ACE CAFE RADIO

    dimanche 9 novembre 2014

    Hell On Wheels Halloween Hillclimb 2014 X Thirteen and Company

    Hell On Wheels Halloween Hillclimb 2014 X Thirteen and Company from Thirteen and Company on Vimeo.

    Soul motor co 09 Panzer

    Soul motor co 09 Panzer from Rodrigo Tuero on Vimeo.

    Enduro ISDE ; victoire des Bleus en Argentine

    C'est fait ! L'équipe de France Trophée est à nouveau championne du monde par équipe. 3e victoire consécutive et la 6e depuis 2008 . Les Juniors français sont médaillés d'argent.




    L’Equipe de France d’Enduro s’est imposée une nouvelle fois aux championnats du Monde d’Enduro par Equipes (ISDE) qui se sont déroulés du 3 au 8 novembre à San Juan, en Argentine. C’est lahuitième victoire de la France dans cette compétition qui fêtait cette année son 89e anniversaire. Les tricolores restent ainsi invaincus depuis 2008 (hormis en 2011 en Finlande où l’Equipe Trophée n’était pas engagée.
    La France signe donc son sixième succès de rang et confirme l’exceptionnel niveau des pilotes Français, par ailleurs sacrés champions du Monde individuels à deux reprises avec Christophe Nambotin (KTM, E1) et Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna, E2) cette saison.
    Jérémy Tarroux. © photo P. Haudiquert/FFM
    Dans cette longue et difficile compétition que sont les ISDE, cette année disputée dans la chaleur argentine, l’Equipe de France a fait preuve de brio et de solidarité pour aller triompher des Américains, Espagnols, Allemands et Australiens leurs plus sérieux rivaux.
    Emmenée par un Pierre-Alexandre Renet au sommet de sa forme, vainqueur par ailleurs du classement individuel, l’Equipe de France a imposé un gros rythme à la course pendant les premières journées, avant de gérer l’avantage acquis sans prendre de risques inutiles dans les difficiles spéciales sablonneuses et poussiéreuses des dernières journées.
    Champion du Monde E2, Pierre-Alexandre Renet réalise une semaine parfaite en remportant le classement scratch.
    Composée de Pierre-Alexandre Renet, Christophe Nambotin, Marc Bourgeois (Yamaha, E1), Jeremy Tarroux (Sherco, E1), Anthony Boissière (Sherco, E2) et Fabien Planet (Sherco, E3), l’Equipe Trophée s’impose avec plus de 9 minutes d’avance sur les Etats Unis et conserve donc le Trophée acquis l’an passé en Sardaigne.
    L’Equipe de France Juniors prend de son côté la seconde place de sa catégorie, derrière les USA. Composée aux trois quarts de jeunes espoirs de l’Enduro Français, l’Equipe s’est battue toute la semaine pour conserver la coupe acquise l’an passé, mais s’incline finalement de peu face aux Américains. Derrière leur capitaine Loïc Larrieu (Husqvarna, E2) victorieux l’an passé, Jeremy Carpentier (Honda, E2), Theo Bazerque (Sherco, E2) et Anthony Geslin (Yamaha, E1) ont fait de brillants débuts dans cette compétition si spécifique et font partie du vivier d’espoirs qui permettront à la France de rester pendant de nombreuses années l’un des grandes nations de l’Enduro.
    D’après le communiqué de la FFM, Photo P.Haudiquert/FFM
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    Classements finaux
    Trophée
    1. France, 19h33’21’’56
    2. USA, 19h43’07’’78 (+9’46’’22)
    3. Espagne, 20h28’47’’28 (+55’25’’72)
    4. Allemagne, 20h38’56’’28 (+1h05’34’’72)
    5. Argentine, 28h14’19’’62 (+8h40’58’’06)
    Junior
    1. USA, 12h03’43’’65
    2. France, 12h05’25’’72 (+1’42’’07)
    3. Australie, 12h09’21’’57 (+5’37’’92)
    4. Allemagne, 12h48’40’’49 (+44’56’’84)
    5. Argentine, 12h58’17’’93 (+54’34’’28)
    Classement final Trophée WT
    Classement final Junior JT
    Classement final féminin WoT



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    Moto3 ; Álex Márquez – un nouveau Champion du Monde dans la famille Márquez / Alex Marquez – a new World Champion in the family


    Troisième à Valence, Álex Márquez s'est proclamé Champion du Monde Moto3™ à la fin de sa troisième saison en Grand Prix.

