ACE CAFE RADIO

    dimanche 26 octobre 2014

    Sunday night double date

    Sunday night double date from Cool & Vintage on Vimeo.

    Video: highlights from Rally de Espana


    WRC;OGIER : Doubles champions du monde ! / Two-time world champions!


    Sous réserve des résultats officiels publiés par la FIA, Sébastien Ogier et son copilote Julien Ingrassia ont décroché leur second titre mondial consécutif à l’issue du RallyRACC-Rally de Espana.
    Marié à l’été, champion en fin d’année ! 2014 est une année faste pour le Français Sébastien Ogier qui a coiffé une seconde couronne mondiale à l’issue du RallyRACC-Rally de Espana. C’est d’ailleurs la première fois qu’il est titré à la fin d’un rallye ! 
    « Sur le moment, à l’arrivée de la dernière spéciale, l’émotion était beaucoup plus forte que l’an passé où j’avais été titré un peu bizarrement en début de rallye. Il avait fallu ensuite trouver la motivation… » reconnaissait Seb au parc d’assistance où l’attendait une nuée de fans beuglant laMarseillaise. « Là, il a fallu se battre tout le week-end avec un Jari-Matti toujours aussi coriace. Je pense qu’on a fait le break le premier jour, mais ensuite, il a fallu contrôler et c’est long, deux jours de course ! »
    « On mérite ce deuxième titre sur l’ensemble de la saison. Ok, on a connu un faux-pas en Allemagne et un autre en France qui n’était pas de notre faute. Oui, on avait une certaine pression après le Rallye de France, mais ce week-end a été parfait pour nous. »
    Vainqueur de sept rallyes cette saison, Sébastien Ogier rejoint le cercle des doubles champions du monde, Walter Rohrl, Miki Biasion, Carlos Sainz et Marcus Grönholm. Ce week-end, Sébastien Ogier et Julien Ingrassia ont également remporté leur 23e victoire mondiale, et signé leur 34epodium. Ils égalent donc le nombre de podiums réalisés par Richard Burns/Robert Ried et Didier Auriol/Bernard Occelli.
    Cette victoire espagnole est aussi la 16e pour Sébastien Ogier avec Volkswagen Motorsport. Le pilote français et le constructeur allemand rejoignent donc au palmarès les célèbres associations Subaru/McRae ou encore Lancia/Biasion. Seuls Citroën/Loeb (78), Mitsubishi/Mäkinen (22) et Grönholm/Peugeot (18) ont fait mieux jusque-là.
    Ce week-end, la Fédération Internationale du Sport Automobile a trouvé deux nouveaux champions du monde 2014 : Seb Ogier en WRC et « Pechito » Lopez en WTCC. Ces deux séries avaient déjà couronnés les constructeurs, avec Volkswagen et Citroën.
    En WRC, il ne reste plus que le titre WRC-2 à attribuer lors de la finale, au Wales Rally GB, sans oublier le titre de vice-champion du monde Constructeurs que se disputeront Citroën-Total Abu Dhabi (187 pts), M-Sport (180) et Hyundai Motorsport (175).
    Subject to the official results published by the FIA, Sébastien Ogier and his co-driver Julien Ingrassia clinched their second consecutive world championship titles today in Spain.
    Married in the summer, world champion at the end of the year! 2014 has turned into a memorable year for Frenchman Sébastien Ogier, who sealed his second world championship crown at the end of RallyRACC-Rally de España. What’s more, it marks the first time he has won the title at the end of a rally! 
    “At that moment, at the end of the final stage, the emotion was much stronger than last year when I became champion in slightly unusual circumstances at the beginning of a rally. After that, I needed to re-motivate myself...” reflected Seb upon his return to the service park, where he was greeted by a throng of fans bellowing out the French national anthem.
    “This time, I needed to fight hard all weekend against Jari-Matti [Latvala – team-mate], who never gave me much breathing space. Julien and I made a break on the opening day, but after that, we still needed to control proceedings – and two days of rallying is a long time!
    “This second title was achieved over the balance of the whole season. Admittedly, we made a mistake in Germany and ran into another hitch in France that was not our fault. That left us under a certain degree of pressure heading to Spain, but this weekend unfolded perfectly for us.”
    Having won seven rallies this season, Sébastien Ogier now joins the club of double world champions which also includes Walter Röhrl, Miki Biasion, Carlos Sainz and Marcus Grönholm.
    This weekend, Sébastien Ogier and Julien Ingrassia also secured their 23rd WRC victory and 34thpodium finish, thereby equalling the number of rostrums tallied by Richard Burns/Robert Reid and Didier Auriol/Bernard Occelli.
    Moreover, Sébastien Ogier’s Spanish success marks his 16th triumph with Volkswagen Motorsport, lifting the French driver and German manufacturer level in the record books with the famous Subaru/McRae and Lancia/Biasion partnerships. Only Citroën/Loeb (78), Mitsubishi/Mäkinen (22) and Grönholm/Peugeot (18) feature higher up.
    This weekend, indeed, the FIA has crowned two 2014 world champions: Seb Ogier in the WRC and ‘Pechito’ Lopez in the WTCC. Volkswagen and Citroën had already wrapped up the manufacturers’ laurels in the two series respectively.
    In the WRC, the only title left to be decided now in the season finale at Wales Rally GB is that in WRC-2, without forgetting the three-way tussle over the runner-up spoils in the Manufacturers’ standings between Citroën-Total Abu Dhabi (187 pts), M-Sport (180) and Hyundai Motorsport (175).

