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    samedi 3 janvier 2015

    ERC: Jännerrally: ouverture du championnat en Autriche


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    Un an déjà, mais les passionnés se souviennent encore des images embarquées dans la Ford Fiesta RRC de Robert Kubica dans la dernière spéciale nocturne du Jännerrallye 2014. Le Polonais s’était élancé avec 11"8 de retard sur Vaclav Pech et s’était imposé avec 19"9 d’avance au terme de 25 km époustouflants.
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    C’est désormais la troisième fois que l’Internationale Jännerrallye ouvre la saison du Championnat d'Europe des Rallyes du côté de Freistadt, en Haute-Autriche, avec son parcours asphalte rapide et ses conditions hivernales parfois très versatiles. Certaines spéciales, ou parties de spéciales, peuvent être sèches, humides, détrempées, givrées, verglacées ou enneigées. Autant dire que les choix de pneumatiques sont alors cornéliens au Messehalle de Freistadt pour des groupes de deux ou trois spéciales à parcourir avec les mêmes pneus.
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    Le parcours 2015 est très similaire à celui de 2014 avec 18 spéciales au programme. La plus longue (Schönau-St Leonhard) mesure 22,93 km et le second passage sera parcouru de nuit. Le rallye s’achèvera comme en 2014 par Bad Zell-Tragwein-Aisttal (21,10 km) à disputer à la lueur des phares avant l’arrivée finale à Freistadt mardi 6 janvier en début de soirée.
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    Parmi les engagés à cette 32e édition, l’Irlandais Craig Breen sur la Peugeot 208 T16 engagée par la Peugeot Rally Academy, qui repart pour une campagne européenne. Malheureusement, il devra encore composer avec le Team St Eloc qui n'a jamais été capable de lui mettre à disposition une voiture fiable en 2014. Son nouvel équipier Charles Martin débutera plus tard au Circuit of Ireland. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta) entend bien prolonger la domination polonaise en Autriche. Le pilote LOTOS était sorti de la route l’an passé dans l’ES6 alors qu’il était deuxième.
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    Autre candidat à la victoire, le champion du monde et d’Europe en titre Stéphane Lefebvre qui entame sa saison 2015 sur une DS3 R5. Les habitués de l’ERC sont également du voyage en Haute-Autriche, comme Robert Consani (Peugeot 207 S2000), Jaromir Tarabus et Antonin Tlustak (Skoda Fabia S2000)…
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    La historia continúa - Renault Duster Team - Dakar 2015

    El Renault Duster Team disputará por tercer año consecutivo la competencia más dura del planeta: el Rally Dakar. #RenaultDusterTeam


    Les 5 promesses du Dakar 2015


    Le pilote espagnol Isidre Esteve nous explique ce qu'il y a d'excitant à propos du Dakar 2015.

    Tout est prêt pour pour la 37ème édition du Dakar.
    Avant qu'Amaury Sport Organisation ne donne le départ, RedBull.com s'est entretenu avec Isidre Esteve, pilote et véritable spécialiste du Dakar. 
    L'Espagnol nous a donné son opinion sur les points-clés de l'édition 2015. Isidre n'est pas seulement le tenant du titre du championnat espagnol de rallye TT sur quatre roues, mais aussi un commentateur TV reconnu et un expert du rallye.
    Le tenant du titre en catégorie moto, Marc Coma
    Le tenant du titre en catégorie moto, Marc Coma© Red Bull Content Pool

    1. Face-à-face

    Dans la catégorie des deux-roues, la bataille pour la victoire se déroulera entre Marc Coma, le champion en titre, et Joan Barreda mais il ne faudra pas oublier Olivier Pain
    Selon les médias français, il est le digne successeur du grand Cyril Despres. Coma a une grosse expérience et rien moins que quatre victoires au Dakar. Barreda fait partie de la nouvelle génération, avec beaucoup de talent et le soutien d'une grosse écurie. Tout cela pourrait gâcher la fête pour KTM. 
    Barreda a prévenu qu'il était complètement affuté mais le jeune Espagnol s'est blessé durant le rallye de Sardaigne et n'a pas pu s'entrainer autant qu'il l'aurait voulu. 
    Nasser Al-Attiyah, concurrent du Dakar 2015
    L'équipe Mini sera difficile à battre

