lundi 7 juillet 2014
Our 5 favourite Goodwood Festival of Speed 2014 videos
With the legendary cars and drivers en-route to their homes across the world after this year's Goodwood Festival of Speed, we now present our five favourite videos from the weekend...
Lord March and Sir Stirling in the Silver Arrows
Supercar shootout highlights
Jay Kay's 'Kermit Green' LaFerrari
World Champions Kimi Räikkönen and John Surtees in their Ferraris
The making of the sculpture
You can find plenty of cars worthy of an invitation to the 2015 Goodwood Festival of Speed in the Classic Driver Market.
MERCEDES-BENZ UNIMOG DOPPELKABINE
The Mercedes-Benz Unimog is the German equivalent of the British Land Rover, the American Jeep and the Japanese Land Cruiser – It’s a function-first 4×4 with military, agricultural and leisure uses that’s spawned its own rabidly loyal, global fan club.
Much like the Land Rover, the Unimog was developed in the years just after WWII as an agricultural vehicle. The brutally simple design included a flexible frame to improve wheel articulation and a clever portal-gear system that allow the axles and transmission to be higher than the wheel’s centres – offering much higher ground clearance and reducing the chance of bashing the differential on difficultly placed rocks.
Modified Unimogs have won the Paris-Dakar rally on a number of occasions, they’re also in use with 26 of the world’s militaries. Mercedes-Benz has kept the model in production with occasional updates over the decades, many true connoisseurs of the German off-roader prefer the earlier versions, like the one you see pictured here.
Originally used as a German military airfield utility vehicle, this 1976 Mercedes-Benz Unimog Doppelkabine is fitted with the almost bullet-proof 84bhp Diesel engine, a converter clutch, a power take-off shaft at the front for an additional gear, a ‘Schmidt’ plate to attach further tools (snowplough, front loader, etc), a ball-hitch tow-bar, a rear luggage platform, a Webasto vehicle heater (fitted in 1995) as well as front and rear safety belts.
The current owner acquired it from the German Bundeswehr and gave it a sympathetic series of upgrades including new wheels and tires, a new interior, a fresh coat of army green paint and is now offered with German registration papers.
If you love off-roading but want something a little more unusual than a Jeep Wrangler or Land Rover Defender, this could be for you. Click here to visit the Unimog’s listing on Bonhams, where it has an estimated sale price of between €40,000 and €50,000.
Via SILODROME
24H Spa : Un plateau relevé pour la plus grande course GT au monde !
par Laurent Mercier (Endurance-Info.com)
Le plateau des Total 24 Heures de Spa prend forme petit à petit. Une fois de plus, on devrait être autour de 60 GT3 sur l’épreuve phare de la Blancpain Endurance Series. La liste diffusée n’est que provisoire mais elle fait déjà dans la qualité et la quantité.
Quelques changements sont à noter en Pro-Cup avec l’arrivée d’une troisième Mercedes SLS AMG GT3 pour les Allemands de Black Falcon. On ne connaît pas encore l’équipage mais il se pourrait fortement que l’on trouve des pilotes proches de Mercedes. Chez Belgian Audi Club Team WRT, Markus Winkelhock fait son arrivée aux côtés de Laurens Vanthoor et René Rast. Le Marc VDS Racing Team vient d’opérer un changement avec la titularisation de Lucas Luhr à la place de Bas Leinders, ce dernier ayant un rôle de directeur d’équipe. La troisième Mercedes SLS AMG GT3 du HTP Motorsport attend encore un troisième pilote pour épauler le tandem Buhk/Götz. L’autre surprise est la présence d’une McLaren MP4-12C GT3 pour le Von Ryan Racing. Là aussi on attend de connaître le trio mais on sait déjà qu’on y retrouvera un ancien champion V8 Supercars.
