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    dimanche 2 août 2015

    Motorbeach Festival

    El festival que hace culto a la Beach Life fusionando Cafe racer & Surf, Classic Cars & Music, 
    Motorbeach Festival ✭ 2015 from eyebeam videos on Vimeo.
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    WRC ; les meilleurs moments du Rallye de Finlande


    Scott Yancey Silver State 300 2015


    Rea en 1ére manche mais Davies l'empèche d'étre titré en remportant la seconde du Malaysian WorldSBK race



    Rea s’impose sur Davies dans la première course de Sepang


    Max Biaggi complétait le podium à l’issue d’une course à rebondissements.


    Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) a remporté sa douzième victoire en dix-neuf courses cette année dans la première des deux épreuves du Circuit International de Sepang, démontrant une fois de plus qu’il est de loin le meilleur pilote de la saison 2015.
    Qualifié en troisième ligne, le leader du Championnat du Monde eni FIM Superbike 2015 avait brillé dès le départ pour immédiatement s’installer dans le Top 3, en compagnie de son coéquipier Tom Sykes, auteur de la pole, et Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), qui avait remporté les deux courses précédentes à Laguna Seca. 
    Lancé sur un rythme infernal, Sykes a vite creusé l’écart devant ses deux rivaux et semblait se diriger vers une victoire en solitaire jusqu’à ce qu’il se retrouve en manque de grip juste avant le dernier tiers de la course. En difficulté et en perte de rythme, l’ancien Champion du Monde a vu son avance sur Davies et Rea fondre à toute vitesse et a été devancé par les deux à cinq tours de l’arrivée. 
    Davies a ensuite mené jusqu’à un dernier tour exceptionnel de la part de Rea, qui est parvenu à rattraper une petite erreur à l’entrée du dernier virage pour s’imposer juste devant le Gallois. 
    D’abord engagé dans une bataille à trois pour la cinquième place avec Leon Haslam (Aprilia Racing Team-Red Devils) et Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike Team), Max Biaggi (Aprilia Racing Team), en wildcard pour la deuxième fois de l’année, a réalisé une brillante fin de course pour non seulement se défaire de ses adversaires mais aussi rattraper Jordi Torres (Aprilia Racing Team) puis Sykes afin de décrocher la troisième place et un 71e podium historique. 
    Guintoli a lui aussi bien réussi sa fin de course et a également devancé Sykes pour obtenir la quatrième place, son meilleur résultat de l’année, devant son ancien rival, qui terminait à 17 secondes du vainqueur alors qu’il avait survolé les deux premiers tiers de la course. 
    Torres a, comme Sykes, subi en fin d’épreuve et a été devancé par Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki), Haslam, Matteo Baiocco (Althea Racing) et Niccolò Canepa (Althea Racing), neuvième devant l'Espagnol à l'arrivée.
    Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki) a fini douzième, juste derrière David Salom (Team Pedercini), dont le coéquipier Christophe Ponsson a pris la seizième place. 
    Le Champion du Monde Supersport Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) a quant à lui été contraint à finir sa course au garage en raison d’un problème technique.

    Race 2 ; Davies repousse le sacre de Rea avec une nouvelle victoire en Malaisie

    Le Gallois a remporté sa troisième victoire en quatre courses lors de la seconde épreuve de Sepang.

