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    lundi 18 mai 2015

    Ferrari Tribute to Mille Miglia 2015



    The final stage of the Ferrari Tribute to Mille Miglia ended in Brescia yesterday. The Prancing Horse cars left Parma in the early morning and headed for Busseto, the birthplace of Giuseppe Verdi. They then drove on to Cortemaggiore, the home of the famous Trofeo Supercortemaggiore, in which Ferrari was one of the protagonists in the 1950s. However, the sporting high point of the entire Tribute came when the cars did a lap of the Autodromo di Monza, the long-time home of the Italian Grand Prix and one of the world’s greatest circuits along with Silverstone, Le Mans, Monaco, Indianapolis and Spa-Francorchamps. They also drove past the legendary Parabolica, the raised oval that played host to the Formula 1 grands prix until 1961. Having left the circuit nestling in its ancient park and woodland, the Ferraris then powered on to the gem-like city of Bergamo before driving to Chiari and, finally, the finish at Brescia.


    Enduro : des surprises au Portugal / surprises in Portugal


    La troisième épreuve du Championnat du monde FIM d’Enduro (EWC) au Portugal a réservé quelques surprises notamment lors de la première journée où les leaders des différentes catégories ont souffert.
    Blessé au genou le vendredi soir lors du Supertest, Christophe Nambotin (KTM) n’a pas pu rivaliser pour la victoire en E1 lors de la première journée. Le pilote KTM a réussi à terminer deuxième derrière Eero Remes (TM).
    La blessure de Nambotin n’a pas profité aux pilotes officiels Yamaha. Cristobal Guerrero a été contraint à l’abandon sur problème électrique et Marc Bourgeois (Michelin) a dû se contenter d’une huitième place.
    Lorenzo Santolino (Sherco – Michelin) complète le podium de la première journée alors que le vétéran Simone Albergoni (Kawasaki) et Danny McCanney (Husqvarna – Michelin) terminent dans le Top 5.
    Christophe Nambotin a remporté la seconde journée et a relégué son plus sérieux rival pour le titre, Eero Remes, à plus d’une seconde. Danny McCanney s’adjuge la troisième marche du podium à l’issue d’une belle bagarre avec Santolino.
    Nambotin conserve la tête du championnat avec 114 points devant Eero Remes (104 points).
    En catégorie E2, Alex Salvini (Honda) a dominé de bout en bout la première journée. Le champion du monde 2013 a donc mis fin à la série de victoires d’Antoine Meo (KTM) qui termine deuxième. Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna – Michelin) a pris la troisième place devant Johnny Aubert (Beta – Michelin) et Jaume Betriu (Beta – Michelin).
    Antoine Meo a renoué avec la victoire lors du second jour. Le pilote KTM a dû s’arracher pour résister à Alex Salvini jusqu’à la mi-course et contenir le beau final de Pierre Alexandre Renet qui coiffe l’Italien de 32 centièmes pour la deuxième marche du podium.
    Jaume Betriu a profité de l’abandon sur chute (sans gravité) de Johnny Aubert pour se hisser à la quatrième place devant Loïc Larrieu (Sherco – Michelin).
    Antoine Meo garde les commandes du provisoire avec 117 points. Pierre-Alexandre Renet, deuxième, accuse un retard de 19 points alors qu’Alex Salvini est revenu à une longueur du Français.
    Matthew Phillips (KTM) a signé le doublé en E3. Il s’impose lors de la première journée devant Mathias Bellino (Husqvarna – Michelin) et Matti Seistola (Sherco – Michelin).
