ACE CAFE RADIO

    mercredi 8 janvier 2014

    Dakar, étape 4 : Victoire surprise de Pedrero


    Juan Pedrero (Sherco-Michelin) a créé la surprise en remportant la quatrième étape du Dakar 2014. L’Espagnol devance de 29 secondes le chilien Chaleco Lopez (KTM-Michelin) qui a mené la quasi-totalité de la spéciale. Marc Coma (KTM-Michelin) complète le podium. Sixième, Joan Barreda (Honda-Michelin) conserve les commandes du rallye.
    Juan Pedrero revient de loin. Parti 43ème ce matin à la suite de problème moteur hier, le pilote Sherco-Michelin est pointé en deuxième position à tous les points intermédiaires de la seconde partie de l’étape marathon. Au dernier Check Point (CP), 32 secondes le séparent de Chaleco Lopez. Pedrero a profité de la dernière portion chronométrée pour parfaire son retard et franchir la ligne d’arrivée en vainqueur. Il enlève sa première victoire sur le Dakar pour sa sixième participation.
    S’élançant de la sixième position, Chaleco Lopez est passé tout près de l’emporter. En tête à tous les CP, il échoue à la deuxième place pour seulement 29 secondes. Mais le Chilien réalise une bonne opération en revenant à la troisième place du classement provisoire accusant un retard de 5min12s sur le leader Barreda.
    En terminant troisième à 3min10s, Marc Coma se hisse à la deuxième place du général. Jeremias Israel (Speedbrain-Michelin) se classe quatrième (+6min30s). Auteur d’une belle étape, Olivier Pain (Yamaha Factory Team – Michelin) complète le top 5.
    Vainqueur des première et troisième spéciales, Juan Barreda limite la classe en terminant sixième à 13min56s de son compatriote après une erreur de navigation. Il reste aux commandes du rallye pour seulement 3min10s.
    Animateur de la première moitié de la spéciale, Alain Duclos (Sherco-Michelin) a concédé du temps dans la deuxième partie. Il pointe à la huitième place à l’arrivée mais conserve sa quatrième position au général (+25min55).
    Les espoirs de Cyril Despres (Yamaha Factory Team – Michelin) d’accrocher une sixième victoire se sont envolés à une douzaine de kilomètres de l’arrivée. Le tenant du titre a perdu 44 minutes et plonge à la sixième place au général à 41 minutes du leader. Cette quatrième étape a également fatale au jeune Sam Sunderland (Honda) qui a été contraint à l’abandon sur casse moteur.
    Ce soir, autos et motos sont de nouveau réunies au Bivouac à Chilecito. Demain, les concurrents devront affronter la plus longue étape du rallye (912 km) sous des températures très élevées. Attention aux surchauffe-moteurs pour rallier l’arrivée à Tucuman !
    Classement étape 4 :
    Pedrero (Sherco-Michelin) – 2. Lopez (KTM-Michelin) +29s – 3. Coma (KTM-Michelin) +3min10 – 4. Israel (Speedbrain-Michelin) +6min30 – 5. Pain (Yamaha-Michelin) +7min01,…
    Classement général :
    Barreda, 15:39:53 – 2. Coma +3min10 – 3. Lopez +5min12 – 4. Duclos +25min55 – 5. Pain +29min38 – 6. Despres + 41min16,..

    Vintage : Saturday night at the duck pond ~ The Cougers


    Weineck Cobra with over 1,000bhp: The fastest snake in the world


    Brothers Claus and Jens Weineck, founders of the eponymous company based in Bad Gandersheim, Germany, have long had the knack of tweaking large engines for use in racing cars and powerboats. They also have a weakness for the 1960s Anglo-American classic, the AC Cobra...
    The combination led to not only probably the most powerful Cobra ever created, but also one of the most unforgiving road cars ever built. When the thunderous custom Cobra was unleashed back in the early 2000s, it would reach 124mph in under 10 seconds – putting it in the same league as the Ferrari Enzo and Lamborghini Murciélago, and even the Mercedes CLK GTR and Porsche 911 GT1. It’s worth reminding yourself that the car was based on a 40-year-old design, yet did battle with the aerodynamic elite of its day.
    This was down to a vast 12.9-litre V8 with 1,100bhp, twinned with an unladen kerb weight of less than 1,000kg. Crucially, the Weineck Cobra used some NASCAR-spec components – for example, the V8’s 1,328lb ft of torque was delivered via a four-speed transmission with a 1,475lb ft threshold. The engine cooling system, meanwhile, was developed to cope with the 50ºC+ temperatures in Dubai, where one of the production Weineck Cobras was sent.
    Beneath the familiar curves lay an aluminium and titanium frame measuring 10cm in diameter; any less and the torsional forces of the immense V8 would have wrung the super snake out like a wet towel. As far as deceleration, Weineck sourced the largest Brembo brakes that would fill the cavity behind those knock-off wheels.
    Originally, 15 Weineck Cobras were planned for production back in the early 2000s. However, the opportunity to acquire one of these rare reptiles will present itself at RM’s Rétromobile 2014 sale in February.
    Photos: Tan Meng Choon - Courtesy of RM Auctions
    All cars to be auctioned at RM's 5 February Rétromobile sale can be found in the Classic Driver Market.

    RELIANT RUGGED ROBIN


    Reliant Rugged Robin Reliant Rugged Robin
    Reliant Robin and large beard fan Bernard Reeves reached breaking point after seeing so many Reliant Robins being tipped over and generally mocked after the airing of a Top Gear episode featuring Jeremy Clarkson haplessly flipping an old Robin onto it’s side time and time again.
    Although the episode in question was hilarious, it was a damned shame to see so many classic Robins being abused on the streets, Mr Reeves decided to step in and create a Robin that no one in their right mind would mess with.
    Reliant Rugged Robin 1 Reliant Rugged Robin
    Meet the Reliant Rugged Robin, it’s an original Robin that’s been pulled to bits and rebuilt A-Team style. The matte green little beast has tank tracks fitted at the rear as well as a Browning .50 cal machine gun, a pair of Vickers machine guns, long-range radio communications gear, an outboard engine, a spot light and built in long range fuel tanks.
    I can’t help but hope that this car gets featured on Top Gear, I’d pay good money to see the Stig setting a hot lap in it and I’m sure I’m not the only one.
    Reliant Rugged Robin 2 Reliant Rugged Robin
    from SILODROME Via Gear Patrol