    2. Mini : Les favoris

    Tout le monde veut battre l'ogre Mini. Nani Roma, pilote numéro un de l'écurie allemande, est bien décidé à défendre son titre. 
    Orlando Terranova et  Krzysztof Holowczyc font aussi partie de l'écurie Mini, tandis que Nasser Al-Attiyah court avec la seconde équipe. Ce pilote sait déjà ce qu'il faut faire pour gagner le Dakar vu qu'il s'est battu pour la victoire avec Nani Roma l'année dernière jusqu'à ce qu'il manque un des points de repère. Al-Attyiah a beaucoup de talent et à mon avis il finira sur le podium. 



    La Peugeot 2008 DKR
    L'arrivée de Peugeot va bousculer le Dakar 2015© Red Bull Content Pool

     3. Un tour de force technologique

    L'arrivée de Peugeot signifie beaucoup pour le Dakar. La marque française possède une très grande expérience des sports mécaniques et a déjà attiré dans ses filets 3 véritables légendes :Stéphane PeterhanselCarlos Sainz et Cyril Despres
    La DKR 2008 est un concentré de technologie et sera d'un grand secours pour gagner les étapes. La Peugeot n'a que deux roues motrices, donc le règlement lui autorise à utiliser des plus grosses roues et à être beaucoup moins lourde. Même si elle a manqué d'un peu de temps dans son développement, elle sera sans doute très rapide.
    Ce projet a un grand avenir mais il faut lui donner du temps, même si j'espère que cette voiture me donnera tort !
    Toyota et Giniel de Villiers seront bien présents
    Toyota et Giniel de Villiers seront bien présents© Red Bull Content Pool

     4. Attention à Toyota et à De Villiers

    Contrairement à Mini ou Peugeot, Toyota a choisi l'essence plutôt que le diesel. Ce qui lui permet de profiter du nouveau règlement, qui autorise ces moteurs à utiliser un plus gros moyeu pour le turbo et être moins lourds. 
    La Toyota sera donc très compétitive et une menace réelle pour ses rivaux. En outre, Giniel De Villiers conduira la voiture. Le Sud-Africain a gagné le Dakar 2009, donc attention à lui et à Toyota. 
    Dakar Rallye Kamaz Master Team
    Kamaz sera la référence dans la catégorie camion© Red Bull Content Pool

    5. Camions : une bataille de chiffonniers

    Cette année, la toute-puissante Kamaz Master Team aura en face d'elle des rivaux très compétitifs. Édition après édition, les marques de camion deviennent de plus en plus présentes dans la compétition. Des grands noms comme Iveco, Man ou Maz vont donner du fil à retordre à Kamaz.
    Gerard De Rooy, le pilote Iveco, devrait être une sérieuse menace pour le tenant du titre Andrey Karginov mais je pense que Siarhei Viazovich, sur Maz, pourrait en surprendre plus d'un, comme les pilotes Renault, une équipe très jeune prête à rentrer dans l'histoire. Gardez un oeil sur la catégorie camion, cela promet d'etre incroyable !

    See See Motorcycles + Chrome Industries

    A while back, Chrome Industries asked us to help think up some ways to make motorcycle bags better. We had a lot of opinions on the matter. For one the bag needed to be extremely durable and water proof. It needed some space to store some tools and a place to stick greasy objects. The loose straps that whip around and cause distraction needed to be clamped down. Less than a year later the Chrome Industries Motor line has hit the shelf and the rigorous (strange) testing that See See Motorcycles can provide. 

    See See Motorcycles + Chrome Industries from See See Motor Coffee Co. on Vimeo.

