry do a range of Ts that feature their builds.
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    INTERPHONE UNIVERSAL SMARTPHONE MOTO HOLDER FOR TUBULAR HANDLEBARS
    For those of you who haven’t done ‘the knowledge’, or have a homing pigeon’s sense of direction, this universal waterproof smartphone holder is the business. Designed specifically fo motorcycles with tubular bars, this is secure and protected by a impact resistant case that’s extremely solid when mounted on handlebars. Your smartphone can become a handlebar mounted GPS (or music player) with full touchscreen functionality.
    INTERPHONE-UNIVERSAL SMARTPHONE-MOTO-HOLDER-FOR-TUBULAR-HANDLEBARS-2
    The holder is equipped with a mounting bracket that can be fixed on circular handlebars of various diameters (up to 30mm or 1 1/8″). Since the bracket is articulating, the holder can be tilted and turned in a number of ways, so it is optimally positioned and acessible.
    It protects your mobile phone from impact and environmental hazards such as: mist, dirt, dust and light rain. The clear front window made of special crystal film protects the phone and allows the keys on your touch screen to be fully functional. The double zip offers a practical system for threading earphone and power cables through the case and into the phone. It is universally compatible fitting smart phones up to 4.3″ screen size.
    So no excuses for getting lost coming home from the pub.
    via The Bike Shed

