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    mercredi 19 décembre 2012

    Sébastien Loeb testing for 2013 Rallye Monte-Carlo

     Sébastien Loeb's tests for the Rallye Monte-Carlo.


    BOTT XR1


    From Bottpower: With this kit it will be possible to convert a Buell XB into a BOTT XR1. We will sell the complete kit and also all the parts in a separated way. Shortly we will publish a post talking about this kit and some more options that we are going to sell for this bike. For more info check out www.bottpower.com
    The final version of the bike will have also signal lights, rear brake light and license plate holder.

    121215 xr1 13 BOTT XR1, ready to go.

    121215 xr1 10 BOTT XR1, ready to go.

    121215 xr1 08 BOTT XR1, ready to go.

    121215 xr1 07 BOTT XR1, ready to go.

    121215 xr1 05 BOTT XR1, ready to go.

    121215 xr1 01 BOTT XR1, ready to go.

    The Ecurie Ecosse Transporter



    Forever associated with the famous Flag Blue Metallic Jaguars entered by the Edinburgh–based racing team, the space-age transporter based on a Commer truck is one of motor racing’s most recognisable sights.

    The idea for an ‘appropriate’ transporter to carry Scotland’s finest from circuit to circuit was hatched in the late '50s, just after the team’s second victory at Le Mans. Using a Commer truck as a base, and with generous support from the Ecurie Ecosse association and countless trade sponsors, it was designed and built by Walter Alexander and Company of Falkirk, Scotland. 

    It made its first appearance at the Scottish circuit, Charterhall, on 29 May 1960. 

    Having passed through several owners after the original Ecurie Ecosse was wound down in 1971, the transporter made famous by the 1960s Corgi model was bought by Ecurie Ecosse collector Dick Skipworth and totally restored by Lynx. 

    Today, it is a familiar sight at historic motor racing meetings worldwide, including the Goodwood Revival, carrying three of Skipworth’s ex-Ecosse racing cars. 
    Related links

    Many new and classic Jaguars in the Classic Driver marketplace

    The Ecurie Ecosse website: www.ecurieecosse.com


    Text: Steve Wakefield (ClassicDriver.com)
    Photos: John Mayston-Taylor

    SÉBASTIEN LOEB SE CHARGE DU DÉVERMINAGE DES MCLAREN.



    Le Sébastien Loeb Racing prépare sa campagne 2013 avec une première séance d'essais de deux jours est organisée sur le tracé ibérique de Navarra où les deux McLaren MP4-12C Spec-2013. Le nonuple Champion du Monde des Rallyes était présent dans le baquet dès la première journée. Le ou les programmes ne sont pas encore connus même si Sébastien Loeb compte bien en découdre dans le nouveau championnat Sprint Series mis en place par SRO, de même que le Championnat de France GT. « Nous avons été convaincus par la McLaren MP4-12C et ce pour plusieurs raisons» explique Sébastien Loeb, co-fondateur du team avec Dominique Heintz. « Nous avons découvert cette voiture lors de la finale du GT Tour au Castellet et cette prise de contact a été positive. J'ai apprécié le comportement de cette auto moderne, avec un châssis carbone et des qualités techniques indéniables. Elle a par ailleurs été compétitive dans différents championnats. Enfin, McLaren s'est montré motivé lors de chacun de nos échanges. C'est une compagnie dont le sérieux n'est plus à prouver. Le soutien que McLaren apporte à ses teams a également été un facteur important. »

    Sébastien Loeb s'est chargé lui-même du shakedown des deux autos ce mardi : « Tout s'est bien passé. Le feeling a été bon, avec un équilibre concluant. Le circuit est sympa, avec quelques virages rapides et des portions plus techniques. Nous préparons 2013 plus en amont que 2012 et, outre le déverminage, ce type de séance nous permet d'explorer plusieurs pistes au niveau des réglages. Nous avons bien avancé sur le set-up. C'était une journée intéressante même si il reste toujours du travail. » D'autres pilotes ont pu tester l'auto en Espagne. Nicolas Marroc, pilote du Sébastien Loeb Racing cette année, en prendra d'ailleurs le volant demain.

    by Laurent Mercier(endurance-info.com)