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    lundi 9 septembre 2013

    LA PORSCHE 918 SPYDER PRÉSENTÉE AU SALON DE FRANCFORT



    Porsche va présenter pour la première fois en public, lord du Salon International de Francfort (10-22 septembre) la Porsche 918 Spyder.

    Porsche, au moment où la marque allemande célèbre le cinquantenaire de la 911, modèle emblématique de la firme, est très fier de cette 918. Il est vrai qu'en plus d'un look séduisant, elle dispose d'atouts techniques impressionnants. Cette hybride -moteur à combustion combiné à un moteur électrique- développe en effet une puissance de 887 chevaux, atteint les 100 kmh en 2''8 avec une consommation équivalente à celle d'une voiture compacte.   

    La 918 ne sera pas la seule attraction du stand Porsche puisque la marque veut célébrer dignement les 50 ans de la Porsche 911, présentée pour la première fois en ce même Salon de Francfort en 1963. Porsche présentera donc une version limitée « 50 years 911 », produite à 1963 exemplaires et pas un de plus, basée sur la 911 Carrera S- cette série limitée reprenant la carrosserie de la Carrera S actuelle mais étant une traction arrière motorisée par le Flat 6 monté à l'arrière comme sur la 011 d'origine-, dévoilera également la nouvelle 911 Turbo (flat 6 double turbo de 560 chevaux), 40 années après la première 911 Turbo ainsi que la nouvelle génération de la Panamera Gran Turismo S E-Hybrid.

    Mathias Müller, Président de Porsche AG : « De janvier à juillet nous avons livré à travers le monde 95 300 voitures neuves -c'est 17% qu'au cours des sept premiers mois de 2012-. Nous sommes donc très confiants pour les prochains mois et nous pensons fermement avoir vendu plus de véhicules à la fin de l'année que nous ne l'avions fait les années précédentes. En se basant sur la situation actuelle, nous sommes partis pour un nouveau record annuel - et cela bien que le climat économique actuel soit loin d'être satisfaisant. »

    Le record, qui date de 2012, est de 143 096 voitures vendues pour un total de ventes de 13,9 milliards d'euros.

    Citation extraite du communiqué Porsche,

    Claude Foubert(Endurance-Info)

    Babe Blue '73 CB750 Build


    The CB750 Build from Brady Young and Seaweed & Gravel is finally done! It has been a year in the making. I met Brady a little over a year ago and I had a beater cb750 in the back of my truck at the time. I told him this would be my babe. He kinda smiled while we made plans for other builds that were much more in the forefront. This build got pushed back by each client that came along. I didn't really mind because I knew she was going to be amazing. As it happens, some of the other builds were the testing grounds to work out the mistakes so this bike would be right the first time around. Well I am happy to say Brady nailed it on the head. The build takes me back to my childhood, no doubt. Growing up my dad had a '70 El Camino the same color and I drove a '70 Nova the same color. The number was my number growing up and it has significance in my adult life as well.  This bike will be for sale but we have not come up with a cost yet. I hope I can ride her for a little while at least. 
    Brady will follow up with more information about the build so you may want to wait on the questions for his write up.
    from Seaweed & Gravel

    HOREX VR6 CLASSIC : New retro-styled Classic is based on the six-cylinder Roadster.


    2014 Horex VR6 Classic - studio right-side view
    Horex has expanded its model line with the addition of the VR6 Classic, a variation of the current VR6 Roadster. The new machine features a number of styling and graphic touches intended to create a visual connection with the traditional image of the top-class bikes that Horex produced until the late 1950s, the most prestigious being the Imperator, an elegant-looking 500cc parallel-Twin.
    The VR6 Classic brings back traditional Horex metallic red and related striping, plus retro-looking, but state-of-the-art, Kineo wire-spoked wheels and a nicely contoured, double-stitched seat. The rest of the chassis remains unchanged: an inverted 48mm WP fork, a 24-degree steering-head angle with 3.7 inches of trail, a Sachs shock working in conjunction with a single-sided swingarm, and a 59.3-inch wheelbase. Only the front brake system—a mix of radial-mount Brembo calipers and 320mm stainless steel Braking rotors, which don’t look very “classic”—departs from the original. Claimed dry weight is 549 pounds.
    For the Classic, the triple-overhead-cam, three-radial-valves-per-cylinder, 1.2-liter, 15-degree V-Six has been detuned to 126 horsepower at a moderate 8500 rpm, with 88.5 foot-pounds of peak torque coming at 7000 rpm. To deliver this level of very smooth power, the VR6 has a compression ratio of 12.5:1, breathing through six 34mm throttle bodies and using a new six-into-two exhaust system.
     
    Horex VR6 Classic
     
    Compared with October, 2010, when the Horex project was launched, and December, 2011, when the production version of the VR6 Roadster was unveiled, the power level of this “Classic” is drastically reduced. In original form, supercharged by a centrifugal blower, the VR6 was expected to produce a cool 200 hp. Then, for the naturally aspirated Roadster, peak power was a still-respectable 161 hp.
    No matter how smoothly it is delivered, is 126 horsepower worth the complexity of a triple-cam, 15-degree V-Six capped by a single cylinder head? Keeping the conversation within German borders, BMW makes almost the same performance with just two cylinders and does it smoothly, too.
     
    View images in photo gallery:

    MERCEDES-BENZ SLR MCLAREN ROADSTER LHD

     Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster LHD

     Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster LHD

     Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster LHD

     Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster LHD

     Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster LHD

     Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster LHD