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    samedi 14 juin 2014

    Want to own a fleet of Group C Porsche Le Mans racers?


    This weekend, Porsche will make its long-awaited return to the prototypes category at Le Mans. The last time the factory team was competitive at this level was during the celebrated Group C era – and Classic Driver dealer Historic Classics now has two of these legendary machines for sale…

    Sister of the winner

    The Porsche name will forever remain associated with the Group C era, such was its dominance at Le Mans with the 956 and later 962 sports prototypes. New Classic Driver dealer Historic Classics, owned by Henry Pearman of Eagle E-type fame, is now offering two of these Works cars from his private collection. First is one of the three 1983-spec Rothmans 956s built exclusively for use by the factory team for its follow-up to the famous podium lock-out the previous year. Driven by Jochen Mass and Stefan Bellof, Porsche 956 chassis 8 was to lead the race for the first four hours before developing problems and ultimately retiring. Agonisingly, Mass and Bellof were forced to look on from the pits as the sister 956s crossed the line first and second in the most dramatic manner.

    Robbed of victory... again

    The second Stuttgart Works car to be offered by Pearman’s company is Porsche 962-007, one of two lightweight Rothmans cars built for the 1987 campaign. Damaged during practice with no time for repair, it would be replaced by the ‘spare’ team car, which famously went on to win the race. But ‘007' would be given a second chance the following year, albeit now wearing the Shell Dunlop livery in German flag colours and with an updated specification. In the year of Porsche’s final Works effort in the prototype class, the car would lead the race by a lap at midnight before engine gremlins intervened.

    Five more for good measure

    As well as the Works cars, Historic Classics is offering no fewer than three more privateer ex-Le Mans Group C Porsches: a Brun Motorsport 962 (chassis 003 BM), a Kremer 956B (chassis 115) and a Richard Lloyd Racing 962 (chassis 200) – the latter being referred to as the ‘British Porsche’ in period. Also offered is a pair of ‘true Brits’ with intentions of La Sarthe domination: a Group 44 Jaguar XJR-5, and one of two XJR-6s to wear Jaguar livery. While neither ultimately made it to Le Mans, they both proved their competitiveness in other events – and can trace their stock right down to the Le Mans-winning XJR-9 and XJR-12.
    Photos: Historic Classics
    You can find many more Porsches for sale in the Classic Driver Market.

    Pedrosa décroche la pole position à Barcelona-Catalunya / Pedrosa secures pole start as Marquez run ends with crash


    Dani Pedrosa s’est emparé de la pole position samedi après-midi à Montmeló et partagera la première ligne avec Jorge Lorenzo et Marc Márquez, qui est tombé dans le virage n°1.
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    Dani Pedrosa sera en pole position chez lui à Barcelone-Catalunya après avoir signé le meilleur temps des qualifications de samedi après-midi en 1’40.985, à trois minutes du drapeau à damier. En pole pour la 26e fois de sa carrière en MotoGP™, le pilote du team Repsol Honda mettait ainsi fin à la série de pole positions de son coéquipier Marc Márquez, qui était parti en tête lors des six premières manches de la saison et a fini sa séance sur une chute dans le virage n°1.
    Le Champion du Monde en titre ne s’est par chance pas blessé et sera troisième sur la grille de départ du Grand Prix Monster Energy de Catalogne puisque Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), vainqueur à Montmeló ces deux dernières années, était passé en seconde position avant la chute de son compatriote, avec 0.115s de retard sur Pedrosa et 0.035s d’avance sur Márquez.
    Stefan Bradl (LCR Honda), qui avait signé le meilleur temps le matin, a confirmé sa haute compétitivité sur la piste de Montmeló en se qualifiant en tête de la deuxième ligne, à seulement 0.235s de la pole, juste devant Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) et Aleix Espargaró (NGM Forward Racing). 
    Andrea Dovizioso (Ducati) sera de son côté septième au départ de cette septième manche de la siason MotoGP™ 2014, devant un surprenant Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing), qui s’était qualifié d’office pour la Q2 en entrant dans le Top 10 lors des essais libres, et Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3).
    Premier en Q1, Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) a chuté en Q2 et partira douzième, derrière Andrea Iannone (Pramac Racing), tandis que Cal Crutchlow (Ducati), Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini), Michele Pirro (Ducati) et Nicky Hayden (Drive M7 Aspar), qu’ils avaient battus en Q1, suivront sur la grille de départ. 
    Mike di Meglio (Avintia Blusens) s’élancera pour sa part de la 23e position. 
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    Saturday afternoon’s Q2 at the Gran Premi Monster Energy de Catalunya ended with Dani Pedrosa securing pole position, ahead of Jorge Lorenzo and Marc Marquez on row one for Sunday’s race – with Marquez suffering a late crash in the session.
    At his home event Pedrosa took his first pole since the 2013 Catalan Grand Prix with a 1’40.985s lap in the Barcelona-Catalunya heat and in doing so the Repsol Honda rider ended Marquez’ successive pole run. For full Q2 results click here.
    Following his fascinating battle with Marquez at Mugello Lorenzo qualified in second place and will be looking forward to fighting the Honda riders again at a track where the Mallorcan has a strong record and has won the last two MotoGP™ races.
    Marquez walked away from his first crash of the year after losing the front end at turn 1 towards the end of the session. The young MotoGP™ World Champion therefore starts third on the grid, his first non-pole result since Motegi last year.
    German rider Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), who himself suffered two big crashes at Mugello, qualified fourth after looking sharp in practice earlier in the day.
    Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) admits qualifying is not currently his strongest point but he equaled his second best Q2 result of 2014 so far in fifth, having qualified 10th last time out in Mugello.
    Another home rider Aleix Espargaro (NGM Forward Racing) was delighted with his qualifying effort as he completed row two, just 0.323s behind Pedrosa.
    Row three will feature Andrea Dovizioso (Ducati Team), Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) and Yonny Hernandez (Energy T.I. Pramac Racing), with Hernandez riding well for ninth.
    The fourth row will comprise Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3), Andrea Iannone (Pramac Racing) and Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini). Iannone and Bautista made it through from Q1 as spots of rain threatened to disrupt Q2.
    The conditions stayed dry but Bautista suffered a big Q2 highside at turn 7 and was stretchered away, though he appeared to be ok.
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    Audi welcomes Porsche back to Le Mans in cheekiest way possible


