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    mercredi 18 mars 2015

    5 des plus belles routes du monde


    Si vous rêvez de parcourir le monde à moto, voici quelques routes à entrer dans votre GPS...
    Dans la vie, c'est le voyage qui compte, pas la destination. Sauf bien sûr si vous êtes bloqué dans un embouteillage. Là, forcément, le voyage n'a pas la même saveur. Alors si vous rêvez de tout laisser dernière vous un jour et aller explorer le monde à moto, ce guide est fait pour vous : il vous aidera à choisir les plus incroyables, magnifiques et difficiles routes à parcourir !
    Explorer le monde en moto : La Route 66
    Route 66 : Rock & Roll !© Sky Noir Photography by Bill Dickinson / Getty Images

    1. La Route 66 : La route mère

    C'est certainement la plus célèbre d'entre toutes. La Route 66 parcourt 3.939 km. Elle relie la région du Midwest à la côte pacifique, de Buckingham Fountain (Chicago, Illinois) à Santa Monica (Los Angeles, Californie). Sur son chemin, la Route 66 traverse le Missouri, le Kansas, l'Oklahoma, le Texas, le Nouveau Mexique et l'Arizona. En 1985, l'US66 a été remplacée par un réseau interrégional. Emprunter la Route 66, c'est désormais faire un bond temporel en arrière. Vous croiserez tour à tour des graffitis Art Déco, de vieilles zones de repos pour camion, des petites communautés et vous régalerez du changement de paysage opérant sous vos yeux. Vous voyagez sur ce qui était à l'époque la ligne de substance des fermiers touchés par la Grande dépression. C'est aussi la route qu'empruntaients d'innombrables artistes et musiciens voulant atteindre les lumières de Chicago et LA. Même Flash McQueen y a roulé sa bosse !
    Explorer le monde en moto : Ruta 40
    Ruta 40 : Le bout du monde© Ignacio Palacios / Getty Images

    2. Ruta 40 : Le bout du monde

    La Ruta 40 est la plus longue route d'Argentine et l'une des plus longues du monde. Elle est aussi l'une des plus empruntées en Amérique du Sud. Elle serpente sur 5.301 km entre Cabo Vírgenes (Santa Cruz) et Quiaca (Jujuy), à la frontière avec la Bolivie. Le tracé de cette route légendaire est parallèle aux Andes, avec des portions frôlant le massif et traversant 20 parcs nationaux. Connectant le sud au nord du pays, la Ruta 40 est jalonnée de points d'intérêts tels que le détroit de Magellan, le Glier de Perito Moreno, la région des lacs, le route du vin et le parc national de Talampaya.
    Explorer le monde à moto via la Transalpine
    La Transalpine : En pleine nature© Federica Grassi / Getty Images

    3. La route Transalpine : En pleine nature

    La route Transalpine relie Grenoble (France) à Venise (Italie) en passant par les Alpes. Il s'agit certainement de la route la plus empruntée d'Europe. Durant l'été, la circulation devient plus compliquée et vous devrez sans doute faire quelques économies avant de pouvori payer tous les péages qui la jalonnent. Mais cela en vaut vraiment la peine. Cette route s'étire sur plus de 2.400 km entre l'Hexagone, la Suisse, l'Autriche et l'Italie. Vous avez la possibilité d'emprunter différents parcours à travers le massif alpin. Quel que soit le chemin pour lequel vous optez, ne manquez pas l’ascension du passage le plus célèbre des Alpes, celui du Stelvio(2.757 m) et ses 48 "tornanti" et vues à 180°.
    Explorer le monde en moto : l'Islande du Sud
    L'Islande du Sud : Entre mer et montagne© David Wall / Getty Images