    WEC : TOYOTA RACING, HÉROS DU JOUR À FUJI ! / TOYOTA ARE HOME TOWN HEROES AT FUJI




    Photo : John Rourke  / AdrenalMedia.com

    Toyota Racing a ravi aujourd’hui les milliers de fans japonais venus leur rendre hommage, en réalisant un magnifique doublé de la marque sur le podium des 6 Heures de Fuji, 5e manche du Championnat du Monde d’Endurance FIA WEC 2014. De plus, le constructeur japonais a également enfoncé le clou, puisqu’il  a signé toutes les victoires à Fuji depuis le début du championnat en 2012.
    La Toyota TS040 Hybride n°8 d’Anthony Davidson et Sébastien Buemi  a devancé de 25,627 secondes,  la deuxième voiture du team, la n°7 pilotée par Alex Wurz, Stéphane Sarrazin et la star locale Kazuki Nakajima. La n°8 monte pour la troisième fois de la saison sur la plus haute marche du podium (+Silverstone et Spa).
    Avec cette nouvelle performance, Davidson et Buemi creuse l’écart également au classement du Championnat du Monde des Pilotes avec une avance de 27 points sur leur plus proches adversaires Marcel Fässler, Benoît Tréluyer et André Lotterer (Audi Sport Team Joest - R18 e-tron quattro n°2).
    Toyota prend par ailleurs l’avantage au classement du Championnat du Monde des Constructeurs, avec désormais 8 points d‘avance.
    Outre la rapide prise en main de la tête de la course par la Porsche 919 Hybride n°20 pilotée par Mark Webber dans les premiers tours , Toyota a mené la course de bout en bout. Une des clés de ce succès a été la stratégie développée autour de l’utilisation des pneumatiques Michelin. L’écurie japonaise a choisi dès le départ de réaliser des simples relais, pendant que Porsche prenait tout d’abord l’option de les doubler. C’était une initiative audacieuse, mais qui leur a finalement coûté de précieuses minutes à la fin du deuxième relais.
    Mark Webber, Brendon Hartley et Timo Bernhard s’offrent leur deuxième podium de la saison (3e à Silverstone en avril dernier), en terminant finalement sur la troisième marche, non sans avoir à se battre contre leur voiture sœur la n°14 dans les derniers tours.  Webber est par ailleurs l’auteur du tour le plus rapide en course, réalisé au 12e tour en 1 :27'759.
    Même le drapeau jaune déployé sur l’intégralité de la piste (Full Course Yellow), destiné à enlever des débris sur le circuit, n’allait pas enfreindre la détermination de Toyota aujourd’hui. Ses plus proches rivales, l’Audi R18 e-tron quattro n°2 (Lotterer, Fässler, Tréluyer) et la n°1 de Tom Kristensen, Lucas di Grassi et Loïc Duval terminent respectivement à la sixième et à la cinquième place. Une mauvaise journée pour le constructeur d’Ingolstadt…
    La victoire de la catégorie LMP1-L revient à Rebellion Racing, mais la surprise est dans le numéro de la voiture, puisque cette fois-ci, c’est la n°13 d’Andrea Belicchi, Dominik Kraihamer et Fabio Leimer qui prend les lauriers de la première marche. Malgré un problème d’amortisseur survenu sur la voiture, le trio est parvenu à revenir à la charge et à prendre l’avantage, pour signer sa première victoire de la saison 2014.
    Chez Lotus, les performances de la CLM P1/01 étaient parfaitement louables, puisqu’elle pointait en deuxième position de la classe jusqu’à ce que Christophe Bouchut soit victime d’un incendie dans la dernière heure. Le Français a été contraint de s’arrêter à l’entrée du pitlane, et a pu s’extirper de la voiture sans blessure grave. Mais malgré l’intervention des équipes de sécurité du circuit et des mécaniciens de Lotus et de Rebellion, le feu a totalement détérioré la voiture.
    G-Drive Racing prend la première place du classement LMP2, et ce malgré une crevaison lente survenue sur la Ligier JS P2 dans la dernière heure de la course. Après un superbe duel en piste, c’est dans les tous derniers tours qu’Olivier Pla a effectué une manœuvre d’anthologie pour dépasser l’ORECA Nissan de KCMG, en utilisant une GT moins rapide, pour prendre l’avantage sur Alexandre Imperatori. C’est la 3e victoire du team en 2014 à ajouter à celles de Silverstone et Spa-Francorchamps. Roman Rusinov et Julien Canal ont réalisé de très beaux relais et se réjouissent de pouvoir poursuivre leur chasse au titre à Shanghai.
    Après une superbe course et des batailles fabuleuses entre les deux LMP2, Richard Bradley et Matt Howson n’ont pas pu résister à la victoire de G-Drive. Au classement pour le Trophée Endurance FIA remis aux meilleurs pilotes LMP2, l’écart est désormais bien réduit, car Sergey Zlobin encore en tête ne termine aujourd’hui qu’à la 4e place. Les pilotes de G-Drive Racing n’ont désormais plus que 16 points de retard sur le Russe, et il reste trois courses…
    Le podium LMP2 est complété par la Morgan OAK Racing de Keiko Ihara, Gustavo Yacaman et Alex Brundle. Un beau résultat pour cette équipe qui avait dû prendre le départ en fond de grille après la disqualification de la voiture pour ne pas avoir respecté le règlement en qualification.
    C’était une rude journée pour l’ORECA Nissan n°27 SMP Racing de Sergey Zlobin, Maurizio Mediani et Nicolas Minassian, qui termine 4e après avoir écopé de deux pénalités, une pour changement de moteur, l’autre pour vitesse excessive dans la voie des stands. De plus, alors qu’ils se battaient pour la troisième place, ils ont été victimes d’une touchette avec la Morgan Judd OAK Racing de Yacaman.
    La n°37 d’Anton et Kirill Ladygin et Viktor Shaitar a également perdu du temps après avoir été contrainte de repasser dans les stands pour effectuer des réparations suite à une collision avec la Lotus LMP1-L (alors entre les mains de James Rossiter).
    Après une superbe manche japonaise qui a rassemblé plus 51 000 spectateurs passionnés, la caravane du Championnat du Monde d’Endurance FIA WEC se tourne désormais vers la Chine, pour la 6e manche qui se déroulera sur le circuit de Shanghai le 2 novembre prochain.
