ACE CAFE RADIO

    lundi 24 novembre 2014

    Les Dodge Viper GTS-R et GT3-R prêtes à faire carrière en Europe

    10359035_825337497477533_711384991079300839_o
    par Laurent Mercier (Endurance-Info.com)
    Les fans des Dodge Viper GTS-R ont été secoués d’apprendre l’annonce de la fin du programme usine GTLM. Kuno Wittmer est passé en quelques jours d’un titre Tudor United SportsCar Championship à une fin de contrat. Malgré l’arrêt du programme officiel GTE, la carrière de la Viper GT3-R va se poursuivre des deux cotés de l’Atlantique. De plus, il n’est pas exclu de revoir les monstrueuses Viper GTS-R en Europe, et pourquoi pas aux 24 Heures du Mans. Michel MacBurnie, en charge du programme européen des Viper nous a accordé un entretien en tenant à rassurer les fans du Serpent.
    10497438_824216764256273_6480798449785806352_o La carrière de la Viper GT3-R n’est pas terminée ?
    « L’arrêt du programme officiel GTS-R n’influe en rien sur le programme GT3-R qui est un service compétition-client. Les deux programmes étaient bien distincts. L’équipe GT3-R menée conjointement par SRT Motorsports et Riley Technologies continue de travailler sur ce projet Viper où l’on retrouve Gary Johnson, Matt Bejnarowicz, Dick Winkles, Tom Francis, Bill Riley et toute son équipe. Nous continuons à faire ensemble le point de la situation lors de nos conférences téléphoniques chaque semaine. Il est hors de question d’arrêter ce programme. »
    MOTORSPORT : TUDOR UNITED SPORT CAR CHAMPIONSHIP - TUSCC - CIRCUIT OF THE AMERICAS -AUSTIN  (USA) - LONE STAR LE MANS ROUND 12 09/19-20/2014 Verra-t-on des Viper GT3-R en Europe la saison prochaine ?
    « Plusieurs équipes en Europe venant notamment de France, Allemagne, Belgique et Suisse se montrent intéressées par la Viper GT3-R pour 2015, et nous espérons vivement qu’une équipe fera rouler des autos en Blancpain Endurance Series. Nous travaillons dans ce sens avec les équipes concernées. Après une année complète en compétition en Tudor United SportsCar Championship, Pirelli World Challenge et Supercar Challenge avec le succès que l’on sait, la voiture est actuellement dans sa phase finale d’homologation auprès de la FIA. Nous sommes absolument certains que les simulations et résultats sur la piste vont dans le sens de la compétitivité. L’auto a été présentée durant les 24 Heures du Mans 2013 et la première Viper GT3-R a été livrée en Europe en février dernier. L’objectif est d’avoir au moins deux Viper GT3-R dans le championnat Blancpain Endurance. L’European Le Mans Series est aussi à l’étude, de même que le Championnat de France GT. Pour être transparent, six équipes ont montré de l’intérêt. »
    545 Il n’y a aucun problème pour la maintenance des autos ?
    « Absolument aucun ! La partie moteur est assurée par SRT, le châssis et les suspensions arrivent de chez Riley Technologies. L’auto a évolué tout au long de l’année depuis les 12 Heures de Sebring. Elle est prête à poursuivre sa carrière. »
    Race Art poursuivra son engagement en 2015 ?
    « Après une belle saison en Supercar Challenge avec deux victoires à la clé, Race Art ambitionne de rouler en Blancpain Endurance Series la saison prochaine. Tout dépendra des budgets. L’équipe tenait à disputer les 24 Heures de Dubai en janvier prochain avant de se raviser. »
    En revanche, aucune chance de revoir les Viper GTS-R ?
    « C’est tout le contraire. A l’origine, il n’était pas prévu de commercialiser la GTS-R, mais des discussions ont eu lieu avec SRT et le feu vert a été donné. L’organisation doit se mettre en place. Il y a des demandes pour rouler en European Le Mans Series et disputer à nouveau les 24 Heures du Mans. Le championnat européen est une vraie possibilité pour 2015. En ce qui concerne Le Mans, rien ne dit que l’on reverra les Viper dès 2015. 2016 est aussi sur les tablettes. Pour ce qui est du marché américain, tout dépendra des demandes. La Dodge Viper GTS-R est l’une des meilleures GTE actuellement sur la piste. »
    MOTORSPORT : TUDOR UNITED SPORT CAR CHAMPIONSHIP - TUSCC - CIRCUIT OF THE AMERICAS -AUSTIN  (USA) - LONE STAR LE MANS ROUND 12 09/19-20/2014