    Alex Marquez, Estrella Galicia 0,0, JPN RACE
    Álex Márquez est arrivé dans le Championnat du Monde en 2012, après avoir fait ses armes avec le team 125cc de Monlau Competition dans le CEV. En 2010, il court déjà sous la direction d'un certain Emilio Alzamora, qui mène cette année-là son frère Marc Márquez vers le titre de Champion du Monde 125cc.
    Il manque la première manche du Championnat d'Espagne en 2010 parce qu'il n'a pas encore atteint l'âge règlementaire, fixé à 14 ans, mais fait ses débuts lors de la deuxième épreuve et prend la onzième place, la position qu'il occupera dans le classement général à la fin de l'année.
    Il progresse très vite en 2011 et obtient le titre de vice-Champion d'Espagne avant de s'emparer du titre du CEV Moto3 en 2012. Parallèlement, il participe à une dizaine de Grands Prix et rentre dans les points dès le premier, à Jerez, avant de finir sixième à Barcelona-Catalunya lors de sa troisième course.
    En 2013, il s'attaque à sa première saison complète en Championnat du Monde, sur une KTM du team Estrella Galicia 0,0 et sous la direction d'Alzamora. Le plus jeune des frères Márquez monte sur le podium à Indianapolis et obtient trois troisièmes places consécutives à Silverstone, Misano et Aragón, avant de décrocher une première victoire au Motegi, au Japon, et de prendre le titre de Rookie of the Year.
    Parmi les favoris au titre avant même le début de la saison 2014, Márquez doit relever un véritable défi puisqu'il est opposé à son coéquipier Álex Rins, le vice-Champion, mais aussi l'Australien Jack Miller et l'Italien Romano Fenati. Il doit en plus s'adapter à une nouvelle machine, ayant quitté KTM pour passer sur Honda.
    Sur le podium dès la première course de la saison, au Qatar, Márquez doit attendre la fin du mois de septembre pour enfin passer en tête du classement général devant Miller. Arrivé à Valence avec onze points d’avance sur l’Australien, Márquez décroche le titre grâce à une troisième place et un total de dix podiums dont trois victoires.
    Vainqueur du Championnat du Monde Moto3™ à peine une mois après le second sacre de son frère aîné en MotoGP™, Álex Márquez est maintenant prêt à faire ses débuts dans la catégorie Moto2™ en 2015, une année qui pourrait être une étape menant à l'éventuelle réunion des frères Márquez en MotoGP™.
    Ses statistiques :
    - Álex Márquez est le onzième pilote espagnol à remporter le titre en 125cc/Moto3™ après Angel Nieto (1971/72/79/81/82/83/84), Jorge Martínez (1988), Álex Crivillé (1989), Emilio Alzamora (1999), Dani Pedrosa (2003), Álvaro Bautista (2006), Julián Simón (2009), Marc Márquez (2010), Nico Terol (2011) et Maverick Viñales (2013).
    - Il est le premier pilote titré sur Honda depuis Tom Lüthi en 2005 (125cc).
    - A 18 ans et 186 jours, il est le quatrième plus jeune Champion du Monde après Loris Capirossi, Marc Márquez et Dani Pedrosa. 
    - Márquez a remporté le titre après avoir été sixième du classement général, avec 44 points de retard sur Jack Miller suite à la sixième course de l’année (Mugello).
    - Álex et Marc Márquez sont le premier duo de frères à remporter un titre chacun en 66 ans d’histoire du Championnat du Monde.
    Biographie
    Date de naissance : 23 avril 1996
    Lieu de naissance : Cervera, Espagne
    Premier Grand Prix : Jerez 2012, Moto3
    Première Pole Position  Barcelona-Catalunya 2014, Moto3
    Premier Podium : Indianapolis 2013, Moto3
    Première victoire : Motegi 2013, Moto3
    Courses : 45
    Victoires : 4 
    Podiums : 15 
    Pole Positions: 3
    Meilleurs tours : 7  
    Titres mondiaux : Moto3™ (2014)
    Carrière en Championnat du Monde :
    2012: Moto3 – 20e, Suter Honda, 11 courses, 27 points
    2013: Moto3 – 4e, KTM, 17 courses, 213 points
    2014: Moto3 – Champion du Monde, Honda, 18 courses, 278 points.
    Alex Marquez, Estrella Galicia 0,0, VAL RACE