    Sam Smith Traduction Mapidu Media
    © Richard Washbrooke - AdrenalMedia.com
    Toyota Racing thrilled their home fans by finishing 1-2 in the 6 Hours of Fuji, the fifth round of the 2014 FIA World Endurance Championship. As a result of today’s success Toyota has completed a hat-trick of FIA WEC victories at the Fuji Speedway since 2012.
    The #8 Toyota TS040 Hybrid of Anthony Davidson and Sebastien Buemi led home the sister car, crewed by Alex Wurz, Stephane Sarrazin and local hero Kazuki Nakajima by 25.627s. It was the third victory for the #8 Toyota TS040 Hybrid this season after previous successes at Silverstone and Spa.
    The win for Davidson and Buemi means that they have now extended their World Endurance Drivers’ Championship lead to 27 points to their nearest adversaries – the #2 Audi Sport Team Joest trio of Marcel Fassler, Benoit Treluyer and Andre Lotterer. 
    Toyota has also now overtaken Audi at the head of the World Endurance Manufacturers’ Championship and leads it by eight points.
    Toyota controlled the entire race despite Mark Webber’s #20 Porsche 919 Hybrid leading briefly after some highly entertaining first lap action. Tyre strategy was crucial at Fuji and the Toyota team chose early on to single stint their Michelin tyres, as opposed to Porsche who initially tried to double stint their rubber. It was a bold move but one which ultimately cost them precious time later in the second stint.
    Webber, along with team mates Brendon Hartley and Timo Bernhard, rounded out the podium to score their second podium after holding off the #14 Porsche in the final stages. It was the second podium for Webber, Hartley and Bernhard after their third placed finish at Silverstone in April. Webber also set the fastest lap - 1m27.759 - on lap 12. Webber had earlier been keeping in touch with Buemi but a slow puncture meant an early stop on lap 8, putting the Porsche 919 Hybrid out of sequence to the rest of the field.
    Even a brief full course caution period for debris on the track could not halt Toyota’s warrior like march to victory today. Their current nearest title rivals – the #2 Audi trio of Andre Lotterer, Marcel Fassler and Benoit Treluyer - could only finish sixth at Fuji today. The #1 Audi R18 e-tron quattro of Tom Kristensen, Lucas Di Grassi and Loic Duval finished just ahead of the sister Audi in fifth place in what was a tough day for the Ingolstadt-based manufacturer.
    Rebellion Racing took another win in the LMP1-L class but this time it was the #13 Rebellion R-One-Toyota of Andrea Belicchi, Dominik Kraihamer and Fabio Leimer who took maximum points.
    Securing their first win of the year, Belicchi, Kraihamer and Leimer took the chequered flag despite a damper issue that cost the car time.
    The Lotus entered CLM P1/01 was running well in second place until the final hour when a major fire stopped Christophe Bouchut at the entry to the pit lane. The Frenchman was able to extricate himself from the blaze but the car was badly damaged in the incident, despite the quick response of the pit lane marshals and both the Lotus and nearby Rebellion Racing mechanics. Bouchut escaped with no significant injuries from the incident.
    Despite a last hour slow puncture the G-Drive Racing Ligier-Nissan took maximum points in the LMP2 class. Olivier Pla overtook the KCMG Oreca-Nissan in the final stages of the race after a superb race long duel. In what was perhaps the overtaking move of the season, Pla used a slower GT car to make an audacious pass on Alexander Imperatori’s Oreca-Nissan. It was the third race victory of the season for G-Drive after previous wins at Silverstone and Spa. Roman Rusinov and Julien Canal had impressive stints at the wheel and were both delighted to renew their title charge ahead of Shanghai.
    Earlier in the race Imperatori had held the charging Pla impressively at bay and despite solid stints by his British team mates – Richard Bradley and Matt Howson - it was eventually not enough to stop the G-Drive Racing entry. However, with the FIA Endurance Trophy for LMP2 Drivers title leader, Sergey Zlobin, finishing in fourth position, both the G-Drive and KCMG crews reduced the points deficit at Fuji today. As it stands the G-Drive drivers are now just 16pts behind the Russian with three races remaining.
    Completing the LMP2 podium was the OAK Racing Morgan-Judd of Keiko Ihara, Gustavo Yacaman and Alex Brundle. It was an especially impressive result after they were forced to start from the rear of the grid after being penalised for a technical infringement in qualifying. It was a result that ensured both of the Japanese entered racers at Fuji were able to celebrate on the podium at their home track today.
    SMP Racing had a tough day with the #27 Oreca-Nissan of Sergey Zlobin, Maurizio Mediani and Nicolas Minassian finishing a delayed fourth after two separate penalties, one for going over their allocation of engine units used and the other for speeding in the pit lane. An incident which resulted in contact with Yacaman’s OAK Morgan-Judd, while fighting for third place, further delayed them. 
    The #37 entry of Anton Ladygin, Kiril Ladygin and Viktor Shaitar also lost time due to necessary repairs after a collision with the LMP1-L Lotus, driven by James Rossiter at the time.
    After a fantastic weekend of racing, where 51,000 race fans enjoyed multiple battles throughout the classes, the FIA World Endurance Championship now moves on to Shanghai with more close and exciting racing set for Sunday 2nd November. 
    CLICK HERE for the results from Round 5 of the FIA World Endurance Championship - 6 Hours of Fuji
    CLICK HERE for the provisional classifications after Round 5
    © John Rourke - AdrenalMedia.com