    4. L'Islande du Sud : Direction le centre de la terre

    Du nord au sud des Alpes, la route de 2.100 km parcourant la partie méridionale de laNouvelle-Zélande offre quelques uns des plus beaux paysages au monde. Le tracé débute et arrive à Christchurch, se faufile le long de la côte pacifique jusqu'à Nelson sur le détroit de Cook. De là, la route devient toujours plus spectaculaire. Il n'y a quasiment aucun trafic, l'asphalte est parfaitement lisse et le tableau, juste incroyable.
    Explorer le monde en moto : Le Tibet
    Tibet : Le toit du monde© M. Gebicki / Getty Images

     

    5. Tibet : Sur le toit du monde

    C'est probablement la route la plus difficile des cinq présentées ici, et sans doute aussi la plus belle. Elle relie Lhasa à Kashgar sur 3.500 km. Bien qu'elle soit en terre jusqu'au lac Pangon, elle devrait être entièrement pavée d'ici peu. La section la plus impressionnante est celle traversant Dang. Elle offre les meilleurs points de vue de tout l'Himalaya. Vous y admirerez cinq sommets perçant le ciel à 8 km au-dessus du niveau de la mer, Mont Everest inclus. Il y a aussi des sites éblouissants à voir à Darchen, au Mont Kailash – un endroit sacré en Asie – et au lac and Manasarovar.

    WSBK : Les pilotes Pata Honda se préparent pour l’épreuve du Chang International / Pata Honda riders warm-up for demanding Thai round


    Guintoli et van der Mark sont déjà en Thaïlande depuis quelques jours.

    Sylvain Guintoli et Michael van der Mark sont arrivés en Thaïlande en avance afin de visiter l’un des plus prestigieux concessionnaires Honda à Bangkok, avant de mettre le cap sur le Chang International Circuit, situé à 400 km au nord-est de la capitale.
    Comme la plupart de leurs adversaires, Guintoli et van der Mark n’ont jamais couru en Thaïlande mais sont tous les deux impatients de tester la Honda CBR 1000RR Fireblade SP sur le tracé de 4.554 km conçu par Herman Tilke et comprenant cinq virages à gauche pour sept à droite.
    Les conditions météo joueront vraisemblablement un rôle clé ce week-end à Buriram, où les températures pourraient s’approcher des 40°C avec un taux d’humidité avoisinant les 90%.
    Sylvain Guintoli : « Ça a été génial de pouvoir passer quelques jours à rencontrer les fans ici dans la concession futuriste de Honda BigWing. C’est plus un concept store ou une boutique de mode qu’un magasin de moto et c’était génial pour découvrir la Thaïlande. Je suis vraiment impatient de rouler au nouveau circuit à Buriram. J’ai vu quelques vidéos sur YouTube et ça a l’air très fun. J’espère aussi que la piste ira bien à notre CBR. Mon dos va mieux maintenant et j’espère moins souffrir qu’en Australie. Tout est très excitant et je suis impatient de découvrir le nouveau circuit. »
    Michael van der Mark : « J’adore découvrir de nouveaux circuits, surtout quand tout le monde découvre en même temps parce que nous pouvons voir qui va plus vite et qui a le meilleur set-up. Nous sommes repartis d’Australie sur quelque chose de positif, après une expérience qui a été extraordinaire pour moi, avec un très bon feeling sur la moto. Je sais que ce week-end va aussi être difficile mais je suis optimiste parce que je suis habituellement assez rapide sur les nouveaux circuits. J’ai regardé quelques courses sur internet et je crois que la piste m’ira bien. Maintenant je suis impatient de partir en piste et de la voir de plus près. »

    Guintoli and van der Mark involved in promotional activities before heading to Buriram.

