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    mardi 9 juin 2015

    Andorra 500; classement et résumé en vidéo !



    Andorra 500 - Day 1 from Cyril DESPRES on Vimeo.

    Andorra 500 - Day 2 from Cyril DESPRES on Vimeo.

    Andorra 500 - Day 3 from Cyril DESPRES on Vimeo.

    Andorra 500 - Day 4 from Cyril DESPRES on Vimeo.

                                                            Andorra 500

    CLASSEMENT GENERAL


    N° CONCURRENTS CATEGORIE ET1 ET2 ET 3 TOTAL
    1 22 Cyrus RAHMAT CLASSIC 180 119 59 358
    2 50 Josep M VIDAL BARRAQUER COT CLASSIC 151 196 73 420
    3 17 Alain FRAU NEO RETRO 211 191 38 440
    4 19 Antoine VANDROMME CLASSIC 278 156 31 465
    5 51 Eduard VIDAL BARRAQUER CASTELLS NEO RETRO 248 263 59 570
    6 20 Fred VIVIER CUSTOM 371 174 34 579
    7 16 Michel BALLOTI CLASSIC 567 104 30 701
    8 23 Patrick KEVORKIAN CUSTOM 713 155 34 902
    9 38 Steve BLUNT CLASSIC 193 662 49 904
    10 42 Dominique LITOUX NEO RETRO 387 415 140 942
    11 11 Andrea MAYER NEO RETRO 758 233 16 1007
    12 15 Jean-Michel RICHARD NEO RETRO 800 305 81 1186
    13 25 JC DUBOIS CLASSIC 512 575 148 1235
    14 10 Stéphane PETERHANSEL CLASSIC 704 713 20 1437
    15 37 David WARD CLASSIC 739 921 154 1814
    16 52 Fred CHASSON CLASSIC 884 434 522 1840
    17 12 Nicolas PETERHANSEL NEO RETRO 771 535 608 1914
    18 40 Carl NEVILLE CLASSIC 759 953 230 1942
    19 2 Adam FULLER CLASSIC 171 1731 225 2127
    20 26 Olivier CAMBIER NEO RETRO 768 477 989 2234
    21 18 Philippe VANDROMME CLASSIC 1784 390 74 2248
    22 27 Thierry CAMBIER CLASSIC 849 477 929 2255
    23 34 Dominique SCHMIDT CLASSIC 1718 1014 79 2811
    24 39 Jeremy ELLIOTT CLASSIC 1255 1245 375 2875


    25 29 Thierry LOPEZ CLASSIC 1728 1114 69 2911
    26 1 Michel  TEERLINCK CUSTOM 1306 1513 96 2915
    27 45 Pierre BRANCALEONE CUSTOM 1238 1609 108 2955
    28 28 Alain CHEVALIER NEO RETRO 1784 1061 180 3025
    29 46 Laurent SEHIER CLASSIC 1663 1300 104 3067
    30 21 Jean-Michel SANTOR CLASSIC 1686 1476 38 3200
    31 103 Julio RUIZ CLASSIC 1560 805 943 3308
    32 3 Martin STOREY CLASSIC 1274 1528 581 3383
    33 31 Olivier GUIRAUD CLASSIC 1834 1402 212 3448
    34 7 Nicholas DODD CLASSIC 1600 1630 275 3505
    35 44 Philippe RODRIGUES PEREIRA CUSTOM 1752 916 967 3635
    36 43 Raoul GRENADE NEO RETRO 1642 1383 925 3950
    37 30 Jean-Robert BELLANGER CUSTOM 1800 1907 245 3952
    38 8 Rémi THORIN CLASSIC 1754 2081 265 4100
    39 36 Philippe BIRGEL CLASSIC 1803 2286 438 4527
    40 41 Pierre-Marie PAUTROT CLASSIC 1637 1966 984 4587
    41 33 Bertrand PICARD NEO RETRO 1796 2544 622 4962
    42 32 Gilles PICARD CLASSIC 1786 2634 644 5064
    43 4 Patrick HUTCHISON CLASSIC 1787 2702 726 5215
    44 35 Bruno  SCHEURER CLASSIC 1806 2890 836 5532