    Double podium pour Movistar Yamaha MotoGP / Another double podium for Movistar Yamaha MotoGP


    Jorge Lorenzo, Valentino Rossi, Marc Marquez, Movistar Yamaha MotoGP, Repsol Honda Team, MAL RACE

    Valentino Rossi et Jorge Lorenzo ont pris les seconde et troisième places au Grand Prix Shell Advance de Malaisie, derrière Marc Márquez.

    Sixième sur la grille de départ, Valentino Rossi est très bien parti à Sepang et était déjà en seconde position dans le deuxième tour. L'Italien a traqué son coéquipier pour passer à l'attaque juste au moment de passer le cap de la mi-course et a ensuite brièvement mené jusqu'à être à son tour devancé par Marc Márquez (Repsol Honda). 
    Rossi a réussi à rester dans la roue du Champion du Monde MotoGP™ 2014 pour plusieurs tours mais n'a pas pu reprendre l'avantage et a fini par perdre du terrain et rallier l'arrivée à un peu plus de deux secondes du vainqueur.
    « Je suis très content de cette deuxième place. C'est un résultat vraiment important, nous avions eu beaucoup de mal ce week-end mais nous avons réussi à régler la moto lors du warm-up, » a expliqué Rossi. « Je n'avais pas été performant pour les essais, je ne pouvais pas pousser à 100%. Ça faisait longtemps que je n'étais pas monté sur le podium ici, peut-être 2010. J'adore ce circuit et c'est donc génial d'avoir réussi. »
    « Je me suis battu avec Jorge au début et c'était mon objectif puisque nous luttons pour la seconde place du Championnat. Après ça, j'ai eu un bon rythme et je me suis battu avec Márquez pour la victoire mais les pneus commençaient à faiblir et Márquez avait quelque chose en plus. J'ai dû ralentir alors qu'il a pu continuer au même rythme mais ça reste un excellent résultat. Nous avons maintenant deux fois plus de victoires et de podiums que l'an dernier, la saison a été excellente. »
    Seul des pilotes du podium à avoir choisi le pneu dur à l'avant, Lorenzo a fini une seconde derrière Rossi et a déclaré : 
    « Les conditions étaient très difficiles, elles l'ont été tout le week-end. Je n'avais jamais eu aussi chaud ici en Malaisie. Je n'étais pas au meilleur de ma forme parce que l'entraînement a été plus léger ces dernières semaines. Je me sentais quand même bien sur ma moto et elle avait une bonne motricité. »
    « Les premiers virages ont été très excitants et j'ai été fort sur tout le premier tour. Valentino était très performant et je n'ai ensuite pas pu rester avec eux. Il a fait un excellent travail et je perdais un peu avec le pneu dur. Nous avons aussi eu un problème avec le réservoir, quelque chose s'est détâché et je glissais vers l'avant au freinage. »
    Rossi compte dans la lutte pour le titre de vice-Champion 12 points d'avance sur Lorenzo et 45 sur Dani Pedrosa (Repsol Honda) suite au deuxième abandon consécutif de ce dernier.
    Jorge Lorenzo combatted the heat while Valentino Rossi turned a tough start to the weekend around at the Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix.
    Starting from sixth on the grid Rossi made an excellent start, getting up into second place on the second lap. Rossi closely followed his Movistar Yamaha MotoGP teammate Lorenzo until the midrace stage.
    Lap ten saw Rossi pass Lorenzo, bringing Marc Marquez (Repsol Honda) through with him. A mistake at Turn 15 on the next lap saw Marquez slip past the Italian. Lorenzo said later he found the conditions difficult having adopted a lighter training schedule during the flyaways.
    Rossi finished 2.445s second behind Marquez and over one second ahead of Lorenzo, who came strong on the final lap with his harder tyre option.
    With Dani Pedrosa (Repsol Honda) crashing out of the race the battle for second in the championship is now between the two Yamaha riders as the paddock heads to Valencia for the final round of 2014.
    "I’m very happy for this second place. It’s really important, we struggled during the weekend with the setting but this morning we found a good setting.  I was never strong in practice, I couldn’t push at 100%. It was a long time since my last podium here, maybe 2010. I love this track so it’s great to return," reflected Rossi.
    He added, "I battled Jorge at the start and that was my target as we’re fighting for second in the championship. After that I saw that I had a strong pace and I was battling with Marquez for the victory, the tyres let go towards the end and Marquez had something more. I had to slow while he was able to keep the same rhythm, still a great second place. Double the podiums and victories of last year has been a great season."
    Lorenzo reflected, "Well, they were really difficult conditions, all weekend the conditions have been tough. It was the hottest race I’ve ever had here at Malaysia. I wasn’t the fittest as we trained a little soft. I felt strong physically and the bike was good with traction. My fitness (stamina) was not great as I haven’t trained hard these three weeks outside of Europe," explained Lorenzo.
    He continued, "The first corners were really exciting and I was brave throughout the opening lap. Valentino was so strong this weekend and I couldn’t stay with them. He did a great job and I was losing a bit on the harder tyre. We had some problems with the fuel tank as the support broke and I was sliding forward under braking."