    Arrivé en Malaisie après un doublé à Laguna Seca, Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK) avait été privé de la victoire dans la première des deux courses de Sepang par un sensationnel Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) mais a réussi à prendre sa revanche dans la seconde épreuve de la journée et s’est offert la huitième victoire de sa carrière. 
    Le Gallois s’est installé en tête de la course dès le premier virage tandis que Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), qui était parti en pole position, a percuté Max Biaggi (Aprilia Racing Team), contraint à l’abandon après sa chute alors qu’il venait de décrocher le 71e podium de sa carrière lors de la première course. 
    Alors que Sykes perdait quelques positions, Rea n’a pas pu tenir la cadence imposée par Davies sur les trois premiers quarts de la course. Extrêmement régulier, le Nord-Irlandais a cependant pu réduire l’écart en l’espace de quelques tours en fin de course et a eu l’occasion de passer devant Davies dans le dernier tour mais a été battu après un contact dans le dernier virage. 
    Privé d’une victoire qui lui aurait permis de s’emparer du titre mondial avant les trois dernières manches, Rea repart de Sepang avec 144 points d’avance sur Davies, qui double Sykes au général, et la quasi-certitude d’être sacré à Jerez le 20 septembre après la trêve estivale. 
    Après une fin de course décevante dans la première épreuve, Jordi Torres (Aprilia Racing Team-Red Devils) a redressé le tir et réalisé une belle performance qui lui a valu la troisième place, à cinq secondes du vainqueur et avec une confortable avance sur Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike Team), qui finissait quatrième pour la deuxième fois de la journée et signait donc ses meilleurs résultats de la saison.
    Son coéquipier Michael van der Mark, contraint à l’abandon dans la première course, s’est relancé en prenant la cinquième place devant Leon Haslam (Aprilia Racing Team-Red Devils), David Salom (Team Pedercini), Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki), Matteo Baiocco (Althea Racing) et Román Ramos (Team Go Eleven). 
    Après son contact avec Biaggi dans le premier tour, Sykes a tant bien que mal tenté de revenir aux avant-postes mais est tombé avant la mi-course et n’a pu finir qu’en quatorzième position, deux secondes derrière Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki). 
    Christophe Ponsson (Team Pedercini) a de nouveau pris la seizième place. 
    Les pilotes du Championnat du Monde eni FIM Superbike vont maintenant avec près d’un mois et demi de trêve avant l’épreuve de Jerez, qui aura lieu le 20 septembre et sera suivie des deux dernières manches au mois d’octobre, à Magny-Cours et au Qatar.

    Race of 2 halves sees Rea win as Sykes loses pace in closing stages.


    The opening race of the Pirelli Malaysian Round of the eni FIM Superbike World Championship at Sepang was won by championship leader Jonathan Rea (Kawasaki RAafter a race of two halves saw long-time leader Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) slip to 5th at the flag.
    After 5 laps the gap from Sykes in the lead to the chasing pack was 2.6s with Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team) and Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), who had made the best start of anyone (8th to 3rd at turn 1) in hot pursuit. Sykes meanwhile was the only rider seemingly able to lap consistently in the 2.04s bracket.
    As the race settled into a rhythm and with Sykes continuing to pull away the closest on track fight was between the Aprilia pairing of Leon Haslam and Max Biaggi who were dicing for 5th and 6th.
    With 4 laps to go it appeared the Davies and Rea’s tyres were holding up better than those long-time leader Sykes, the pair reducing the gap to less than a second – the race suddenly blown wide open as firstly Davies then Rea passed the former champ.
    At the flag Rea recorded his 12th win of the year with Davies coming home second ahead after the pair swapped places three times on the final lap, twice at the final corner.
    Max Biaggi (Aprilia Racing Team) claimed a historic 71st podium finish in 3rd, the Italian extending his own record of being the oldest rider to ever stand on a WorldSBK podium.
    Sylvain Guintoli claimed a season best 4th after his Pata Honda appeared to be kinder to its tyres while Poleman Sykes dropped to 5th after setting a blistering pace that saw him shatter the lap record in the early stages.
    Alex Lowes was 6th aboard the Voltcom Crescent Suzuki ahead of Leon Haslam (Aprilia Racing Team), Althea Racing pairing Matteo Baiocco and Niccolo Canepa, and Jordi Torres (Aprilia Racing Team) who dropped from what looked like a safe 4th to 10th in the final few laps.
    David Salom (Team Pedercini), Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki), Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), Roman Ramos (Team Go Eleven) and Leandro Mercado (Barni Racing) completed the point scorers.
    Michael van der Mark retired his Pata Honda after running inside the top ten.

