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    dimanche 8 décembre 2013

    it's the film for sunday : The Glory Days of British Motorbikes

    cafe racer 02b 1280 The Glory Days of British Motorbikes   Full Film

    Timeshift returns with an exploration of the British love of fast, daring and sometimes reckless motorbike riding during a period when home-grown machines were the envy of the world. From TE Lawrence in the 1920s, to the 'ton up boys' and rockers of the 1950s, motorbikes represented unparalleled style and excitement, as British riders indulged their passion for brands like Brough Superior, Norton and Triumph.

    But it wasn't all thrills and spills - the motorbike played a key role during World War II and it was army surplus bikes that introduced many to the joy and freedom of motorcycling in the 50s, a period now regarded as a golden age. With its obsession with speed and the rocker lifestyle, it attracted more than its fair share of social disapproval and conflict. Narrated by John Hannah.



    Guy Martin vs Mickael Dunlop , ULSTER GP


    SEMA Drag Race! '70 Mustang vs Porsche 911 vs Ultra Four Buggy -

    2013 SEMA Drag Race  2  El Toro Hanger

    After a week of checking out the action at the 2013 SEMA Show, Greg, Finnegan and Fred meet at El Toro Marine Base to drag race a vehicle from their world. Representing the tuner side, Greg brings a 2007 Porsche 911 Turbo from bbi autosport. Not to be outdone, Finnegan enlists the 1970 Harbinger Mustang built by Agent 47, while Fred shows up with an LS3 powered Ultra Four Buggy from Bomber Fabrication. 


    Ford/M-Sport – a home for new talent / Ford/M-Sport, révélateur de talents


    Following Ford’s withdrawal from the WRC, the brand is now represented by the British specialist M-Sport which ran two teams in 2013. The year provided mixed results but revealed two talented youngsters, Thierry Neuville and Elfyn Evans.

    Ford n’est plus engagé officiellement en WRC mais était représenté cette année par la structure britannique M-Sport qui engageait deux équipes. Le bilan 2013 est mitigé au niveau des résultats, mais M-Sport a révélé de nouveaux talents comme Thierry Neuville et Elfyn Evans.
    This season was the first time since 2005 that Ford/M-Sport failed to win a round of the world championship. Despite the best efforts of Qatar M-Sport WRT’s Mads Ostberg and Evgeny Novikov, and Qatar WRT’s Thierry Neuville and Nasser Al-Attyah, the still-competitive Ford Fiesta RS WRC had to settle for a number of podium finishes. The two Qatar-backed teams ended up third and fourth in the year’s Manufacturers’ standings.
    After being accredited with his first WRC win in 2012, Ostberg was named as one of Qatar M-Sport’s A-team drivers this season. He scooped a promising third place in Sweden, led in Mexico before being halted by an alternator problem and led again in Portugal before going off. That seemed to be a watershed moment and he had to wait until Finland for his next top-three result. Even so, the Norwegian collected more fastest stage times (17) than either Sordo or Hirvonen in 2913 and was the only driver to match Ogier’s pace early on.
    The season proved even more complex for Evgeny Novikov, his team-mate at M-Sport’s ‘A team’. The Russian started badly with an off on the Rallye Monte-Carlo but seemed more competitive in Portugal and Argentine (4th). Helped by a high retirement rate on SS1, he led briefly in Greece but was eventually passed by Latvala. He claimed fifth place on asphalt in France and Spain, but crashed again in Wales.
    Jamais depuis 2005 Ford et M-Sport n’avaient été « fanny » en Championnat du monde des Rallyes FIA. Ni Mads Ostberg, ni Evgeny Novikov, les deux pilotes officiels Qatar M-Sport WRT, ni Thierry Neuville, ni Nasser Al-Attyah, les pilotes Qatar WRT, ne sont parvenus à faire triompher une Ford Fiesta RS WRC pourtant toujours dans le coup face à la concurrence. Les deux teams aux couleurs du Qatar ont terminé aux 3e et 4e places du championnat Constructeurs.
    Vainqueur de son premier rallye WRC sur tapis vert en 2012, le Norvégien Mads Ostberg avait été promu pilote officiel Qatar M-Sport cette année. Après une 3e place encourageante, en Suède, Mads était leader au Mexique avant son abandon (alternateur), puis de nouveau en tête au Portugal avant sa sortie de route. A partir de là, sa saison a basculé et Mads dut patienter jusqu’au Rallye de Finlande pour remonter sur un podium WRC. Il fut néanmoins plus performant que Sordo et Hirvonen avec 17 spéciales remportées, et fut le seul (hormis Loeb) à pouvoir suivre le rythme d’Ogier en début d’année.
    Ce fut encore plus compliqué pour son équipier Evgeny Novikov, élevé lui aussi au rang de pilote officiel. Le Russe a mal commencé avec une sortie de route au Rallye Monte-Carlo, avant de se reprendre un peu au Portugal et en Argentine (4e). En Grèce, après l’hécatombe de la 1èrespéciale, Evgeny s’est retrouvé en tête du rallye, mais il n’a pu résister à Jari-Matti Latvala. Il a effectué une fin de saison intéressante avec deux 5e places sur asphalte (France, Espagne) avant de terminer sur une nouvelle faute au Wales Rally GB.
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    After being active in the rises to fame of Petter Solberg, François Duval, Mikko Hirvonen and Jari-Matti Latvala in the past, M-Sport – with the help of Qatar – enabled Thierry Neuville to flourish in 2013, even though the Belgian had been without a drive with only hours remaining before entries closed for the Rallye Monte Carlo! Neuville has yet to score his first WRC victory, but he emerged on the podium in Mexico and notched up five other top-three finishes en route to second in the championship to conclude his first complete season at this level. He posted 22 fastest stage times and led three rounds, including Finland and France.
    Another driver to make a name for himself with M-Sport in 2013 was last season’s WRC Academy winner Elfyn Evans. The Welshman got his first run in a World Rally Car in Sardinia (6th) and M-Sport gave him a drive in the brand new Ford Fiesta R5 which he steered to WRC-2 victory in Wales.
    Après avoir révélé Petter Solberg au début des années 2000, François Duval, Mikko Hirvonen ou encore Jari-Matti Latvala, M-Sport a sorti des rangs Thierry Neuville cette saison, lui qui était encore à pied à quelques heures de la clôture des engagements du « Monte-Carlo » ! Certes, le Belge n’a pas encore gagné son premier rallye WRC, mais il a signé son premier podium mondial au Mexique et enchaîné cinq autres podiums en milieu d’année pour décrocher le titre de vice-champion du monde dès sa première saison complète. Il termine 3e meilleur performer 2013 avec 22 spéciales remportées et a mené trois rallyes, dont Finlande et France, face à une très grosse concurrence.
    Autre talent révélé par M-Sport cette saison, le Gallois Elfyn Evans. Vainqueur de la WRC-Academy 2012, Elfyn a débuté en World Rally Car par une 6e place au Rallye de Sardaigne. M-Sport lui a ensuite confié la toute nouvelle Ford Fiesta R5 qu’il a conduite à la victoire WRC-2 au Wales Rally GB. Comme depuis 2010, Ford fut le constructeur le plus représenté parmi les 799 équipages engagés en WRC cette saison.