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    dimanche 17 février 2013

    Kawasaki Official video - The Making of: Ninja ZX-6R Isle of Man video

    Behind the scenes: The making of the 2013 Ninja ZX-6R 636 video on the Isle of Man TT course. See TT star, James Hillier, ride the new Ninja on the world famous TT course. Watch as he passes within millimetres of the camera crew. See the camera equipped "pursuit bike" and the aerial heli-cam. As raw, real and rewarding as the latest Ninja, this "making of" video shows just how committed the team were -- and how much fun they had with the new Ninja ZX-6R 636.... We hope you enjoy!




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    Legend Boucles de Spa : Duval vainqueur d'un souffle devant Munster

    with Turbo Magazine

    François Duval (Ford) a remporté les Legend Boucles de Spa au terme d’un duel passionnant avec Bernard Munster (Porsche). La victoire s'est jouée au finish puisqu'au  moment d’entamer le dernier Regularity Test (RT) à Stoumont, François Duval (Ford) précédait Bernard Munster (Porsche) de 2,31 points seulement. Dans ce tronçon rendu spécialement délicat par le verglas et un épais brouillard, le Porschiste s’est montré le plus véloce mais il a échoué d’un souffle – 0,63 points – derrière son rival. Derrière François Duval et Bernard Munster, le vainqueur 2012 Jean-Pierre Vandewauwer (Lancia) est une fois encore au rendez-vous : le Verviétois finit 3e devant un autre ancien lauréat Stefaan Stouff (Ford) et Cédric Cherain (Opel).
    A noter la victoire de Dominique Holvoet (Toyota) en catégorie Classic (50 km/h).
    Catégorie Legend : 1. François Duval-Anthony Bourdeaudhui (Ford Escort RS) 439,67 pts ; 2. Bernard Munster-Pascal Lopes (Porsche 911) + 0,63 ; 3. Jean-Pierre Vandewauwer-Eric Marnette (Lancia Beta MC) + 73,33 ; 4. Stefaan Stouf-Joris Erard (Ford Escort RS) + 106,09 ; 5. Cédric Cherain-Eric Borguet (Opel Manta) + 197,03 ; 6. Chris Van Woensel-Pieter Van der Sloten (Opel Manta 400) + 215,41 ; 7. Renaud Verreydt-Jali (Porsche 911) + 307,89 ; 8. Marc Duez-François Cornélis (Ford Escort RS) + 381, 57 ; 9. Steve Perez-Steffan Parmander (GB-Suè-Lancia Stratos) + 417,25 ; 10. Frédéric Bouvy-André Toubon (Ford Escort RS) + 460,40 ; 11. Jean-Pierre Mondron-Eric Werner (Porsche 911) + 509,84 ; 12. Félix-Marie Brasseur-Jehan-Félix Brasseur (Porsche 911) + 513,51 ; 13. Franck Becker-Guy Thiry (Toyota Corolla) + 550,49 ; 14. Christian Jupsin-Willem Van der Zee (Bel-PB-BMW 323i) + 550,93 ; 15. Jean-François Mourgues-Johan Jalet (Fra-Bel-Opel Ascona) + 597,97 ; 16. Raphael De Borman-Hervé Deger (Ford Escort) + 611,53 ; 17. Richard Lepley-Andy Richardson (GB-Ford Escort RS) + 622,82 ; 18. André Lausberg-Aurélie Vanhoudenhove (Porsche 911) + 635,53 ; 19. « Chavan »-Joseph Lambert (Porsche 911) + 657,81 ; 20. Geoffrey Leyon-Rapahel Deposson (Porsche 911) + 675,81 ; etc.
    Catégorie Classic : 1. Dominique Holvoet-Bjorn Vanoverschelde (Toyota Celica) 103,32 pts ; 2. Claude Verhelle-Yves Thirionnet (Ford Cortina GT) + 12,74 ; 3. Dirk Van Rompuy-Jens Vanoverschelde (Opel Ascona) + 19,26 ; 4. Eric Gengou-Didier Gathy (Volvo 142S) +51,28 ; 5. Giorgio Gotta-Maurizio Torlasco (Ita-Fiat 125 Special) + 128,58 ; etc.  

    ATTENTION !!

    Legend Boucles de Spa : finalement, Stouff est 3e devant Cherain et Vande...
     
     

    Vainqueur l’an dernier, Jean-Pierre Van de Wauwer (Lancia Beta MC) devra rendre sa coupe de troisième. Le Verviétois a en effet perdu deux places après qu’on ait rectifié – trop tardivement – son temps lors du 2e passage dans Stoumont où le pilote Lancia a été victime d’une crevaison l’obligeant à changer sa roue sur la place de Chevron. Cette erreur de 2 minutes (communication d’une mauvaise heure de départ) fait rétrograder « Vande » de la 3e à la 5e place. C’est un autre ancien vainqueur, Stefaan Stouf (Ford) qui hérite donc de la 3e marche du podium au pied duquel échoue Cédric Cherain (Opel Manta).
     
    Le nouveau classement final : 1. Duval-Bourdeaud’hui (Ford Escort RS Mk2) 439,67 ; 2. Munster-Lopès (Porsche 911) à 0.63 ; 3. Stouf-Erard (Ford Escort RS Mk1) à 106.09 ; 4. Cherain-Borguet (Opel Manta A) à 197.03 ; 5. Van de Wauwer-Marnette (Lancia Beta MC) à 210.13 ; 6. Van Woensel-Van der Sloten (Opel Manta 400) à 215,41 ; 7. Verreydt-Jali (Porsche 911) à 262,29 ; 8. Demaerschalk-Declerk (Ford Escort RS Mk2) à 262,57 ;  9. Delhez-Gully (Ford Escort 2000 RS Mk2) à 314,59 ; 10. Duez-Cornelis (Ford Escort RS Mk2) à 381,57 ; 11. Bouvy-Toubon (Ford Escort RS Mk2) à 460,14 ; 12. Perez-Parmander (GB-Suè/Lancia Stratos) à 461,65 ; 13. Mondron-Werner (Porsche 911) à 509,84 ; 14. Brasseur-Brasseur (Porsche 911) à 513,51 ; 15. Becker-Thiry (Toyota Corolla) à 548,81 ; etc.



    Rumors of Casey Stoner wildcard entries in 2013



















    with TWOWHEELSBLOG
    According to Italy’s Gazzetta dello Sport Casey Stoner may be meditating the idea to wildcard this year in two MotoGP rounds, at Phillip Island (October 20) and at Motegi (October 27) and riding his previous bike, the Honda RC213V.
    The rumor apparently originated from an important Australian businessman who has interests in the V8 Supercars championship, where Stoner will shortly be debuting in theDunlop V8 series with Red Bull’s Australia Racing team, and the retired MotoGP champion just received his licence to compete (he was given a waiver on the usual qualifications).
    Returning to the rumor, the two MotoGP race dates wouldn’t coincide with the Dunlop championship schedule, and Shuhei Nakamoto did say after Stoner’s retirement that the door was open for a eventual return, “if he ever decides to come back he will find a warm welcome waiting. I told him that’s always on offer.”
    Livio Suppo Repsol Honda’s new Team Principal, was also asked about the rumor said: “It would be very nice, but at the moment not to my knowledge. Obviously if Casey wanted to, there would be no problem.”
    Whether Stoner will return remains just speculation, but can anyone not imagine the Australian rider/driver returning to Phillip Island where he won for six consecutive years and blitzing the field just like Troy Bayliss did during the Valencia GP in 2006?