    With his third place in Sunday’s lightweight class race at Valencia, Alex Marquez has confirmed the 2014 Moto3™ World title at the end of his third year in Grand Prix racing.
    Before coming into the World Championship Marquez had honed his skills in his native Spain, racing in the Team Competition Monlau 125cc in the FIM CEV Repsol. The year was 2010, Marquez was already riding under the tuition of a certain Emilio Alzamora and his brother Marc Marquez was en route to winning the 125cc World Championship.
    At the beginning of that year Alex could not compete in the first race of the Spanish championship as he was still five days away from reaching the minimum age of 14 required to compete. However in the second race of the season, held at the Circuito de Albacete, Marquez debuted with an 11th place and ended the year ranked 11th in the standings with 24 points.
    In 2011 his progress was significant and he finished the season as the runner-up, before winning the FIM CEV Repsol Moto3™ title in 2012. Meanwhile he had started to make regular appearances in Grand Prix, debuting with a 12th place finish at Jerez in 2012, finishing sixth in just his third GP at Barcelona-Catalunya and notching up 11 World Championship rides in total that year.
    In 2013 Marquez undertook his first full season in the World Championship riding a KTM for the Estrella Galicia 0,0 team under the watchful eye of Alzamora and in the second half of the season the podium results started to come. A second place at Indy, three consecutive third places at Silverstone, Misano and Aragon and his first victory in Motegi (Japan) in the penultimate race of the year made Marquez the Moto3 Rookie of the Year.
    Marquez therefore began the 2014 season as a potential title candidate but there were challenges to overcome with the likes of his teammate Alex Rins, Australian rider Jack Miller and Italian hotshot Romani Fenati also in the hunt for victories. Marquez also had a new machine to adapt to as his team made the switch from KTM to Honda.
    After an intense preseason, the new Honda machine lined up on the grid for Qatar ready for battle and Marquez registered his first podium of the season there – in second place. Nine more podiums would follow and Marquez would win three races as he charged to the title, with a particularly strong second half of the season.
    The title was confirmed with third place in Valencia and the Marquez family had a new World Champion to celebrate. As Alex Marquez moves up to Moto2™ in 2015 he hopes to continue his progress and one day challenge his brother Marc in MotoGP™.
    Alex Marquez title winning facts
    - Marquez is the 11th Spanish rider to win the 125cc/Moto3 World title, joining: Angel Nieto (1971/72/79/81/82/83/84), Jorge Martinez (1988), Alex Criville (1989), Emilio Alzamora (1999), Dani Pedrosa (2003), Alvaro Bautista (2006), Julian Simon (2009), Marc Marquez (2010), Nico Terol (2011) and Maverick Viñales (2013).
    - He is the first rider to win the lightweight-class World title on a Honda since Thomas Luthi won the 125cc championship in 2005.
    - Marquez has won the title after being sixth in the championship standings and 44 points behind the then championship leader, Jack Miller, after the sixth race of the year at Mugello.
    - Alex and Marc Marquez are the first pair of brothers to win World titles in the 66 year history of the world championship series.
    Biography
    Date of birth: 23rd April 1996
    Place of birth: Cervera, Spain
    First Grand Prix: Jerez 2012, Moto3
    First Pole Position: Barcelona-Catalunya 2014, Moto3
    First Podium: Indianapolis 2013, Moto3
    First Win: Motegi 2013, Moto3
    Race starts: 45
    Wins: 4
    Podiums: 15
    Pole Positions: 3
    Fast laps: 7 
    World titles:  Moto3™ (2014)
    World Championship career:
    2012: Moto3 – 20th, Suter Honda, 11 race starts, 27 points
    2013: Moto3 – 4th, KTM, 17 race starts, 213 points
    2014: Moto3 – World Champion, Honda, 18 race starts, 278 points.
    Alex Marquez, Estrella Galicia 0,0, VAL RACE

