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    jeudi 1 août 2013

    10 ways to wear sunglasses (and keep a secret)


    President Kennedy, the early 1960s.
    Nothing defines the wearer’s ‘cool’ quotient so instantly and forcefully as sunglasses. We’ve looked through the photo albums of the stars to find 10 classic looks that you might choose to adopt this summer.

    Is John F. Kennedy pondering the Soviet threat, as his pensive gaze sweeps across the crowds? Or is he simply dreaming of his next holiday – Hyannis Port, perhaps, with an icy daiquiri in his hand? We’ll never know: the black Wayfarers protect his secret. And has Hunter S. Thompson put himself in the mood for waving his gun around in the desert thanks to grass, LSD or amphetamines? Are his pupils as big as saucers or pin-prick small? Whatever the truth, his privacy is ensured by his Aviators. Meanwhile, Johnny Hallyday could be taking a quick nap while ladies attend to his hair and nails, but his black-lensed sunglasses mean we can only speculate.
    Once they step outside the film studio, the stars know to protect their expressions behind dark glasses. And we can learn from them – not just in the selection of timeless sunglasses brands, but also in how to carry off the style. You only have to allow your gold-rimmed Raybans to slide (slightly unevenly) down your nose, while you puff on a cigarette and look unremittingly cool, and there you have it: you’re the spitting image of Keith Richards.

    Photos: Getty Images Via Classic Driver

    UN POINT AU CHAMPIONNAT AVANT LES BLANCPAIN 1000.



    A une manche de la fin de saison Blancpain Endurance Series, tout reste ouvert pour les championnats Pro-Cup et Pro-Am Cup. En revanche tout c'est joué en Gentlemen Trophy avec le titre pour le Team SOFREV-ASP.

    A quelques heures de la fin des 24 Heures de Spa, l'équipage du Kessel Racing pouvait espérer faire la bonne affaire en Pro-Cup mais l'abandon sur casse moteur n'a pas permis à Davide Rigon, Daniel Zampieri et Cesar Ramos de s'envoler au championnat. Malgré tout, c'est bien l'équipage de la Ferrari 458 Italia GT3 qui reste aux commandes avant les Blancpain 1000 qui se disputeront au Nürburgring à la rentrée. Avec 50 points (seulement 5 points marqués à Spa), le trio compte deux petits points d'avance sur Frank Stippler et Christopher Mies (21 points marqués à Spa), mais aussi sur l'un des vainqueurs du jour, à savoir Maximilian Buhk (38 marqués à Spa). Depuis l'année passée, le jeune Allemand étonne par sa pointe de vitesse. En seulement deux manches Blancpain Endurance Series, Buhk peut jouer la couronne finale surtout que HTP Motorsport compte bien être présent au Nürburgring. Chez Marc VDS Racing Team, Bas Leinders, Maxime Martin et Yelmer Buurman (16 points marqués à Spa) restent eux aussi dans la course au titre avec trois points de retard sur les hommes de tête. Deuxièmes des 24 Heures de Spa, Lieb/Lietz/Pilet ne disputent pas l'intégralité du championnat. C'est cet équipage a récupéré le plus de points sur la totalité de l'épreuve (39). Schneider/Götz sont à une longueur. Les grands perdants restent Ortelli/Vanthoor/Rast et Leclerc/Soucek/Parisy, ces deux équipages ne ramenant pas un seul point de Belgique. Du côté des équipes, Marc VDS Racing Team est aux commandes avec 66 points contre 58 au Belgian Audi Club Team WRT, 53 au Kessel Racing et 49 au HTP Motorsport.

    Un seul homme en tête dans la classe Pro-Am Cup avec Lucas Ordonez qui s'est assuré 28 points supplémentaires pour compter 61 points mais Peter Pyzera n'est qu'à 4 longueurs. Et si un « gamer » raflait le titre ? Malchanceux à Spa, Hommerson/Machiels/Bertolini restent en course avec un handicap de 11 points. Le tandem Badey/Hassid peut lui aussi compter rafler la mise mais il faudra pour cela briller dans l'Eifel sans que la concurrence se mette en avant. La Nissan GT Academy Team RJN compte 80 points au classement Equipes contre 79 à AF Corse, 42 au TDS Racing, 41 à Black Falcon et 36 à SMP Racing.

    La messe est dite en Gentlemen Trophy. Avec un total de 111 points, Jean-Luc Beaubelique, Jean-Luc Blanchemain et Patrice Goueslard sont déjà titré. L'équipage de la Ferrari 458 Italia GT3/Team SOFREV-ASP a assommé la concurrence en marquant pas moins de 49 points, soit le maximum possible. Leonardo Gorini est seul deuxième mais 51 points plus loin. Le Team SOFREV-ASP a également mis la main sur le championnat Equipes. Sport Garage est remonté en deuxième position devant AF Corse, Kessel Racing, ARC Bratislava et Delahaye Racing.

    Le classement du championnat avant la dernière manche est ici.

    Laurent Mercier(Endurance-Info)

    HONDA CB350 BY GASSER CUSTOMS


    Honda CB350 custom
    Gasser is a custom and vintage bike shop in Southern California that we haven’t come across before. But it’s a name to watch: the Honda CB350 shown here has just taken first place in the ‘Classic Metric’ class at the L.A. Calendar Bike show in Long Beach.
    Builder Adam Gaspic has put a lot of work into the CB350, which arrived at his workshop in boxes. It’s actually easier to say what hasn’t been modified than what has, but here’s a taste.
    Honda CB350 custom
    The engine has been totally rebuilt back to factory specs, with new valves, springs, gaskets and seals throughout—plus a .50 mm overbore for the cylinders. New pistons were installed, and Adam planed .010 thou off the head and treated it to a light port job.
    Honda CB350 custom
    The carburetors have been completely rebuilt and jetted for the pod filters and scrambler pipes, which Adam fashioned from 304 stainless steel. The electrics have been refreshed with a rewire and new Dyna ignition coils, and the driveline was reinvigorated with a new clutch and a 17-tooth sprocket.
    The frame was stripped back to bare metal and detabbed and modified to take the café-style seat. The tailsection is now fiberglass. The front end was stripped down and rebuilt, and vintage-style shocks with progressive springs fitted at the back. The wheels have been powder coated and laced with new spokes.
    Honda CB350 custom
    Also featured on this bike are Gasser Customs’ new billet aluminum top triple trees (above), which have just gone on sale through Gasser’s online store along with the scrambler pipes.
    “The bike rides as good as it looks,” says Adam. “It corners like it’s on rails, and breaks necks wherever it goes!” And like all CB350s from Gasser Customs, it can do the ton—and then some.
    Good to see a show-winner that’s equally at home on the road. Head over to the Gasser Customs website for more vintage goodness.
    from BIKEEXIF

    musique de nuit