ACE CAFE RADIO

    lundi 7 juillet 2014

    Drifting The Peak by Mike Garrett


    Our 5 favourite Goodwood Festival of Speed 2014 videos


    With the legendary cars and drivers en-route to their homes across the world after this year's Goodwood Festival of Speed, we now present our five favourite videos from the weekend...

    Lord March and Sir Stirling in the Silver Arrows


    Supercar shootout highlights


    Jay Kay's 'Kermit Green' LaFerrari


    World Champions Kimi Räikkönen and John Surtees in their Ferraris


    The making of the sculpture

    You can find plenty of cars worthy of an invitation to the 2015 Goodwood Festival of Speed in the Classic Driver Market.


    MERCEDES-BENZ UNIMOG DOPPELKABINE


    Mercedes-Benz Unimog
    The Mercedes-Benz Unimog is the German equivalent of the British Land Rover, the American Jeep and the Japanese Land Cruiser – It’s a function-first 4×4 with military, agricultural and leisure uses that’s spawned its own rabidly loyal, global fan club.
    Much like the Land Rover, the Unimog was developed in the years just after WWII as an agricultural vehicle. The brutally simple design included a flexible frame to improve wheel articulation and a clever portal-gear system that allow the axles and transmission to be higher than the wheel’s centres – offering much higher ground clearance and reducing the chance of bashing the differential on difficultly placed rocks.
    Modified Unimogs have won the Paris-Dakar rally on a number of occasions, they’re also in use with 26 of the world’s militaries. Mercedes-Benz has kept the model in production with occasional updates over the decades, many true connoisseurs of the German off-roader prefer the earlier versions, like the one you see pictured here.
    Originally used as a German military airfield utility vehicle, this 1976 Mercedes-Benz Unimog Doppelkabine is fitted with the almost bullet-proof 84bhp Diesel engine, a converter clutch, a power take-off shaft at the front for an additional gear, a ‘Schmidt’ plate to attach further tools (snowplough, front loader, etc), a ball-hitch tow-bar, a rear luggage platform, a Webasto vehicle heater (fitted in 1995) as well as front and rear safety belts.
    The current owner acquired it from the German Bundeswehr and gave it a sympathetic series of upgrades including new wheels and tires, a new interior, a fresh coat of army green paint and is now offered with German registration papers.
    If you love off-roading but want something a little more unusual than a Jeep Wrangler or Land Rover Defender, this could be for you. Click here to visit the Unimog’s listing on Bonhams, where it has an estimated sale price of between €40,000 and €50,000.
    Mercedes Benz Unimog Front 1480x1108 Mercedes Benz Unimog Doppelkabine
    Mercedes Benz Unimog Engine 1480x1108 Mercedes Benz Unimog Doppelkabine
    Mercedes Benz Unimog Dashboard 740x992 Mercedes Benz Unimog Doppelkabine
    Mercedes Benz Unimog Right Side 740x553 Mercedes Benz Unimog Doppelkabine
    Mercedes Benz Unimog Rear 740x552 Mercedes Benz Unimog Doppelkabine
    Mercedes Benz Unimog Left Side 740x550 Mercedes Benz Unimog Doppelkabine
    Mercedes Benz Unimog Interior 740x552 Mercedes Benz Unimog Doppelkabine
    Via SILODROME

    24H Spa : Un plateau relevé pour la plus grande course GT au monde !


