October 14, 2012, Felix Baumgartner ascended more than 24 miles above Earth's surface to the edge of space in a stratospheric balloon. Millions across the globe watched as he opened the door of the capsule, stepped off the platform, and broke the speed of sound while free falling safely back to Earth. Felix set three world records that day—and inspired us all to reach beyond the limits of our own realities, and reimagine our potential to achieve the incredible.
GoPro was honored to be a part of this epic achievement, with seven HERO2 cameras documenting every moment. From the airless freeze of outer space, to the record-breaking free fall and momentous return to ground—see it all through Felix's eyes as captured by GoPro, and experience this incredible mission like never before. No one gets you closer than this.
Shot 100% on the HD HERO2® camera from http://GoPro.com.
GoPro was honored to be a part of this epic achievement, with seven HERO2 cameras documenting every moment. From the airless freeze of outer space, to the record-breaking free fall and momentous return to ground—see it all through Felix's eyes as captured by GoPro, and experience this incredible mission like never before. No one gets you closer than this.
Shot 100% on the HD HERO2® camera from http://GoPro.com.
Vous pensiez avoir tout vu du saut de Felix Baumartner, le parachutiste autrichien qui a battu le 14 octobre 2012 le record du monde de saut en chute libre ? C'est raté. L'un de ses sponsors, la marque de caméras embarquées GoPro, a mis en ligne vendredi 31 janvier une nouvelle vidéo de l'exploit, avec des images inédites.
Celles-ci, vertigineuses, permettent de suivre au plus près le saut de plus de 39 000 mètres du casse-cou. On apprend également, grâce à l'enregistrement de la conversation entre Baumgartner et l'organisation au sol, que le parachutiste a failli s'évanouir lors de sa performance.
En un peu plus de 24 heures, la vidéo de GoPro a été vue à plus d'un million et demi de reprises. De bonne augure pour la marque, qui compte exploiter ces images en diffusant une publicité dimanche lors de la finale du Super Bowl, le championnat de football américain.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire