ACE CAFE RADIO

    mercredi 15 octobre 2014

    JMB-DustyDreams

    QUAND CAFE RACER RÉUNIT JEAN-MICHEL BAYLE ET LA HONDA 750 NS À EL MIRAGE…
    WHEN JEAN-MICHEL BAYLE RIDES THE HONDA 750 NS AT EL MIRAGE DRY LAKE


    JMB-DustyDreams from Cafe Racer Magazine on Vimeo.

    Pedrosa and Miller #RideMelbourne en route to Phillip Island


    Avant de se rendre à Phillip Island pour le Grand Prix Tissot d’Australie, Dani Pedrosa et Jack Miller n’ont pas manqué de se faire remarquer lors d’une sortie à Melbourne, sur leurs prototypes respectifs, pour arpenter les bords du fleuve Yarra.

    Dani Pedrosa & Jack Miller - #RideMelbourne
    Dani Pedrosa (Repsol Honda) et Jack Miller (Red Bull KTM Ajo) ont eu l’occasion de monter sur leurs machines respectives un peu plus tôt que les autres pilotes à leur arrivée en Australie puisque l’Espagnol et l’Australien sont allés rouler sur les bords du fleuve Yarra, profitant d’une vue imprenable sur le centre de Melbourne. 
    Le pilote Moto2™ Anthony West, les pilotes wildcard Moto3™ Remy Gardner (fils de Wayne, le Champion du Monde 500cc 1987) et Olly Simpson ainsi que Aiden Wagner, qui se prépare pour ses débuts en Moto2™ après s’être entraîné avec Esteve Rabat en Espagne, ont assisté à l’évènement.
    « C’était génial d’avoir l’opportunité de venir à Melbourne et de rouler sur les bords du fleuve Yarra, » a commenté Pedrosa. « Le plus dur était de garder l’équilibre sur la moto parce que nous ne pouvions évidemment pas rouler à la même vitesse qu’à Phillip Island ! Rouler en ville était une manière très spéciale d’arriver en Australie. »
    « Ce test était vraiment bienvenue, il fallait juste faire attention à ne pas tomber dans l’eau ! » a plaisanté Miller. « C’était fantastique d’offrir aux fans locaux une opportunité de voir les motos de plus près. Maintenant nous allons au circuit et après avoir perdu des points cruciaux au Japon, je n’aurai pas d’autre option que de directement viser la victoire et les 25 points qui vont avec. »
    Pedrosa et Miller seront de retour en piste vendredi matin à Phillip Island. La première séance d’essais Moto3™ aura lieu à 10h, heure locale, et sera suivie de la première séance d’essais MotoGP™ à 10h55 (GMT +11).
    Suivez le hashtag #RideMelbourne pour découvrir le contenu média exclusif de l’entrée en scène de Pedrosa et Miller à Melbourne.
    Dani Pedrosa & Jack Miller - #RideMelbourne
    Ahead of this weekend’s centenary Tissot Australian Grand Prix, Dani Pedrosa and Jack Miller grabbed all of the attention in Melbourne as the respective Spanish and Australian riders rode their ways alongside the iconic Yarra River.
    Dani Pedrosa & Jack Miller - #RideMelbourne
    With the Repsol Honda Team MotoGP machine and Red Bull KTM Ajo Moto3 bike having taken in the famous sights of Melbourne on their way from Avalon Airport, it was down to Pedrosa and Miller to seize the moment as the two riders enjoyed the spectacular city skyline and riverside scenery in a truly unique start to the weekend.
     
    As the bikes passed by, the duo’s exploits were watched on closely by Australian Moto2 colleague Anthony West as well as Moto3 wildcards Remy Gardner (son of Wayne, 500cc World Champion of 1987) and Olly Simpson plus Aiden Wagner, who is all-set for his Moto2 debut fresh from training with Tito Rabat in Spain.
     
    “It was great to have the chance to be here in Melbourne and ride alongside the Yarra River,” Pedrosa commented. “The hardest part was getting the bike to actually stand up straight, as we obviously couldn’t ride at the kind of speed you see at Phillip Island! Riding in the city was a special way to arrive in Australia.”
     
    “This was some great extra testing – I just had to be careful not to crash into the river!” Miller joked before looking with more earnestness to a vitally important weekend. “It was awesome to see crowds of home fans getting up close to the bikes. Now we will head to the race track; after losing crucial points in Japan, there is no longer any option but to go flat-out for the win and the 25 points that come with it.”
     
    Pedrosa and Miller will be back on-board their bikes at Phillip Island on Friday. Opening Moto3™ practice will commence at 10am local time, with MotoGP™ following immediately from 10:55 local time (GMT +11).
     