    par Laurent Mercier (Endurance-Info.com)
    L9-IMG_1033
    Le plateau des Total 24 Heures de Spa prend forme petit à petit. Une fois de plus, on devrait être autour de 60 GT3 sur l’épreuve phare de la Blancpain Endurance Series. La liste diffusée n’est que provisoire mais elle fait déjà dans la qualité et la quantité.
    Quelques changements sont à noter en Pro-Cup avec l’arrivée d’une troisième Mercedes SLS AMG GT3 pour les Allemands de Black Falcon. On ne connaît pas encore l’équipage mais il se pourrait fortement que l’on trouve des pilotes proches de Mercedes. Chez Belgian Audi Club Team WRT, Markus Winkelhock fait son arrivée aux côtés de Laurens Vanthoor et René Rast. Le Marc VDS Racing Team vient d’opérer un changement avec la titularisation de Lucas Luhr à la place de Bas Leinders, ce dernier ayant un rôle de directeur d’équipe. La troisième Mercedes SLS AMG GT3 du HTP Motorsport attend encore un troisième pilote pour épauler le tandem Buhk/Götz. L’autre surprise est la présence d’une McLaren MP4-12C GT3 pour le Von Ryan Racing. Là aussi on attend de connaître le trio mais on sait déjà qu’on y retrouvera un ancien champion V8 Supercars.
    En Pro-Am Cup, Pedro Lamy fait son arrivée sur l’Aston Martin V12 Vantage GT3 du Leonard Motorsport AMR en compagnie notamment de Michael Meadows. On note la présence du SMP Racing Russian Bears avec un certain Daniel Zampieri à bord. Fort de deux victoires aux 24 Heures de Spa, le team Sofrev-ASP ne revient pas pour faire de la figuration dans les Ardennes belges mais bien pour briller. Il faudra surveiller de très près Ludo Badey, Tristan Vautier, Eric Debard et Fabien Barthez, la seconde Ferrari étant pour Pascal Gibon, Christophe Bourret, Jean-Philippe Belloc et Julien Canal.
    Audi et Ferrari ne seront plus seuls en Gentlemen Trophy avec l’arrivée d’une Aston Martin V12 Vantage GT3, d’une Porsche 911 GT3-R et d’une Mercedes SLS AMG GT3.
    Par rapport à la première liste présentée, on retient l’absence des deux Aston Martin du Brussels Racing AMR même si le team belge travaille à aligner une auto. Aucune trace du Reiter Engineering qui devait faire rouler une Lamborghini Gallardo FL2. Les Britanniques du United Autosports ont jeté l’éponge tout comme Speed Lover en Gentlemen Trophy.
    L’édition 2014 des Total 24 Heures de Spa s’annonce pour le moins ouverte. Dommage tout de même que Ferrari, Porsche et Aston Martin ne jouent pas le jeu en Pro-Cup afin d’avoir une affiche encore plus relevée.
    PRO-CUP
    1Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraVanthoor-Rast-Winkelhock
    2Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraFässler-Lotterer-Tréluyer
    3Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraNash-Stippler-Mies
    7M-Sport BentleyBentley Continental GT3Meyrick-Kane-Smith
    8M-Sport-BentleyBentley Continental GT3Leclerc-D’Ambrosio-Tappy
    18Black FalconMercedes SLS AMG GT3TBA-TBA-TBA
    19Black FalconMercedes SLS AMG GT3Haupt-Simonsen-Al Faisal
    26Saintéloc RacingAudi R8 LMS ultraGuilvert-Ortelli-Sandström
    44Oman Racing TeamAston Martin V12 Vantage GT3Al Harthy-Caine-Jelley
    66Marc VDS Racing TeamBMW Z4 GT3Leinders-Martin-Farfus
    75ISRAudi R8 LMS ultraSalaquarda-Hamprecht-TBA
    77Marc VDS Racing TeamBMW Z4 GT3 Luhr-Palttala-Werner
    84HTP MotorsportMercedes SLS AMG GT3 Primat-Verdonck-Schneider