    WorldSBK race is action packed from the start as Biaggi crashes out at turn 1.

    Race 2 of the Pirelli Malaysian Round of this year’s eni FIM Superbike World Championship was won by Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team) after a turn one incident saw Max Biaggi (Aprilia Racing Team) crash out of contention with Tom Sykes and Alex Lowes having to take avoiding action. While Biaggi retired Sykes and Lowes continued with the former champion crashing at Turn 9 with ten laps to go which ended his championship ambitions for 2015. Lowes eventually recovered to 8th.
    Unlike the opening race of the day it was Aruba.it Racing – Ducati SBK Team rider Chaz Davies that attempted to make the break with champion elect Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) giving chase. The British rider maintaining his pace until the end to secure his 3rd victory in four races and with it move into 2nd overall in the championship standing after he and Rea touched at the final corner.
    Jordi Torres (Aprilia Racing Team – Red Devils) obviously worked hard during the day’s two races, the Spanish WorldSBK rookie able to lap consistently in the 2.06s bracket for the duration of race 2 to claim his second podium finish of the season.
    Sylvain Guintoli (Pata Honda) scored another 4th position, his best weekend of the season ahead of team mate Michael van der Mark who made up for his race one retirement with a fine 5th.
    Leon Haslam was 6th on his Aprilia Racing – Red Devils machine, finishing a tenth behind the Dutchman.
    David Salom (Team Pedercini), Alex Lowes, Matteo Baiocco (Althea Racing) and Roman Ramos (Team Go Eleven) were 7th to 10threspectively with Niccolo Canepa (Althea Racing), Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki), Tom Sykes and Leandro Mercado (Barni Racing) completing the points finishers.
    Be sure to follow WorldSBK on Twitter @WorldSBK as the series heads back to Europe for Round 11 in September.



    WRC, Finlande : Latvala vainqueur à 125,4 km/h de moyenne ! / Latvala, the 125.4kph winner!


