ACE CAFE RADIO

    dimanche 17 février 2013

    The Caretaker

    I was browsing Vimeo the other day and ran across this great little documentary done by the boys of Petrolicious and featuring Andy Greene and his shop. It’s a great space full of incredible cars… And thought you fellas might get a kick out of it.

    Porsche 356: the outlaw

    Written by 
    c. A rebel; a noncon­formist 2. A wild or vicious horse or other animal.



    They call it an outlaw. And that’s why we like it. But it has nothing to do with legality. It has everything to do with orthodoxy.
    When the concours-​​fetishists denigrate cars who don’t take origin­ality to be the quint­essence of car culture, what they’re really doing is being wholly unima­gin­ative. For them, as it was is as it should be. The fact that a car rolled out of a factory in a certain form half a century or more ago, means that this must be how a car should stay. Forever, goes the thinking, this product of a hugely complex indus­trial process must be an end-​​point in itself.
    It’s impossible, it is reckoned, to improve on an original, and to extend that it must be impossible to think about a simulacra being anything but a fake — that a copy could not possibly surpass an original. So when people like Emory began to to create customised Porsche 356s some time in the early 1980s, it got up a few peoples’ noses.
    The purity of the 356 form surely couldn’t possibly be improved upon, could it? How wrong could one be? The fact is that the very purity, the lasting lecacy of Porsche’s flowing, unsullied design itself that creates that uniquely perfect context upon which a creative imagin­ation can weave its magic.
    Subtle Stancing. Cleaned type and badge-​​work. Race-​​style modific­a­tions like leather hood straps, emboldened steels or other alloys — only enhance the beauty of Ferdinand Porsche’s clean design. Purity of form allows for and accom­modates flour­ishes of human imagin­ation — and the integrity of the 356’s admit­tedly brilliant design and engin­eering can of course be augmented by the inclusion of up-​​to-​​date parts and accessories which, funnily enough, flow relat­ively easily into these almost seventy year old cars.
    And, this, after all, is the age of the hybrid. Not only in terms of the prolif­er­ation of AFVs, but in terms of the cross-​​fertilisation of all thngs. In a world where commu­nic­ation is instant, where we can express ourselves to the entire world, sharing aesthetics, values and influ­ences — it is impossible to think that origin­ality will continue to be the sort of value traded by many of us.
    So let’s celebrate the Outlaw as the realm of the here and the now. Let’s celebrate the fact that imaginaton and technology CAN actually create something of lasting value. Lets leave the originals to the age in which they were created.

    Legend Boucles de Spa; Duval : "Cela faisait longtemps qu'on l'attendait, celle-là ! "