    WTCC : Course 2 - Bennani emmène un doublé Honda ! / Race 2 – Bennani leads 1-2 for Honda!


    « Je suis dans un rêve, réveillez-moi ! » Mehdi Bennani n’oubliera pas de sitôt cette journée…
    Le pilote marocain a réalisé une performance fantastique en Course 2 à Shanghai en décrochant son tout premier succès en WTCC. Il offre par ailleurs à Honda son premier succès de la saison, mais également le tout premier du Proteam Racing de Valmiro Presenzini.
    Le bel après-midi du constructeur japonais fut complété par la deuxième place de Tiago Monteiro qui assura le doublé à la Civic, tandis que Norbert Michelisz apparaît lui aussi dans le Top-5.
    Cette manche fut plus compliquée pour Citroën, avec un contact provoqué par Sébastien Loeb sur Yvan Muller dans les premiers tours et quelques fautes de la part de Ma Qing Hua. José María López se hissa en troisième position mais ne put jamais prétendre s’imposer. Loeb et Ma terminèrent pour leur part respectivement 4e et 6e.
    Coronel, Chilton, Valente et Borković engrangent les derniers points avec leurs Chevrolet, tandis que Engstler et De Souza reçoivent les honneurs en TC2T et en Asia Trophy.
    Moments clés
    Grille – Lok ne peut s’y placer et Chilton doit s’élancer depuis la pit lane
    Départ – Bennani prend un excellent envol, plus prompt que Valente qui se fait déborder par Tarquini et Monteiro
    Tour 1 – Borković et Huff se touchent, Bennani mène devant Tarquini, Monteiro, Valente, Muller et Loeb
    Tour 2 – López passe Michelisz, il est 7e, tandis que Ma talonne les Honda; à la fin du tour, Loeb percute Muller alors que les deux Citroën sont à l’intérieur de Valente qui défend sa 4e place. La voiture de Muller est endommagée et l’Alsacien doit abandonner
    Tour 3 – Trois Honda mènent la danse devant le peloton, Bennani devant Tarquini et Monteiro. Valente résiste en 4e position et Ma passe López avant de virer large dans le virage n°15
    Tour 5 – Huff sort dans le virage n°2 après un contact avec Morbidelli; Tarquini  ralentit à cause d’un problème technique et regagne son box ; López déloge Valente de sa 4e position
    Tour 6 – Bennani mène avec 4 secondes d’avance sur Monteiro, López suit à 8 seconds et Chilton est revenu au 10e rang
    Tour 7 – Loeb dépasse Valente pour le gain de la 4e place ; Ma sort large une nouvelle fois dans le virage n°15
    Tour 8 – Contact entre Michelisz et Valente, le Hongrois prenant la 5eplace
    Tour 9 – Ma passe à son tour Valente
    Tour 10 – Chilton est 9e après son dépassement sur Borković. Morbidelli écope d’un drive-through pour son contact avec Huff
    Tour 11 – Coronel déloge Valente de la 7e place
    Tour 13 – Valente est ensuite la proie de Chilton et voit revenir Borković et Thompson
    Tour 14 – Bennani remporte sa première victoire en WTCC

    “If it is a dream, wake me up!”: Mehdi Bennani will certainly never forget this day.
    The Moroccan driver put a fantastic performance in Race 2 to take his maiden overall win in the WTCC and give Honda its first success of the year. It was also the first WTCC win for the Proteam Racing of Valmiro Presenzini.
    The great afternoon of the Civic cars was completed by Tiago Monteiro, who signed the 1-2 for the Japanese manufacturer while Norbert Michelisz took the last spot of the top 5.
    Citroën had a more difficult Race 2, as Muller and Loeb collided in the early laps and Ma made a couple of slight off-tracks. José María López took third but was never really in a position to threaten the two leading Honda cars, while Loeb and Ma concluded fourth and sixth. Coronel, Chilton, Valente and Borković took the remaining points with their Chevrolet cars; Engstler and De Souza encored victories in the TC2T class and the Asia Trophy respectively.

