ACE CAFE RADIO

    dimanche 10 février 2013

    La Porsche 911 fête son jubilé ./ Porsche 911 celebrates its 50th anniversary


    Porsche has announced plans to celebrate the 50th anniversary of the 911 with a variety of events throughout the year.
    The celebration will kick off at the Retro Classics automobile show in Stuttgart, which runs from March 7th through the 10th. During this time, the Porsche Museum will have four special exhibits including an early-model 911 Turbo Coupe, 1981 911 Cabriolet concept, a 1997 911 GT1 and a Type 754 T7 which was a "milestone on the way to the 911 design."
    Later in the year, the Porsche Museum will hold a "50 years of the Porsche 911" exhibition. It runs from June 4th to September 29th and will chronicle the development of the legendary sports car.
    The company will also send a vintage 1967 Porsche 911 on a world tour. Over the course of the year, it will be displayed at various events across the globe including the Pebble Beach Concours d'Elegance and Goodwood Festival of Speed.
    Originally unveiled as the 901 at the 1963 IAA International Automotive Show, the model would eventually be renamed the 911 to settle a dispute with Peugeot. It was launched in 1964 with an air-cooled, six-cylinder boxer engine that developed 128 HP (94 kW) which enabled the model to hit a top speed of 131 mph (211 km/h).
    Since then, Porsche has gone to build over 820,000 911s which they claim makes it the "most successful sports car in the world."
    Source: Porsche

    porsche,911,50 ans,anniversaire,jubilé,gt,coupé,histoire,patrimoine,mondial,automobile,allemande,zuffenhausen,weissach,circuit,rallye
    Depuis cinq décennies, la 911 est la pièce maîtresse de la marque Porsche. Pratiquement aucune autre voiture dans le monde ne peut revendiquer une aussi longue tradition et une telle continuité. Depuis sa présentation, sous le nom Typ 901, au Salon de Francfort en septembre 1963, elle séduit les amateurs d’automobile du monde entier et fait aujourd’hui figure d’étalon de comparaison pour toutes les autres voitures de sport.
    porsche,911,50 ans,anniversaire,jubilé,gt,coupé,histoire,patrimoine,mondial,automobile,allemande,zuffenhausen,weissach,circuit,rallye
    Avec plus de 820.000 exemplaires produits, la Porsche 911 est la voiture de sport la plus couronnée de succès au monde. Pour chacune des sept générations qui sont apparues entre-temps, les ingénieurs Porsche de Zuffenhausen et Weissach ont tenté de réinventer la 911, prouvant ainsi la force d’innovation de la marque Porsche. Comme aucun autre véhicule, la 911 satisfait à des exigences apparemment inconciliables comme la sportivité et l’aptitude à une utilisation quotidienne, la tradition et l’innovation, l’exclusivité et l’acceptation sociale, mais aussi le design et la fonctionnalité.
    porsche,911,50 ans,anniversaire,jubilé,gt,coupé,histoire,patrimoine,mondial,automobile,allemande,zuffenhausen,weissach,circuit,rallye
    Ferry Porsche avait décrit avec beaucoup d’à-propos les qualités de la 911: «La 911 est la seule voiture avec laquelle on peut participer à un safari africain avant de disputer les 24 Heures du Mans, puis se rendre au théâtre et, enfin, circuler dans les rues de New York.» Outre par son dessin d'un classicisme unique en son genre, la Porsche 911 s’est toujours distinguée par ses technologies d’avant-garde. Beaucoup d’idées ou de technologies étrennées par la Porsche 911 sont dérivées de la compétition. Après tout, la 911 a toujours été soumise au principe de performance et le sport automobile, son principal banc d’essai. Dès le départ, elle s’est montrée à l’aise sur les circuits automobiles du monde entier et a acquis la réputation d’une voiture gagnante aussi polyvalente que fiable. Au moins deux tiers des quelque 30.000 victoires remportées à ce jour par Porsche sont à mettre à l’actif de la 911.
    porsche,911,50 ans,anniversaire,jubilé,gt,coupé,histoire,patrimoine,mondial,automobile,allemande,zuffenhausen,weissach,circuit,rallye
    Porsche fête l’anniversaire de la 911
    Pour Porsche, le 50e anniversaire de la Onze est l’événement phare de l’année 2013. Les activités organisées à cette occasion seront diverses et variées, à commencer par la foire automobile Retro Classics qui se déroulera à Stuttgart. Du 7 au 10 mars, le musée Porsche donnera un écho particulier à cette année anniversaire en exposant quatre voitures de collection exceptionnelles: une 911 Turbo 3.0 de pré-série de 1973, une étude 911 Turbo Cabriolet de 1981 et la version homologuée pour la route de la 911 GT1 de 1997, mais aussi et surtout le prototype 754 T7, un projet de carrosserie signé par Ferdinand Alexander Porsche en 1959 qui préfigura le design de la future 911.
    porsche,911,50 ans,anniversaire,jubilé,gt,coupé,histoire,patrimoine,mondial,automobile,allemande,zuffenhausen,weissach,circuit,rallye
    Le constructeur de voitures de sport va également envoyer de par le monde une 911 de 1967 jamais restaurée. Cette  Onzeparcourra cinq continents et pourra notamment être admirée à Pebble Beach (Californie), à Shanghai, à Goodwood (Grande-Bretagne), à Paris et en Australie. Ambassadrice de la marque Porsche, elle sera présente à plusieurs événements internationaux, foires, rallyes historiques et manifestations sportives automobiles au cours de cette année anniversaire. Les fans et les personnes intéressées pourront suivre sa progression sur Internet à l’adresse porsche.com/follow-911.
    porsche,911,50 ans,anniversaire,jubilé,gt,coupé,histoire,patrimoine,mondial,automobile,allemande,zuffenhausen,weissach,circuit,rallye
    Le musée Porsche célébrera en outre l’anniversaire 50 Jahre Porsche 911 avec une grande exposition spéciale qui se tiendra du 4 juin au 29 septembre 2013 et reviendra sur l’histoire et le développement de la Onze. L’éditeur maison « Edition Porsche Museum » publiera également au printemps un ouvrage anniversaire intitulé « 911x911 ».
    porsche,911,50 ans,anniversaire,jubilé,gt,coupé,histoire,patrimoine,mondial,automobile,allemande,zuffenhausen,weissach,circuit,rallye
    Porsche Type 964 911, Carrera 4 3.6 Cabriolet Targa, Carrera 4 3.6 Coupe 08.2.2013
    from Le RédacteurAuto.BE and worldcarfans