    Exclusive multimedia content of Pedrosa and Miller’s dramatic entrance to Melbourne can be tracked across the weekend with hashtag #RideMelbourne.
    Dani Pedrosa & Jack Miller - #RideMelbourne

    WEC : Nissan GT-R LM NISMO : Infos et rumeurs…

     
    par Laurent Mercier (Enrurance-Info.com)
    La grosse nouveauté de la saison 2015 du Championnat du Monde d’Endurance de la FIA sera l’arrivée de la Nissan GT-R LM NISMO. Le prototype japonais viendra défier les Audi, Porsche et Toyota. Après la DeltaWing et la ZEOD RC, Nissan passe à la vitesse supérieure avec une auto que l’on attend différente de ce que l’on connaît jusqu’à présent. « On veut être les mauvais garçons du paddock » martelait le staff de Nissan lors de l’annonce du programme. A six mois du premier round du FIA WEC 2015, on ne connaît pas encore tous les détails de cette Nissan GT-R LM NISMO.
    Nos deux récents déplacements au Japon ont permis de nous renseigner et de poser des questions même on doit une grande partie du projet à l’Europe, via l’équipe de Darren Cox. Le Britannique est en charge du programme global du sport automobile chez Nissan. On lui doit notamment la DeltaWing, la ZEOD RC, l’arrivée de Nissan comme motoriste en LM P2, LM P3 et la Nissan GT Academy. Avec le LM P1, la prochaine étape se veut plus ambitieuse car l’objectif est bien de se mesurer aux grands.
    14065874719_4760ca396f_k Si jusqu’à présent aucune photo de la Nissan GT-R LM NISMO n’a encore fuitée, cela ne devrait pas durer longtemps. Le premier roulage de l’auto est prévu sous peu dans l’Arizona sur le Nissan Technical Center North America. Vu l’emplacement de la piste, les photos volées vont être difficiles à prendre. Il sera ensuite temps de prendre la direction de la Floride pour une présentation aux médias début décembre avant un roulage prévu sur le Sebring International Raceway où on ne sait pas encore si les journalistes pourront assister aux essais.
    Ce n’est plus un secret pour personne que le moteur de la Nissan GT-R LM NISMO sera placé à l’avant, soit à l’inverse de ses concurrentes. On pourrait en savoir plus le 30 novembre prochain à Fuji lors du NISMO Festival où le moteur devrait être présenté. A cette occasion, NISMO célèbrera son 30ème anniversaire avec le slogan « Prêt pour le futur. » Selon nos informations, le moteur Nissan tourne sur le banc avec plusieurs simulations d’endurance réussies. On parle d’un V6 essence double turbo. Il semble que chez Nissan on a cherché à avoir un son mélodieux, ce dont on ne se plaindra pas, bien au contraire.
    14229375576_b5c2f96fbb_k Pour le reste du look, il va falloir attendre encore un peu même s’il ne faut pas s’attendre à avoir une auto plus étroite à l’arrière. Comme du temps de la DeltaWing, Michelin sera le manufacturier pneumatique du constructeur japonais.
    Du côté des pilotes, les noms de Olivier Pla et Nick Heidfeld sont les plus souvent cités dans les différentes conversations au sein des paddocks. Le premier pilote pourrait être annoncé lors du NISMO Festival même si rien n’est encore décidé. Stéphane Sarrzain est aussi annoncé même si l’Alésien pourrait finalement rester chez Toyota. Il ne fait quasiment aucun doute que Jann Mardenborough sera de la partie aux 24 Heures du Mans et que Lucas Ordonez fera partie du programme. La rumeur indique également la présence de Ronnie Quintarelli, Masataka Yanagida et Tsugio Matsuda. A noter que la Journée Test des 24 Heures du Mans tombe en même temps qu’un meeting de SUPER GT (Autopolis). Il semble que la décision d’aligner deux autos sur l’intégralité de la saison ne soit pas encore prise puisque Nissan n’exclurait pas d’en avoir trois sur toutes les manches. Si tel devait être le cas, on pourrait alors voir deux pilotes par auto. Nissan dévoilera l’identité de ses pilotes un à un, soit dix annonces (9 + 1 réserviste). Un temps annoncé pour Le Mans, Sébastien Bourdais et Simon Pagenaud ne devraient pas être de la partie compte tenu d’un clash avec l’IndyCar Series. Nissan a bien essayé de démarcher chez la concurrence mais aucun pilote Audi et Porsche ne sera chez Nissan en 2015.
    Nissan semble prêt pour aller batailler au plus haut de la technologie LM P1 avec ses numéros fétiches 21, 22 et 23…

    Which one would you take home if money was free?


    This week we found a huge assortment of cafe racers up on eBay, including a Harley that I immediately fell in love with and a hard-to-find 2014 Norton Commando. That Honda CB750 built by Steve Carpenter (Carpy) is also worth a mention - owners of Carpy's customs very rarely sell them. 

