ACE CAFE RADIO

    mercredi 13 novembre 2013

    History maker Marquez concludes 2013 on top / Márquez conclut l’année en beauté au Test de Valence


    After trying three different prototypes on Tuesday as he set the best time, Marquez worked on his 2014 bike on the final day of the test – finishing at the head of the list of 14 riders present with a best lap of 1’30.287, just 0.05s off the time which gave him pole on Saturday.
     
    With the arrival of Moto2™ World Champion Pol Espargaro on the other side of the Monster Yamaha Tech 3 box, Bradley Smith has a new motivation for the 2014 season – to be faster than his talented new teammate. Smith was quick on Wednesday in testing, his 1’30.598 the second best of the day and 0.6s better than his Saturday qualifying time.
     
    Espargaro impressed again in sixth, less than a second behind Smith as he concluded his first MotoGP test.
     
    Stefan Bradl was third, 0.27s down on Smith – fourth overall over the three days of the test, just marginally off third best rider Jorge Lorenzo who did not ride on Wednesday and put in his best time in Tuesday. Bradl made good use of the 2014 Honda as he tested it for the first time.
     
    Dani Pedrosa had a busy day, also testing the 2014 machine and lapping fourth best on Wednesday and fifth overall, his fastest lap coming on Tuesday. Likewise Alvaro Bautista went quicker yesterday than today and was caught out on Wednesday by the new HRC machine for next season, crashing it on his eighth lap on the bike on Wednesday – though without serious consequences.
     
    Just below Bautista and Pol Espargaro on Wednesday’s timesheet, Andrea Iannone was the fastest Ducati equipped rider on the timesheet with Pramac Racing, 1.3s off Marquez’ pace.
     
    Aleix Espargaro did well on the new Forward Racing FTR Yamaha on just his second day on the bike, just outpacing the likes of Ducati Team’s Andrea Dovizioso and Cal Crutchlow, and putting in 49 valuable laps on the new machine. Espargaro’s new teammate Colin Edwards did not test as he was already en route back to Texas for a well-earned winter break.
     
    New Power Electronics Aspar riders Nicky Hayden (1’32.123 – 40 laps) and Hiroshi Aoyama (1’32.530 – 60 laps) put in a century of tours around the 4005m Ricardo Tormo track, gathering priceless data and experience with the new Honda RCV1000R. 
     
    Completing the timesheet was Paul Bird Motorsport rider Michael Laverty , 0.5s behind Aoyama as his team work on their strategy for the forthcoming season.
     
    Some teams may test privately in the coming weeks, but after the Winter Test ban in December and January the 2014 MotoGP grid will back in action together at Sepang in the 2nd-4th February 
    Après avoir travaillé sur différents prototypes et signé le meilleur temps mardi, Marc Márquez (Repsol Honda) a principalement roulé sur la version 2014 de la RC213V aujourd’hui et a été le plus rapide des quatorze pilotes présents au circuit. Le nouveau Champion du Monde MotoGP™ a tourné en 1’30.287 et n’était qu’à cinq centièmes de seconde du chrono qui lui avait valu la pole position pour la dernière course de l’année samedi dernier.
    L’arrivée de Pol Espargaró, le Champion du Monde Moto2™ 2013, chez Monster Yamaha Tech3 semble avoir motivé Bradley Smith à se donner à fond pour préparer la saison 2014. Le Britannique s’est classé deuxième de la journée, en progressant de plus d’une demi-seconde par rapport à son temps de qualifications du week-end dernier et se mettant à trois dixièmes de Márquez, tandis que son nouveau coéquipier a fait bonne impression en enregistrant le sixième temps, pour finir son premier test en MotoGP™ à une seconde de Smith. 
    En l’absence de Jorge Lorenzo et de Valentino Rossi, qui avaient bouclé le programme prévu par Yamaha Factory Racing mardi, Stefan Bradl (LCR Honda) complétait le Top 3 de la journée, à plus d’une demi-seconde du temps de référence et devant Dani Pedrosa (Repsol Honda), qui avait une journée chargée avec de nombreux tests à réaliser sur le prototype 2014 de la RC213V.
    Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) s’est classé cinquième malgré une chute en début de journée et a finalement pu boucler près de soixante tours. Seul autre pilote à moins d’une seconde de Márquez, l’Espagnol devance Pol Espargaró, Andrea Iannone (Pramac Racing), le premier pilote Ducati, ainsi qu’Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing).
    Ce dernier poursuivait son travail de mise au point sur la nouvelle FTR-Yamaha et a fini devant les deux pilotes du team Ducati, Andrea Dovizioso et Cal Crutchlow, ainsi que Michele Pirro (Ducati Test Team). Colin Edwards, qu’il a rejoint chez Forward Racing, ne participait pas à cette dernière journée d’essais.
    Nicky Hayden et Hiroshi Aoyama, les nouvelles recrues du team Aspar, ont continué leur adaptation à la nouvelle Honda RCV1000R et ont respectivement bouclé quarante et soixante tours. Complétait le classement du jour le Britannique Michael Laverty (PBM).
    Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) avait décidé de renoncer à cette dernière journée d’essais en raison de sa blessure au poignet tandis que Héctor Barberá (Avintia Blusens) et Mike di Meglio, invité à tester la FTR-Kawasaki du team espagnol, avaient bouclé leurs essais mardi soir afin de mettre le cap sur le MotorLand Aragón, où ils devraient rouler jeudi et vendredi lors d’essais privés.
    La pré-saison MotoGP™ 2014 ne reprendra officiellement que l’an prochain, à Sepang, du 2 au 4 février, suite à une trêve hivernale qui couvrira les mois de décembre et janvier.
    Marc-Marquez-Repsol-Honda-Team-MotoGP-Valencia-Test-Day-2-563829

    Aucun commentaire:

    Enregistrer un commentaire