    Le Rallye de Finlande 2015, le plus rapide de l’histoire du WRC, a été remporté par Jari-Matti Latvala à 125,4 km/h de moyenne au volant de sa VW Polo R WRC chaussée de pneumatiques Michelin LTX Force. Le Finlandais a remporté cette épreuve pour la troisième fois. Sébastien Ogier (VW) et Mads Ostberg (Citroën) complètent le podium.
    Les 320 km du parcours 2015 ont été parcourus à 125,4 km/h de moyenne par Jari-Matti Latvala, à 125,3 km/h par Sébastien Ogier et à 124,1 km/h par Mads Ostberg qui battent tous les trois le record de Sébastien Loeb établi au Rallye de Finlande 2012 à 122,89 km/h de moyenne.
    Le duel Latvala / Ogier fut de toute beauté et particulièrement intense de l’ES4 à l’ES16. Jamais l’écart entre les deux pilotes Volkswagen n’a excédé 6.2 secondes. Latvala et Ogier ont remporté 19 des 20 spéciales du Rallye de Finlande 2015.
    En remportant sa 400e victoire mondiale dans la mythique Ouninpohja (ES8, 34,39 km), Jari-Matti Latvala s’est hissé en tête du rallye. Les deux pilotes VW se sont ensuite rendu coup pour coup jusqu’à l’ES16 où, sous la pluie, le Finlandais a pris l’ascendant sur le double champion du monde. Jari-Matti Latvala n’avait alors plus qu’à se laisser glisser sur ce toboggan géant vers une seconde victoire consécutive au Rallye de Finlande, la 14e de sa carrière.
    « C’est fantastique », a commenté Latvala à l’arrivée de la Power Stage remportée pour la 7e fois cette année par Ogier. « Je suis vraiment très satisfait de mon pilotage, surtout samedi. Après la Pologne, je me suis concentré pendant trois semaines pour gagner ce rallye. Cette victoire en Finlande sauve ma saison. »
    Avec 158 km chronométrés et 9 spéciales à enchaîner sans assistance, la première étape était redoutée. Elle fut redoutable pour nombre de concurrents : Andreas Mikkelsen (VW, sortie de route), Hayden Paddon (Hyundai, sortie de route), Elfyn Evans (Ford, touchette et suspension) et Ott Tanak (Ford, touchette et suspension) y ont laissé leurs illusions.
    La deuxième étape, tracée près de Jyväskylä et perturbée par la pluie, a retardé Kris Meeke (Citroën, sortie de route) qui pointait à la 3e place après un excellent début de course, et Dani Sordo (Hyundai, sortie de route) qui filait vers la 6e place.
    Derrière les deux Volkswagen, le podium du Rallye de Finlande 2015 est complété par Mads Ostberg (Citroën), rapide et constant sur l’ensemble du week-end. Sorti de la route au Shakedown, Thierry Neuville (Hyundai) termine à la 4e place devant Tanak (Ford) remonté au 5erang. Juho Hanninen (6e, Ford) est premier pilote « privé ».
    En WRC-2, le podium est 100% Michelin pour la première fois depuis le Rallye d’Espagne 2013 ! Esapekka Lappi et Pontus Tidemand ont offert un second doublé consécutif à la Skoda Fabia R5. Le Français Stéphane Lefebvre (Citroën) complète le podium après une brillante prestation. Yuri Protasov (Ford) et un surprenant Scott Pedder (Ford) terminent dans le top-5.
    En Juniors, Quentin Gilbert a eu chaud mais il a remporté sa 3e victoire de la saison. Leader avec 12s4 d’avance au départ de la dernière spéciale, le Français a écopé de 10 secondes de pénalité. Il s’est imposé avec 5/10e de seconde d’avance sur le Finlandais Henri Haapamäki. Le jeune Norvégien Ole-Christian Veiby complète le podium.
    En Ford Fiesta Trophy, Tom Cave a remporté sa première victoire de la saison. Le Britannique est le 3e vainqueur différent en trois rallyes.
    The 2015 Rally Finland was the fastest ever WRC round. It was won by Jari-Matti Latvala at an average of 125.4kph in his VW Polo R WRC equipped with Michelin LTX Force tyres. It was the Finn’s third win on home soil. He was joined on the podium by Sébastien Ogier (VW) and Mads Ostberg (Citroën).
    The 320 competitive kilometres of this year’s Rally Finland were swallowed up by winner Latvala at an average speed of 125.4km, by Ogier at 125.3kph and by Ostberg at 124.1kph. All three bettered the record of 122.89kph established by Sébastien Loeb on the same event in 2012.
    This week’s competition was marked by an enthralling duel between Latvala and Ogier. It was particularly fierce between SS4 and SS16, during which time the gap never exceeded 6.2 seconds. Between them, the VW pair won 19 of the 20 stages.
    Latvala appeared in front after securing his 400th stage win on SS8 (‘Ouninpohja’, 34.39km) and the two drivers continued to battle until the Finn emerged with a relatively comfortable lead over the two-time world champion after the rainy SS16. He was then able to cruise over the remainder of the roller-coaster to collect his second consecutive home win, the 14th of his career.
    “Fantastic,” he exclaimed after the Power Stage which was won by Ogier who took his seventh three-point bonus haul of the season. “I am really pleased with the way I drove, especially on Saturday. After Poland, I focused for three weeks to win this rally. It has saved my season.”
    The first day featured 158km divided into nine stages and was particularly feared because there was no midday service. It effectively proved costly for Andreas Mikkelsen (VW, crash), Hayden Paddon (Hyundai, crash), Elfyn Evans (Ford, ‘off’ and suspension damage) and Ott Tanak (Ford, ‘off’ and suspension damage).
    The second leg nearer Jyväskylä was troubled by wet weather and saw the demise of Kris Meeke (Citroën, crash) who had run a strong third until then. Dani Sordo (Hyundai) also crashed while sixth.
    The best-placed non-Volkswagen finisher was Ostberg (Citroën) who proved consistently fast all week. After crashing on shakedown, Thierry Neuville (Hyundai) finished fourth, ahead of Tanak (Ford) and the fastest privateer Juho Hanninen (6th, Ford).
    Meanwhile, there was an all-Michelin podium in WRC2 for the first time since Spain in 2013! It was led by Esapekka Lappi and Pontus Tidemand who earned the Skoda Fabia R5’s second consecutive one-two finish. Frenchman Stéphane Lefebvre (Citroën) was third after another top performance, while Yuri Protasov (Ford) and the surprising Scott Pedder (Ford) rounded out the top five.
    Quentin Gilbert survived a scare to clinch his third Junior success of 2015. He was 12.4s clear going into the final test but took a 10-second penalty. His winning margin was just half-a-second over Finland’s Henri Haapamäki! Norwegian youngster Ole-Christian Veiby was third.
    The Ford Fiesta Trophy was won for the first time this year by Tom Cave who becomes the third different winner in three events.