    Mad Mike Whiddett drifts Highlands Motorsport Park


    ‘Mad’ Mike Whiddett kisses the barriers as he drifts his Red Bull Mazda RX-8 around the Highlands Motorsport Park just outside Queensland, New Zealand.
    Mad-Mike-Whiddett-Red-Bull Mazda-RX-8-Highlands-Motorsport-Park-New-Zealand-02
    How close is ‘close enough’ when you’re drifting a tuned Red Bull Mazda RX-8 around the Highlands Motorsport Park in New Zealand? If you’re ‘Mad’ Mike Whiddett, the answer is about half an inch or a coat of paint. Can’t say we blame the guys behind the catch fencing for flinching…
    Incredible as it seems – given the Kiwi’s already stellar following and formidable drift reputation – this was the first time anybody, ever, had drifted the facility just outside Queensland. And those who’ve seen Mad Mike’s demonstration runat the Goodwood Festival of Speed among others will know he’s not one to shirk from a challenge like that. So just click ‘play’
    Source – HighlandsNZ

    86 MOTORCYCLES CJ360 BRATRAT


    86MC CJ360 BratRat 1
    Cristobal Quintana from Santiago, Chile seems to have found his feet with the 86 Motorcycles formula. Bare tanked ratty-brats. Each time we feature one of their bikes I’m reminded of why I’m up early on a weekend writing this, and you might be late at work reading this; I just want to go ride, simple. I love high-end engineering and mile deep paint but most of the time I just want to thrash the shit out of something and enjoy myself.  Cristobal’s bikes look as if they would scratch that itch.
    86MC CJ360 BratRat 2
    Honda’s CJ360 is a rare old thing, a slightly less fancy version of the CB360; one less cog and no electric start, perfect for customising. Cristobal found this donor with a missing clutch, wiring harness and controls but the engine had good compression so an investment of time was deemed a sound one.
    86MC CJ360 BratRat 5
    A simple frame loop and cross stitched seat ticks the brat box and relieves the Honda of it’s rather portly rump. A battery box was fabricated from steel and should oxidise nicely. Apart from front and rear lights the rest of the loom was binned, fun and simplicity overruling sensibility and legality.
    86MC CJ360 BratRat 4
    Firestones on painted wires with stripped and polished drums look the part, a fatter 4.50 out back and a 4.00 up front. Fresh fork gaitors, a new set of wide bars with vintage style grips are a good period looking option; low and lean. Bars always look so much better without all the interference of switches and knobs.
    86MC CJ360 BratRat 3
    The tank is obviously stripped bare, which is actually pretty low maintenance if you at least coat the underside. But Cristobal and his buddy don’t seem too fussed about shiny and clean so will no doubt just rag it around enjoying the wonderful Chilean scenery.
    86MC CJ360 BratRat 6
    Check out their other builds over at 86motorcycles and their Tumblr page for images of dudes enjoying bikes with stunning backdrops.
    via The Bike Shed

    Roger Albert Clark Rally entry looking good






    pour tout savoir : http://www.rogeralbertclarkrally.org

    The entry for this year’s Roger Albert Clark Rally (28-30 November) is shaping up to be one of the most competitive and cosmopolitan in the event’s history, with a raft of potential winners and eleven overseas entries already placed.

    With a month to go until the event starts from a new rally HQ in Sunderland, entries for the main event have already passed the 40-mark and continue to arrive at a steady rate. The overseas entry includes drivers from Holland, Germany, Sweden, Italy, Austria and Belgium, with more expected.

    Leading entries for the historic event include the rapid Ford Escort Mk2s of Matthew Robinson, Seamus O’Connell, Paul Griffiths, Guy Woodcock and event newcomer Rudi Lancaster, while Chris Browne heads the Escort Mk1 entry. Entries are expected from at least another eight likely front-runners.

    A major feature of this year’s rally is the strength of the overseas entry, which is topped by reigning Swedish historic champion Martin Hagman (26) in his Ford Escort RS1800. He will be co-driven by his father Jan on his first foray to the UK.

    In the Open Rally, the Escort Mk2s of former winners Martyn Hawkswell and Dave Hemingway will line-up against the Escort of Barry Stevenson-Wheeler for what promises to be an excellent contest.

    Meanwhile, the battle among the oldest cars in Category 1 (pre ’68) has just warmed up with an entry for Paul Mankin in his Lotus Cortina. He will take on the similar car of veteran Bob Bean, who has an unrivalled record of competing on this event and the original RAC Rally. Jim Valentine and Stephen Higgins head the typically strong Saab entry in their pair of two-stroke 96s.

    Dutchman Mark Schmidt will be part of a four-car team from Holland in his glorious Category 1 Austin Healey 3000. The orange Healey will tackle the event for the third time and Schmidt says that his ambition this year is simply to finish after two non-finishes in previous attempts. Making just as impressive sight in the forests will be the 1964 Ford Falcon of Swedish driver Per Garansson.