It just wasn't meant to happen. The USA weren't meant to do it. But they did - and this is the story of how. See how the American team upset the biggest nations in speedway at the Monster Energy Speedway World Cup to claim 5th place and take another huge step on the ladder to success...
vendredi 28 février 2014
Smoke on the Water: Cigarette Racing 50’ Vision GT Concept premieres in Miami
For the fourth consecutive year, Mercedes-Benz’s AMG division has collaborated with Cigarette Racing to create a performance boat – this time inspired by the Vision Gran Turismo Concept car…
Named ‘Cigarette Racing 50’ Vision GT Concept’, the new boat is currently being shown to visitors at the Miami Boat Show, where it lines up alongside its four-wheeled inspiration.
It’s powered by twin 1650HP Mercury Racing engines, tuned to a higher state than their application in the 50’ Cigarette Marauder. Also weighing approximately 450kg less, thanks to the use of lightweight materials, the Vision GT boat has a theoretical top speed of around 140mph.
This unique concept racing boat has been valued at $1.5 million by its creators, although it’s not clear whether it’s available for sale.
Photos: Cigarette Racing / Mercedes-Benz
Exclusive boats can be found for sale in the Classic Driver Market.
jeudi 27 février 2014
Rossi concerned and Lorenzo frustrated in Sepang
Valentino Rossi was disgruntled and Jorge Lorenzo refused to speak to the press at the end of Thursday’s test session at Sepang, with both citing tyre problems for their frustrations.
Rossi explained that he was struggling to get the maximum from his Yamaha YZR-M1 with the new specification Bridgestone tyres for Sepang2, having produced his best time at Sepang1 on 2013 rubber.
After finishing fourth and 0.566s off Repsol Honda rider Dani Pedrosa’s pace on Thursday the Italian stated, "The main thing at this test is to adapt the M1 to work well with the new Bridgestone tyres. We’ve worked a lot and tried many things but at the end of the day we are not very happy. I’m in fourth place and the lap time is quite good, but I’m half a second behind Pedrosa, but I’m also behind other guys."
"We’re suffering because with this tyre our bike becomes difficult to manage. Tomorrow we will try again but we don’t have much that we can do."
Meanwhile, Yamaha Factory Racing Team Manager Wilco Zeelenberg spoke to the media on behalf of a frustrated Lorenzo, who had ended the day ninth and over a second down on Pedrosa.
"Jorge is disappointed, so there is your quote and that is our problem," Zeelenberg said. "We knew from the last test that we could struggle with this new tyre but at that test we were able to use the tyres from last season and we were much more competitive."
Asked whether the problem was a major worry for Yamaha’s race competitiveness Zeelenberg added, "I cannot answer that because we are in Sepang and this tyre does not work well for us here and at the Phillip Island test we’ll see how it is for us there, then Qatar is again another situation."
Valentino Rossi et Jorge Lorenzo ont du mal à s’adapter aux nouveaux pneus Bridgestone cette semaine au second Test Officiel de Sepang et ont respectivement fini la seconde journée aux quatrième et neuvième positions.
Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) a expliqué qu’il n’avait pas réussi à configurer son YZR-M1 pour les nouveaux pneus Bridgestone et est bien moins compétitif que lors du premier Test Officiel de début février, lors duquel il avait signé le deuxième temps avec les pneus de 2013.
Rossi a terminé la seconde journée d’essais de la semaine en quatrième position mais à 0.566s du leader, Dani Pedrosa (Repsol Honda).
« Le point clé est d’adapter la M1 aux nouveaux pneus Bridgestone, » a affirmé Rossi. « Nous avons travaillé dur et essayé beaucoup de choses mais au final nous ne pouvons pas être satisfaits. Je suis quatrième et le chrono est assez bon mais je suis une demi-seconde derrière Pedrosa, puis aussi derrière d’autres pilotes. »
« Nous avons beaucoup de problèmes avec ce pneu, notre moto est devenue plus difficile à contrôler. Nous réessayerons demain mais il n’y a pas grand chose que nous puissions faire. »
Le team manager Wilco Zeelenberg s’est quant à lui adressé aux médias à la place de Jorge Lorenzo, qui a fini la journée en neuvième position, à plus d’une seconde de Pedrosa.
« Jorge est déçu, maintenant vous avez une déclaration et c’est notre problème, » a affirmé Zeelenberg. « Nous savions depuis le dernier test que nous pourrions avoir des problèmes avec ce nouveau pneu mais lors de ce dernier test, nous pouvions encore utiliser les pneus de la saison dernière et nous avions été bien plus compétitifs. »
Questionné quant aux conséquences sur la compétitivité de la Yamaha en course, Zeelenberg a ajouté : « Je ne peux pas répondre à cette question parce que nous sommes à Sepang et que ce pneu semble ne pas nous aller ici mais nous verrons comment ça se passera à Phillip Island et ce sera encore une autre situation au Qatar. »
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