    FIA ERC Rallye International du Valais - Lappi Valais Champion / Lappi and Breen are the big Erc Asphalt Master scorers in Switzerland


    Esapekka Lappi et Sepp Wiegand se disputeront le titre ERC lors de la dernière manche de la saison en Corse. 
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    Accompagné de son copilote Janne Ferm, Lappi s’est emparé de la tête à la 5e spéciale. Il n’ ensuite plus été inquiété, faisant preuve de sang froid pour sa seconde victoire au Rallye International du Valais.
    Son avance au championnat sur Wiegand est de 34 points alors que 39 points sont encore à prendre en Corse. 
    « Je dois remercier l’équipe parce que ma voiture a fonctionné tout le weekend sans problème », explique Lappi. « Nous sommes dans une position solide en vue du titre après un rallye parfait. Nous ne sommes pas encore champions mais ce n’est pas loin. Hier, nous avons pu faire de bons temps et augmenter l’écart. Aujourd’hui, il s’agissait plutôt de survivre. Je ne suis encore jamais allé en Corse donc ce sera un nouveau défi. Si je n’ai pas besoin de beaucoup de points, je n’irai pas là-bas dans l’optique de gagner. »
    Wiegand menait après quatre spéciales mais a cédé du terrain peu à peu dans les montagnes. Toutefois, comme il a accroché la 3e place en profitant de l’abandon de Kajetan Kajetanowicz, il peut encore espérer devenir champion ERC. 
    Craig Breen a signé neuf meilleurs temps et décroche la 2e place au général ainsi que le prestigieux Colin McRae ERC Flat Out Trophy. Sans une crevaison à la spéciale 3, il aurait certainement été en mesure de jouer la victoire. Si Breen ne peut plus remporter le titre, il peut encore ravir la deuxième place au championnat à Wiegand. 
    Kajetanowicz qui, comme Wiegand, faisait ses débuts au Valais, débutait la dernière journée en 2e position mais il n’a pas été capable de garder Breen à bonne distance. Ensuite, une fuite d’huile l’a contraint à l’abandon, mettant fin par la même occasion à ses chances au championnat. 
    Jonathan Hirschi n’a pas été gêné par son manque d’expérience. Premier des pilotes suisses, il est 4e. Olivier Burri est 5e, Robert Consani 6e. Même si ce dernier est remonté dans les points, sa malchance s’est poursuivie quand une crevaison lui a fait perdre la 4e place lors de la dernière spéciale. Sébastien Carron n’a pas été très chanceux non plus, il a été obligé de déclarer forfait vers la fin de l’épreuve. Jaroslav Orsák (moteur) et Jaromír Tarabus (sortie de route) n’étaient pas non plus présents à l’arrivée. Kevin Abbring a redémarré le 2e jour et a signé plusieurs meilleurs temps. Avant de finalement abandonner après avoir percuté un poteau. 
    Nicolas Althaus, Pascal Perroud, Florian Gonon et Jean-Philippe Radoux complètent le top dix. 


