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    lundi 1 juin 2015

    PUNTA BANDA PURE UTV 125

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    AVE Racing / Baja Promotions Punta Banda GP & PURE 125
    The original course was designed as a 22-mile romp through sections that remind everyone who knows Baja what it’s really all about. A few days before the event, rains pelted the area and trail conditions deteriorated and damaged certain sections of the course that would take longer to repair than there was time. As a result, the course was cut in half to a little over 10.5 miles but it still offered the same challenges and spectacular views of the Ensenada bay.

    In what had to be a resounding statement, Justin Morgan, El Cajon, CA, 25, blasted from a dead-engine, straddle-your-front-tire-style of a start (Classic Baja Promotions) and took the lead for the next two hours, completing nine laps in a time of 02:01:05 hours beating the nearest competitor, Jesse Lundin, by over five minutes. Talk about making a clear statement of control, Morgan served notice that PUNTA BANDA, at least until next September, belongs to him.

    UTV racers Bradley Howe and co-driver Cain Smead survived a great duel with Josh and Jim Westling along the Punta Banda hills and incredible panoramas to emerge winners of the PURE “125” – AVE’s first race in Baja in twelve years.

    By all accounts, this race was a huge success, not only expressed by wide-smiling racers at the finish but locals and officials of Ejido Coronel Esteban Cantu, where the entire 10.6 mile course was laid out just outside the city of Ensenada Baja California, Mexico. It was a beautiful and picturesque setting with “golf course and country club” like views within a fun, yet formidable course layout.



    Oregon Team ouvre le palmarès du Renault Sport Trophy à Spa


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    L’équipe Oregon Team a remporté la toute première épreuve du Renault Sport Trophy. Sur le Circuit de Spa-Francorchamps, le duo composé de David Fumanelli et Dario Capitanio (Oregon Team #8) s’est imposé lors de la manche Endurance devant leurs partenaires Luciano Bacheta et Niccolò Nalio (Oregon Team #6) et prend ainsi la tête du général. L’équipage Andrea Pizzitola – Richard Gonda (ART Junior Team #2) complétait le podium, mais le Slovaque, premier au classement intermédiaire, se console en devenant le premier leader du championnat Prestige.
    Lors de la séance de qualifications réservée aux pilotes Prestige, Richard Gonda signait la pole position de la course Endurance en 2’13’’272. Le tandem Gonda-Pizzitola s’élançait devant Nalio-Bacheta et Braams-Geerts (V8 Racing #4) avec les Prestige au volant.
    Gonda fait le plein de points en Prestige
    Au départ lancé, Richard Gonda résistait à l’attaque de Niccolò Nalio. Derrière eux, Dario Capitanio surprenait Diederik Sijthoff (V8 Racing #5) à l’extérieur de Fagnes pour le gain de la troisième place. Complétant un temps le quinté de tête, Toni Forné (ART Junior Team #3) était dépassé par Max Braams au cinquième tour puis Stefano Costantini (V8 Racing #45) deux boucles plus tard. Au classement intermédiaire avant les changements de pilotes, Richard Gonda menait devant Niccolò Nalio, Dario Capitanio, Diederik Sijthoff et Max Braams.
    La bonne stratégie d’Oregon Team
    Les pit-stops changeait la donne. Parmi les premiers à s’arrêter, Richard Gonda laissait sa place à Andrea Pizzitola, mais celui-ci voyait Luciano Bacheta ressortir devant lui, puis David Fumanelli prendre les commandes de la course. Derrière le trio de tête, Nicky Pastorelli (V8 Racing #5) était victime d’une crevaison au vingt-troisième tour, tout comme son partenaire Roy Geerts (V8 Racing #4) trois boucles plus tard. Si Fumanelli contrôlait en tête pour s’imposer face à Luciano Bacheta et Andrea Pizzitola, Wolfgang Reip (Monlau Competicion #14) effectuait une belle remontée jusqu’à la quatrième position, suivi d’Indy Dontje (ART Junior Team #3).
    Ils ont dit
    David Fumanelli : « C’est fantastique de s’imposer pour la première du championnat. C’était assez tendu face à Luciano quand j’ai pris la piste, mais je suis parvenu à conserver l’avantage. La voiture est vraiment formidable, avec beaucoup d’appuis, des freins très puissants et des vitesses de passage en courbe impressionnantes. Je suis très heureux de cette victoire, mais il ne faut pas se relâcher et prendre le maximum de points en sprint demain. »
    Dario Capitanio : « Le plus difficile durant cette course était le départ. Il fallait dépasser un concurrent assez lent sans trop perdre de terrain sur la tête. Une fois celui-ci exécuté, j’ai attaqué pour rester au contact visuel. Nous avons fait le choix de nous arrêter deux tours après les autres, et l’équipe ainsi que David a effectué un superbe travail. Cette victoire me procure une grande joie. »
    Richard Gonda : « Le résultat est un peu décevant, mais le plus important est de savoir que nous avons le rythme pour jouer la victoire dans un championnat aussi relevé et excitant au sein des World Series by Renault. Tout s’est très bien déroulé hormis le changement de pilotes, où nous avons perdu trop de temps. C’est un domaine à améliorer au Hungaroring. »
    Le classement est ici et les photos là

