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    vendredi 8 août 2014

    MotoGP : Márquez brille sur le nouveau tracé de l'IMS / Marquez shines on first day around new IMS layout

    Marc Márquez a réalisé le meilleur temps de la seconde séance d'essais MotoGP™ vendredi à Indianapolis et a fini devant Andrea Iannone et Jorge Lorenzo.

    Marc Marquez, Repsol Honda Team, INP FP2

    Cinquième des essais libres de vendredi matin au Grand Prix Red Bull d’Indianapolis, Marc Márquez (Repsol Honda) a retrouvé sa place au sommet de la hiérarchie l’après-midi lors de la seconde séance d’essais et bouclé son dernier tour en 1’32.882. Sur un circuit dont la tracé a été modifié cette année et raccourci de 48 m, le Champion du Monde en titre a battu le record du tour qu’il avait établi l’an dernier en 1’37.958 de plus de cinq secondes et tentera ce week-end de décrocher une dixième victoire consécutive depuis l’ouverture de la saison 2014.
    Andrea Iannone (Pramac Racing), confirmé dans le team officiel de Ducati pour l’an prochain, a été relégué à la seconde position en fin de séance et a terminé à 0.222s du leader du Championnat du Monde MotoGP™ tandis que Jorge Lorenzo, qui vient de prolonger chez Movistar Yamaha MotoGP jusqu’à fin 2016, complétait le Top 3, à 0.542s de Márquez.
    Andrea Dovizioso (Ducati), qui testait un nouveau carénage et étrennera un nouveau moteur samedi, Dani Pedrosa (Repsol Honda), Stefan Bradl (LCR Honda), Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing), Aleix Espargaró (NGM Forward Racing), Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), auteur du meilleur temps le matin, Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) et son coéquipier Pol Espargaró complétaient un Top 11 très serré en se classant tous à moins de trois dixièmes de seconde de la troisième position. 
    Premier pilote sur Honda RCV1000R Open, Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) a réussi à finir devant Cal Crutchlow (Ducati) et Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini).
    Egalement sur RCV1000R, Leon Camier, remplaçant de Nicky Hayden chez Drive M7 Aspar, a quant à lui fait ses débuts en MotoGP™ et a sans surprise fini dernier, en étant cependant à seulement une demi-seconde de Mike di Meglio (Avintia Blusens) et Broc Parkes (PBM).
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.
    Marc-Marquez-Scott-Redding-GO-FUN-Honda-Gresini-Repsol-Honda-Team-INP-FP1-574717
    In FP2 for the premier class at the Red Bull Indianapolis Grand Prix, round ten of the 2014 MotoGP™ World Championship, Marc Marquez outpaced the rest of the field, whilst Andrea Iannone and Jorge Lorenzo were also in the top three around the modified IMS track.
    World Champion Marquez (Repsol Honda Team) registered a 1’32.882 lap towards the end of FP2 to end the day on top, as he shaved more than 1.5s off his best lap from the morning. Iannone (Pramac Racing) and Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) were respectively 0.222s and 0.542s behind Marquez.
    In the morning session as the riders got a feel for the slightly shorter new MotoGP Indianapolis layout – with several modified corners and a resurfaced infield area – a 1’34.535 lap had been enough to put Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) top of the timesheet. Rossi was ninth best in FP2, trailing pace setter Marquez by 0.716s.
    The FP2 top five was completed by the experienced pair of Andrea Dovizioso (Ducati Team) and Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), both off them just over half a second off P1.
    The Friday top ten was completed by Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), Yonny Hernandez (Energy T.I. Pramac Racing), Aleix Espargaro (NGM Forward Racing), the aforementioned Rossi and Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3).
    Standing in for Nicky Hayden, Leon Camier (Drive M7 Aspar) faced up admirably to the challenge of learning a new track, a new bike, new tyres and new brakes as he improved by more than 3.5s in FP2 from his FP1 best, though he was unsurprisingly at the bottom of the timesheet.

    Rallye Breslau 2014 Polen 2014


    The First Seat


    A rare 1959 Peerless GT that gets tracked at Laguna Seca for the Monterey Historic races.
    1959 Peerless GT
    Petrolicious has created a discernible style in their film productions that is the embodiment of the Drive Tastefully® ethos. Seeking out rare automotive gems and telling the tale from the unique perspective of the owner, the emphasis is always on the relationship we all have with these machines. It has become a body of work exploring a broad spectrum of petrolhead passions that we can all relate to. But boy, did this one catch me out…
    It follows the Petrolicious pattern and tells the story of Ron and Paul Cressey, a father and son duo who share their automotive passion and regularly race against each other on track. It’s an interesting story as always but that isn’t what stumped me. I consider myself pretty knowledgeable when it comes to old jalopies but I had never heard of a 1959 Peerless GT. Gosh darn it!
    So yeah, after watching the video I had to go and do some actual research on the British car company called Peerless Cars Ltd. which operated between 1957 and 1960 before closing and only produced 325 examples of the GT which featured Triumph TR3 running gear and…
    Source – Petrolicious



    Dernière course sur le sol américain pour Colin Edwards / Edwards on last U.S. race and the future of Americans in MotoGP™


    Colin Edwards se prépare à disputer son dernier Grand Prix à domicile avant de mettre fin à sa carrière en MotoGP™ à l'issue de la saison 2014.