    Esapekka Lappi is not only leading the FIA European Rally Championship heading to the closing round in Corsica next month – he also heads the race to become the inaugural ERC Asphalt Master.
    Lappi, part of the ŠKODA Motorsport line-up, scored 104 points on Rallye International du Valais to build his total haul to 342 points prior to Giru di Corsica-Tour de Corse, which takes place from 6-8 November.
    But while Lappi (pictured) tops the classification, Craig Breen was the most successful ERC Asphalt Master in Switzerland with 132 points. The Peugeot Rally Academy driver is now 76 points behind Lappi with one scoring opportunity remaining.
    Kajetan Kajetanowicz (59), Kevin Abbring (58) and Sepp Wiegand (46) also scored well on the Swiss mountain event. Robert Consani (12), Jonathan Hirschi (12), Olivier Burri (10), Sébastien Carron (four), Florian Gonon (one) and Jaroslav Orsák (one) were the other drivers to earn points for their Tarmac-driving endeavours. Click here to view the full ERC Asphalt Master standings.


    WRC, Espagne : Victoire et titre pour Ogier / victory and the title for Ogier


    Sébastien Ogier et Julien Ingrassia (VW/Michelin) ont remporté leur second RallyRACC-Rally de Espana et leur second titre mondial consécutifs. Jari-Matti Latvala a offert un 8e doublé à Volkswagen cette saison et Mikko Hirvonen (Ford) a décroché le 68e podium de sa carrière.
    Après avoir sauvé une balle de match au Rallye de France-Alsace, Jari-Matti Latvala a dû s’incliner face à son équipier sur les pistes et routes catalanes, mais la fin de course fut intense entre les deux pilotes VW puisque Latvala a échoué à seulement 11.3 secondes. Cette 23evictoire mondiale permet à Sébastien Ogier de remporter le titre mondial 2014 avant le dernier rallye de la saison.
    Leader du championnat, le Français ouvrait et balayait les pistes lors de la première étape organisée sur terre. Une position a priori très handicapante, mais l’absence de vent a noyé ses poursuivants dans la poussière. Sébastien Ogier a roulé très fort pour conclure cette journée avec 36s6 d’avance sur son seul challenger au championnat, Jari-Matti Latvala.
    Ogier n’avait alors plus qu’à contrôler le Finlandais sur les deux étapes asphalte suivantes. La spéciale de 50 km, spécialement créée pour fêter la 50e édition de l’épreuve, a poussé pilotes, machines et pneumatiques à leurs limites, mais n’a pas bouleversé la hiérarchie établie entre les deux pilotes Volkswagen.
    En revanche, cette spéciale – une des trois plus longues de la saison – a décidé de la dernière place du podium. Mikko Hirvonen (Ford) a définitivement pris l’ascendant sur ses adversaires norvégiens Mads Ostberg (4e, Citroën) et Andreas Mikkelsen (7e, VW), premier leader du rallye après avoir remporté la magnifique Superspéciale de Barcelone jeudi soir.
    La fin de rallye a été marquée par deux superbes duels pour la 4e et la 6e place. Dani Sordo (5e, Hyundai) n’est pas venu à bout de Mads Ostberg, mais Thierry Neuville (6e, Hyundai) a gardé l’avantage sur Mikkelsen pour 1s9 !
    Les Hyundai i20 WRC/Michelin ont profité de leurs bonnes positions sur la route vendredi pour signer deux meilleurs temps, avec Thierry Neuville et Hayden Paddon ; un grand jour pour le Néo-Zélandais qui a remporté sa première spéciale mondiale. Hélas, les deux pilotes Hyundai ont ensuite effectué une touchette et ont dû changer de roue en spéciale.
    Même mésaventure pour le Britannique Kris Meeke (Citroën), vainqueur de l’ES2, avant de sortir de la route dans la suivante. Le pilote Citroën est reparti en Rally2. Son compatriote Elfyn Evans (Ford) s’était lui aussi illustré avant de devoir abandonner suite à une sortie. Le Polonais Robert Kubica (Ford) était en lice pour une place sur le podium avant la casse d’une transmission, puis une sortie de route samedi.
    En WRC-2, Nasser Al-Attiyah (Ford/Michelin) a remporté sa 4e victoire cette saison et prend les commandes du championnat avant la finale galloise. Sébastien Chardonnet (Citroën) est reparti deux fois en Rally2, Karl Kruuda a perdu de longues minutes dans une sortie de route et Stéphane Lefebvre (Citroën) est sorti pour le compte en début de rallye.
    En Fiesta Trophy, Tom Cave a perdu le titre dans l’ES14. Le Britannique était confortable leader avant d’effectuer une sortie de route. L’Estonien Sander Pärn, 5e, remporte donc le Trophy et pilotera une Ford Fiesta R5 en championnat WRC-2 2015.