    Ce sont finalement deux cents quarante-deux voitures qui ont disputé la 55e édition des Legend Boucles de Spa. Un rallye qui a mal débuté avec la neutralisation de la première RT de Wanne puis l’annulation du deuxième secteur de Basse-Bodeux après le passage de sept concurrents suite à l’intervention de l’ambulance pour secourir un spectateur victime d’une crise cardiaque. Au même moment, la Citroën du vice-champion du monde Mikko Hirvonen renonçait avec une fuite d’essence déclenchant un spectaculaire incendie ; le premier d’une longue série d’abandons décimant assez vite le peloton… On perdait ainsi consécutivement la VW Golf de Keving Abbring (boîte RT3), l’Audi Quattro de Bruno Thiry (direction assistée RT5), l’Opel de Marc Timmers (boîte RT7), la Citroën Visa d’Yves Matton (moteur, RT10), l’Opel Ascona de P-G- Andersson (boîte RT10) et l’Audi Quattro d’André Lotterer (fuite d’essence et touchette) brillant 3e en début de course. Quant à Thierry Neuville, victime d’un bris de bobine dès la première RT, il menait la danse l’espace de deux RT avant le bris du disque d’embrayage de sa Ford Escort. Dès l’arrivée de la Clémentine (RT7), François Duval s’installait aux commandes.
    Le pilote de Cul-des-Sarts allait mener assez facilement jusqu’à la tombée de la nuit. Mais après la correction d’un de ses premiers chronos et avec le retour de la glace, la Porsche de Bernard Munster revenait à grandes enjambées. A un peu plus de deux points au départ de l’ultime chrono de Stoumont, « Big Bernie » coupait le brouillard au couteau pour signer l’ultime scratch. Mais le pilote BMA échouait finalement à 63 centièmes de points d’un « Dudu » aux anges. Contraint à l’abandon lors des deux dernières éditions alors qu’il menait l’épreuve, le pilote de l’Escort Gordon de Christophe Jacob a enfin vaincu le signe indien et accroché, pour la première fois, son nom au palmarès d’un des plus prestigieux rallyes belges : « On est souvent passés près, cela faisait longtemps qu’on l’attendait celle-là, »s’exclamait François sur le podium final. « Dans la dernière, quand j’ai vu qu’il y avait du grip dans les deux premiers virages, j’ai attaqué. J’ai même rattrapé et dépassé Marc Duez. Une victoire comme celle-là, cela motive. Vous me reverrez peut-être à l’une ou l’autre occasion cette année. »
    Deuxième, Bernard Munster aura eu le mérite de maintenir un suspense haletant jusqu’au bout :« Quand vous vous êtes battus jusqu’au dernier mètre et que vous voyez l’écart final, vous ne pouvez qu’être déçu, » reconnaissait le double mètre. « Dans le dernier tronçon, j’ai demandé de pouvoir partir deux minutes après Mourgues. Malgré cela, je l’ai rattrapé juste avant un CP. On s’est arrêtés ensemble mais j’ai dû attendre derrière que le commissaire pointe sa carte avant la mienne. Quand on voit pour combien je perds… Je regrette aussi cette sortie dans Clémentine où je suis resté posé dans la neige. Les spectateurs ont dû me tirer de ce mauvais pas. Mais c’est la course. Je suppose que François a aussi eu quelques contretemps… »
    Lauréat l’an dernier, Jean-Pierre Van de Wauwer (Lancia Beta Monte-Carlo) complétait le podium final avec un peu plus de 73 unités de pénalité. Le Verviétois devançait l’Escort de l’autre ancien vainqueur Stouf et l’Opel Manta du jeune Cédric Cherain.
    Etonnant 2e en début de journée pour son retour à la compétition avant d’écoper d’une centaine de points de pénalité suite à une petite « étourderie » de son équipier débutant, Renaud Verreydt terminait finalement à une belle 7e place, juste derrière l’Opel Manta 400 de Chris Van Woensel. De quoi ravir son copilote, le chanteur Jali, tout heureux de terminer son premier rallye. « Le métier de copilote est beaucoup plus difficile selon moi que celui de chanteur, » souriait le Bruxellois. « Quand vous ratez une note dans un concert, cela passe. Cela peut avoir des conséquences nettement plus graves en rallye. »
    Suite à la rectification d’erreurs de temps, les Ford Escort de Demaerschalk et Delhez réintègraient le Top 10 aux 8e et 9e places, devançant celles d’un Marc Duez très spectaculaire (lui aussi a pris une grosse pénalité suite à une erreur de précipitation de son équipier François Cornélis, un président du RACB très sportif) et de Frédéric Bouvy, puis la magnifique Lancia Stratos du Britannique Steve Perez, les Porsche de Mondron et Brasseur, et la petite Toyota Corolla de Becker.
    On retiendra encore de cette édition la très grande popularité de la nouvelle étape show de Bilstain autour de laquelle les frères Crosset n’avaient jamais vu autant de monde. Juste dommage que le parcours, victime du dégel, se soit fortement dégradé lors du second passage, mais on y reviendra certainement.
    Enfin, un grand coup de chapeau à Dominique Holvoet. Quatrième et meilleur Belge du Monte-Carlo historique, il a imposé sa Toyota Celica de 12 points face à la Cortina de Claude Verhelle et l’Opel Ascona de Dirk Van Rompuy. (avec COM - photo J. Letihon)

    Classement final – catégorie Legend : 1. Duval-Bourdeaud’hui (Ford Escort Mk2) 439,67 ; 2. Munster-Lopès (Porsche 911 Carrera) + 0.63 ; 3. Van de Wauwer-Marnette (Lancia Beta Monte-Carlo) + 73.33 ; 4. Stouf-Erard (Ford Escort Mk1) + 106.09 ; 5. Cherain-Borguet (Opel Manta) à 197.03 ; 6. Van Woensel-Van der Sloten (Opel Manta 400) à 215,41 ; 7. Verreydt-Jali (Porsche 911) à 262,29 ; 8. Demaerschalk-Declerk (Ford Escort RS Mk2) à 262,57 ;  9. Delhez-Gully (Ford Escort 2000 RS Mk2) à 314,59 ; 10. Duez-Cornelis (Ford Escort RS Mk2) à 381,57 ; 11. Bouvy-Toubon (Ford Escort RS Mk2) à 460,14 ; 12. Perez-Parmander (GB-Suè/Lancia Stratos) à 461,65 ; 13. Mondron-Werner (Porsche 911 Carrera) à 509,84 ; 14. Brasseur-Brasseur (Porsche 911) à 513,51 ; 15. Becker-Thiry (Toyota Corolla) à 548,81 ; etc.
    Catégorie Classic : 1. Holvoet-B. Vanoverschelde (Toyota Celica) 103,32 pts ; 2. Verhelle-Thirionnet (Ford Cortina GT) + 12,74 ; 3. Van Rompuy-J. Vanoverschelde (Opel Ascona) + 19,26 ; 4. Gengou-Gathy (Volvo 142S) +51,28 ; 5. Collignon-Felot (BMW 2002 Ti) + 116,21 ; 6. M’Body-D’Alleine (Ford Escort 2000 RS Mk1) + 130,30 ; 7. Sax-Pauly (Lux-Alfa Romeo 2000 GTV) + 132,52 ; 8. Breuer-X. Minguet (Alfa Romeo 1300 GT) + 161,57 ; 9. Delincé-J. Minguet (Ford Escort 2000 Mk1) + 173,82 ; 10. Glaude-Glaude (Volvo 142) + 173,87 ; etc.

    DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS


    Red Bull KTM Factory rider Ryan Dungey finished third overall in the 450SX class at the Cowboy Stadium on Saturday night while teammate Marvin Musquin recovered from a first round crash to finish sixth in his East Coast 250 class opener in front of a packed crowd for the seventh round of the AMA Supercross Series.
    71926 Dungey DallasSX2013 Cudby 006 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    71922 Dungey DallasSX2013 Cudby 010 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    Dungey was placed in the second heat during the evening’s night show where he launched his KTM off to a great start. He then moved his KTM into second position to easily qualify for the main event.
    He came out of the opening corner in fourth place in the main event and was wheel-on-wheel with Davi Millsaps and Chad Reed in second and third for the first half of the race. After the halfway point he began to reel in Reed and with three laps to go he made the inside pass and took over podium position. Dungey then began to close on Millsaps in the remaining laps. With a couple corners to go, he tried to cut into the inside of Millsaps but was unable to make the pass and had to settle for third position.
    “I wish I had a few more laps to try and pressure Millsaps and hopefully takeover second, but I am still happy to walk away with a podium. My bike worked great today and I just need to work on improving my starts to hopefully get back up on the top step of the podium at the next event,” stated Dungey.
    Musquin fights back to sixth after first corner crash
    Dungey’s Red Bull KTM Factory rider Marvin Musquin may have got tangled in a first corner crash in the opening round of the East Coast 250 SX series but he made an excellent recovery from dead last to sixth place at the flag.
    The French rider did well in his heat during the afternoon and was able to put his KTM 250 SX-F race machine into second at the end of the six-lap heat race to secure a great gate position for the main event.
    He got a mid-pack start down the long start straight in the main event before he crashed in the first corner. He scrambled back on the bike but was then faced with the daunting task of recovery from the back of the pack – dead last as he entered the first rhythm section. After the first lap, he had already caught and passed four riders and was sitting in sixteenth place. He then set about picking off riders in each lap to close the gap between himself and the leaders.
    At the halfway mark, Musquin had already moved into the top ten and with two laps to go he began to pressure on Gavin Faith in sixth and made the pass on the final lap.
    “Obviously, this isn’t the position I hoped to finish tonight,” remarked Musquin. “But I am glad that I rode well after my crash and was able to climb through the pack to gain back as many points as I could toward the championship. Next week I hope for a better start so I can make a run at the podium.”
    Next Round: Atlanta, GA – February 23, 2013
    71891 Musquin DallasSX2013 Cudby 010 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    71890 Musquin DallasSX2013 Cudby 011 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    71888 Musquin DallasSX2013 Cudby 013 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    71884 Musquin DallasSX2013 Cudby 017 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    71883 Musquin DallasSX2013 Cudby 018 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    71880 Musquin DallasSX2013 Cudby 021 DUNGEY FINISHES 3RD OVERALL AT DALLAS SUPERCROSS
    Overall Results 250SX Class –
    1. Dean Wilson
    2. Blake Wharton
    3. Wil Hahn
    4. Kyle Peters
    5. Justin Hill
    6. Marvin Musquin – KTM
    7. Gavin Faith
    8. Jimmy Decotis
    9. Vince Friese
    10. Lance Vincent – KTM
    Overall Results 450SX Class –
    1. Ryan Villopoto
    2. Davi Millsaps
    3. Ryan Dungey – KTM
    4. Chad Reed
    5. Justin Brayton
    6. Justin Barcia
    7. Trey Canard
    8. Matt Goerke – KTM
    9. Andrew Short
    10. Broc Tickle
    Overall Point Standings 450SX Class –
    1. Davi Millsaps – 154
    2. Ryan Dungey – 133
    3. Ryan Villopoto – 130
    Cudby Photos.
    with DERESTRICTED