ACE CAFE RADIO

    vendredi 2 octobre 2015

    One Vespa Leads To Another

    When he was six years old, Peter Maas nabbed his grandfather’s garage key and snuck into his own future. Inside the shop, he found himself captivated by the shelves of carburetors and spark plugs, and old pictures of his grandpa’s TT racing days at Assen. From that moment on, Maas was obsessed with old things, and especially with old things that motored about on two wheels.

    Upon turning sixteen, Maas bought himself a Vespa PK50. From there, one Vespa led to another and, today, he finds himself buying, selling, and restoring Vespas for a living in the Netherlands. He can now frequently be found stirring up the autumn leaves from atop his all-original GS160, an Italian-production model that exemplifies the voluptuous metal construction of the 1960s-era Vespas, Maas’s favorite.

    Out of a mischievous childhood moment, Maas created a life that allows him to share his passion for vintage Vespas with others. In this video, he shares it with us.

    Drive Tastefully®



    European VW Fun Cup - Rendez-vous à Circuit de l'Anneau du Rhin...


    Prévue sur 6 heures (divisées en deux parties), l’avant-dernière épreuve de l’European VW Fun Cup 2015 se déroulera ce week-end sur l’Anneau du Rhin. Trois semaines avant la finale du championnat à Mettet, le Trophée d’Alsace pourrait jouer un rôle important dans la course au titre.
    Après Dijon et Zandvoort, l’European VW Fun Cup s’apprête à vivre sa troisième excursion hors des frontières de la Belgique. C’est le circuit de l’Anneau du Rhin, un tracé de 3,7 km récemment rénové, qui accueillera pour la première fois les sympathiques Coccinelles de course. Avec son statut d’avant-dernière épreuve de la saison 2015, le Trophée d’Alsace pourrait jouer un rôle prépondérant dans la course au titre et c’est avec un mélange d’excitation et d’appréhension que les candidats à la couronne débarqueront au pays des cigognes.
    Une seule course sera au menu, mais… elle sera divisée en deux parties. Concrètement, après les trois premières heures, les voitures seront placées en parc fermé en attendant le départ des trois dernières heures. Seuls les écarts en tours seront conservés, ce qui veut dire que, pour les favoris, l’essentiel sera de rester dans le même tour que les leaders durant la première partie de la course avant de tout donner dans le sprint final.
    Chez les candidats au titre, il y a malgré tout une surprise de taille : l’équipe Allure Team 1, en tête du championnat, sera absente en Alsace. « Lorenzo Donniacuo, Franck Radet et moi sommes retenus par une autre course en Belgique », explique Fred Bouvy. « Et comme nous pouvons encore utiliser un joker sans compromettre nos chances, nous ferons en effet l’impasse cette fois. Mais nous serons bien présents aux 10 Heures de Mettet, fin octobre, et vous pouvez compter sur nous pour jouer notre carte jusqu’au bout ! »
    Si la #278 ne sera donc pas de la partie, ses adversaires comptent bien en profiter pour amasser un maximum de points. A commencer par leurs équipiers d’Allure Team 2, Cédric Bollen, Frédéric Caprasse et Guillaume Mondron. A l’inverse de Bouvy & Co, le trio de la #277 a déjà rencontré son lot de soucis cette année et ils n’ont donc pas le droit à l’erreur. Les deux autres équipes à surveiller de près seront celle des champions en titre du Colson Racing (avec Philippe Crosset, Eric Gressens et Sébastien Jacquemin au volant de la #19) et celle de la bonne surprise de cette saison, l’équipe Socardenne. Après le succès de la #280 à Zolder avec la paire Balthazar-Servais, celle-ci retrouvera son trio habituel composé de Christophe Nivarlet, Kevin Balthazar et Renaud Martin.
    Mais au-delà de ces candidats à la couronne finale, d’autres espèrent bien monter sur la plus haute marche du podium en Alsace. N’ayant pas toujours connu la réussite au moment opportun, les équipes Acome Racing (Manu Nava, Stéphane Charlier et Alain Delrez) et  AC Motorsport 1 – Quick (Arnaud Quédé, Stéphane Perrin et Didier Van Dalen) espèrent conjurer le mauvais sort. Attention aussi à deux duos : celui de « La 18 », composé de Gérald Delepine et David Doutrepont, et celui d’AC Motorsport 2, avec Alix Fraiture et Sébastien Ryhon, déjà vainqueurs d’une manche à Dijon. Parmi les autres outsiders, pointons aussi les formations Jac Motors 1 (Laurent Jaspers et Stephan de Frahan), McDonald’s Racing (Marc-Olivier Van Oppens, Xavier Gérard et François Bouillon) et Poison Ivy 4-Race (Gilles et Bruno Debrus). Enfin, même si les ambitions ne sont pas les mêmes, on surveillera les débuts du jeune kartman de 16 ans, Benjamin Lessennes, aux côtés de Bruno Magal et Julien Collette sur la #183 d’AC Motorsport 6.
    Chez les Biplaces, la lutte promet d’être intense aussi avec Trendy Foods (Francis Plunus et Eric Jardon) en tête du championnat, mais avec l’équipe Carpass LRE by DRT (Alain Vercammen, Philippe Reynens, Miguel Coppieters et Stéphane Lémeret) bien décidée à mettre la pression sur les meneurs jusqu’au bout. Du côté des arbitres, il y aura évidemment ComToYou (Dominique Bustin, Christophe Hooreman et Stéphane Evrard), AC Motorsport - CBRS (Alain Dupont, Michel Koning et Philippe Fisette) et TML Racing (Baudouin De Liedekerke fera équipe avec son fils Florent).
    Le départ de la première partie de la course sera donné à 10h alors que la deuxième tranche débutera à 15h. Et une chose est sûre : avec une trentaine de VW Fun Cup au départ sur un circuit qui semble leur convenir à la perfection, il y aura de l’animation en piste lors des 6 heures de ronde !