    La bataille a été intense lors de la seconde journée. Très vite dans le rythme et leader matinal, Mathias Bellino a perdu pied petit à petit et rallie l’arrivée qu’en quatrième position. Le duo Phillips – Seistola a pris rapidement les commandes pour un long mano à mano qui a tourné à l’avantage de l’Australien. Aigar Leok (TM) complète le podium.
    Mathias Bellino (103 points) conserve la tête du championnat devant Matti Seistola (99 points) et Matthew Phillips (91 points).
    Giacomo Redondi (Beta – Michelin) a brillamment dominé la première journée chez les Juniors devant le leader actuel du Championnat, Jamie McCanney (Husqvarna - Michelin). Steve Holcombe (Beta)confirme son talent et ses promesses en terminant troisième. Le Britannique s’est imposé brillamment lors de la seconde journée devant son compatriote McCanney et Redondi.
    Prochaine épreuve : Grand Prix de Grèce, 6 et 7 juin
    Round three of the FIM Enduro World Championship in Portugal produced several surprises, especially on Day 1 when the different class leaders hit trouble.
    After hurting his knee during Friday evening’s Supertest, Christophe Nambotin wasn’t a threat in E1 on the first day. That said, the KTM rider managed to salvage second, behind Eero Remes (TM).
    Nambotin’s injury failed to benefit factory Yamaha riders Cristobal Guerrero (halted by an electrical problem) or Marc Bourgeois (Michelin) who finished a lowly eighth.
    Lorenzo Santolino (Sherco-Michelin) was third on Saturday, with veteran Simone Albergoni (Kawasaki) and Danny McCanney (Husqvarna-Michelin) rounding out the top five.
    Christophe Nambotin took the Day 2 win, more than a second clear of Remes, his closest threat in the title chase. McCanney was third after a close fight with Santolino.
    Nambotin (114 points) still tops the provisional championship standings, 10 units ahead of Remes.
    In E2, the 2013 world champion Alex Salvini (Honda) dominated Day 1 from start to finish to stem the recent winning run of Antoine Meo (2nd, KTM). Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna-Michelin) was third, followed by Johnny Aubert (Beta-Michelin) and Jaume Betriu (Beta-Michelin).
    Meo was Sunday’s victor, although he was chased all the way, first by Alex Salvini up to the halfway point, then by Pierre Alexandre Renet who clinched second spot, 32-hundredths of a second clear of the Italian.
    Betriu was helped by Aubert’s (harmless) fall to claim fourth, ahead of Loïc Larrieu (Sherco-Michelin).
    Meo (117 points) leads the championship, chased by Renet (98) and Salvini (97).
    Matthew Phillips (KTM) took both E3 victories. On Day 1, he beat Mathias Bellino (Husqvarna-Michelin) and Matti Seistola (Sherco-Michelin). The second day was even more exciting. Bellino’s speed took him clear during the morning before falling back gradually to finish fourth. Phillips and Seistola then became locked in a fierce duel which finally ended in the Australian’s favour. Aigar Leok (TM) was third.
    Bellino (103 points) continues to top the provisional leaderboard, ahead of Seistola (99) and Phillips (91).
    Giacomo Redondi (Beta-Michelin) had an excellent Saturday in the Junior battle to beat the provisional championship leader Jamie McCanney (Husqvarna-Michelin). Steve Holcombe (Beta) confirmed his potential with third place. The Briton went on to produce a masterful display on Sunday to finish ahead of compatriot McCanney and Redondi.
    Next round: GreekGrand Prix (June 6-7).