    WSS ; PJ Jacobsen s’offre sa première victoire en Malaisie / Jacobsen wins in WSS for the first time in Sepang


    PJ Jacobsen a résisté à Jules Cluzel pour devenir le premier Américain à s’imposer en World Supersport.

    Après avoir décroché sa toute première pole position en Championnat du Monde Supersport samedi au Circuit International de Sepang, PJ Jacobsen a réussi à décrocher sa toute première victoire dimanche en course, la deuxième de Honda et du team CORE Motorsport Thailand cette année suite à celle de Ratthapark Wilairot en Thaïlande.
    Devancé par Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse) au départ, le New-Yorkais n’a pas mis longtemps à reprendre l’avantage devant le Français et Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing), qui est vite revenu dans le Top 3 après avoir complètement manqué son premier virage. 
    Le Turc, leader du classement général, n’a cependant pas pu suivre ses deux adversaires sur la durée et les a laissés se disputer une victoire remportée par un fantastique PJ Jacobsen, qui est parvenu à solidement mener devant Cluzel et à répondre à la dernière tentative du Français dans l’ultime virage de la course. 
    S’il manquait la victoire, Cluzel recevait néanmoins un bon coup de main de la part de son coéquipier Lorenzo Zanetti (MV Agusta Reparto Corse) dans la lutte pour le titre mondial puisque l’Italien a mis Sofuoglu sous pression en fin de course et est parvenu à dérober la troisième place au triple Champion du Monde à la fin du dernier tour. 
    À trois courses de la fin de la saison, Cluzel réduit ainsi son retard sur Sofuoglu de vingt à treize points tandis que Jacobsen revient à quinze points du Français.
    À six secondes du duel pour la troisième place, Kyle Smith (Pata Honda World Supersport Team) a pris la cinquième place devant Roberto Rolfo (Team Lorini), Martin Cardenas (CIA Landlords Insurance), Gino Rea (CIA Landlords Insurance), Christian Gamarino (Team Go Eleven) et Alex Baldolini (Race Department ATK#25), qui complétaient le Top 10.

    WSS race decided on run to the line.