    MotoGP : Márquez s'offre une dernière victoire et un nouveau record à Valence / Marquez ends season in style with record 13th victory

    Marc Marquez, Repsol Honda Team, VAL RACE

    Marc Márquez s’est imposé devant Valentino Rossi et Dani Pedrosa au Grand Prix Generali de Valence pour s’offrir sa treizième victoire de la saison, un nouveau record pour la catégorie reine.

    Absent de la première ligne pour la troisième fois de la saison seulement, Marc Márquez (Repsol Honda) a conclu son exceptionnelle saison 2014 avec une treizième victoire ce week-end au Grand Prix Generali de Valence, dépassant le record que Mick Doohan avait établi pour la catégorie reine avec douze victoires en 1997.
    Rapidement passé devant Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) et Dani Pedrosa (Repsol Honda) au départ de la course, le double Champion du Monde MotoGP™ a doublé Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) et Andrea Iannone (Pramac Racing) juste après le premier tiers de la course et a ensuite mené jusqu’à la ligne d’arrivée.
    En pole pour la première fois depuis 2010, Rossi a fait tout son possible pour tenter de rivaliser avec Márquez mais a fini à plus de trois secondes de l’Espagnol. L'Italien s'assurait tout de même un treizième podium cette année, soit un de moins que Márquez, et le titre de vice-Champion du Monde MotoGP™ 2014 tandis que Pedrosa complétait le podium, à dix secondes de son coéquipier. 
    En tête durant les dix premiers tours de la course, Iannone, qui s’était qualifié en seconde position, a choisi de changer de machine pour passer sur pneus pluie pour le dernier tiers de la course, au même moment que Lorenzo. Un pari qui n’a pas payé puisque la pluie n’aura fait qu’une très brève intervention. Iannone a ainsi fini dernier, à une quinzaine de seconde de Mike di Meglio (Avintia Racing), tandis que Lorenzo a jeté l’éponge à cinq tours de l’arrivée et fini sa course aux stands. 
    Andrea Dovizioso (Ducat) et son coéquipier Cal Crutchlow en ont profité pour se disputer la quatrième place, revenue ià l’Italien pour seulement 0.068s d’avance sur son coéquipier, qui quitte Ducati après une belle performance.
    Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) a pris la sixième place pour se confirmer à la même position dans le classement final du Championnat du Monde MotoGP™ 2014, devant son frère Aleix (NGM Forward Racing), septième en course comme dans le classement général.
    Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), Michele Pirro, en wildcard avec Ducati, et Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) complétaient le Top 10 à l’arrivée. 
    De retour pour un dernier Grand Prix avant de s’engager dans le Championnat du Monde Superbike, Randy de Puniet a souffert de nombreux problèmes avec le moteur de la nouvelle GSX-RR au long du week-end et a malheureusement été contraint à rentrer au garage dès le treizième des trente tours de la course. 
    Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing) avait lui aussi dû abandonner un peu plus tôt. 
    Cliquez ici pour accéder aux résultats et ici pour accéder au classement final de la saison 2014.
    Alex Marquez, Estrella Galicia 0,0, VAL RACE
    The MotoGP™ race at the Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana saw Marc Marquez score a record 13th premier class win of the season, ahead of Valentino Rossi and Dani Pedrosa. The result sees Rossi clinch the runner-up spot in the championship.
    Marquez (Repsol Honda Team) set a new record for most victories in a single campaign in the top class, having equaled Mick Doohan’s total of 12 wins in 1997 last time out in Sepang.
    The race saw light rain fall, with Jorge Lorenzo and Andrea Iannone electing to move onto bikes set up for the wet on lap 20, a decision which would prove costly for both.
    Crossing the line in second place Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) notched up the 13th rostrum result of a remarkable season for him too and the Italian also clinches second in this year’s championship. Pedrosa (Repsol Honda Team) was third in the Valencia contest, registering his tenth podium result of 2014.
    Andrea Dovizioso (Ducati Team) beat Cal Crutchlow (Ducati Team) to the line for fourth place by just 0.068s in their final race together as teammates.
    Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3) was sixth in the race to confirm sixth in the championship in an excellent rookie season. Aleix Espargaro (NGM Forward Racing) crossed the line 0.284s behind his brother in seventh, giving him seventh place overall in the standings.
    Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), wild card Michele Pirro (Ducati Team) and Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) completed the top ten.
    On lap 11 Marquez had taken the initiative and took the lead from pole man Rossi and early race leader Iannone (Pramac Racing). At the half way stage Iannone made a mistake and ran through the gravel trap dropping back from the front group, having set the early pace.
    On lap 20 Lorenzo and Iannone took the decision to swap bikes as light rain fell. Lorenzo then pulled into the pits on lap 26 having worn down wet tyres on a track which remained relatively dry, whilst Iannone ended up 22nd.
    Yonny Hernandez (Energy T.I. Pramac Racing) was forced to retire during the early stages with a technical problem. Suzuki’s MotoGP return also ended with Randy De Puniet (Team Suzuki MotoGP) in the pits.
    Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) suffered a small crash, but was able to remount and recover to 14th.