    Road to Le Mans : Larbre Competition


    Aux 24 Heures du Mans 2015, Michelin est partenaire de 20 teams que nous présentons jusqu’au début de la semaine mancelle. Larbre Competition participe cette année à ses 20emes 24 Heures du Mans et a signé deux doublés de catégorie.
    Larbre Competition est l’équipe la plus assidue de la course mancelle au départ des 24 Heures du Mans 2015 puisqu’elle a participé à près d’un quart des 82 éditions organisées !
    Le team, basé au Vigeant, a été créé il y a 27 ans par Jack Leconte, passionné de sport automobile et ancien pilote amateur qui compte lui-même 5 participations au Mans entre 1993 et 1997. Larbre Competition, qui doit son appellation au partenaire des premières heures (Transports Larbre, une société alors dirigée par Jack Leconte), s’est d’abord engagé avec succès en Porsche Turbo Cup.
    En 1993, le team s’est installé sur le circuit du Val de Vienne et a signé un doublé en GT pour sa première participation 24 Heures du Mans. Equipe privée, Larbre Competition s’est régulièrement confronté avec succès à des teams d’usine.
    En près de trois décennies, le team Larbre Competition a gagné et a été titré dans toutes les séries où il s’est engagé - Porsche Carrera Cup, GT FFSA, FIA GT (titres 2000, 2001, 2002, 2005), ELMS, Asian Le Mans Series, ILMC, FIA WEC (champion du monde LM GTE Am 2012).
    Larbre Competition a fait rouler de grands pilotes – Bouchut, Lamy, Duez, Collard, Ortelli, Jarier, Comas… - et a fait triompher des voitures bien différentes, comme des Porsche, Ferrari, Aston Martin, Saleen, Viper, Corvette…
    L’an passé, c’est en catégorie LM P2 (Morgan-Judd) que Larbre Competition était présent au Mans, son premier engagement en prototype.
    Cette année, le team français est de retour dans sa catégorie de prédilection LM GTE Am avec une Corvette C7.R fiable et performante. L’immense expérience du team dirigé à la baguette par Jack Leconte, et de son équipage homogène en font un sérieux candidat à la victoire.
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    We’ll be counting down the days to the 2015 Le Mans 24 Hours by presenting each of Michelin’s 20 partner teams at this year’s race. Larbre Compétition is taking part in the great French race for the 20th time this year and its past record includes two one-two class successes.
    Of all the teams on this year’s entry list, Larbre Compétition is the one that has contested the race the highest number of times – 19, almost a quarter of the 82 Le Mans 24 Hours organised to date!
    The Le Vigeant-based team was founded 27 years ago by Jack Leconte, a former driver who himself raced at Le Mans from 1993 to 1997. Its name – Larbre Compétition – comes from the haulage company (Transports Larbre) which was owned at the time by Leconte when he was a successful Porsche Turbo Cup participant.
    In 1993, it moved to France’s Val de Vienne circuit and celebrated its Le Mans debut with a one-two finish in the GT class. Indeed, although a privateer, it has often been a match for the discipline’s factory outfits.
    Over a period of three decades, Larbre Compétition has won titles in all the competitions it has entered, from the Porsche Carrera Cup, GT FFSA and FIA GT (titles in 2000, 2001, 2002 and 2005), to the ELMS, Asian Le Mans Series, ILMC and FIA WEC (LM GTE Am champion in 2012).
    It has also employed numerous talented drivers – including Bouchut, Lamy, Duez, Collard, Ortelli, Jarier and Comas – and has won with several car makes (Porsche, Ferrari, Aston Martin, Saleen, Viper, Corvette, etc.).
    In 2014, the team ran a prototype at Le Mans (LM P2 Morgan-Judd) for the very first time.
    This year, it has returned to its usual hunting ground, i.e. the LM GTE Am class, with a reliable and competitive Corvette C7.R. With Jack Leconte at the helm, Larbre Compétition is hugely experienced operation and a tight-run ship which, thanks to its balanced driver line-up, has a real chance of victory.
    MOTORSPORT : FIA WEC - 6 HOURS OF SILVERSTONE  (GBR) ROUND 1 04/10-12/2015
    Voiture engagée aux 24 Heures du Mans 2015
    Corvette C7.R N°50 – LM GTE Am : Gianluca Roda / Paolo Ruberti / Kristian Poulsen
    Palmarès aux 24 Heures du Mans
    1993 : 1er & 2e C4 : Gouhier/Barth/Dupuy (Porsche 911 Carrera RSR) et Pareja/Leconte/de Toisy (Porsche 911 Carrera RSR)
    1994 : 1er GT2 : Pareja/Dupuy/Palau (Porsche 911 Carrera RSR)
    1996 : 6e GT2 : Goueslard/Ahrle/Bourdais (Porsche 911 GT2)
    1998 : 9e GT2 : Goueslard/Chereau/Yver (Porsche 911 GT2)
    2001 : 4e GT : Chereau/Goueslard/Dumez (Porsche 911 GT3 RS)
    2002 : 4e GTS : Bouchut/Goueslard/Vosse (Viper GTS-R)
    2003 : 4e GTS : Goueslard/Bouchut/Zacchia (Viper GTS-R)
    2004 : 5e GTS : Bouchut/Goueslard/Dupard (Ferrari 550 Maranello)
    2005 : 4e GT1 : Goueslard/Dupard/Vosse (Ferrari 550 Maranello)
    2007 : 13e GT1 : Bornhauser/Berville/Fisken (Aston Martin DBR9)
    2008 : 6e GT1 : Bouchut/Smet/Bornhauser (Saleen S7R)
    2010 : 1er LM GT1 : Berville/Canal/Gardel (Saleen S7R)
    2011 : 1er & 2e LM GTE Am : Bornhauser/Canal/Gardel (Corvette C6.R) et Bourret/Gibon/Belloc (Porsche 997 GT3)
    2012 : 1er LM GTE Am : Bornhauser/Canal/Lamy (Corvette C6.R)
    2013 : 5e LM GTE Am : Bornhauser/Canal/Taylor (Corvette C6.R)
    2014 : 9e LM P2 : Ragues/Ihara/Taylor (Morgan-Judd)