    Key moments 
    Grid – Lok does not make the grid and Chilton starts from the pit lane
    Start – Bennani takes an excellent start while Valente is slower and get passed by Tarquini and Monteiro.
    Lap 1 – Borković and Huff make contact, Bennani leads from Tarquini, Monteiro, Valente, Muller and Loeb
    Lap 2 – López passes Michelisz for 7th, with Ma right behind the Honda; at the end of the lap, Loeb hits Muller as they both are behind Valente who is defending his 4th place. Muller’s car is damaged and he retires
    Lap 3 – It’s three Honda cars ahead of everybody, with Bennani, Tarquini and Monteiro. Valente holds on fourth with great determination. Ma passes López but runs wide in T15
    Lap 5 – Huff crashes in T2 after a clash with Morbidelli; Tarquini slows down with a technical problem and retires; López manages to break Valente’s resilience and takes 4th
    Lap 6 – Bennani leads by 4 seconds over Monteiro, with López 8 seconds behind; Chilton, recovers to 10th.
    Lap 7 – Loeb overtakes Valente for fourth; Ma runs wide again at turn 15
    Lap 8 – Contact between Michelisz and Valente; the Hungarian takes the 5th spot
    Lap 9 – Ma passes Valente for 6th.
    Lap 10 – Chilton is 9th after passing Borković. Morbidelli is given a drive-through for the contact with Huff
    Lap 11 – Coronel passes Valente for 7thLap 13 – Valente gets past also by Chilton, with Borković and Thompson chasing him
    Lap 14 – Bennani claims his maiden victory


    A BMW R69S WITH A BIT ON THE SIDE


    South African BMW experts Cytech have paired a BMW R69S with a 50s-model Steib sidecar.
    Few things in the world of motorcycling are as cool as sidecars. And the allure is magnified when the rig in question is both vintage and ultra-rare.
    This very classy setup was put together by South African BMW experts Cytech, and pairs a 1964 BMW R69S with a 50s-model Steib sidecar. “The client had been in touch with us for two years looking for this particular sidecar combination,” says Cytech owner Donovan Muller. “Eventually we made the match.”
    South African BMW experts Cytech have paired a BMW R69S with a 50s-model Steib sidecar.
    And what a match it is. Steib was the sidecar of choice for BMW Motorrad in the 50s; replicas are still available, but finding an original is a tad more difficult. This one was bought from a deceased estate, as part of a bigger lot—but it was completely dismantled, and riddled with rust and amateur repair work.
    Cytech’s restoration on the sidecar would rival many complete motorcycle rebuilds. The main shell was stripped, sandblasted and repaired, and the wheel fender was rebuilt with sheet metal before being painted and rubberised inside.
    South African BMW experts Cytech have paired a BMW R69S with a 50s-model Steib sidecar.
    The sidecar’s wheel received new spokes and nipples, the hub was powdercoated, and every nut and bolt was cadmium plated. Cytech has also fitted a new aluminum bead to the fender and body, and refurbished the original tail light and Steib badge. The seat was recovered in black leather with gold pin studs.
    The BMW itself was also in need of a serious restoration, and was even missing a few parts—such as the seat and exhausts. So Donovan and his team tore into it with vigour, completely overhauling the engine, gearbox and original 26mm Bing carbs.
    South African BMW experts Cytech have paired a BMW R69S with a 50s-model Steib sidecar.
    The electrical system received a serious refresh, with a new wiring harness and ignition system, and the suspension was rebuilt. Every little detail was attended to—such as fitting tapered steering head bearings and replacing the air filter housing.
    A rare long range Hoske tank was fitted, with a Karcoma fuel tap and a set of US-spec R50 handlebars to accommodate its width. Other top-shelf parts include a Denfeld bench seat and Bumm bar-end mirrors.
    Then a full stainless steel exhaust system was installed, and a set of wide-lipped aluminum rims built up with stainless spokes and nipples. Metzeler rubber was fitted to the bike and sidecar’s wheels.
    South African BMW experts Cytech have paired a BMW R69S with a 50s-model Steib sidecar.
    By default, the sidecar mounts were all placed on the right from the factory. “But for the road rules in South Africa, the sidecar must be mounted on the left,” explains Donovan. Cytech moved the mountings to to the opposite side of the bike, and finished everything in a timeless BMW livery: black with white pinstriping.
    Both the R69S and the Steib are immaculate in their own right. But combined, they’re unbeatable.
    It’s the perfect rig for ambling around on a Sunday afternoon, in style.
    South African BMW experts Cytech have paired a BMW R69S with a 50s-model Steib sidecar.
    Cytech | Images by Ryan Roux. via BIKEexif