    A second win for Sébastien Ogier and Julien Ingrassia (VW/Michelin) in Spain has earned them a second straight world title. Jari-Matti Latvala made it Volkswagen’s eight one-two finish of the year, while Mikko Hirvonen (Ford) claimed the 68th podium of his career.

    After maintaining the suspense in the Drivers’ championship thanks to his recent success in France, Latvala failed to beat his team-mate in Catalonia, although the gap at the end was only 11.3 seconds. Ogier’s 23rd world class victory consequently hands him the 2014 crown with one round remaining.
    As the championship leader, the Frenchman was forced to run first on the road and therefore serve as road-sweeper on the all-gravel first day. This handicap was outweighed, however, by a problem of hanging dust for his pursuers due to an absence of wind. Ogier pushed the advantage home to complete the leg 36.6s clear of his sole title rival Latvala.
    All the defending champion had to do then was to control the Finn from in front on the two days of asphalt, including two visits to a marathon 50km stage – one of the longest of the year. It pushed the crews, cars and tyres to the limit but failed to alter the very top of the leaderboard.
    It did influence the final podium, though, since it saw Hirvonen (Ford) pull out a decisive gap over Norwegians Mads Ostberg (4th, Citroën) and Andreas Mikkelsen (7th, VW). The latter was the event’s early leader thanks to his victory on Thursday evening’s magnificent super-special in Barcelona.
    The latter part of the rally was marked by exciting duels for fourth and sixth places. Dani Sordo (5th, Hyundai) did not succeed in catching Ostberg, while Thierry Neuville (Hyundai) held on to sixth spot from Mikkelsen by a mere 1.9s!
    The Hyundai i20 WRC/Michelin runners used their start order on Friday to claim two fastest times: one for Neuville and the other for Hayden Paddon – the first of the New Zealander’s career. Unfortunately, both drivers had to change wheels after incidents on a later stage.
    SS2 winner Kris Meeke (Citroën) suffered the same fate after crashing on SS3 and was forced to make use of the Rally2 ruling. Fellow Briton Elfyn Evans (Ford) also showed well before crashing. Meanwhile, Pole Robert Kubica (Ford) was challenging for a podium footing when he was slowed by transmission trouble before a crash on Saturday.
    In WRC-2, Nasser Al-Attiyah (Ford/Michelin) collected his fourth win of the season to take the championship lead with only Wales RallyGB to come. Sébastien Chardonnet (Citroën) re-started under the Rally2 ruling twice, Karl Kruuda lost a big chunk of time after going off and Stéphane Lefebvre (Citroën) went off for good very early on.
    Finally, Welshman Tom Cave lost the 2014 Fiesta Trophy title when he went off on SS14 while leading comfortably. The incident handed the series’ top prize to Estonian Sander Pärn (5th) who wins a WRC-2 programme in a Ford Fiesta R5 for 2015.