    85HTP MotorsportMercedes SLS AMG GT3Wolf-Afanasiev-Dusseldorp
    86HTP MotorsportMercedes SLS AMG GT3Buhk-Götz-TBA
    92Von Ryan RacingMcLaren MP4-12C GT3TBA-TBA-TBA
    98ART Grand PrixMcLaren MP4-12C GT3Demoustier-Parente-Lapierre
    99ART Grand PrixMcLaren MP4-12C GT3Korjus-Estre-Soucek
    PRO-AM CUP
    10TDS RacingBMW Z4 GT3Clément-Lariche-Armindo-Pla
    11Kessel RacingFerrari 458 Italia GT3Broniszewski-Bonacini-Petrobelli-TBA
    12TDS RacingBMW Z4 GT3Hassid-Catsburg-Klingmann-Thiriet
    14Emil Frey RacingEmil Frey JaguarBarth-Frey-Gardel-TBA
    15Boutsen Ginion RacingMcLaren MP4-12C GT3Vervisch-Grotz-Ojjeh-TBA
    16Boutsen Ginion RacingMcLaren MP4-12C GT3Sarkissian-Demirdjan-van der Drift-TBA
    17Insight Racing with FlexboxFerrari 458 Italia GT3Andersen-Jensen-Yeomans
    23Lago RacingLamborghini Gallardo LP600Lago-Russell-Richards-Owen
    29Duqueine EngineeringFerrari 458 Italia GT3Ayari-TBA-TBA-TBA
    32Leonard Motorsport AMRAston Martin V12 VantageWilson-Meadows-Lamy-Leonard
    35Nissan GT Academy RJNNissan GT-R Nismo GT3Faisca-Chiyo-Shultzhitskiy-Yanagida
    38MP Motorsport AMRAston Martin V12 Vantage GT3Abra-Poole-Osborne-Turner
    42Sport GarageFerrari 458 Italia GT3 Vannelet-Lémeret-Albert-TBA
    43ROAL MotorsportBMW Z4 GT3Cerruti-Comandini-Amos-Colombo
    50AF CorseFerrari 458 Italia GT3Danyliw-Sovinco-Knap-TBA
    52AF CorseFerrari 458 Italia GT3Rugolo-Wyatt-TBA-TBA
    53AF CorseFerrari 458 Italia GT3Machiels-Hommerson-TBA-TBA
    54AF CorseFerrari 458 Italia GT3Cameron-Griffin-TBA-TBA
    54AF CorseFerrari 458 Italia GT3Cameron-Griffin
    70Graff RacingPorsche 911 GT3-R Trouillet-Marroc-Martins-TBA
    79Ecurie EcosseBMW Z4 GT3Bryant-McCaig-Smith-Sims
    80Nissan GT Academy RJNNissan GT-R GT3Strauss-McMillen-Buncombe-TBA
    90Scuderia Villorba CorseFerrari 458 Italia GT3Castelacci-Gai-Rizzoli-TBA
    93Pro GT by AlmérasPorsche 911 GT3-RPerera-Dermont-Bonanomi-Lasserre
    100SMP Russian BearsFerrari 458 Italia GT3Zampieri-Aicart-Mavlanov-Maleev
    107Beechdean AMRAston Martin Vantage GT3Howard-Llyod-Adam-Mücke
    116Team Sofrev-ASPFerrari 458 Italia GT3Barthez-Debard-Vautier-Badey
    120Team Sofrev-ASPFerrari 458 Italia GT3Bourret-Gibon-Belloc-Canal
    188Fach Auto TechPorsche 911 GT3-RRagginger-Klohs-Dolenc-Frommenwiller
    333GT Corse by RinaldiFerrari 458 Italia GT3Kogay-Solikhov-Seefried-TBA
    888Wochenspiegel Team MantheyPorsche 911 GT3-R Weiss-Kainz-Menzel-Krumbach
    GENTLEMEN TROPHY
    4Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraBlanchemain-Weerts-Kelders-Bouvy
    22Team Parker RacingAudi R8 LMS ultraLoggie-Westwood-Jones-TBA
    25Saintéloc RacingAudi R8 LMS ultraGosselin-Lagniez-Sourd-TBA
    41Sport GarageFerrari 458 Italia GT3Cabannes-Delhez-TBA-TBA
    49AF CorseFerrari 458 Italia GT3Blank-Bachelier-Mallegol-Perrodo
    51AF CorseFerrari 458 Italia GT3Mann-Barreiros-Guedes-TBA
    67GDL MotorsportMercedes SLS AMG GT3Perrin-Montant-Farmer-Li
    71PGF Kinfaun AMRAston Martin Vantage GT3 Gaw-Dryburgh-TBA-TBA
    111Kessel RacingFerrari 458 Italia GT3Earle-Perfetti-Kremer-TBA
    128Delahaye RacingPorsche 911 GT3-R Bordet-Viron-TBA-TBA
    350Duqueine EngineeringFerrari 458 Italia GT3Duqueine-TBA-TBA-TBA
    458GT Corse by Rinladi RacingFerrari 458 Italia GT3Ehret-Matschull-Smickler-TBA