    Robby Gordon Making his 11th Attempt at the Dakar Rally


    The Dakar Rally has been one of the toughest and most challenging motorsports event in the world and for the last 10 years, there’s been one American trying to capture the glory. Robby Gordon might be known by many people as a NASCAR star but the reality is that Robby is really more of an off-road god. The guy has been racing off-road since the 80’s when he changed the face of desert racing with the Venable Racing Hay Hauler F-100.
    While Robby Gordon has had a lot of success in the Dakar Rally and has even captured 11 stage wins — he has yet to win the overall title. Last year he fielded a completely new vehicle built specifically to compete at the Dakar Rally. Unfortunately the HST Gordini wasn’t able to be tested as much as Robby would have liked and as a result it suffered from severe vapor lock issues which ultimately kept it from dominating against the rabid pack of Mini’s.
    Not one to easily quit, Robby Gordon and his team put in some serious testing time and rebuilt the HST Gordini once again to make another attempt at the famed Dakar Rally. This meant that they would be testing the HST Gordini in some serious triple digit heat in the middle of July in the sand dunes of Glamis, CA. After extensive testing, the HST Gordini was prepped for Dakar and shipped off to South America along with their big behemoth support truck.
    After a full year of work, thousands of miles of testing and countless all-nighters, Robby Gordon and his HST Gordini race car were reunited Monday in Buenos Aires, Argentina, in preparation for Sunday’s start of the 2015 Dakar Rally.
    “Like every year, our objective and our belief is that we can win the overall title,” Gordon said. “We will race against some of the greatest off-road drivers and teams in the world, but if we didn’t believe we could compete we wouldn’t enter the Dakar. More than any other race we have ever entered, the Dakar is about teamwork, organization and execution. We believe we have the experience to win and a team that can execute. It will come down to me as the driver not making mistakes and every person on the team doing their job. This is the ultimate challenge.”
    In total 665 vehicles will begin the 2015 Dakar Rally, with Gordon and navigator Johnny Campbell among 138 entries in the car class. There are an additional 164 in the motorcycle class, 48 quads and 64 trucks. Fifty-three nations will be represented in the field, with Gordon’s effort being the only entry from the United States.
    That Dakar Rally consists of crossing 9,111 kilometers (5,661 miles) of desert terrain in Argentina, Bolivia and Chile over 14 days. Gordon is fond of saying that the Dakar Rally is like competing in 13 Daytona 500s or Indianapolis 500s on consecutive days, including rebuilding your car each night.
    The team’s effort will begin Jan. 3 in front of a massive audience on the steps of “La Casa Rosada,” the presidential palace in Argentina for the annual podium ceremony. If tradition holds, Gordon will again stir the excitement of the crowd by backing his Gordini off the huge podium where the drivers are introduced and literally jump his car into the 2015 Rally just has he would one of his Stadium Super Trucks.
    Follow the Dakar Rally through live timing and scoring as well as live updates at www.planetrobby.com. NBCSN will provide daily highlights beginning Jan. 5 from 4:30 to 5 p.m. ET.
    Check out the two-part documentary that aired earlier this month on NBCSN highlighting Gordon’s preparations for the 2015 Dakar Rally!





