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    samedi 20 avril 2013

    Bol d’Or : H+6, duel Kawasaki SRC – GMT 94


    GMT 94 (Michelin) and Kawasaki SRC have been keeping spectators entertained at Magny-Cours as they trade first place as a function of their respective refuelling stops. On the stroke of 9pm, the lead was in the hands of Kawasaki SRC, while YART (Michelin) was third.
    Le GMT 94 (Michelin) et Kawasaki SRC se livrent un splendide duel en s’échangeant la première position au grès des ravitaillements. Après six heures de course, la tête de la 77ème édition du Bol d’Or revient à Kawasaki SRC. Le YART (Michelin) occupe la troisième place.
    There has been plenty of drama since our last update three hours ago, including the elimination from the front of the field of two of the pre-start favourites. The race has been interrupted twice by Safety Car interventions following falls.
    At 6:20pm, Anthony Delhalle fell while running third on the N°1 Suzuki when he was caught out by a change in grip. After pitting for repairs, the SERT machine re-joined in 14th place, five laps adrift of the leaders.
    Kawasaki SRC lost the benefit of its strong early pace when it switched to intermediate tyres. This allowed the slicks-shod N°94 Yamaha to narrow the gap down to just 17 seconds.
    Less than half-an-hour after the N°1 Suzuki’s first misfortune, Vincent Philippe fell again, prompting the Safety Car to be despatched for a period of 12 minutes. The seven-time Bol d’Or winner was able to push his bike back to the pits and Julien Da Costa eventually re-joined the race in 33rd place at the start of the race’s fifth hour, albeit with a handicap of 14 laps to recover.
    A series of quick laps saw Kenny Foray (GMT 94) catch the front-running Kawasaki just as the race was neutralised again, this time for 10 minutes. When action resumed, the GMT 94 bike eased past Kawasaki SRC to take the lead. The move sparked off an exciting scrap between the two machines which saw the lead change hands several times as a function of their respective pit-stop strategies. At the quarter-distance, the two teams were split by less than a lap.
    BMW Motorrad France Team Thevent’s love-hate affair with the Bol d’Or continued when the N°99 bike crashed after 5½ hours. Karl Muggeridge managed to get the BMW back to the pits for repairs. It re-emerged 10 minutes later but only completed one more lap before pitting again. It was later deemed to be too badly damaged to continue and the team’s retirement was eventually announced.
    YART has taken advantage of all this drama to appear on the provisional podium, four laps down on the leaders. Honda TT Legends is fourth, ahead of National Motos. AM Moto Racing is sixth overall and still in front in the Superstock class, ahead of Suzuki Junior Team and Penz 13.
    Magny-Cours is now shrouded in darkness and the riders face a long, chilly night as the race continues.

    Depuis notre dernier point après les trois premières heures, la course a connu son lot de rebondissements avec notamment l’élimination de deux favoris à la victoire et deux neutralisations.
     A 18h20, Anthony Delhalle au guidon de la Suzuki n°1, alors en troisième position, se fait surprendre par un changement d’adhérence. Après un passage dans son box, le SERT rejoint la piste à la 14ème place à cinq tours des leaders.
    Occupant la tête de la course, Kawasaki SRC perd le bénéfice de son avance suite à un mauvais choix de pneumatiques (intermédiaires) et voit revenir la Yamaha n°94 chaussée de « slicks » à 17 secondes.
    Moins de 30 minutes après la première chute du SERT, Vincent Philippe part à nouveau à la faute. La course est alors neutralisée pendant  12 minutes. Le septuple vainqueur du Bol d’Or réussit à ramener la machine aux stands. Julien Da Costa reprend la piste à la 33ème place handicapé de 14 tours au début de la cinquième heure de course.
    Alignant des tours rapides, Kenny Foray (GMT 94) revient au contact de la machine de tête avant que la course soit de nouveau neutralisée pendant 10 minutes. Au restart, le GMT 94 s’empare de la première position aux dépens de Kawasaki SRC. Les deux machines se livrent un véritable duel en prenant les commandes de la course au fils des arrêts aux stands. Au quart de la course, moins d’un tour sépare les deux équipes.
    Le Bol d’Or ne sourit décidément pas à BMW Motorrad France Team Thevent. Après 5h30 de course, la BMW n99 connait une nouvelle chute. La machine est ramenée au stand par Karl Muggeridge et ressort 10 minutes plus tard pour un seul  et dernier tour. Trop endommagée, elle est contrainte à l’abandon peu avant la septième heure.
    Le YART a profité de ces événements pour se hisser sur la troisième marche du podium provisoire à quatre tours des leaders. Le Honda TT Legends pointe à la quatrième place devant National Motos. AM Moto Racing, sixième au général, est toujours leader de la catégorie Superstock, devant le Suzuki Junior Team et Penz 13.
    Il ne fait plus jour à Magny-Cours et les pilotes ont entamé une longue nuit fraîche.

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