    2015 Le Mans 24 Hours - Michelin


    2ème rallye de régularité du Val d'Iton : les résultats



    compte rendu vu de l'organisateur
    ICI

     la première étape dont le départ a été donnée à 13h30 a été un enfer : une erreur dans la fin du raodbook a rendu fou un certain nombre de nos concurrents qui de fait n’ont pas trouvé la ligne d’arrivée, mais surtout ont « jardiné grave » comme on peut dire dans le jargon … résultat,  l’erreur venant de l’organisation,  la décision est prise d’annuler purement et simplement cette étape, qui devait ne faire que 28,870 kilomètres. Les autos ont déjà bien roulé et chauffé tout comme les équipages.

    Le départ de la seconde étape ne se fait donc pas dans l’ordre croissant des numéros, mais dans l’ordre d’arrivée des autos afin de ne pas trop retarder le planning horaire. Ils sont donc repartis pour une étape de 86,490 kms pour 1h46mn33s sur le temps idéal.
     A la mairie de Roman – déjà – la 205 GTI de Sébastien et Cyril arriver sur place … et là nouveau coup de massue : Sébastien dit qu’il y a une erreur dans le roadbook,. Après petite discussion très amicale, car ce qui motive Sébastien, c’est de rouler,’il n’a pas trouvé l’une des intersections, 

    Arrivent Joëlle avec son Alpine A310 V6 Pack GT, Jean-Louis avec son Opel Manta B et François avec son Alpine GTA V6 Turbo qui sont satisfaits de leur parcours et qui n’ont  trouvé aucune erreur. L’erreur commise sur cette étape, c’est qu’à cette fameuse intersection, les équipages ont pris la route principale alors qu’il fallait prendre tout droit, car la règle quand le carrefour n’est pas indiqué sur le roadbook est de continuer tout droit, route principale ou non. Donc c’est seulement 8 équipages qui ont passé la ligne d’arrivée.

    Le repos est donc bien mérité avant le départ de la 3ème étape, mais les discussions vont bon train sur la difficulté de ce rallye.
    17h00 : l’heure du départ de la 3ème étape et dernière de la journée est arrivée,  les autos partent dans l’ordre de présentation sur la ligne du départ, étape de 119,730 kms pour un temps idéal de 2h23mn47s. Ca roule, ça roule, les autos sont au passage des TIP et toutes à l’arrivée, sauf une. La Volvo 343 de Philippe a du abandonner en cours d’épreuve, sa femme et accessoirement sa navigatrice Elisabeth – ou vice-versa !! – n’a pas tenu le choc ayant trop abusé du soleil le midi lors du déjeuner. A l’heure où ces lignes sont écrites, elle va beaucoup mieux mais à l’heure de l’apéro elle dormait, Philippe en a profité pour nous rejoindre … Et donc pour terminer cette journée, rendez-vous est donné à Thomer-la-Sogne autour d’un apéritif convivial.


    C’était aussi l’étape de trop pour Jennyfer, la navigatrice de Loïc sur Mini Innocenti 1001, qui n’a pas supporté le manque de suspension, les odeurs d’essence et d’huile tout au long de cette étape. Mais ils sont arrivés et ont été classés, toutefois Jennyfer jette l’éponge pour le lendemain au profit de son mari qui apparemment n’a pas du tout rechigné pour la remplacer !!
    Après une étape 1 neutralisée pour erreur dans le roadbook, voici les résultats 