    POLA’S 750SS CAFE RACER


    Polas Duc 750ss 1
    Not too long ago Ducati’s Super Sport models languished in classified ads and were relisted on eBay awaiting a loving home. Restoration never seemed a worthy option and many of these fine motorcycles stood eagerly idle; like the fat, malcoordinated kid waiting to be picked for the school football team. Times have changed and now the coveted trellis frame and simple air cooled L-twin is back in vogue. Pola from Rosenheim, Bavaria, Germany is one such admirer of the Ducati’s middleweight outcast and has given his a well deserved makeover.
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    Being a scooterist Pola is well versed in the requirement for performance upgrades, let’s face it, a Vespa is hardly going to lay down darkies when exiting roundabouts. He prides himself on dragging 30 horsepowers kicking and screaming out of Piaggio’s  ancient two stroke motors so extracting additionally enthusiasm from the trusty 904cc twin wouldn’t pose a problem. Yes, you read that correctly, the 750 motor was shelved and replaced with one from a 900 Monster; which was then expanded to 944cc by way of a Kämna big bore kit.
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    As any racer will tell you, there’s no point adding power without shedding weight so Pola has fitted an aluminium clutch from a more modern 1098, which is nearly a whole kilo lighter. But it still clatters like Michael J Fox carrying a round of drinks. A stainless steel Sil-Moto exhaust bellows the Bolognan beat and looks shiny, very Italian.
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    The frame didn’t escape Pola’s late night modification sessions, stripped bare and cleaned up before adding a rear hoop and re-powder coating in original Ducati blanco.
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    Clocks are ugly, heavy and remind you that you’re probably doing something that you shouldn’t, like having fun! So here you’ll find the bare essential mini LCD speedo, complete with idiot lights, if you can be bothered to look.
    Polas Duc 750ss 6
    The seat and tail unit is handmade from fibreglass; in profile the hump perfectly mimics the fuel tank allowing Pola to sit in the bike rather than on it. A mini-LED tail light is set into the tail keeping the rear slick and clean.
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    We’re glad that Pola has turned his attention to grown up motorcycles and hopefully he’ll leave the step-throughs alone and deliver us another build in the near future.
    via The Bike Shed

    Ace Café to Madras Café: A motorcycle voyage to India


    You can never travel too far to find a good cup of coffee – even if it’s an 11,000km trip from London to Chennai, the Indian city which now plays home to motorcycle manufacturer Royal Enfield…

    Video: Royal Enfield
    Further information can be found at royalenfield.com.

    Moto GP Malaysia: Márquez sur les traces de Doohan avec une douzième victoire / Fantastic Sepang contest won by Marquez


    De retour au sommet du podium à Sepang, Marc Márquez a égalé Mick Doohan (1997) avec une douzième victoire cette année, le record absolu pour la catégorie reine. A ses côtés sur le podium, Valentino Rossi et Jorge Lorenzo ont tenté mais n’ont pas pu s’opposer au Champion du Monde en titre.