    Pata Honda World Superbike riders Sylvain Guintoli and Michael van der Mark got the ball rolling for round two of the 2015 eni FIM Sueprbike World Championship season in Thailand by visiting one of the world’s most prestigious Honda dealerships in Bangkok yesterday (March 17th).
    Before driving 400km north-east to the new Chang International Circuit at Buriram the heart of Thailand’s interior, the Pata Honda duo met fans and staff at the Honda BigWing store in the Thai capital.
    Like most of their rivals, neither Guintoli nor van der Mark have raced in Thailand before but both are eager to test their Honda CBR1000RR Fireblade SP machines around the Hermann Tilke-designed 4.554km circuit, featuring five left and seven right-hand corners.
    Weather conditions are likely to have a powerful effect on the riders at Buriram as temperatures over the race weekend are expected to be in the high thirties centigrade with humidity levels approaching 90%.
    Sylvain Guintoli: “It’s been great to spend some time meeting some of the local fans in this really futuristic Honda BigWing dealership. It’s more like a concept or a fashion store than a bike shop and it’s a great way to get introduced to Thailand. I’m really looking forward to riding at this new track at Buriram which looks really exciting. I’ve watched some races on YouTube and it looks like a lot of fun and I’m hoping it will suit the characteristics of the CBR. My back is feeling better now so hopefully I won’t suffer as much as in Australia. So it’s all really exciting and I can’t wait to discover this new circuit.”
    Michael van der Mark: “I really enjoy riding new tracks, especially ones where everyone is new to the circuit, so we’ll see who is fast and who gets the best set-up. I think we left Australia with a really good feeling, which was a really amazing experience for me where the bike felt really great. I know this weekend will be just as difficult but I’m looking forward to it because I’m usually quite fast at new tracks. I watched a few races on the internet and I think it’s a track that’ll really suit me because, from the videos I’ve seen, it looks really fast. Now I’m here, I just can’t wait to get out there and see how it is.”

    TRON LIGHT CYCLE


    Tron Lightcycle
    When it comes to motorcycles on the silver screen, there are very few bikes more famous than the Tron Light Cycle. It first made its appearance in the original 1982 film, and was then reprised for the 2010 sequel – lodging it firmly in the minds of a new generation of fans.
    In 2011, a small team of American engineers set about building a fully-functioning electric Light Cycle, although it isn’t quite as quick as the bikes in the film it does look almost identical – right down to the blue lights and impossibly wide tires.
    Under the skin the Light Cycle is powered by a 96 volt direct drive electric motor, it has an array of lithium-ion batteries, a computer controlled throttle, rebound and compression damping with spring-preload front suspension and rigid rear suspension, and front and rear hydraulic brakes.
    Those hubless wheels are thanks to engineering by Franco Sbarro, the rear wheel is powered internally by the electric motor – giving the bike a clean look with no visible chains, belts or driveshafts. If you’d like to add the Light Cycle to your collection you’ll need somewhere in the region of $40,000 USD, and you’ll need to make your way to The Andrews Collection auction due to be held by RM Sotheby’s on the 2nd of May 2015.
    Click here to read more.
    Tron Lightcycle 2
    Tron Lightcycle 1
    Tron Lightcycle 4
    Tron Lightcycle 9
    Photo Credit: Courtesy of RM Sotheby’s
    via SILODROME

    Lords of the Atlas - Mexican 1000

    Team ICON RAIDEN hammers two Triumph Tiger 800xc's across 1000 miles of Mexican desert in the NORRA Mexican 1000. 


    Is now the time to buy a Maserati Merak SS?


    The Maserati Merak is one of those wedgy sports cars that – with its sharp lines and crisp edges – reminds us of the best of the 1970s. At Goodwood on 21 March, Bonhams will be offering one of the youngest specimens for sale – and it could well reach a record price...
    Like its contemporaries, the Ferrari 308 GT4 ‘Dino’ and Lamborghini Urraco, the Maserati Merak has remained a bit of an underdog in the collectors’ market, while nevertheless being one of the strongest design statements of the 1970s. If you find one for sale on the European market, it usually goes for less than 50,000 euros. Even in period, the Merak’s comparatively small three-litre V6, the same as used on its sister car, the Citroën SM, left it in the shadow of more powerful sports cars of that era. Even within its own family, the meatier Maserati Bora – with its 4.7-litre V8 – left the Merak with little chance to shine. The fact that the brothers, bar the engines, shared almost all technical components, did little to sway the critics. Today, a Maserati Bora costs about five times as much.
    But the dark ages of the Merak could soon be over. At a sale by Auctionata, in Berlin recently, a Merak in less than perfect condition doubled its estimate of 16,000 euros.