    WTCC Shanghai :Course 1 - Citroën remporte le titre Constructeurs avec la manière / Race 1 – Citroën clinches Manufacturers’ title in style


    « C’est fait ! ». C’est avec émotion et soulagement que Citroën a célébré son premier titre Constructeurs en FIA WTCC après avoir placé ses quatre voitures aux quatre premières places de la première course disputée à Shanghai.
    « Nous sommes heureux du travail réalisé par l’équipe et nous sommes fiers de décrocher le titre ici, en Chine », confie le Team Principal Yves Matton.
    La victoire est revenue à José María López qui conserva l’avantage devant ses équipiers Ma Qing Hua et Yvan Muller, tandis que Sébastien Loeb a dû cravacher pour conquérir la quatrième place aux dépends des pilotes Honda.
    Le premier « non Citroën » fut Norbert Michelisz, qui a défendu son rang 5e rang face aux officiels Gabriele Tarquini et Tiago Monteiro.
    En TC2T, enfin, la victoire de Franz Engstler est synonyme de sacre dans le Trophée Yokohama pour le pilote allemand. Son équipier Filipe De Souza a pour sa part décroché les honneurs en Asia Trophy.   
    Moments clés
    Grille – Thompson regagne son stand dans le tour de formation en raison d’un problème sur sa roue avant gauche
    Départ – Envol sans encombre, avec un leadership de López devant Ma, Muller, Michelisz, Tarquini, Monteiro et Loeb
    Tour 2 – Loeb attaque Monteiro et prend la 6e à l’issue d’une belle bagarre. Coronel prend la 9e position à Valente
    Tour 3 – Chilton, qui était 8e, perd sa roue arrière droite et abandonne
    Tour 4 – Loeb déborde cette foit Tarquini pour le gain de la 5e place sur la trajectoire extérieure !
    Tour 5 – Michelisz protège sa 4e place des assauts de Loeb, tandis que Bennani déloge Borković du 10e rang
    Tour 6 – Loeb dépasse Michelisz et Lok abandonne pour cause de suspension cassée
    Tour 7 – Huff déloge Morbidelli de la 12e place
    Tour 13 – Huff et Morbidelli passent coup sur coup Borković
    Tour 14 – Huff s’arrête en raison d’une crevaison à l’avant gauche, les Citroën réalisent un quadruplé et Engstler devance Filippi et De Souza en TC2T

