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    samedi 9 mars 2013

    LaFerrari is LaPopular, has over 1000 interested customers


    Model already a sales successor

    LaFerrari unveiling in Geneva
    The LaFerrari is proving to be a critical sales success as the company has revealed that more than 1,000 people have expressed interest in buying the bespoke supercar.
    2013 LaFerrari
    Recently unveiled at the Geneva Motor Show, the LaFerrari has a 6.3-liter V12 engine that develops 800 HP (588 kW) and 516 lb-ft (700 Nm) of torque. It is backed up by an electric motor which contributes an additional 163 HP (120 kW) and 199 lb-ft (270 Nm) of torque. This enables the model to have a combined maximum output of 963 HP (708 kW) which allows it to accelerate from 0-100 km/h (0-62 mph) in less than three seconds, 0-200 km/h (0-124 mph) in under seven seconds and 0-300 km/h (186 mph) in 15 seconds. With enough roadway available, the LaFerrari will eventually top out in excess of 350 km/h (217 mph).
    2013 LaFerrari
    Production is limited to 499 units, so a number of consumers will be denied their chance of owning the 1.3M EUR (1.11M GBP or 1.69M USD) supercar.
    2013 LaFerrari
    Source: Ferrari via WORLDCARFANS

    Moto Guzzi 1000 SP "Black Jack" by Officine Rossopuro












    Foto: officinerossopuro.it
    from Racing Café 

    LE DÉBUT D'UNE NOUVELLE AVENTURE POUR SIGNATECH-ALPINE.





    Il aura fallu attendre 35 ans pour que Alpine revienne en Endurance et plus précisément au Mans. Ce come-back se fait en partenariat avec la structure Signatech de Philippe Sinault. Une Alpine LMP2 sera alignée en European Le Mans Series pour Pierre Ragues et Nelson Panciatici, de même qu'aux 24 Heures du Mans. La livrée de l'auto reprendra le bleu cher à la marque dieppoise. La ORECA 03 #36 prend donc le nom d'Alpine avec un moteur Nissan.

    Philippe Sinault ne peut qu'être satisfait de ce partenariat : « C'est avec une immense fierté et une certaine émotion que nous allons débuter ce programme Alpine en Endurance. Je tiens à remercier Pierre Fillon (ACO), Carlos Antunes Tavarès (Renault) et Bernard Ollivier (Alpine). Je ne peux qu'être fier que mon entreprise soit associée au retour d'Alpine, ce qui va nous donner de nouvelles perspectives. On parlera de l'équipe Signatech Alpine avec un châssis Alpine. Ce projet nous tire vers le haut. Nous avons le meilleur package possible pour bien figurer et nous disputerons tous ensemble l'European Le Mans Series et les 24 Heures du Mans. »

    Les fans seront à coup sûr nombreux à supporter Signatech-Alpine : « Il y a une attente incroyable du public. On aime partager et tout le monde est prêt à recevoir les passionnés en ELMS et au Mans. » Deux pilotes sont pour le moment confirmés avec la présence de Pierre Ragues et Nelson Panciatici : « Avec Pierre et Nelson, nous avons de quoi jouer les premiers rôles. Le troisième pilote n'est pas encore désigné mais nous espérons boucler le dossier d'ici la fin du mois. Finalement, nous n'aurons pas de voiture en Championnat du Monde d'Endurance car notre deal avec G-Drive ne se poursuit pas cette saison. Signatech a encore une seconde auto sur la liste des suppléants et nous verrons en temps voulu si nous pouvons l'engager. »

    Cette collaboration entre Alpine et Signatech n'est qu'une première étape même si c'est encore un peu tôt pour parler de 2014 :« La réponse ne m'appartient pas. Nous allons y aller étape par étape. Il faut faire évoluer les choses. On verra pour l'avenir et on regarde du côté de la nouvelle réglementation. »

    Propos recueillis par Laurent Mercier( Endurance-Info)

    Simple, with Added Heaviness: Chapman’s Range Rover Classic for sale

    A 1979 Range Rover Classic formerly owned by Lotus legend Colin Chapman is currently for sale in the Classic Driver Marketplace. 



    Registered new to one Mr A.C.B. Chapman of Lotus Cars Ltd, the mustard-coloured Rangie is one of the earlier two-door ‘Classics’, complete with the characteristic vertical door handles. It spent over five years in the ownership of Chapman, being briefly passed on to Team Lotus for use as an official car before returning to the Chapman estate soon afterwards. In total, it remained in Chapman/Lotus ownership for 13 years, and today – still bearing its original registration number XOK 567T – the odometer reads around 41,000 miles.The current vendor, Classic Driver dealer Kingsley Cars located in the UK, bought the car in 2004 and has since repainted it and brought it back to its period specification – which included the Wood and Picket light guards. The interior is apparently totally original, and in excellent condition.


    Chapman’s former workhorse is currently being offered for £49,950.

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    See the original advert in the Classic Driver Marketplace

    Read our Range Rover Classic driving report in the Classic Driver Magazine

    You can search for modern and classic Range Rovers in the Classic Driver Marketplace
    Text: Joe Breeze(ClassicDriver)
    Photos: Kingsley Cars