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    jeudi 21 novembre 2013

    CAROUSING WITH THANKS




    You'll soon be making the rounds and gaining the pounds. This Thanksgiving, at least head home in style.
    This edition of Garb is sponsored by our friends at Todd Snyder.

    Dakar 2014 : Al-Attiyah, compañero de Peterhansel / Al-Attiyah rejoint Peterhansel


    Los organizadores del ASO han presentado hoy oficialmente el Dakar 2014 en una conferencia de prensa en París. Nasser Al-Attiyah se une a Stéphane Peterhansel en la formación X-Raid line-up, mientras Carlos Sainz pilotará un buggy preparado por SMG.
    L’édition 2014 du Rally Dakar a été officiellement présentée aujourd’hui lors d’une conférence de presse organisée par ASO à Paris. Nasser Al-Attiyah rejoint Stéphane Peterhansel dans l’écurie X-Raid, Carlos Sainz pilotera un Buggy préparé par SMG.
    El 26º Dakar empezará el 5 de enero en Rosario, Argentina, y acabará en Valparaíso, Chile, dos semanas más tarde después de un viaje de 9.000 km a través de América del Sur, incluyendo 4.904 km cronometrados para los 151 participantes en la categoría de autos.
    El ganador de 2011 Nasser Al-Attiyah ha cambiado su buggy Red Bull por un Mini ALL4 Racing/Michelin del equipo X-Raid junto al 11 veces ganador Stéphane Peterhansel y el español Nani Roma (2º en 2012).
    El sudafricano Giniel de Villiers (ganador en 2009) conducirá de nuevo un Toyota Hilux, mientras Carlos Sainz (ganador en 2010) ha elegido un buggy SMG. Se espera que el norteamericano pilote un nuevo Hummer con el ganador de la reciente Baja 1000, B-J. Baldwin. El argentino Lucio Alvarez (5º en 2013) dispondrá de un nuevo Ford F-150 semioficial.
    El antiguo piloto del WRC Federico Villagra está inscrito con un Mini ALL4 Racing, como su compatriota Orlando Terranova y el polaco Krzysztof Holowczyc. Christian Lavieille se unirá al piloto portugués Carlos Sousa en el equipo chino Haval. El doble campeón del mundo de rallyes Miki Biasion regresa a la categoría de automóviles con un Fiat.

    La 36e édition du Rallye Dakar s’élancera de Rosario (Argentine) le 5 janvier 2014 pour se conclure à Valparaiso (Chili) deux semaines plus tard après environ 9000 km, dont 4904 km chronométrés pour les 151 concurrents engagés en catégorie Auto.
    Nasser Al-Attiyah, vainqueur de l’édition 2011, abandonne son Buggy Red Bull pour rejoindre le team X-Raid. Comme Stéphane Peterhansel, 11 fois vainqueur de l’épreuve, et l’Espagnol Nani Roma (2e en 2012), il pilotera une Mini ALL4 Racing/Michelin.
    Le Sud-Africain Giniel de Villiers (vainqueur en 2009) repart avec un Toyota Hilux, alors que que Carlos Sainz (vainqueur en 2010) a choisi un Buggy SMG. L’Americain Robby Gordon est annoncé sur un nouveau Hummer avec le vainqueur de la Baja 1000 2013 BJ Baldwin. L’Argentin Lucio Alvarez (5e en 2013) fera débuter un Ford F-150 semi-officiel.
    L’ancien pilote de WRC Federico Villagra est engagé sur une Mini ALL4 Racing, de même que son compatriote Orlando Terranova et le Polonais Krzysztof Holowczyc. Christian Lavieille rejoint le Portugais Carlos Sousa dans le team chinois Haval. L’ancien double champion du monde des rallyes Miki Biasion est de retour en catégorie Auto sur une Fiat.

    The Delivery

    Our first official road trip, travelling from Suffolk to the south of france over 1000 miles delivering the 'Hunter' a Honda CB250 Superdream to a good friend and customer.

    The Delivery from Old Empire Motorcycles on Vimeo.

    To see more from us and the bikes visit- oldempiremotorcycles.com
    To see more from the very talented Chris Fergusson visit- chrisfergusson.co.uk/

    Revival Cycles Guzzi Le Mans I: Texas racer


    The guys from Revival Cycles, in Austin, Texas, know how to treat an Italian diva: their customised Moto Guzzis and Ducatis are in demand far beyond the State's borders...
    You might be surprised to find a specialist in Italian racing machines in Texas. But Austin is next to Portland, one of the younger, hipper cities in the USA - and in addition to organic coffee shops, microbreweries and galleries, there is the now-obligatory custom bike shop, somewhere to hang out on Saturday afternoons in your oilcloth jacket and Red Wing boots. But Revival Cycles is a bit special - restorer Alan Stulberg has even been given credit for his work by Moto Guzzi in Italy.

    Passion meets pragmatism

    The recipe is simple: passion and pragmatism in equal measure. For Stulberg, motorcycles are an aesthetic expression, a demonstration of beauty in a practical guise. It sometimes takes quite an effort to reveal that beauty, however: as illustrated by the 1978 Moto Guzzi Le Mans I, which arrived at Revival Cycles in a miserable condition in 2012. Stulberg stripped and rebuilt it, first as a slimmed-down custom bike, and then as a vintage racer. The dull grey colour, incidentally, was inspired by a Porsche 356 - a sensational choice in our opinion!
    Further details can be found at revivalcycles.com.