    Colin Edwards, NGM Forward Racing, GER FP2

    Après plus de vingt ans passés en compétition, Colin Edwards, arrivé en Grand Prix en 2003, s’apprête à mettre un terme à sa carrière de pilote professionnel cette année après la conclusion du Championnat du Monde MotoGP™ 2014.
    Le Texan, qui courra aux Etats-Unis pour la dernière fois ce week-end, fait donc face à ses dernières courses avec NGM Forward Racing et a déclaré : « L’attitude n’a pas changé. J’ai annoncé mon départ pour la fin de l’année quand nous étions au Texas et je continue d’aborder chaque week-end avec l’envie de faire ce que j’ai fait pendant 22 ans. J’ai encore faim et j’ai encore la motivation mais on vieillit et on devient plus sage ! J’ai maintenant 40 et quand je tombe, ça fait plus mal que quand j’avais 20 ans ! »
    « Nous sommes concentrés sur le développement et nous essayons de gagner un ou deux dixièmes de seconde à chaque tour. Dans mon cas, j’ai besoin d’une demi-seconde ici où là et j’essaye de faire en sorte que la moto fonctionne bien. C’est le plus important. »
    Quant au fait qu’il se rende sur chaque circuit du Championnat du Monde pour la dernière fois, Edwards a ajouté : « Quand les séances sont terminées, je passe un peu plus de temps à saluer le public que d’habitude, parce que je sais que c’est la dernière fois que je suis au circuit sur une moto. Mais d’un autre côté, quand vous mettez votre casque et et que vous tombez la visière, peu importe l’âge que vous avez. »
    Bientôt à la retraite, Edwards pense avoir, avec son compatriote Nicky Hayden, le devoir d’aider les prochaines générations de pilotes américains.
    « En ce qui concerne les jeunes talents américains, j’aimerais avoir de meilleures nouvelles à donner, » a admis Edwards. « Je pense que Nicky et moi devons faire quelque chose ensemble. J’ai un programme d’entraînement au Texas Tornado Boot Camp. Nous devons faire quelque chose. Si vous voulez faire quelque chose dans ce sport, il faut aller dans le CEV (FIM CEV Repsol) afin d’être reconnu. Nous allons voir ce que nous réserve l’avenir mais ça fait partie du plan, aider quelques jeunes pour préparer l’avenir. »
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    As Colin Edwards prepares for his last Grand Prix in the U.S. the veteran rider provides an insight into his current approach to racing and his hopes for the future of American road racing talent.
    After more than 20 years as a professional rider - and having raced in Grand Prix since 2003 - Edwards will bring an end to his successful and colourful career at the conclusion of the 2014 MotoGP™ World Championship.
    Therefore, the Red Bull Indianapolis Grand Prix is the last ever home round for the popular Texan rider and he will be much missed by fans around the World, by American fans in particular and by his numerous friends in the paddock.
    Regarding his approach to races this year with the NGM Forward Racing team Edwards states, “The attitude has not changed. I announced my retirement at the end of this year in Texas and I come here to race every weekend wanting to do what I’ve done for the last 22 years. I still have the hunger and the drive. But part of it is that you get a little older and a little wiser! I mean I’m 40 now, so when I hit the ground now it hurts more than it did when I was 20!”
    “But we are focused on development and just trying to squeeze out that next tenth of a second or two per lap. In my case I need a half second here or half second there so I’m just trying to make the bike work. That has been the main thing.”
    On the feeling of visiting World Championship venues for the last time as a rider and his last ever race at IMS, he says, “There are mixed emotions, usually when practices are over, I spend a bit more time waving to the crowd than I used to. Just knowing and understanding that this is going to be my last time at the track on a motorcycle. But on the other side, once you put your helmet on and your visor goes down it doesn’t really matter how old you are.”
    Meanwhile, Edwards believes that he and fellow American Nicky Hayden have a duty to help bring through the next wave of young U.S. riders to the top level.
    “On young American talent I wish I had better news for you,” he admits. “I think Nicky and I should get together and do something. I have the Texas Tornado Boot Camp training facility. We need to do something. If you want to make it in the sport it seems like you have to go over to the CEV (FIM CEV Repsol International Championship) if you want to get recognised. We will see what the future brings, but that is definitely part of the plan, to bring some young kids through for the future.”