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    dimanche 2 septembre 2012

    A Good Old-Fashioned Knees-Down: Bikes at the Goodwood Revival 2012


    With two weeks to go, Goodwood Revival preparations are reaching fever pitch, but it’s not only about classic cars and extravagant costumes. The two-wheeled brigade is set to put on a thrilling exhibition too, with a pair of races celebrating the golden era of motorcycles.
    The motorcycle mainstay at the Revival is the Barry Sheene Memorial Trophy race, which reprises the original Goodwood Saturday motorcycle meeting. Despite the relatively small chronological window for entry (1951-1954), the circuit will be packed with machinery from iconic names such as BSA, MV Agusta, Matchless, Norton, Gilera, BMW and Velocette.
    Each motorcycle will have a two-man team, consisting of one professional racer (headline names include Wayne Gardner, Jeremy McWilliams, Cameron Donald, James Haydon, Andrew Pitt, Michael Rutter and Keith Amor) paired up with the owner-rider. Both will ride in each of the two events – one Saturday, one Sunday – and the final times will be aggregated to decide the winner. A Le Mans-style running start will serve to heighten racing drama, as will the mid-race changeover.



    After a successful debut last year, the Lavant Scrambles event will see dirty and deafening pre-1966 scramblers storm up their own dedicated course on the Goodwood hillside. Unlike last year’s event, there will now be a competitive element, as well as improved spectator positions and an extended roster of bikes and riders. 

    Text: Joe Breeze
    Photos: Goodwood

    12H SEPANG : DOUBLÉ DES MERCDES SLS PETRONAS SYNTIUM.



    Alors que la Ferrari 458 du Clearwater Racing avait nettement dominé les premières heures de course, avec un Gianmaria Bruni étincelant, la Ferrari possédant à mi-course près de deux tours d'avance sur la  première des Merdedes SLMS du Team Petronas Syntium, ce sont finalement les Mercedes qui l'ont emporté, réalisant même le doublé, profitant des ennuis puis de l'abandon de la  Ferrari n°3.

    Ce sont Nobuteru Taniguchi, Masataka Yanagida et Dominic Ang qui se sont imposés, devançant de deux tours la voiture soeur de Tetsuya Kataoka, Melvin Moh et Fariqe Haruman.

    La Ferrari était toujours en tête après neuf heures de course, soit donc aux trois quarts de l'épreuve, quand elle se trouva en butte à des problèmes de direction au cours de la dixième heure. Au 234ème tour, elle rentrait au stand où elle allait rester pendant un peu plus d'un quart d'heure. La Mercedes SLS n°1 passait donc en première position et allait y rester jusqu'au drapeau à damiers.

    La Ferrari pouvait repartir, en troisième position, mais visiblement les problèmes n'étaient pas résolus. Quinze minutes plus tard, elle revenait à nouveau au stand  et c'était cette fois l'abandon.

    La Mercedes n°1 avait le champ libre, d'autant plus que la Mercedes n°28 connaissant des problèmes de frein, ce qui permettait à la Mercedes SLS de creuser l'écart. Les deux SLS n'étaient pas inquiétées jusqu'à l'arrivée, la troisième place revenant à la Porsche GT3 de Darryl O'Young/Keita Sawa/Siu Yuk Lung, qui terminait à neuf tours des vainqueurs.

    Yanagida, Taniguchi et Ang et leur Mercedes SLS renouvellent ainsi leur victoire des 12 Heures de Sepang 2011, alors que le Team Petronas Syntium s'impose pour la troisième fois en quatre ans, après le succès de la BMW Z4 de Tetsuya Kataoka/Manbu Orido/johan Adzmi.  

    En Sports Production (GT4), le Nexus Racing a confirmé sa victoire de 2011, Mohd Farisal Hassan/Adrian D'Silva/Daniel Bilski l'emportant avec leur Aston Martin, sixièmes au général, devançant une Lotus Evora et une Nissan Fairlady.

    Résultats
    Général
    1.Nobuteru Taniguchi/ Masataka Yanagida/ Dominic Ang(Mercedes SLS) 319 tours

    2. Fariqe Hairuman/ Melvin Moh/ Tatsuya Kataoka (Mercedes SLS) 317 tours 

     3. Darryl o' Young/Keita Sawa/Siu Yuk Lung (Porsche 911 GT3) 310 tours


    Sports Production
    1.Mohd Fahrizal Hassan/ Adrian D'Silva/ Daniel Bilski  (Aston Martin) 283 tours

    2. Zen Low/ Patrick Ng Bee Soon/ Marcus Chye (Lotus Evora) 268 tours

    3. Mohamed Nazir/ Mohamed Ridzuan/ Khairul Anwar (Nissan Fairlady) 264 tours

    by Claude Foubert d'endurance-info.com