    24 years in the same hands

    The 1982 Maserati Merak SS shown here is one of the last produced, and one of only 300 built in right-hand drive. SS stands for ‘Super Sport’ and describes the most powerful version – with 220HP. The Merak, with its Giallo Fly paintwork, lingered for 24 years with the same owner and is well known on the Maserati Club scene, where it has won awards in a number of events. It comes up for sale on 21 March at the Bonhams Goodwood Members' Meeting sale. The estimate is a mere 35,000 to 45,000 pounds sterling. How much longer can the Giugiaro-designed wedge remain at a price like that?
    Photos: Bonhams

    This Dutch Ferrari Testarossa is our kind of ‘Miami Ice’


    Prins Classics welcomes a gleaming white 1987 Ferrari Testarossa to its snow-covered Netherlands premises, in this beautifully shot video clip...

    The movie car for Miami Vice


    Swapping sea and sunshine for ice and snow, this Prancing Horse is a long way from where it made its name – as Don Johnson’s car of choice used for apprehending drug traffickers along sunny South Beach, in the 80s undercover police drama series, Miami Vice. In the video, a similar Bianco-coloured flat-12 supercar is seen starting from cold in a private garage, before tackling snow-covered woodland roads and, finally, arriving at the classic car specialist’s premises.
    Video courtesy of Wim Prins
    Discover numerous Ferrari Testarossas for sale in the Classic Driver Market.

    Green Racing : Prost et e.dams Renault triomphent sans vice à Miami

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    par e.dams Renault
    C’est l’Amérique pour l’équipe française ! En s’imposant dans les avenues de Miami, Nicolas Prost a été le premier à faire retentir la Marseillaise sur un podium de Formule E et s’est offert, par la même, le commandement du championnat. Et pour faire bonne mesure, le team e.dams Renault creuse l’écart (31 points d’avance) au classement des équipes, malgré les ennuis qui ont frappé Sébastien Buemi.
    En dépit d’un retard considérable dans le programme – dû aux intempéries de la veille – qui a réduit les essais libres à une demi-heure et les qualifications à huit minutes par séance, les Américains se sont agglutinés en masse autour du circuit. Et malgré le désavantage de s’élancer dans le premier groupe de qualification, Nicolas Prost signait un remarquable troisième chrono. Il lui vaudra une première ligne après le déclassement de Nelson Piquet. Quant à Sébastien Buemi, parti en tête-à-queue après un blocage de roues intempestif, il s’alignait en treizième position.
    Sans un regard pour les vices de Miami étalant leur bronzage sur les yachts amarrés près du circuit, Nicolas Prost allait mener une course toute d’intelligence. Troisième derrière le poleman Jean-Eric Vergne et Daniel Abt pendant la première séquence, il s’emparait de la deuxième place après le changement de voiture. Blotti dans le sillage d’Abt, il profitait d’une meilleure gestion d’énergie pour le déborder sans coup férir à deux tours de l’arrivée. Résistant au retour d’un Speed bien nommé, Nicolas remportait ainsi avec autorité sa première victoire en Formule E. Sébastien Buemi, en panne de radio, était, pour sa part, victime de surconsommation d’énergie et devait se contenter de la treizième position finale.
    Miami_podum
    Nicolas Prost : « C’était une journée parfaite ! D’abord, un grand merci à l’équipe qui m’a offert une voiture très performante de bout en bout et une excellente stratégie. J’étais particulièrement content de ma qualification, obtenue sur une piste qui n’était pas encore propre. Ensuite, la course s’est déroulée sans problème et nous avons bien géré la consommation pour pouvoir attaquer à la fin. »
    Sébastien Buemi : « Avant tout, je tiens à féliciter Nicolas pour sa victoire, il la méritait bien. De mon côté, hélas, la journée a été plus difficile. Un souci en qualification avec un blocage de frein et ensuite, plus de radio pendant la course. Je n’avais plus d’indication sur ma consommation et j’ai été obligé de ralentir dans les derniers tours. Un samedi à oublier ! La revanche à Long Beach ! »
    Alain Prost (co-fondateur) : « Je suis très heureux et très fier, à la fois pour Nicolas et pour l’équipe. Cette victoire était méritée, en particulier aujourd’hui au terme de sa meilleure course de la saison. Cela concrétise le travail collectif, auquel j’associe, bien sûr, Sébastien, qui a connu, hélas, quelques problèmes techniques. Le championnat est encore long mais nous allons nous battre pour défendre nos positions jusqu’au bout. »
    Jean-Paul Driot (co-fondateur) : « Je suis vraiment ravi pour Nicolas ! Il a montré, depuis la première course, toute sa vélocité et sa capacité à gérer l’énergie. Ce premier succès est amplement mérité. C’est une récompense aussi pour l’équipe et pour Renault dont le soutien nous permet d’être aussi performants dans ce championnat qui prend sans cesse plus d’ampleur. »
    Résultat de la course : ici
    Championnat pilotes. 1. Prost, 67 points ; 2. Di Grassi (Audi-Abt), 60 points ; 3. Bird (Virgin), 52 ; … 5. Buemi, 43.
    Championnat équipes. 1. e.dams Renault, 110 points ; 2. Abt-Audi, 79 ; 3. Virgin, 78.
     
