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    mercredi 6 mars 2013

    Rallye du Mexique : 10e édition en WRC / Rally Mexico: the 10th as a WRC qualifier


    First organised in 1979, Rally Mexico became a round of the FIA World Rally Championship in 2004. It has since become a unanimously popular fixture thanks to the quality of its stages and its compact format based in Léon. Today, it figures among the top-five world class rallies.
    Créé en 1979, le Rallye du Mexique a rejoint le Championnat du monde des Rallyes FIA en 2004. Unanimement apprécié pour ses spéciales et son parcours concentré autour de Léon, le Rally Guanajuato Mexico figure désormais dans le top-5 des meilleurs rallyes mondiaux.
    Back in 1979, Rally Mexico was known as Rally America and organised jointly by the country’s French Automobile Club and the Royal Automobile Club. It was more like a cross-country rally, with overnight ‘bivouacs’ and off-road action, and was based in Mexico province until 1985. After a six-year interruption, the 1991 event visited central Mexico’s El Paso de Cortes region, near two of central Mexico’s highest volcanoes, Popocatepetl (5,426m) and Ixtaccihuatl (5,230m).
    A format change in 1993 produced a more compact rally in Valle de Bravo, 150km southeast of Mexico City. It was voted ‘Rally of the Year’ but took place only once. In 1996, the French Automobile Club took control of Rally America’s organisation and moved close to the US border in Ensenada, Baja California, intent on staging an international class event.
    It is for this reason that Rally America migrated to Léon, Guanajuato province, in 1998, with backing from big partners and a plan to become a round of the WRC. The organisers invested significantly in promotion and invited several famous drivers. In 2002, for example, Peugeot Sport sent Harry Rovanperä who won outright in a 206 WRC.
    From 2001 until 2003, the Corona Rally Mexico was ‘observed’ by the FIA and its compact route with a service park in Léon’s Poliforum Expo Center and the fiesta-style start in Guanajuato finally paid dividends.
    The Corona Rally Mexico became a world championship qualifier in 2004, and its organisers were rewarded for their work by the ‘Abu Dhabi Spirit of the Rally’ prize in 2008.
    The following year, the rotating calendar system meant that it didn’t appear on the WRC calendar. Instead, the organisers put on an International Rally of Nations, the first rally for national teams of two drivers and two cars each, with points awarded for their respective positions on each stage
    Sixteen teams took part, including Austria (Stohl, Aigner), France (Tirabassi, Auriol), Finland (Rovanperä, Gardemeister) and Sweden (Sandell, Andersson). Victory went to Spain (Dani Sola and Xavi Pons).
    In 2010, the Rally Guanajuato Mexico returned to the world calendar, to the delight of all those involved in the championship.