    WSBK; Guintoli : "Pour moi c'est la course de l'année" / Guintoli recalls past successes at Magny-Cours


    Le Français a eu beaucoup de réussite à Magny-Cours ces dernières années.

    Après avoir dû concéder la couronne de Champion du Monde Superbike à Jonathan Rea il y a deux semaines, Sylvain Guintoli est maintenant prêt pour sa course nationale à Magny-Cours. Bien qu’il réside en Angleterre avec sa famille depuis plusieurs années, Guintoli est ravi de revenir en France pour courir devant le public tricolore et retrouve en plus ce week-end un circuit où il a fini sur le podium six fois de suite ces trois dernières années, avec notamment deux victoires. 
    « Magny-Cours est une piste très spéciale pour moi et il y a aussi une ambiance particulière, » affirme Guintoli. « Beaucoup de fans sont venus au circuit me soutenir à chaque année, qu’il fasse beau ou que le temps soit mauvais. Pour moi, c’est la course de l’année. »
    « J’adore le tracé, rapide, fluide et qui a un peu de tout, dont beaucoup d’opportunités pour dépasser. On arrive à l’épingle d’Adélaïde à si basse vitesse que l’on peut écouter le public nous soutenir. C’est aussi un bon circuit pour les spectateurs et il y a des endroits où l’on peut voir une grosse partie du circuit. J’ai eu de fantastiques batailles ici. »

    The Frenchman has been very successful over the years at his home track.

    After handing over the title to the new WorldSBK Champion Jonathan Rea two weekends ago, Sylvain Guintoli is now ready to tackle the Fassi French Round at Magny-Cours. The 33-year-old Frenchman, who now lives in the UK with his family, has enjoyed a great amount of success in the last three years at his home track as he always stood on the podium, twice on the top step.
    “Magny-Cours is a very special track for me” said Guintoli, “and there is a special atmosphere, too. Over the years lots of fans have come to the track to support me, with good and bad weather. For me this is the race of the year.

    I love the layout, it’s fast and flowing and has a bit of everything, including many overtaking opportunities. At the Adelaide hairpin you enter the turn at such slow speed that you can hear the crowd cheering. It is also a good track for spectators as there are a couple of spots where you can see a big part of the circuit. I’ve had some amazing battles here.”