    From: http://www.fourwheeler.com

    DUE SOUTH: FEDERAL MOTO’S YAMAHA XS400


    Due South: Federal Moto's Yamaha XS400
    For such a solitary pursuit, it’s surprising how motorcycles bring like-minded souls together. But this Yamaha XS400 goes one step further: it helped start one of western Canada’s leading custom workshops.
    The bike is called Due South and there’s a story behind the name. “A year and a half ago, a group of us rode south on a 500-kilometer camping trip,” says Federal Moto founder Shaun Brandt. “On the way out of town we stopped for gas—and met Randy Venhuis.”
    Due South: Federal Moto's Yamaha XS400
    “Randy was riding an XS400. Two weeks later, we set up Federal Moto and started designing our first bike, a Norton Commando called The Ace.”
    Randy’s XS400 has since changed beyond recognition. Yes, it looks gorgeous, but its beauty is more than skin deep. There’s an extensive list of mods, starting with XS1100 forks (shortened over four inches to fit) and RFY shocks at the back.
    Due South: Federal Moto's Yamaha XS400
    Federal have swapped out the original gas tank for a 1969 Honda CL350 tank, painted white and sea foam green. Up ahead are clip-ons and Tommaselli grips, a Biltwell ‘Whiskey’ throttle and 12-millimeter push-button switchgear.
    Upgraded levers connect via stainless lines to a hydraulic clutch and a Brembo master cylinder. The front brakes have been replaced by a twin-disc setup, and there’s a disc at the rear instead of the usual drum brake. The rotors have been drilled.
    Due South: Federal Moto's Yamaha XS400
    The wheels are 18-inch mags from an older XS400, shod with grippy Avon Roadrider tires. They’re an increasingly popular choice for custom builders wanting more grip than vintage pattern rubber usually provides.
    The fenders are made from scratch, hand-rolled on an English wheel, and there’s a new seat unit topped off with with leather from Alberta’s H&E Upholstery. A tiny strip of LEDs at the back of the tail unit takes care of lighting.
    Due South: Federal Moto's Yamaha XS400
    The custom 2-into-1 exhaust system is tucked in close, with gases exiting via a modern dirt bike muffler. On the induction side, the air box has been replaced by K&Ns.
    Keeping everything looking tidy is a new electrical system from Wire Wizard of Vancouver. It’s hooked up to a four-cell Antigravity battery, and there’s a discreet digital voltmeter built into the rear of the gas tank.
    It’s one of the best XS conversions we’ve ever seen. Keep an eye out for the Federal Moto name, because these guys are going places.
    Federal Moto website | Instagram | Facebook | Images by Dong Kim.
    Due South: Federal Moto's Yamaha XS400
    via BIKEexif

    Dakar 2015 : les forces en présence




    Qui peut remporter le Dakar 2015 en catégorie moto ? Sur le papier, Marc Coma est évidemment le grand favori : il pourrait remporter un cinquième titre sur le Dakar, qui serait aussi le 14e consécutif pour KTM. Mais la concurrence, avec Barreda et Gonçalves chez Honda, Pain chez Yamaha, n’est pas négligeable.
    L’année dernière, le transfert de Cyril Despres chez Yamaha n’a pas permis d’assister au duel attendu. Cette année, c’est réglé, le Français est engagé sur 4 roues. Aussi le team autrichien est à nouveau en position de force, d’autant que le pedigree des co équipiers de Coma est à l’avenant : Jordi Viladoms et Ruben Faria ont conquis respectivement la deuxième place en 2014 et en 2013, tandis que le quatrième pilote officiel, Sam Sunderland, 2e du récent Rallye du Maroc, s’affirme comme la valeur montante de la discipline.
    De son côté, le team HRC a remporté deux manches du championnat du monde devant Coma (Abu Dhabi, Qatar). Chez Honda, tout le monde attend que Joan Barreda réalise un sans-faute pendant plus d’une semaine. Mais ce rôle pourrait également revenir à ses coéquipiers portugais, Paolo Gonçalves et Helder Rodrigues, 2e et 4e du championnat du monde. Si Honda dispose d’une belle armada d’outsiders, leurs rivaux japonais de chez Yamaha ont eux aussi de sérieux arguments à faire valoir pour faire vaciller KTM. Sous différentes bannières, les motos bleues mèneront la charge avec Olivier Pain (3e en 2014), mais aussi avec Juan Pedrero (5e en 2011 et 2013), Frans Verhoeven, Michael Metge ou Alessandro Botturi (8e en 2012). Enfin, la surprise pourrait venir des motos Sherco, qui avaient déjà fait sensation l’année dernière en remportant deux spéciales. Avec Alain Duclos comme leader, et l’appui du revenant Fabien Planet (12e en 2007), désireux d’engager une reconversion après sa prestigieuse carrière d’enduriste, le constructeur français se voit bien jouer la bataille des accessits!
    Début des hostilités le 4 janvier !
    Source : sur une information Dakar.com
    Liste des engagés www.dakar.com/dakar/2015/fr/pilote/liste-des-engages-motos.html
    Quelques vidéos et photos des forces en présence
    Yamaha Racing Rally Team 2015
    Olivier Pain, Alessandro Botturi et Michael Metge : WR450F Rally
    Red Bull KTM Rally Factory Racing Team
    Marc Coma, Jordi Viladoms, Ruben Faria et Sam Sunderland. KTM 450 RALLY
    Honda HRC 
    Joan Barreda, Paulo Goncalves, Helder Rodrigues, Jeremias Israel et Laia Sanz. Honda CRF450 RALLY.
    Sherco Tvs Rally Factory
    Alain Duclos et Fabien Planet. Sherco TVS RTR 450
    © photo Sherco
    © photo Sherco
    Gas GasGerard Farrés et Dani Oliveras. Gas Gas EC 450 Raid.
    David Casteu s’apprête à courir son 12e Dakar
    Team Casteu (KTM)
    On suivra également de près Xavier de Soultrait (Yamaha), pour qui ce sera seulement son 2e Dakar.
    with EnduroMag