    via Endurance-Info.com

    Amelia Island Auctions 2015 – the stars from Bonhams, Gooding and RM Sotheby’s


    On the east coast of Florida this week, the collector community meets at the annual Amelia Island Concours d’Elegance. The programme offers an auction from RM Sotheby’s, but Bonhams and Gooding will also be serving up some delicacies. We present highlights from the three auction houses...

    Bonhams on 12 March at Fernandina Beach Golf Club

    The Bonhams catalogue includes this 1992 Ferrari F40, the last to be built with US equipment – and estimated at 1.2 to 1.4 million US dollars. In a different price bracket, meanwhile, is one of our favourite supercars from Bavaria, the BMW M1. The Bonhams example comes from the last year of production (1981) and has fewer than 7,600 miles on the odometer, and the estimate of 400,000 to 450,000 euros is fair enough when you consider what this rare supercar has to offer, both technically and historically. Moving to a different era entirely, we have the 1930 Cord L-29 ‘Town Car’ with a Murphy & Co body and a Hollywood history. The most famous actor to be chauffeured in this innovative automobile was John Barrymore – and the estimate of the pre-War classic with its special bodywork and authentic patina is available only on request.
    The automobile auction by Bonhams will start at 12.00, following on from the automobilia sale from 10.00.

    Gooding & Company on 13 March at the Racquet Park

    Anyone looking for a suitable historic racer for the Tour Auto, Le Mans Classic or Porsche Rennsport Reunion would do well to consider this 1974 Porsche 911 Carrera 3.0 RSR in Café Mexicano livery, carrying an estimate of 1.2 to 1.5 million US dollars. The eventful history of the RSR racing car is well worth reading – and don't miss the onboard tutorial shown here, with racing driver Jim Pace at the wheel.

    A further potential dollar millionaire at Gooding’s Amelia Island sale is also a Porsche. However, this is no classic or racing legend, but an almost modern Porsche 993 GT2. This exceptional ‘Turbo’ is extremely rare – only 57 road-going versions were built – and is increasingly sought-after by the collector market, hence the generous 950,000 to 1.25 million-euro estimate. However, arguably the most exciting car at the Gooding auction is a Maserati 200 SI: a racing legend with a brushed aluminium body that was raced by the Maserati factory team in the 1950s, with – among others – Stirling Moss at the wheel. Today, the Maserati would be welcome at almost any top-class event, as its period history demonstrates.
    The Gooding & Company auction starts next Friday at 11.00.