    The 9th round of the World Supersport championship, held at the Sepang International circuit was won by PJ Jacobsen (CORE Motorsport Thailand) after a race long, enthralling duel with Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse) raged from start to finish at the 5.543km circuit. The result means that the Thai based team have won both races in Asia this year (Buriram and here).
    From the start championship leader Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing) surged to the front only to outbrake himself at turn 1, dropping to 7th. The Turkish rider ended the opening lap 5th before setting about closing the gap to the leading duo who began to open a small advantage at the head of the field.
    By half distance Sofuoglu had bridged the gap meaning the top three riders in the overall championship were in contention for the victory until the Turk began to lose touch, falling into the clutches of Lorenzo Zanetti (MV Agusta Reparto Corse).
    PJ Jacobsen, the American who scored his maiden Pole Position yesterday held his nerve despite the intense pressure from Cluzel to win for the first time in World Supersport by 0.091s at the flag. In doing so he becomes the first American rider to ever win a WSS race and he keeps himself very much in the title fight. Cluzel took second ahead of team mate Zanetti who overtook Sofuoglu at the final corner.
    Behind the top four Pata Honda’s Kyle Smith finished a lonely 5th ahead of the equally lonely Roberto Rolfo (Team Lorini) who was 6th.
    A trio of riders decided positions 7th to 9th with Martin Cardenas getting the better of his CIA Landlords Insurance team mate Gino Rea and Christian Gamarino (Team Go Eleven). Alex Baldolini (Race Department ATK#25) rounded out the top ten.
    Dominic Schmitter (Team Go Eleven), Fabio Menghi (VFT Racing), Kevin Wahr (SMS Honda), Aiden Wagner (CIA Landlords Insurance) and Marcos Ramirez (Team Lorini) were 11th to 15th respectively, completing the point scorers.
    In the overall championship standings Sofuoglu still leads but by a reduced margin of 13 points.

    Land Rover Defender granted stay of execution… for now


    Again proving itself to be the ultimate survival vehicle, the Land Rover Defender has been granted a temporary stay of execution. Production of the legendary off-roader was originally planned to finish in December this year but, due to increased demand, will continue into 2016 – its 68th year…
    According to a factory worker quoted in the Birmingham Post, production of the Land Rover Defender will be extended through February 2016 (and possibly into April) in a response to heightened demand for the outgoing icon. Last year, 17,781 examples were sold in total – but the company has already sold 11,511 in the first half of 2015, an increase of almost 30%. The official line from Whitley is that the company “does not expect production to continue past the end of January 2016” but, with its crucial replacement yet to break cover, and the company admitting that the date of the wind-down has not yet been decided, it would be foolish to think the Defender was incapable of demonstrating its survival skills one final time.
    Photos: Land Rover
    You can find many modern and classic Land Rovers for sale in the Classic Driver Market.

    Is the Bugatti Veyron the next multi-million-dollar collectable?


    In August, two important Bugatti Veyrons come up for sale at RM Sotheby’s. The result is eagerly awaited – as it could demonstrate that the hypercar from Molsheim is about to succeed the McLaren F1 as the collectors’ favourite.
    Even before the last Bugatti Veyron, chassis number 450, left the Molsheim factory back in February, a heated discussion had built up among collectors and experts: would the 16-cylinder sports car with its 1,000HP-plus and numerous speed records become a collectable that – as with the McLaren F1 from the 1990s – would continue to gain in value? A glance at the auction results from recent years fuels the speculation: in 2012, RM Auctions sold an almost unused Bugatti Veyron for 579,600 pounds sterling in London. A year later, the auction house took 2.31 ​​million US dollars for a Veyron 16.4 Grand Sport Bleu Nuit. And last summer, a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse ‘Le Ciel Californien’ sold for 2.42 million dollars in Monterey.

    Numbers 001 and 300

    Even among the stunning entries of the RM Sotheby’s  ‘Pinnacle Portfolio’, due to go under the hammer on 13 August 2015 in Monterey, these two Bugattis stand out. The red and black 2006 Bugatti Veyron 16.4 carries – as the first production model to leave the Molsheim factory – chassis number 001. And the white 2012 Bugatti Veyron 16.4 Super Sport is number 300. Both cars are like new, and both were shown, along with Veyron number 450, at the 2015 Geneva motor show. Also important for collectors is the fact that the hypercars are Bugatti Certified and come with a two-year warranty that covers all servicing. We can’t wait to see how high the bidding goes.

    Both Bugatti Veyrons in the Classic Driver Market

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