    BSMC GEAR GUIDE #41


    BSMC Gear Guide #41
    Bell and Roland Sands bring on a super-slick open face, Pike Brothers make the excellent ever better, Woolrich keep  on keeping on, TCX goes urban, and Niyona bring a touch of perfection to your tools. All in the first Gear Guide of 2015.
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    BELL CUSTOM 500 RSD CHECK IT HELMET
    “The original, the godfather, the best.” Back in 1954 Bell founder Roy Richter formed his first helmet out of fiberglass and named it the “500.”The Bell 500 was the first open faced helmet with a slim profile to gain DOT certification, and has become iconic in the new wave custom scene.
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    The Custom 500 has been given a going over from Roland Sands Design to become the 500 RSD Check It helmet. Completed in a high gloss finish, the subtle checker pattern is handsome and appropriate to pretty much any style of custom bike. A new head-form means the Custom 500 now fits better and looks smaller on your head than ever. No more lollipop heads.
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    The thin-profile shell allows the helmet to sit lower on the head, and with 5 shell and EPS sizes, it’s now even easier to find the look you want with the perfect fit. The 500 comes with a 5 snap pattern for shields and visors, and a D-ring closure as standard. It has a padded chin strap with a leather D ring pull tab, a multi density EPS liner in five different sizes. It comes with a five year warranty and a DOT certification. It weighs 1200 grams.
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    Bell have introduce many other cool designs to their Custom 500 range from swirling metal flake to intricate pin striping, matt grey primer to solid black gloss.
    PIKE-BROTHERS-WAXED-N1-DECK-JACKET-1
    PIKE BROTHERS WAXED N1 DECK JACKET
    I took delivery of my N-1 deck jacket a year ago, and I’ve worn it almost non stop since, both on the bike and off. It’s warm, comfortable, tough and good looking. I thought it was damn near perfect, until Pike Brothers added a 3-layer wax making it “almost” water proof. In it’s original form it’s pretty water resistant!
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    The 1944 N-1 Deck Jacket was issued to all U.S. Navy Personnel during WW2. It saw action from the beaches of Normandy to the Pacific Islands and became one of the most used and most favoured jackets of the U.S. Armed Forces in the 1940s. The general construction of the jacket combined a thick outer layer of “Jungle Cloth” with a wool lining making it wind resistant, and the now added wax coating repels water,  keeping the wearer warm and comfortable even under the harshest conditions. I can bear witness to this, it’s insulated and snug, keeping drafts out. The collar pulls up high to protect the neck, and it buttons high up on the front.
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    Pike Brothers was founded by George and Joseph Pike in 1930. Their small but exclusive tailoring shop was located in the Portobello Road, Notting Hill, in the heart of London. Their specialty was custom-made menswear. During the Second World War with a steadily growing number of American soldiers coming to Britain, the Pike Brothers also specialized in the production of uniforms for the U.S. Armed Forces. They combined the finest fabrics with European craftsmanship and created an unmistakable profile of sturdy American menswear with European influence; a heritage to which they are still committed today. Pike Brothers have a strong affiliation with the classic and custom motorcycle scene and Hotrods.
    PIKE-BROTHERS-WAXED-N1-DECK-JACKET-3
    This a terrific improvement on an already outstanding jacket. It comes in Khaki or Olive.
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    TCX X-GARAGE BOOT
    TCX are a brand more associated with motorcycle sport, but they have introduced a more urban styled boot with the X-Garage.