En Pro-Am Cup, Pedro Lamy fait son arrivée sur l’Aston Martin V12 Vantage GT3 du Leonard Motorsport AMR en compagnie notamment de Michael Meadows. On note la présence du SMP Racing Russian Bears avec un certain Daniel Zampieri à bord. Fort de deux victoires aux 24 Heures de Spa, le team Sofrev-ASP ne revient pas pour faire de la figuration dans les Ardennes belges mais bien pour briller. Il faudra surveiller de très près Ludo Badey, Tristan Vautier, Eric Debard et Fabien Barthez, la seconde Ferrari étant pour Pascal Gibon, Christophe Bourret, Jean-Philippe Belloc et Julien Canal.
Audi et Ferrari ne seront plus seuls en Gentlemen Trophy avec l’arrivée d’une Aston Martin V12 Vantage GT3, d’une Porsche 911 GT3-R et d’une Mercedes SLS AMG GT3.
Par rapport à la première liste présentée, on retient l’absence des deux Aston Martin du Brussels Racing AMR même si le team belge travaille à aligner une auto. Aucune trace du Reiter Engineering qui devait faire rouler une Lamborghini Gallardo FL2. Les Britanniques du United Autosports ont jeté l’éponge tout comme Speed Lover en Gentlemen Trophy.
L’édition 2014 des Total 24 Heures de Spa s’annonce pour le moins ouverte. Dommage tout de même que Ferrari, Porsche et Aston Martin ne jouent pas le jeu en Pro-Cup afin d’avoir une affiche encore plus relevée.
PRO-CUP | |||
---|---|---|---|
1 | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS ultra | Vanthoor-Rast-Winkelhock |
2 | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS ultra | Fässler-Lotterer-Tréluyer |
3 | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS ultra | Nash-Stippler-Mies |
7 | M-Sport Bentley | Bentley Continental GT3 | Meyrick-Kane-Smith |
8 | M-Sport-Bentley | Bentley Continental GT3 | Leclerc-D’Ambrosio-Tappy |
18 | Black Falcon | Mercedes SLS AMG GT3 | TBA-TBA-TBA |
19 | Black Falcon | Mercedes SLS AMG GT3 | Haupt-Simonsen-Al Faisal |
26 | Saintéloc Racing | Audi R8 LMS ultra | Guilvert-Ortelli-Sandström |
44 | Oman Racing Team | Aston Martin V12 Vantage GT3 | Al Harthy-Caine-Jelley |
66 | Marc VDS Racing Team | BMW Z4 GT3 | Leinders-Martin-Farfus |
75 | ISR | Audi R8 LMS ultra | Salaquarda-Hamprecht-TBA |
77 | Marc VDS Racing Team | BMW Z4 GT3 | Luhr-Palttala-Werner |
84 | HTP Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | Primat-Verdonck-Schneider |
85 | HTP Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | Wolf-Afanasiev-Dusseldorp |
86 | HTP Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | Buhk-Götz-TBA |
92 | Von Ryan Racing | McLaren MP4-12C GT3 | TBA-TBA-TBA |
98 | ART Grand Prix | McLaren MP4-12C GT3 | Demoustier-Parente-Lapierre |
99 | ART Grand Prix | McLaren MP4-12C GT3 | Korjus-Estre-Soucek |
PRO-AM CUP | |||
---|---|---|---|
10 | TDS Racing | BMW Z4 GT3 | Clément-Lariche-Armindo-Pla |
11 | Kessel Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | Broniszewski-Bonacini-Petrobelli-TBA |
12 | TDS Racing | BMW Z4 GT3 | Hassid-Catsburg-Klingmann-Thiriet |
14 | Emil Frey Racing | Emil Frey Jaguar | Barth-Frey-Gardel-TBA |
15 | Boutsen Ginion Racing | McLaren MP4-12C GT3 | Vervisch-Grotz-Ojjeh-TBA |
