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    jeudi 6 août 2015

    L'équipée dans les Pyrénées / Transpy AMV Legend -

    Transpy AMV Legend. 4 jours / 120 riders / 1000 bornes de l'Atlantique à la Méditerranée. 4 days / 120 riders / 1000 kms from the Atlantique ocean to the Mediterranean sea.

    L'équipée dans les Pyrénées / Transpy AMV Legend - Film from l'équipée on Vimeo.

    Scouting for World Records at the Bonneville Salt Flats...


    To continue the land-speed legacy of the recently reborn Indian Motorcycle company, custom bike builder Jeb Scolman took a V-Twin engine from the revived Scout – and built a whole bike around it, from the ground up. Next stop? Bonneville Salt Flats…

    Video: Indian Motorcycle Company
    You can find several Indian motorcycles for sale in the Classic Driver Market.

    Porsche va fêter les 30 ans de la 959 au Nürburgring

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    par Claude Foubert (Endurance-Info.com)
    Porsche va célébrer à la fin de cette semaine le trentième anniversaire de la Porsche 959  lors du 43ème AvD-Oldtimer Grand Prix sur le circuit du Nürburgring.
    La Porsche 959 ne sera pas seule dans l’Eifel, elle sera accompagnée de ses descendantes, la Carrera GT et la 918 Spyder, avec également la présence en guest star d’une Porsche 919 Hybrid, victorieuse des 24 Heures du Mans 2015.
    Toutes ces voitures seront au Nürburgring du 7 au 9 aoôt, Jacky Ickx étant également sur place le samedi 8 août à partir de 14 heures dans le showroom Porsche Classic.
    Porsche Classic offre aux propriétaires de Porsche « historiques » une large gamme de pièces détachées.
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    La Porsche 959, en son temps la voiture de série la plus rapide, a été produite en édition limitée à 292 exemplaires. Le moteur boxer, un six cylindres de 2850 cm3, avait une puissance de 450 chevaux. La boîte de vitesses avait six rapports. La 959 était très avancée technologiquement, avec une transmission intégrale à quatre roues motrices avec un répartiteur électronique, la transmission ayant été testée sur la Porsche 953 victorieuse du Paris-Dakar 1984. La 959 remporta ce Paris-Dakar en 1986.
    Avec la version Rallye, Porsche Classic présentera également la version routière de la 959, ainsi qu’une Carrera GT et une 918 Spyder.

    Silverstone Classic 2015 – every raincloud has a silver lining


    At the 25th Silverstone Classic, a Saturday of glorious sunshine bracketed by two days of torrential rain tested the dedication of not only the drivers – but also a record number of visitors…
    The typically indecisive English weather once again played a significant role at the Silverstone Classic, which this year celebrated its silver jubilee by welcoming more than 100,000 visitors – the first time it has drawn a six-figure audience.

    Rewards for the dedicated

    Those who braved the conditions on the opening and closing days were duly rewarded, as the incessant downpours created plenty of drama on track. We experienced the grim conditions first-hand from the one of the Maserati pace cars, behind which some of Thursday’s qualifying heats were contained, effectively treated as parade laps. In these cases, grid positions for the subsequent races were decided by a complicated formula of previous and anticipated race results.

    Separating the good from the great

    During our reconnaissance lap, it was easy to see why the amount of standing water on the track was a cause of angst for the drivers, but it served to separate the good from the great. Impressive displays came from DK Engineering’s Ford GT40 ‘1 MUF’ – taking honours in the World Sports Car Masters race, despite going home with some light front-end damage as a battle scar – while JD Classics’ famous ex-Fangio Jaguar C-type claimed the spoils in the Woodcote Trophy. 

    Best of British

    Elsewhere, the best of British was celebrated by a parade of 60 Aston Martins to celebrate theWorks division’s 60th anniversary, while non-automotive spectacles included a Spitfire fly-by and a performance by Status Quo that lasted long into the Saturday evening.
    Photos: Tim Brown for Classic Driver © 2015