    Audi has welcomed sister brand Porsche back to the top class at the 24 Hours of Le Mans with a mischievous video, ahead of the duo’s far-from-friendly showdown at La Sarthe this weekend…

    A cheeky taunt or two only serves to heighten the prospect of the enticing battle between the pair at Le Mans this weekend – and the ‘display’ in this video conducted by the Audi R18 e-tron Quattro outside Porsche’s Stuttgart HQ is far from subtle. But some aficionados will also have noticed the more discreet gibe shown on the trip there, when the Audi blazes past a Porsche tractor with ease. Roll on Saturday...
    Video: Audi
    You can find many modern and classic Audis and Porsches for sale in the Classic Driver Market.  

    Quelques brèves avant le départ des 24 Heures du Mans…


    par Laurent Mercier (Enduranceinfo.com)
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    La FIA et l’ACO prolongent le bail pour trois ans…
    La conférence de presse donnée par l’ACO et la FIA a permis de consolider les liens entre les deux parties. Un nouveau contrat de deux ans a été signé ce matin même par Pierre Fillon, président de l’ACO) et Jean Todt, président de la FIA.“C’est une bonne nouvelle pour l’Endurance” s’est félicité Pierre Fillon. “Cela va donner encore plus de visibilité au championnat”.
    “Dès mon élection, j’ai mis parmi les priorités de relancer un Championnat du Monde d’Endurance de la FIA” a déclaré Jean Todt. “La FIA WEC avance bien. Vu que je suis un éternel insatisfait, je souhaite toujours des objectifs plus ambitieux. Je suis ravi de l’engagement des constructeurs et des équipes privées. Le FIA WEC est représentatif de l’évolution de l’automobile.”
    Une Panoz au Musée du Circuit des 24 Heures du Mans…
    Le Musée voit sa collection grandir avec l’arrivée d’une Panoz Esperante.
    10390359_647969701952647_249296386343113456_nFelix Baumgartner présent au Mans…
    Dans une semaine, l’Autrichien prendra part aux 24 Heures du Nürburgring au volant d’une Audi R8 LMS ultra. L’homme de l’espace est présent ce week-end au Mans à l’invitation d’Audi.
    Le Arnage Corner by “PP”…
    C’est désormais une tradition, une bande d’irréductibles fans d’Endurance vont passer une partie de la course à Arnage, le tout à l’initiative de Patrick Pons. Le frère du pilote de la Ferrari F458 Italia/Sofrev-ASP a établi son campement à Arnage depuis la Journée Test. Ce week-end, une bonne centaine de personnes seront aux côtés de l’un des plus grands passionnés d’Endurance. Courage “PP” car dans un mois, il faudra suivre les 24 Heures de Spa.
    1487668_10202096603364780_846218397073856659_oDes anciens de Peugeot Sport en visite…
    On a croisé tout à l’heure plusieurs personnes aux couleurs de Peugeot Sport. Une partie de l’équipe qui officiait du temps de la 908 ont fait le déplacement pour soutenir les ex-Peugeot Sport qui ont trouvé refuge dans d’autres équipes, notamment chez Porsche Team.
    Un grand bravo pour les commissaires…
    Mesdames et messieurs, sans vous, les courses n’existeraient pas, alors merci pour tout ce que vous apportez…
    10338652_10152277294232912_3878788693599821671_oPas de conférence de presse pour Fernando Alonso…
    Le pilote espagnol est bien présent pour donner le départ mais pas de Fernando Alonso en conférence de presse. Le pilote a revêtu sa combinaison Ferrari, avec un bodyguard à ses basques.
    Pas d’annonce de nouveau constructeur…
    Tout le monde attendait l’arrivée d’un nouveau constructeur en LM P1 mais il va falloir prendre son mal en patience. Si Luca di Montezemolo a déclaré hier que Ferrari n’arriverait pas avant 2020, rien ne dit qu’une autre marque du groupe ne sera pas présente plus tôt. A suivre…
    Les photos de la Parade des Pilotes…
    Ils étaient sans doute plus de 150 000 à avoir fait le déplacement hier dans le centre-ville du Mans pour assister à la Parade des Pilotes. Les photos sont ici
    Quant aux photos de l’arrivée de Julie dans la Bentley victorieuse des 24 Heures du Mans 1924, elles sont 
    La Nissan ZEOD RC en full élctrique…
    Wolfie Reip a profité du warm up pour boucler un tour du Circuit des 24 Heures du Mans en mode full électrique.
    Nissan NISMO at LeMans 24hour 2014Pas de changement chez ProSpeed Competition…
    Compte tenu de son passage en GTE-Pro, Jeroen Bleekemolen et Cooper MacNeil auraient pu avoir un coéquipier mais il n’en sera finalement rien. Darryl O’Young aurait pu sauter dans la Porsche mais la #79 n’aura que deux pilotes