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    The TCX X-Garage Boots incorporate modern protective features and a light weight yet durable vintage leather into a classic moc-toe wedge sole boot. Just as comfortable off the bike as they are on, the X-Garage fills a gap many bikers have been looking to fill for years combining modern protection and classic style. These clearly draw influence from Redwings and Frye boots, but come from the protective angle, specifically in the ankle.
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    They come with a full grain vintage leather upper and an air mesh breathable lining, with a reinforced toe and heel counter, an anatomically correct and replaceable foot-bed and an ultra light EVA compound sole.
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    They incorporate the TCX Comfort Fit System. This almost entirely manual technique allows the boot to be shaped on a “mould that faithfully reproduces the anatomy of the foot, making the product exceptionally comfortable and ideal for prolonged use in different situations.”
    These are a good compromise between style and safety, they don’t look quite as good as a pair of Redwings or Chippewas, but have the extra protective elements specific to motorcycling. They come at a reasonable price too.
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    WOOLRICH MEN’S CHARLEY SHIRT JAC
    Whether you’re an aspiring Lumbersexual, a beardy hipster, or just want to keep warm on your bike, this is a great mid-layer shirt to be worn under a Trailmaster style jacket, or any mid length leather jacket.
    Woolrich products have serviced outdoor pursuits for more than 180 years. They design functional, comfortable and durable garments for men and women using traditional fabrics like wool, cotton and down. In recent years, in an effort to provide comfort and protection in all conditions, they’ve incorporated more technical performance fibers, like nylon and polyester.
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    As the oldest continuously operating woolen mill in the United States, the Woolrich Mill provided wool blankets to Civil War soldiers, and continues to produce some of the country’s finest wool blankets today.
    “Over the years we have pioneered many clothing styles that have become American Classics, a number of which are still popular today”.
    Woven in their Pennyslavnia woolen mill, the Charley Brown Shirt Jacket is a Woolrich heritage shirt with its vintage wool pattern. The wind-resistant shell and plaid lining provide a high level of comfort and insulation to keep you warm on the bike in the winter months.
    WOOLRICH-MENS-CHARLEY-SHIRT-JACKET-2
    It features upper chest pockets with button closure flaps, an internal security pocket. The shell is 85% wool and 15% nylon. The lining is a polyester and acrylic mix. This is a good addition to your riding kit.
    These are warm and good looking shirts, and work well off the bike as well as on it. The Charly Shirt Jac comes in a number of different colour checks.
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    NIYONA TOOL ROLL
    I met the crew from Niyona last June at Wheels & Waves and was incredibly impressed by their work. Based out of Brussels, they are a leather goods company that make all of their products in their local workshop.
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    One of their best sellers is a beautiful hand made tool roll that comes with two detachable pockets, one for tools and a pouch for loose goods like fuses, cable ties, spare nuts and bolts etc. You can use both bags separately or click them together, roll them up and you’re ready to go. It has two adjustable straps to attach it to your frame or bars, and is fastened together with a ball stud and strap.
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    Apart from being practical and durable, this will look great on your bike.
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    Its dimensions are 24 cm long x 17high x 6 wide. The construction and finishing is exceptional. It is currently available in tan, but will be available in black and denim early this year.
    via The Bike Shed