    Marc Marquez, Repsol Honda Team, MAL RACE
    Malgré un départ manqué qui l’avait relégué à la sixième place, Marc Márquez (Repsol Honda), qualifié en pole position pour le Grand Prix Shell Advance de Malaisie, a réussi à renouer avec la victoire pour la première fois depuis l’épreuve de Silverstone (31 août) et depuis son second sacre de Champion du Monde MotoGP™.
    L’Espagnol a d’abord dû réaliser plusieurs dépassements avant de revenir sur les traces de Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), leader durant toute la première partie de la course, et Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), qui avait emboîté le pas de son coéquipier, tandis que Dani Pedrosa (Repsol Honda) est tombé dès le deuxième tour. 
    Sur un pneu avant dur alors que ses adversaires avaient opté pour la version medium, Lorenzo a été battu par Rossi dans le dixième tour et a, quelques virages plus tard, concédé la seconde place à Márquez avant de progressivement perdre du terrain sur ses deux adversaires et se retrouver isolé en troisième position. 
    Márquez s’est immédiatement lancé à la poursuite de Rossi et n’a mis qu’un tour à prendre le dessus sur le nonuple Champion du Monde. Ce dernier est resté dans la roue du pilote Repsol Honda durant un bon moment avec d’être distancé sur la fin de la course. De retour au sommet du podium, Márquez égalait le record établi par Mick Doohan en 1997, avec un total de douze victoires en une même saison de la catégorie reine. 
    Deuxième après sa victoire en Australie, Rossi confortait sa position dans la lutte pour le titre de vice-Champion avec désormais douze points d’avance sur Lorenzo et 45 sur Pedrosa, qui a fini par tomber une seconde fois alors qu’il était remonté en onzième position et abandonnait pour la seconde course consécutive. 
    A une quinzaine de secondes du podium, Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) a bien défendu sa quatrième place devant Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3), dont le coéquipier Pol Espargaró a été héroïque et a pris la sixième place après s’être fracturé le pied gauche 24h avant la course. 
    Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing) a lui aussi brillé en allant chercher la septième place devant Andrea Dovizioso (Ducati), son meilleur résultat en MotoGP™, tandis que Héctor Barberá (Avintia Blusens) et Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) complétaient le Top 10.
    Mike Di Meglio (Avintia Racing) est quant à lui reparti de Sepang avec les points de la treizième place en finissant derrière Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) et Michael Laverty (PBM).
    Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) et Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) ont abandonné dès le premier tour suite à une collision entre les deux. 
    Tombé dans la premier tour avec Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) suite à une collision avec son compatriote, Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) a été contraint à l’abandon pour la seconde course consécutive. 
    Cal Crutchlow (Ducati), Nicky Hayden (Drive M7 Aspar), Karel Abraham (Cardion AB Motoracing), Danilo Petrucci (IodaRacing Project) et Alex de Angelis (NGM Forward Racing) n’ont eux non plus pas pu terminer.
    La saison 2014 du Championnat du Monde MotoGP™ rentre maintenant en Europe et se terminera en Espagne, au Grand Prix Generali de Valence (7 au 9 novembre).
    Cliquez ici pour accéder aux résultats
     Marc-Marquez-Repsol-Honda-Team-MAL-RACE-580480
     The MotoGP™ race at the Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix was won by MotoGP™ World Champion Marc Marquez in the scorching afternoon heat at Sepang, with Valentino Rossi and Jorge Lorenzo also on the podium.

    A huge crowd of more than 80,000 fans witnessed a great MotoGP race with Marquez (Repsol Honda Team) winning for the first time since Silverstone – riding superbly at round 17 and coming from behind after dropping back from pole on the first lap.
    Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) took the early initiative in the race after a first crash by Dani Pedrosa (Repsol Honda) who lost the front around Turn 15 while in second place. Pedrosa recovered to 11th before suffering a second crash.
    Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) took the lead at midrace stage as he got in front of Lorenzo and was followed through by Marquez. Two laps later Marquez pushed in front of the Italian and he built up a sufficient gap to defend his lead.
    Marquez’s victory is the 12th of his second season in MotoGP, equaling Mick Doohan’s record of most premier class victories in a single season. The result seals the premier class Constructor’s title for Honda and ends a run of four Yamaha victories.
    Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) beat Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) to the line for fourth as the Englishman closed in on the last lap, only to run long on the final corner.
    Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3) rode bravely to sixth place, having broken a bone in his foot in a big crash on Saturday.
    Yonny Hernandez (Energy T.I. Pramac Racing) crossed the line seventh, staying upright having almost collided with Pol Espargaro’s rear wheel midrace.
    Andrea Dovizioso (Ducati Team) was on course fourth again before he dropped several positions to eighth in the final laps, apparently suffering from a technical issue.
    The top ten was completed by Hector Barbera (Avintia Racing) and Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini).
    Aleix Espargaro (NGM Forward Racing) and Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) both fell at Turn 1 on the second lap. A mechanical problem forced an early retirement for Cal Crutchlow (Ducati Team), his third DNF in three races.
    Turn 9 saw Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) lose the front as he chased his teammate Hiroshi Aoyama at the back of the top ten. Fellow Open Honda rider Karel Abraham (Cardio AB Motoracing) crashed some laps later.
    Danilo Petrucci (Octo IodaRacing Team) retired with five laps to go, having been in a point scoring position. Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) also fell, but was able to remount and finish 11th. Alex De Angelis (NGM Forward Racing) retired on the final lap.

    MIROIR

    Photo : she may be a spy...
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