    ERC, Tour de Corse : Le bon Tour de Sarrazin ! / Sarrazin’s laurels!


    Stéphane Sarrazin et son copilote insulaire Jacques-Julien Renucci (Ford/Michelin) ont remporté le 57e Giru di Corsica-Tour de Corse, dernière manche du Championnat d’Europe des Rallyes FIA. Bryan Bouffier (Ford) et Kevin Abbring (Peugeot) complètent le podium. Esappeka Lappi est Champion d’Europe 2014.
    Deux semaines après avoir remporté le Criterium des Cévennes, épreuve mythique du Championnat de France des Rallyes, le Français Stéphane Sarrazin s’est imposé sur un autre « monument » du rallye, le Tour de Corse, au volant d’une Ford Fiesta RRC équipée de pneus Michelin.
    Véritable touche-à-tout du sport automobile, Stéphane Sarrazin (39 ans) a mené carrière en Karting, Formule 3, Formule 3000, Formule Un, Endurance, Grand Am, et Rallye où il a été Champion de France en 2004 et pilote officiel Subaru en WRC… Cette année, Stéphane évolue en Championnat du monde d’Endurance FIA (Toyota Racing) et en Formula E (Venturi Grand Prix). Malgré un planning très chargé, il a trouvé le temps de disputer son 5e Tour de Corse, une épreuve qu’il affectionne.
    En provenance directe de Shanghai, Stéphane a vite trouvé le rythme sur les petites routes de l’Ile de Beauté. Le Tour de Corse 2014 s’est résumé en un duel Sarrazin/Bouffier. Les deux hommes, au volant de machines identiques, ont conclu la 1ère journée séparés par 1.7 seconde. Au cours de la seconde étape disputée autour d’Ajaccio, Stéphane Sarrazin a peu à peu creusé l’écart sur le vainqueur sortant Bryan Bouffier, qui a frôlé la correctionnelle dans l’avant-dernière spéciale.
    Le pilote de la Peugeot Rally Academy Kevin Abbring (Peugeot 208 T16/Michelin) a conclu sa saison par un podium. Il n’avait plus vu l’arrivée d’un rallye ERC depuis le mois de mai. Son équipier Craig Breen a dû se retirer le 1er jour (différentiel).
    Le Français Eric Camilli (Peugeot 207 S2000) a terminé à la 4e place, son plus beau résultat sur la scène européenne à ce jour. Il devance un autre pilote tricolore, Romain Dumas (Porsche), finalement 5e après l’abandon du Champion de France Julien Maurin (Ford). Bruno Magalhaes (Peugeot) a récupéré la 6e place, devant le 1er pilote corse Jean-Mathieu Léandri (Peugeot).
    Malgré sa sortie de route, le Finlandais Esapekka Lappi (Skoda/Michelin) est Champion d’Europe des Rallyes FIA 2014. Le pilote officiel Skoda était assuré du titre avant le départ du Tour de Corse puisque son seul rival, Sepp Wiegand, n’a pas pris le départ (accident en essais).
    Stéphane Lefebvre (Peugeot 208 R2/Michelin) a réussi l’exploit de remporter trois titres cette saison ! Champion du monde Junior et WRC-3, le voilà désormais Champion d’Europe Junior après une 2e place au Tour de Corse derrière l’Italien Andrea Crugnola. Les catégories 2-roues motrices et Production ont été gagnées par le Corse Pierre-Antoine Guglielmi (Renault Clio).