    Supermoto:doublé d’Hermunen à Busca / two wins for Hermunen in Busca


    Mauno Hermunen (SHR – TM) a remporté les deux courses du Grand Prix d’Europe à Busca en Italie, troisième épreuve du Championnat du monde FIM Supermoto. Le Finlandais devance Thomas Chareyre (TM-Michelin) et Ivan Lazzarini (L30 Racing – Honda).
    Après avoir laissé filer la victoire à deux reprises lors du Grand Prix d’Italie, Mauno Hermunen a renoué avec le succès en signant le doublé.
    Qualifié en pole position, Hermunen a mené l’intégralité des 15 tours et a rallié l’arrivée avec une avance de plus de cinq secondes sur Thomas Chareyre.
    Lukas Hoellbacher (Husqvarna), Pavel Kejmar (Husqvarna) et Ivan Lazzarini ont occupé successivement la troisième place qui est revenue finalement au pilote italien à quatre tours du drapeau à damier. Pavel Kejmar et Lukas Hoellbacher ont terminé dans le Top 5.
    Thomas Chareyre a réalisé le holeshot de la seconde course et a mené les quatre premiers tours avant de se faire dépasser par Mauno Hermunen. Chareyre a maintenu la pression sur le Finlandais jusqu’au bout mais a dû se contenter de la deuxième place.
    Troisième sur la grille, Iavn Lazzarini a conservé cette position jusqu’au drapeau à damier. Lukas Hoellbacher (Husqvarna) et Pavel Kejmar (Husqvarna) se sont classés respectivement quatrième et cinquième. Les positions en tête de la course se sont figées dès le sixième tour.
    Mauno Hermunen reprend les commandes du classement provisoire avec 138 points et compte quatre points d’avance sur Thomas Chareyre. Ivan Lazzarini pointe à la troisième position avec 118 points.
    Mauno Hermunen (SHR-TM) won both races at the European Grand Prix meeting in Busca, Italy. The FIM Supermoto World Championship saw the Finn beat Thomas Chareyre (TM-Michelin) and Ivan Lazzarini (L30 Racing-Honda).
    Mauno Hermunen bounced back from a win-less Italian Grand Prix to take both last weekend’s victories.
    After qualifying on pole, he led the first 15-lap race from start to finish to beat Chareyre by more than five seconds.
    Lukas Hoellbacher (Husqvarna), Pavel Kejmar (Husqvarna) and Ivan Lazzarini all appeared in third place but the position ended up in the Italian’s hands for the last four laps. Kejmar and Hoellbacher were fourth and fifth respectively.
    Chareyre grabbed the holeshot in Race 2 and led for four laps before being passed by Hermunen. The Frenchman maintained pressure on the Finn to the flag but had to settle for second spot.
    Lazzarini held third from flag to flag to finish clear of Husqvarna riders Hoellbacher (4th) and Hoellbacher Kejmar (5th). The top five remained unchanged from Lap 6.
    Hermunen (138 points) has recovered the provisional championship lead, ahead of Chareyre (134) and Lazzarini (118).
    Results:
    Race 1: 1, Hermunen Mauno (FIN-TM). 2, Chareyre Thomas (FRA-TM). 3, Lazzarini Ivan (ITA-Honda). 4, Kejmar Pavel (CZE-Husqvarna). 5, Hoellbacher Lukas (AUT-Husqvarna). Etc.
    Race 2: 1, Hermunen Mauno (FIN-TM). 2, Chareyre Thomas (FRA-TM). 3, Lazzarini Ivan (ITA-Honda). 4, Hoellbacher Lukas (AUT-Husqvarna). 5, Kejmar Pavel (CZE-Husqvarna). Etc.
    Championship positions:1, Hermunen Mauno (FIN-TM), 138. 2, Chareyre Thomas (FRA-TM), 134. 3, Lazzarini Ivan (ITA-Honda), 118. 4, Hoellbacher Lukas (AUT-Husqvarna), 107. 5, Kejmar Pavel (CZE-Husqvarna), 105. Etc.
    Next round: PolishGrand Prix (June 7).

    Off-Roading a Lowrider Monte Carlo!

    Here’s a premise you haven’t seen before from the Roadkill guys: this time, Freiburger bought a car without Finnegan knowing, and Finnegan picked the road trip without Freiburger knowing. Result: the Monster Carlo! It’s a 1980 Chevy Monte Carlo lowrider with full hydraulics—perfect for lifting it up high to fit some Super Swamper off-road tires for a desert excursion to Las Vegas, where the guys meet up with the fans for a party at EBC Brakes. Along the way there’s failure, winning, more failure, three-wheeling, hopping, fire, sparks, dirt, and more psychotic laughter than you’ve ever seen in a single episode. #BecauseRoadkill. Thanks for the support from EBC Brakes and Optima Batteries!