    ELLASPEDE EB024 – HONDA XL500


    Ellaspede thumbIf you’ve followed the Bike Shed for a while you’ll be all to aware of our obsession with flat track inspired builds, and actual race bikes given the chance. The proportions, when well executed, are perfect. Give a child a crayon and ask them to draw a motorcycle and you’ll get two fat tyres, a seat, an engine and some handlebars – all you really need. Unless your child is very young or a bit special, and then you’ll just have a colourful mess to stick to the fridge door.
    Another thing we like is decent photography and our chums from Ellaspede downunder in Brisbane give us exactly what we want, crisp pictures for all to enjoy. Added to which they’re fairly handy with a quill too, so here’s Hughan Seary to tell us all about the Ellaspede EB024 – Honda XL500.
    Ellas 3“Bought as a basket case in 2009, this XL500 was one of the first bikes scheduled for an Ellaspede build way back when the whole operation was still in the garage based glory days. Before clients were around to commission custom builds, the bikes were self initiated projects built as expression sessions for the industrial designers at Ellaspede’s parent company Heluva Studios.
    As history would have it though, two other bike builds EB001 and EB004 beat the XL to project completion and when client requests started rolling in the box-of-bits 500 was relegated to the back bench. Here and there the Honda would sneak into a scribble on a designers sketchpad and a spot on the workshop bench, but as clients builds come first the Ellaspede the XL was continually relegated to being the bridesmaid on the bike build priority list.”
    Ellas 2“Given this build started with the designers it was only natural that addressing the overall aesthetic would be the first port of call. The frame had all unnecessary tabs and brackets removed before the rear end was rounded out with some fresh bar work on the frame. The front forks and big 23” wheel found their way to the scrap heap and replaced by an XR250 set up. The stanchions were shortened 100mm, re-sprung and shod with gators to suit the future look. Out the back an XL500 suspension upgrade from Icon keeps the bumps in check. Custom front and rear rims were laced up to the XR and XL hubs, measuring 2.5 x 18” front and 3.5  x 18” rear fitted with Dunlop F11 rubber, 110/90/18 & 130/90/18.”
    Ellas 6“A vintage Suzuki 125 tank had the perfect profile, so was given the green light to replace the factory tin. Mounted closer to the headstock than the original, custom steering stops prevent the XR forks massaging the tank. It also means the rider can shift their weight further forward on the diamond stitched seat when on wide open throttle.
    Covering the treads on a variety of terrain are a pair of custom front and rear guards. An Ellaspede Ninja Star Licence Plate holder hangs onto the shortened back end. The power plant was treated to a full top and bottom-end rebuild with the parts being blasted and/or painted before being screwed back together. A Mikuni flatslide carb sucks through a K&N pod filter, while a custom twin exhaust with internally baffled turbo taper mufflers eject the used gasses.”
    Ellas 7
    “A full rewire with an under-seat electrics compartment hides the wiring to the Danmoto speedometer, Daytona indicators and LED flex tail light. Up front a flat track inspired number board houses twin spots from an aftermarket enduro headlight, with internal wiring to the micro bar switches controlling the lights and sounds. Biltwell Recoil grips and RHK motocross foot pegs ensure the rider has a strong handle and firm foothold on this 500. An aftermarket master cylinder, braided brake line and rebuilt XR caliper take care of abating excess enthusiasm.”
    Ellaspede 4“A 2 pak paint combo of subtle metallic grey got the nod for the front guard, headlight plate, tank and rear guard. Offset stripes in a smooth black contrast the metallic hues with a splash of red breaking up the greyscale. 6 years and as many design iterations later (as designers do when working on their own projects) and the once humble Honda is finally finished. Ready to make up for lost time, this rig is one of our most rowdy rides and certainly rips on and off the road.”
    After all this time and the bike is now for sale, please form an orderly queue.

    Images by AJ Moller Photography www.ajphotography.com.au via The Bike Shed