    La saison 2014 s’est achevée à Ajaccio, face à la Mer Méditerranée. Le Championnat d’Europe des Rallyes FIA 2015 s’élancera dans 57 jours en Autriche (Jännerrallye, 4/6 janvier).
    The 57th Tour de Corse, final round of the 2014 FIA European Rally Championship, was won by Stéphane Sarrazin and his Ajaccio-based co-driver Jacques-Julien Renucci (Ford/Michelin). They were joined on the podium by Bryan Bouffier (Ford) and Kevin Abbring (Peugeot). Esappeka Lappi is the 2014 ERC champion.
    Two weeks after winning the French Championship’s Criterium des Cévennes, Sarrazin added another French classic to his score with victory in Corsica driving a Michelin-equipped Ford Fiesta RRC.
    The 39-year old all-rounder, who has competed in karting, Formula 3, Formula 3000, Formula 1, endurance racing and Grand Am, was the 2004 French Rally Champion and part of Subaru’s WRC factory squad. This season, he is racing in both the World Endurance Championship (Toyota Racing) and in Formula E (Venturi Grand Prix), yet he found time to contest one of his favourite events – the Tour de Corse – for the fifth time.
    Following last Sunday’s 6 Hours of Shanghai (FIA WEC), he flew straight to the Mediterranean island where he soon found himself locked in a duel with last year’s winner Bouffier. In identical cars, the two Frenchman were split by just 1.7s after Day 1, but Saturday’s stages nearer Ajaccio saw Sarrazin pull gradually clear, while his rival almost threw away second place on the penultimate test.
    Abbring (3rd, Peugeot 208 T16/Michelin) rounded off his season on the podium after finishing an ERC round for the first time since last May. His team-mate Peugeot Rally Academy was eliminated by a differential problem on Day 1.
    Frenchman Eric Camilli (Peugeot 207 S2000) was fourth, his best ERC finish to date, ahead of compatriot Romain Dumas (Porsche) who benefited from the retirement of the French champion Julien Maurin (Ford). Bruno Magalhaes (Peugeot) recovered sixth spot, while the best-placed Corsica driver was sixth (Jean-Mathieu Léandri, Peugeot).
    Despite crashing out, Finn Lappi (Skoda/Michelin) made sure of the 2014 European title before the start when his only challenger Sepp Wiegand had to withdraw from the Tour de Corse due to a pre-rally testing accident.
    Stéphane Lefebvre (Peugeot 208 R2/Michelin) added a third title to his tally. The 2014 Junior and WRC-3 champion collected the Junior ERC crown with second place in Corsica behind Italy’s Andrea Crugnola.
    The 2WD and Production class was won by Corsican Pierre-Antoine Guglielmi (Renault Clio).
    FIA European Rally Championship action will resume in 57 days’ time with Austria’s Jännerrallye on January 4-6.