    “C’est fait!”, it’s done. That’s what the Citroën team could say, with emotion and relief, at the end of a Race 1 in Shanghai that they dominated from beginning to the end.
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    The final 1-2-3-4 ensured in the most brilliant way the Manufacturers’ title for the French car maker. “We are happy for the great job the entire team did and proud to reach the title here in China,” said Team Principal Yves Matton.The win was for José María López who kept the advantage of the pole ahead team-mates Ma Qing Hua and Yvan Muller, while Sébastien Loeb had to battle against the Honda cars to conquer the fourth spot.The first non-Citroën at the end was Norbert Michelisz, who defended strenuously his 5th position from Tarquini and Monteiro.Time to celebrate also for Franz Engstler, who won the TC2T race and secured the Yokohama Trophy title and his team-mate Filipe De Souza took the honours in the Asia Trophy.    
    Key moments Grid – Thompson pits after formation lap with a problem on the front left wheelStart – Trouble free start, with López taking the lead ahead of Ma, Muller, Michelisz, Tarquini, Monteiro and LoebLap 2 – Loeb attacks Monteiro and after a short fight takes 6th; Coronel takes 9th from ValenteLap 3 – Chilton, who was 8th, loses rear right wheel and retiresLap 4 – Loeb passes also Tarquini for 5th, on the outside!Lap 5 – Michelisz is defending fiercely his 4th place from the attacks of Loeb, while Bennani passes Borković for 10thLap 6 – Loeb passes Michelisz for fourth; Lok retires with a broken suspensionLap 7 – Huff takes 12th from MorbidelliLap 13 – Huff and Morbidelli pass Borković for 11th and 12thLap 14 – Huff stops with a puncture on the front left; Citroën cars finish 1-2-3-4, while Engstler beats Filippi and De Souza in TC2T

    WEC : 6H FUJI - TOYOTA SIGNE UN DOUBLÉ À DOMICILE / TOYOTA CELEBRATE 1-2 AT FUJI



    Photo : Richard Washbrooke - Photo Copyright 2014 John Rourke / AdrenalMedia.com
    Toyota Racing a su ravir ses fans aujourd’hui avec un magnifique doublé réalisé lors des 6 Heures de Fuji, cinquième manche du Championnat du Monde d’Endurance FIA WEC.

    La Toyota TS040 n°8 d’Anthony Davidson et Sébastien Buemi devance sa sœur la n°7 de Stéphane Sarrazin, Alex Wurz et le héros local Kazuki Nakajima.
    La Porsche 919 Hybride n°20 de Brendon Hartley, Mark Webber et Timo Bernhard s’octroie  la troisième marche du podium de Fuji.
    Dans la catégorie LMP1-L Rebellion Racing remporte la course, mais cette fois-ci avec la R-One n°13 de Dominik Kraihamer, Andrea Belicchi et Fabio Leimer.
    En LMP2, G-Drive Racing prend le maximum de points. Après une lutte de tous les instants, Olivier Pla est parvenu à doubler l’ORECA de KCMG dans les derniers tours.
    AF Corse signe un doublé dans la catégorie LMGTE Pro, Gianmaria Bruni et Toni Vilander devant leurs teammates James Calado et Davide Rigon de la F458 n°71.
    Aston Martin prend une nouvelle fois les lauriers de la catégorie LMGTE Am, grâce à la neuvième victoire de  la Vantage V8 n°95 de Nicki Thiim, Kristian Poulsen et David Heinemeier-Hansson.
    Communiqué complet à suivre
    Toyota Racing thrilled their home fans by finishing 1-2 in the 6 Hours of Fuji, the fifth round of the 2014 FIA World Endurance Championship today and reclaimed the lead of the Manufacturers' World Championship points standings.
    The #8 Toyota TS040 Hybrid of Anthony Davidson and Sebastien Buemi led home the sister car crewed by Alex Wurz, Stephane Sarrazin and local hero Kazuki Nakajima.
    Rounding out the podium in LMP1 was the #20 Porsche 911 Hybrid of Brendon Hartley, Mark Webber and Timo Bernhard.
    Rebellion Racing took another win in the LMP1-L class but this time it was the #13 Rebellion R-One-Toyota of Andrea Belicchi, Dominik Kraihamer and Fabio Leimer who took maximum points.
    Taking the LMP2 silverware was the G-Drive Racing Ligier-Nissan. Olivier Pla overtook the KCMG Oreca-Nissan in the final stages of the race after a superb race long duel.
    In LMGTE Pro it was an AF Corse Ferrari 1-2 as points leader Gimmi Bruni and Toni Vilander scored another victory ahead of the #71 458 Italia of James Calado and Davide Rigon
    LMGTE again saw Aston Martin Racing take the win with the #95 Vantage V8 of Nicki Thiim, Kristian Poulsen and David Heinemeier Hansson celebrating a fine victory.
    More details to follow

