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    jeudi 21 février 2013

    Porsche 991 GTE in testing


    Hot of the press from testing at Sebring today, high quality images of the brand new Porsche 991 GTE from Nick Busato.
    The car, which will make its debut in the 2013 season with a full World Endurance Championship GTE Pro campaign in the hands of a fully fledged works team, is a totally fresh design.  Based on the new shape ’991′ 911, it is running at Sebring as part of a private test.  It is believed that the car will not, however, race at Sebring’s 12 hour enduro.
    Patrick Pilet has been behind the wheel doing the testing duties for Porsche, so far.
    We’ll be adding more photos throughout the day as we receive them from Nick, who is at the track all day.
    The test also sees the first proper public test of the Z4 GTE from BMW.  ESM will run their new HPD, Level 5 are expected to be in attendance and Muscle Milk return after their appearance at the official test.  Dyson Racing will turn laps, as will a number of GTC class cars including (our cover star, Patrick) Dempsey Del Piero’s new cars.

    Nos confrères de lendurance.co.uk (lien) ont capté la toute nouvelle Porsche 911 GT3-RSR, la photo étant à mettre au crédit de Nick Busato. Cela fait longtemps que tout le monde l'attendait ! Porsche vient enfin de lever le voile sur sa nouvelle arme en GTE. Après plusieurs années de bons et loyaux services, la 911 GT3-RSR laisse place à la... 911 GT3-RSR, mais en version 991. C'est sur le tracé de Sebring que l'auto fait ses premiers pas face à la concurrence lors d'une séance d'essais privés. Pourtant, il n'est pas prévu pour le moment que les équipes roulant en ALMS disposent de cette auto. le Porsche AG Team Manthey aura en charge deux autos en Championnat du Monde d'Endurance avec Lieb/Lietz et Bergmeister/Pilet. Les deux compères Romain Dumas et Timo Bernhard viendront en renfort aux 24 Heures du Mans de même qu'à Silverstone et Spa. C'est d'ailleurs Patrick Pilet qui est à pied d'oeuvre en Floride dans le baquet de la 991. (endurance-info)

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