    ‘67 L’Avenir Saxonette – Rook Motorfietsen


    26_10_2014_rook_01
    It’d be a pretty safe bet to say that most Pipeburn readers would have heard of café racers. Hell, if you haven’t then there’s probably not much hope for you. At all. But in stark contrast to the English tradition of café racing, the Dutch chose instead to race around their local village churches on mopeds. And while it would seem that something so predictable would be a godsend for the local police, you’ve got to admit that it sounds like one hell of a good time – especially if you were blessed enough to be out in front on a ‘ped like this. Meet Rook Motofiestsen’s ‘KermisKoerser.’
    26_10_2014_rook_04
    Rook Motorfietsen is a small Belgian garage located in Vilvoorde, about 10 kilometres north of Brussels as the Flemish crow flies. Yves Noël and Wouter Bollen do all the service, repairs and customisation of their mostly pre-2000 bike-owning customers. ‘Wout’ is an aggression expert (no, we’re not joking) in social care and confesses to be utterly obsessed with motorcycles. Yves was previously a Ford mechanic of the year and is now an instructor for the same brand when he’s not tearing around places of worship on semi-legal mopeds.
    26_10_2014_rook_08
    It’s true; size doesn’t matter. And the proof? Take Rook’s latest – a 1967 L’Avenir 49cc moped called the ‘Kermiskoerser’. In the 60’s and 70’s, moped races around the churches of Flemish and Dutch villages were apparently quite common. ‘KermisKoerser’ means ‘Fun-fair Racer’ in Dutch and it somehow feels like a perfect name for a bike that manages to look both jolly and kick-ass all at the same time.
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    “L’Avenir is a French expression for ‘the future’” says Wout. “And it’s also a Belgian bike brand that produced 49cc two-stroke mopeds and mofas (a European category for the next class of bikes down from mopeds) using HMW and Sachs engines from about 1959 until 1971. L’Avenir has always been one of the most well-known and more innovative of the Belgian bicycle manufacturers.”
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    This moped is a ‘Stassonette’ (or Saxonette) model and was originally composed with parts lifted from other brands: a Sachs engine, an Aprilia headlight, and huge rear fenders. Imagine a Cadillac and you’re not too far off. “This was Yves’ first moped and therefore it had been brutally abused. What else do you do when you’re a teenager with more hormones than common sense? You race. You crash. And then you race again.”
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    Sensibly, the boys started with a complete engine blueprint and rebuild. ‘Then, in order to improve the intake and exhaust flow, we shaved the block by 1mm, better aligned the scavenging ports and further adjusted the compression in order to optimize the engine’s output.”
    26_10_2014_rook_09
    The old paint from the frame and suspension was sanded off and the whole she-bang was covered with several coats of shiny, clear varnish. Together with the brazed welding, this gives an industrial look with a sweet, vintage feel. “The taillight holder and the headlight trim are custom-built and we trimmed the chain guard a little. The grips are made from Brooks handlebar ribbon and the internals of the grip had to be redone completely to suit the new leather. As always, it’s all in the details; many parts on the bike are handmade. The cream-white gas tank is the only painted part, but we feel the contrast really works well.”
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    If you like what you see, be sure and check out the Rook website. Who knows, if church racing takes of outside of Belgium you just might need the boy’s advice. Apparently the sharp right-hander just behind the Vilvoorde graveyard is a killer.
    [Photography by Geert De Taeye]
    via PIPEBURN

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    The 2009 CBR1000rr Repsol Edition was the answer. It’s capable of breaking the ten-second mark in the quarter mile, is easy to ride by sportbike standards, and includes modern essentials like anti-lock braking. It also has a beautifully engineered main frame.
    Heavily customized CBR1000RR built by the San Francisco design agency Huge.
    Bill’s created a single seat tail assembly and a minimal front fairing that can be precisely machined, easily reproduced and bolted up for a perfect fit to any 2009-2015 CBR1000rr.
    He’s also included mounts for critical sensors and gauges, using CAD design to keep the packaging sleek—and reducing as much weight and visual bulk as possible.
    There are some very clever solutions here: the seat is from a Ducati Panigale and slots into a red ABS polymer tail unit, which in turn fits onto an aluminum subframe.
    Heavily customized CBR1000RR built by the San Francisco design agency Huge.
    The fit and finish is factory-level, creating a custom bike that looks and feels like a production Honda.
    Right now, Bill is fabricating a second set of parts. He’s building a black version of the CBR1000rr, with subtle design improvements and even more weight reduction.
    Heavily customized CBR1000RR built by the San Francisco design agency Huge.
    “If people are really digging the design, I can produce kits that will bolt right on to your 2009-2015 CBR1000rr,” he says. “And possibly the 600rr too, with some minor mods.”
    Any takers?
    Via Huge Design | Full photoset and exploded CAD graphics on Google+ | Check out Bill Webb’s equally cool Kawasaki Ninja 750
    Heavily customized CBR1000RR built by the San Francisco design agency Huge.
    via BIKEexif

    paravent !