    En 1979, le Rallye du Mexique s’appelait Rally America et cette épreuve, créée conjointement par l’Automobile Club français du Mexique et le Royal Automobile Club, ressemblait davantage à un Rally-Raid – avec bivouacs et parcours Tout-Terrain – qu’à un rallye classique. Le Rally America s’est déroulé dans la province de Mexico jusqu’en 1985. Après une interruption de six ans, l’édition 1991 fut tracée le long de la route El Paso de Cortes, entre deux des plus hauts volcans du Mexique, le Popocatépetl (5426m) et le Ixtaccihuatl (5230m), situés au centre du pays.
    Changement de format en 1993 avec une épreuve plus compacte organisée à Valle de Bravo, à 150 km au sud-est de Mexico City, qui fut élue « Rallye de l’année » mais qui, hélas, resta sans lendemains. En 1996, l’Automobile Club français du Mexique reprit les rênes du Rally America et organisa l’épreuve près de la frontière américaine, à Ensenada (Baja californienne), avec la volonté d’en faire un événement international.
    C’est pour cette raison que le Rally America migra à Léon, province de Guanajuato, en 1998, avec l’appui d’importants partenaires et un vrai « business-plan » prévoyant son accession au Championnat du monde des Rallyes. Les organisateurs redoublèrent d’efforts pour promouvoir leur rallye, par exemple en invitant des pilotes de renom. En 2002, le pilote officiel Peugeot Sport, Harri Rovanperä, s’est imposé au volant d’une 206 WRC.
    Entre 2001 et 2003, le Corona Rally Mexico fut « observé » avec succès par les commissaires de la FIA. L’édition 2003 fut déterminante dans leur décision avec un parcours concentré autour de Léon, un parc d’assistance installé au Poliforum Expo Center et une somptueuse cérémonie de départ à Guanajuato.
    Le Corona Rally Mexico a rejoint le Championnat du monde des Rallyes FIA en 2004. Les organisateurs reçurent le prix « Abu Dhabi Spirit of the Rally » en 2008 récompensant leur excellent travail.
    L’année suivante, en raison du système de rotation des rallyes, le Rally Mexico ne figurait pas au calendrier WRC. Mais les organisateurs ne sont pas restés passifs. Sur le modèle des Jeux Olympiques ou de la Coupe du monde de football, ils ont inventé l’International Rally of Nations, le premier rallye par équipe nationale !
    haque team était composé de deux pilotes et de deux voitures qui marquaient des points en fonction de leurs classements dans chaque spéciale. Seize équipes ont pris le départ, comme l’Autriche (Stohl, Aigner), la France (Tirabassi, Auriol), la Finlande (Rovanperä, Gardemeister), la Suède (Sandell, Andersson)… La victoire est revenue aux Espagnols, Dani Sola et Xavi Pons.
    En 2010, le Rally Guanajuato Mexico a retrouvé sa place au calendrier du Championnat du monde des Rallyes FIA, pour le plus grand plaisir des pilotes et suiveurs du WRC.

    Wiesmann GT MF4-CS officially revealed in Geneva


     Wiesmann GT MF4-CS officially revealed in Geneva

    Starts from 193,193.28 EUR

    German specialty marque Wiesmann has revealed today in Geneva the GT MF4-CS.
    Wiesmann GT MF4-CS live in Geneva
    Designed to celebrate the brand's 25thanniversary, the car will be limited to just 25 units all starting at 193,193.28 EUR. Power comes from a V8 engine producing 420 HP (309 kW) which sends it to 62 mph (100 km/h) in 4.4 seconds before reaching a top speed of 182 mph (293 km/h).
    It has a curb weight of 1,350 kg (2,976 lbs) which ensures a power-to-weight ratio of 3.2 kg / hp. Wiesmann fitted it with muscular wheel arches, a large front splitter, carbon rear wing, daytime running lights and an anti-roll bar. Other features include fully adjustable chassis, sports brakes and carbon fiber roof.
    Wiesmann GT MF4-CS live in Geneva
    A 20 kg (44 lbs) weight reduction was possible (compared to the GT MF4-S) by removing the door handles, installing sports bucket seats and lightweight polycarbonate windows. To save more weight, clients can choose to order the GT MF4-CS without an audio system and air conditioning. Optionally available is a carbon pack for the cabin, along with an optional track pack featuring sport brake pads, four-point harness and Michelin Cup tires.
    2013 Wiesmann GT MF4-CS
    Wiesmann GT MF4-CS live in Geneva
    via Worldcarfans
    Source: Wiesmann

    Fictionnal Turbine LMP1 Ferrari

    Ferrari t01

    Ferrari T01

      by Oriol Folch Garcia
















    Motocross “On the limit”


    999lazer – “We had the pleasure of hooking up with one of the UK’s hottest prospects, 17 year old Ryan Houghton,at the super deep Fatcat Motoparc for a private shoot last week. Ryan is riding for the Dixon Yamaha team in 2013 and will be contesting in the Maxxis British MX2 championship and the European MX2 championships. After watching Ryan absolutely nail Fatcat motoparc we decided to call the film “on the limit” ….but, maybe it should have be called “on the limiter” ! ”