    Classement 
    1 6 LALLIER 509,00 620,00 52,00 1 181,00
    2 14 NEVEU 613,00 509,00 500,00 1 622,00
    3 5 DUTERTRE 1 000,00 1 000,00 500,00 2 500,00
    4 2 HEQUET 1 100,00 1 000,00 500,00 2 600,00
    5 12 MACE 1 700,00 520,00 500,00 2 720,00
    6 11 LETHUILLIER 1 500,00 1 000,00 500,00 3 000,00
    6 18 HEBERT 1 500,00 1 000,00 500,00 3 000,00
    8 16 COHEN 2 150,00 580,00 500,00 3 230,00
    9 7 LETHUILLIER 2 150,00 700,00 500,00 3 350,00
    10 3 GUILLOTIN 2 000,00 1 037,00 600,00 3 637,00
    11 15 JOUANNE 1 000,00 2 150,00 500,00 3 650,00
    12 1 UGGERI 1 200,00 1 500,00 1 000,00 3 700,00
    13 4 COUSIN 1 700,00 1 505,00 500,00 3 705,00
    14 17 BOUEDEC 2 300,00 1 000,00 500,00 3 800,00
    15 10 PAULI 2 300,00 1 000,00 550,00 3 850,00
    16 20 ZIEGLER 2 200,00 1 500,00 550,00 4 250,00
    17 9 HEURTEBISE 2 100,00 2 300,00 550,00 4 950,00
    18 8 SAULEAU 2 200,00 2 150,00 1 150,00 5 500,00


    A MAN BUILT THIS HONDA S90 IN HIS APARTMENT


    Simon Radomski's immaculate Honda S90—built in his Alabama apartment.

    We’ve seen plenty of shed-built bikes but … apartment-built? Yes, it’s possible—as Simon Radomski shows with this adorable Honda S90.

    He picked the bike up on Craigslist for $220. “The guy had too many other projects,” he says, “and needed to get rid of this one. It was rough, but mostly complete.”
    At the time, Simon was living with his wife in a dorm apartment at Auburn University. She took some convincing but, somewhat incredibly, agreed to let him work on the bike indoors.























    “I used the bathroom and bathtub for all my parts cleaning, sanding, and polishing,” he explains. “The living room was for tearing down the bike and making small parts.”

    The S90’s engine was a little worse for wear, so Simon pulled it apart. He replaced all the gaskets, bearings and seals, as well as the piston and rings. The cylinder was honed and polished.

    Simon then swapped the stock carb for a 2004 Honda CRF80 unit, equipping it with a foam air filter. “I used a wide band O2 sensor to tune the carb, and got it running pretty well,” he says. “It usually starts on the first or second kick.”

    The wheels were rebuilt with fresh bearings and brake shoes, and updated rubber. Simon used a bicycle truing stand to balance them and repainted the rims and hubs, polishing the hub centers for maximum heat dissipation. The forks and rear shocks were overhauled too.

    Simon made most of the S90’s parts himself: like the LED turn signals, tail light and license plate light. He also fabricated brackets for the license plate, speedo and headlight—which is a 90mm LED unit from a transit bus.

    During the rewire Simon converted the S90 from 6v to 12v. There’s a new battery cover with a voltage gauge, a new front brake switch, and even a USB charging port.






















    For the exhaust, Simon bent and welded a new stainless steel header, and used two stainless steel water bottles to build a silencer. The stock fenders were trimmed and reshaped. A Harley-Davidson Road King mirror was adapted to fit the S90’s handlebars, and the switchgear is from a newer model Honda.
    During the rebuild, Simon dipped any rusted components in rust remover. All the painted aluminum was stripped and polished, while selected bits and pieces (including the spokes) were parkerized.






















    The paint color he chose is a 1960s Ford Reef Aqua; he shot it himself over an epoxy primer. The tank emblems are also his handiwork.
    Brown leather accents finish off the build: a custom seat, kneepads on the tank, grips and passenger foot pegs.






















    It was all going swimmingly until the chain exploded on the first test ride. So the budget was stretched to include a new chain, new sprockets, and new cabling throughout.
    “It tops out at about 58mph according to my phone GPS, and only weighs 185lbs wet,” he reports. “So it’s a lot of fun to throw into a corner.”
    The project took Simon about a year and less than $1,500 to finish, but he’s pleased with the results. We’re betting Mrs. Radomski is pleased to get her bathroom back too.
    Simon Radomski's immaculate Honda S90—built in his Alabama apartment.
    via BIKEexif