    The coolest concept cars of Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015


    It’s not only coachbuilt classics in the spotlight at Villa d’Este – the glamorous shoreline garden party is also a catwalk paraded by new and unusual design studies. Here are this year’s most exciting examples…

    BMW 3.0 CSL Hommage 

    On Friday evening, after much anticipation thanks to a teaser image sent out earlier in the week, BMW design chief Karim Habib finally unveiled a dramatic, aggressive ‘Hommage’ to the legendary 3.0 CSL. Despite being met by unanimous approval among the famously style-conscious concours guests, Munich is unlikely to be able to justify a small-series production run.

    Lamborghini Asterion LPI 910-4

    If you’re thinking you’ve seen this somewhere before, it’s because you have – the Lamborghini Asterion LP910-4 was first shown at the 2014 Paris Motor Show. A plug-in hybrid Gran Turismo coupé, it was given a chance to show off its proportional similarity to the Miura – now highlighted by the ‘Blue Elektra’ paintwork – at Villa d’Este. And the Lake Como backdrop did more for its crisp lines than a Parisian exhibition hall could ever hope to.

    Bentley EXP 10 Speed 6

    In March this year, Bentley presented a vision of a new, compact, two-seat sports car to the public at the Geneva Motor Show. The response at Villa d’Este echoed the approval in Switzerland: the jury selected the EXP 10 Speed 6 as ‘Best of Show’.

    Maserati Mostro by Zagato

    Another Lake Como world debut, ‘Mostro’ is Zagato’s latest coachbuilt coupé. Inspired by Frank Costin’s 1957 original ‘Il Mostro’ Maserati 450 S – made famous by Sir Stirling Moss at Le Mans – the butterfly-doored reprise houses a Maserati V8. Only five will be built (to be delivered December 2015, at the end of Maserati’s anniversary year), and all have already been sold.

    Touring Berlinetta Lusso

    Another concept making an appearance at Villa d’Este after a Geneva debut is Touring’s take on the Ferrari F12: the Berlinetta Lusso. At the Concorso, glistening in the sun and accompanied by its ever-suave stylist Louis de Fabribeckers, the Ferrari simply exuded elegance. Touring remains tight-lipped about the current sales status of the limited-series coupé – but if there’s anywhere you’d want to be to drum up interest in a coachbuilt Ferrari…
    Photos: Rémi Dargegen for Classic Driver © 2015