16 | Boutsen Ginion Racing | McLaren MP4-12C GT3 | Sarkissian-Demirdjan-van der Drift-TBA |
17 | Insight Racing with Flexbox | Ferrari 458 Italia GT3 | Andersen-Jensen-Yeomans |
23 | Lago Racing | Lamborghini Gallardo LP600 | Lago-Russell-Richards-Owen |
29 | Duqueine Engineering | Ferrari 458 Italia GT3 | Ayari-TBA-TBA-TBA |
32 | Leonard Motorsport AMR | Aston Martin V12 Vantage | Wilson-Meadows-Lamy-Leonard |
35 | Nissan GT Academy RJN | Nissan GT-R Nismo GT3 | Faisca-Chiyo-Shultzhitskiy-Yanagida |
38 | MP Motorsport AMR | Aston Martin V12 Vantage GT3 | Abra-Poole-Osborne-Turner |
42 | Sport Garage | Ferrari 458 Italia GT3 | Vannelet-Lémeret-Albert-TBA |
43 | ROAL Motorsport | BMW Z4 GT3 | Cerruti-Comandini-Amos-Colombo |
50 | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Danyliw-Sovinco-Knap-TBA |
52 | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Rugolo-Wyatt-TBA-TBA |
53 | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Machiels-Hommerson-TBA-TBA |
54 | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Cameron-Griffin-TBA-TBA |
54 | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Cameron-Griffin |
70 | Graff Racing | Porsche 911 GT3-R | Trouillet-Marroc-Martins-TBA |
79 | Ecurie Ecosse | BMW Z4 GT3 | Bryant-McCaig-Smith-Sims |
80 | Nissan GT Academy RJN | Nissan GT-R GT3 | Strauss-McMillen-Buncombe-TBA |
90 | Scuderia Villorba Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Castelacci-Gai-Rizzoli-TBA |
93 | Pro GT by Alméras | Porsche 911 GT3-R | Perera-Dermont-Bonanomi-Lasserre |
100 | SMP Russian Bears | Ferrari 458 Italia GT3 | Zampieri-Aicart-Mavlanov-Maleev |
107 | Beechdean AMR | Aston Martin Vantage GT3 | Howard-Llyod-Adam-Mücke |
116 | Team Sofrev-ASP | Ferrari 458 Italia GT3 | Barthez-Debard-Vautier-Badey |
120 | Team Sofrev-ASP | Ferrari 458 Italia GT3 | Bourret-Gibon-Belloc-Canal |
188 | Fach Auto Tech | Porsche 911 GT3-R | Ragginger-Klohs-Dolenc-Frommenwiller |
333 | GT Corse by Rinaldi | Ferrari 458 Italia GT3 | Kogay-Solikhov-Seefried-TBA |
888 | Wochenspiegel Team Manthey | Porsche 911 GT3-R | Weiss-Kainz-Menzel-Krumbach |
GENTLEMEN TROPHY | |||
---|---|---|---|
4 | Belgian Audi Club Team WRT | Audi R8 LMS ultra | Blanchemain-Weerts-Kelders-Bouvy |
22 | Team Parker Racing | Audi R8 LMS ultra | Loggie-Westwood-Jones-TBA |
25 | Saintéloc Racing | Audi R8 LMS ultra | Gosselin-Lagniez-Sourd-TBA |
41 | Sport Garage | Ferrari 458 Italia GT3 | Cabannes-Delhez-TBA-TBA |
49 | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Blank-Bachelier-Mallegol-Perrodo |
51 | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | Mann-Barreiros-Guedes-TBA |
67 | GDL Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | Perrin-Montant-Farmer-Li |
71 | PGF Kinfaun AMR | Aston Martin Vantage GT3 | Gaw-Dryburgh-TBA-TBA |
111 | Kessel Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | Earle-Perfetti-Kremer-TBA |
128 | Delahaye Racing | Porsche 911 GT3-R | Bordet-Viron-TBA-TBA |
350 | Duqueine Engineering | Ferrari 458 Italia GT3 | Duqueine-TBA-TBA-TBA |
458 | GT Corse by Rinladi Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | Ehret-Matschull-Smickler-TBA |
Inscription à :
Articles (Atom)