    rally Sweden : OGIER and VW first win !














    Congratulation Sebastien Ogier, Volkswagen and Michelin on a great victory on the 2013 Rally Sweden
    This is an historic victory as it is the first WRC win for Volkswagen and probably the first of many



    Lamborghini Aventador Roadster: The Heat is on!


    A tropical storm on Ocean Drive: the new Lamborghini Aventador Roadster is perfectly suited to Miami, with its speedboats, alligators and neon night clubs – and can achieve a speed of 350km/h (217mph) without a roof. This is a journey into the eye of the hurricane.



    Miami might officially belong to the US, but it’s arguably the northernmost city in South America. Two-thirds of its residents speak Spanish, and the exuberant lifestyle is reminiscent of the cities of Brazil or Colombia. In the 1980s, the big arms and drug deals were forged under Miami’s palm trees – films and TV shows such as Scarface andMiami Vice have burned these dark themes from the past into our collective consciousness.
    Today, Miami is colourful and on-trend again; but instead of cocaine, people deal in contemporary art. The area’s somewhat dubious charms have been preserved, however. For the ultimate in street cred, check out the legendary Ocean Drive in South Beach where you can find the widest testosterone-enhanced shoulders and the tightest hotpants – here an understated car is a foreign concept: the cars feature coffee-table-sized shiny chrome rims, reflecting palm trees and art deco facades. In order to stand out, you have to be a bit fitter, broader, louder and more expensive than anyone else. Or simply run a Lamborghini that has only just been registered for the road.


    Although anyone with the keys to a 700-horsepower catapult might be tempted simply to cruise in stop-start traffic past bikini-clad girls, we have work to do. On the Homestead Miami circuit we roar rapidly through the banked turns and it’s amazing how accurately the incredible power of the V12 from the newly-designed engine can be transferred to this track; the Roadster’s stability remains constant under a bootful of acceleration. With the composite hardtop – comprising two sections and weighing just 12kg – in place, any difference in rigidity goes unnoticed. In contrast to the Lamborghini Murciélago Roadster, whose roof required a special training course to deconstruct, the Aventador hardtop is easily removed and stowed in the boot.


    Under full acceleration you feel like a jet pilot who accidentally left the cockpit canopy open; in a ridiculously rapid three seconds you will reach 62mph and, if you keep your foot planted on that gas pedal, it feels like you’re breaking the sound barrier. If you find yourself over-committed for the next bend, the stiff carbonfibre monocoque tub and push-rod suspension, coupled with all-wheel drive, helps to keep you going in the right direction. In Corsa mode, 20 per cent of power is directed to the front wheels. Despite the technical attempts to rein this car in, the Aventador is still an extreme weapons-grade sort of car. A skillful driver is required to keep the brutal punch of that V12 in check.


    But in Miami Beach, the recipe for happiness is just a pair of sunglasses, swimwear, credit card – and maybe a spare towel for spontaneously appearing co-pilots. Back in South Beach, the Aventador Roadster happily runs in Strada mode, with cylinder shutdown and a start-stop system for maximum efficiency. Like a giant crocodile from the Everglades, the Lamborghini can crawl lazily over wide intersections but – like the aforementioned catapult – it can also shoot forward with a bloodcurdling roar that brings tears to your eyes.


    All this drama has a price, of course: on top of the 270,000 euros for the hard-top Aventador, you need to add another 30,000 euros for the Roadster. And that’s only the official retail price. There is also a terrifyingly long waiting list: Al Pacino and Sonny Crockett might just about get their cars in time for the start of the hurricane season in 2014.
    Related Links

    For more information on the Lamborghini Aventador Roadster, visit www.lamborghini.com

    Numerous classic and modern Lamborghinis can be found in the Classic Driver Marketplace.

    Text & Fotos: Jan Baedeker (ClassicDriver)

    Delta Wing design

     ALIASGUY ; 1 site dedicated to the DeltaWing design

    An example of how the spec body could be personalized by the various teams and create an interesting colorful field, while main sponsors have a large, flat real estate on the long vertical side of the car for great visibility...



    more DeltaWing HERE ou FACEBOOK