    Moto GP : Triomphe de Lorenzo et sacre de Márquez au Japon / Brilliant Marquez retains MotoGP™ crown in second as Lorenzo wins Motegi race

    Deuxième derrière un Jorge Lorenzo intouchable au Grand Prix Motul du Japon, Marc Márquez a remporté le Championnat du Monde MotoGP™ 2014 et son second titre mondial en deux saisons passées chez Repsol Honda. Valentino Rossi a fini troisième.
    Podium MotoGP, JPN RACE

    Marc Márquez (Repsol Honda) a remporté le Championnat du Monde MotoGP™ 2014 dès sa première balle de match, au Grand Prix Motul du Japon, et est le premier pilote Honda à être sacré au Twin Ring Motegi, le circuit de la marque japonaise. 
    Premier Espagnol à être titré deux fois de suite dans la catégorie reine, Márquez a fini la course en seconde position, derrière son compatriote Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP). Cinquième sur la grille, ce dernier est passé en tête devant son coéquipier Valentino Rossi dès le cinquième tour et a ensuite creusé l’écart pour s’imposer avec une très confortable avance sur ses adversaires et renouveler sa victoire de 2013 au Twin Ring Motegi.
    Márquez, lui, a dû se battre pour s’assurer le titre sur les terres de Honda. Sixième au début du premier tour après un départ agité, le prodige de Cervera a dû doubler son coéquipier Dani Pedrosa et Andrea Iannone (Pramac Racing) pour revenir dans la roue d’Andrea Dovizioso (Ducati), qui était parti de la pole position. Márquez a dû attendre le neuvième des vingt-quatre tours pour prendre le dessus sur l’Italien et ensuite aller défier son idole Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). 
    Après une première tentative immédiatement contrée par The Doctor, Márquez s’est emparé de la deuxième place dans le seizième tour et a ensuite aisément distancé Rossi pour finir sur la seconde marche du podium et remporter le titre à trois manches de la fin de la saison 2014. 
    Une demi-seconde derrière Rossi, Pedrosa a pris la quatrième place tandis que Dovizioso a fini à un peu plus de dix secondes du podium.
    Iannone, Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3), Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) et Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) complétaient le Top 10 devant Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) et le wildcard japonais Katsuyuki Nakasuga (Yamalube Racing Team with YSP).
    Grâce à sa troisième place, Rossi est désormais à égalité avec Pedrosa dans le classement général, 82 points derrière Márquez et avec seulement trois points d’avance sur Lorenzo, qui, avec une seconde victoire consécutive, se joint donc à la lutte pour le titre de vice-Champion du Monde. 
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.
    Podium MotoGP, JPN RACE
    The 2014 MotoGP™ World title was clinched by Marc Marquez at the Motul Grand Prix of Japan as he finished in second place behind race winner Jorge Lorenzo, with Valentino Rossi also on the podium.
    Lorenzo took his second successive victory as his great recent form continued but the story of the race was all about Marquez as he got the job done to secure the 2014 title with three rounds to go. Marquez crossed the line 1.638s behind Lorenzo to collect the crucial points for the World Championship win, as Rossi completed the rostrum in third.
    Marquez did not make the best start off the line but overtook Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3), Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) and Andrea Iannone (Pramac Racing) in the opening laps to hunt down the front group. He then picked off pole man Andrea Dovizioso (Ducati Team) and won a midrace battle with Rossi overtaking at the second attempt on lap nine for second position.
    Behind Lorenzo, Marquez and Rossi, Pedrosa eventually finished in fourth place, missing the podium by 0.555s, with Dovizioso in fifth.
    The top ten was completed by Andrea Iannone (Pramac Racing), Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3), Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) and Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini).
    Cal Crutchlow (Ducati Team) was the first faller of the race, resulting in a DNF after his Aragon podium. Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) fell in the second half of the race and Yonny Hernandez (Energy T.I. Pramac Racing) crashed on the final lap. All riders were uninjured.
    Danilo Petrucci (Octo Iodaracing Team) retired to the pits with a technical problem.
    Jorge Lorenzo, Movistar Yamaha MotoGP, JPN RACE