    RM Sotheby’s on 14 March  at the Ritz-Carlton Hotel

    RM will be serving up a selection of world-class racers next Saturday, at the official Amelia Island auction. In addition to the Jaguar D-type, which we’ve covered elsewhere, there is another British blue-chip classic going under the hammer, in the form of the Jaguar XJR-9. The car’s biggest success was victory at the 1990 24 Hours of Daytona. Today, after restoration, the race car is in excellent condition and expects bids between 3.0 and 5.0 million US dollars. Another highlight is the wonderful 1953 Ferrari 212 Europa Coupé with its Vignale coachwork, of which only six were built – this one for the American sportsman Thomas Neelands. Price expectations are at the 2.0 to 2.5 million-dollar level. For almost the same price – 2.2 to 2.5 million – RM Sotheby’s is offering an attractive 1967 Shelby Cobra ‘Semi-Competition’ 427. Chassis number CSX 3045 is one of the 29 Cobras to this racing specification and is accompanied by a fully documented history.
    The RM Sotheby’s sale will start on Saturday at 11.00.
    Photos: RM Sotheby's, Bonhams, Gooding & Co.

    THE TOWING A TRIUMPH TT600 CUSTOM BY SHAKA GARAGE


    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 1
    In the past few days, I am very busy, and some rush hour in California makes me tired. Now is the perfect time to take a break. What can we do at recess? Just reading emails, You’ll be surprised with a bike that’s pretty cool that we can observe together. Not many people are exploring this bike, so I think you will do some arguing with your friends. How beautiful this bike? Let them tell the story.

    Hi guys, I’m Saverio, the designer and one of the components of Shaka Garage – Bari. I describe, I hope exhaustively, the work of transformation performed to our “THE TOWING” or a Anzianotta Triumph TT600. The bike was recovered by a gentleman who was not interested in the bike more than busy work and family. Cultured l’occasion, we bought the Triumph, originally dubious beauty, if not a bell reproach.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 2
    All Beginning! We were a little hesitant, as a basis not really prone to transformation into a naked flavor between Brat and Scrambler. Between a headache and the other, we all completely dismantled, put on two pencil sketches and away with the classic work in progress, Although while you work, you find yourself on a project to make it a more, we started with l’idea to make it a cafe racer, then a naked classic, then here it is.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 3
    It is very important to emphasize that we have not dented the chassis or the geometry of the bike. We changed the driving position eliminating the handlebars, you found and mounted riser suitable for hobs original, it’s time for a nice handlebar bends low and quite wide, so you can manage to better the front end, we decided to back, an odyssey.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 4
    Dismantle and reassemble the original rear frame, we take the situation of the chest, new rear frame made in full. Keeping the inclination is the original one, but much, much shorter, streamlined and more defined. Worked and re-worked to make the frame accurate to the millimeter, the first problems arise, has a multitude of wiring, control unit, battery, connectors, etc.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 5
    We put everything back into the frame and secured with special brackets and business various tailor made, all in its place. Created the frame, one realizes the saddle made and fits perfectly on his new chassis rear and perfectly adherent to its original tank, now it’s up to posizionamente taillight LED.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 6
    Also fixed the back of the bike, the time comes to tires, initially focused on the road tires. Which certainly ensured more feeling with the road, but we got in the dance, we continue to dance, we mount tires impressive, perhaps too much, exaggerated, and the result is enormous, almost a muscle bike.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 7
    The bike has undergone a number of interventions, such as the painting of the circles in matt black swingarm repainted, teballe portanumero totally handmade, artianale exhaust, rear frame handmade painted matte black like the platforms driver and passenger.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 8
    Front parafanghetto brushed steel tank completely spazzolatoed airbrushed, headlight original triumph completely repainted, applied the braided hoses aviation to ‘brake system, transmission kit new, cutting general, new battery, new wiring, plates and fork legs painted matte black and small chores to finish details.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 9
    Our greatest satisfaction is to have met several consensus with this our creation between our old and new fans. Until next special license plate Shaka Garage – Bari. If you have any questions about this bike. Please like Shaka Garage fan page and chat with us.
    The Towing A Triumph TT600 Custom by Shaka Garage 10