    The prices (and starting bids) on these bikes is quite varied - it starts off at $5,000 and goes all the way up to $18,000, although I suspect that the Norton will fetch a number in the mid-$25,000s before the bidding is done and dusted.  

    If you'd like to take a look at all of the cafe racers currently listed on eBay - you can click here.

    1964 Harley-Davidson Sportster

    This is one of the most appealing Harley cafe racers I've ever come across - it's clearly been put together by a person with an impeccable sense of aesthetic balance. It's a ground-up rebuild by Rodsmith Handmade Customs & Rods and it's currently on eBay with no bids. 

    Click here to view the listing.

    1974 Honda CB550

    This CB550 is the work of Meyerbuilt Metalworks out of Indianapolis, its custom metal work has been hand-formed from sheet metal and the engine has been totally rebuilt. The CB550 is often overlooked in favour of its big brother, the CB750, but the smaller engined bike deserves its own accolades. 

    Click here to view the listing.

    2007 Triumph Bonneville

    This Triumph has been tweaked to closely resemble its forefathers from the late '50s and 1960s - although I would personally remove the word "Triton" off the side of the tank and replace it with a period correct "Triumph" logo - otherwise you'll have the purists shouting at you for not using a Featherbed frame. 

    Click here to view the listing.

    2014 Norton Commando 961

    The modern Norton Commandos are beautifully designed motorcycles that have clear design links with their famous forebearers. The bikes are produced in very limited numbers and they can be quite hard to buy - so this 2014 model on eBay is likely to be very popular. 

    Click here to view the listing. 

    1972 Honda CB750

    Carpy is one of the best known cafe racer builders operating anywhere in the world, and his customs tend to change hands for significant sums. This is a signature build from Carpy and I have little doubt that it goes like the clappers, it's currently listed with a Buy It Now of $7,500 - which is a bargain in my book. 

    Click here to view the listing.

    via SILODROME

    50 NOT OUT: CAFE RACER DREAMS’ BMW R69S


    The Spanish workshop Cafe Racer Dreams celebrates its 50th build with this amazing custom BMW R69S.
    Cafe Racer Dreams is one of the most prolific outfits on the custom motorcycle circuit. An incredible fifty builds have already rolled out the Spanish workshop’s doors—each one as stylish as the next.
    For CRD #50, Pedro García and Efraon Triana pulled out all the stops. It’s a stunning resto-mod based on a 1969 BMW R69S, commissioned by a 30-year-old Madrid local.
    The Spanish workshop Cafe Racer Dreams celebrates its 50th build with this amazing custom BMW R69S.
    Most of the iconic features of the R69S have been retained, but the only component untouched is the 594 cc air cooled boxer motor. “The engine was perfect,” says Pedro, “so we didn’t operate inside!” Pedro and Efraon did completely rewire the bike though—going as far as fitting a keyless ignition from Motogadget.
    Up front, they’ve improved braking with a disk setup borrowed from a Harley-Davidson Sportster. The quirky and distinctive R69S suspension is still intact—but is now vastly improved thanks to the addition of Öhlins shocks at both ends.
    The Spanish workshop Cafe Racer Dreams celebrates its 50th build with this amazing custom BMW R69S.
    Cafe Racer Dreams also removed the airbox and installed a huge K&N air filter in its place—a process that, according to Pedro, was harder than it looks. BMW R100 front fenders have been adapted to fit both the front and back of the R69S.
    After a complete tear down, CRD selectively applied different finishes to the hard parts. The frame and a few other items were treated to satin black paint, while other bits were acid-dipped to achieve just the right vintage effect.
    The Spanish workshop Cafe Racer Dreams celebrates its 50th build with this amazing custom BMW R69S.
    CRD kept the stock tank and its assortment of dings, but stripped the paint and gave it a top-secret treatment that involves varnish and a little black paint. The seat is completely bespoke—covered in leather which has been sanded to blend with the R69S’s distressed theme.
    The Spanish workshop Cafe Racer Dreams celebrates its 50th build with this amazing custom BMW R69S.
    Final trim includes a set of LSL handlebars, Beston grips and the original speedo-in-headlight setup. The tyres are Firestone’s infamous Deluxe Champions—an appropriate choice for a build of this nature.
    The Spanish workshop Cafe Racer Dreams celebrates its 50th build with this amazing custom BMW R69S.
    CRD #50 is as tasteful and chic as we’ve come to expect from Pedro and Efraon. But can they keep this up? We suspect they can, and demand for their work is strong.
    Here’s to the next fifty builds.
    Photos by Enrique Pacheco. Check out CRD’s previous 49 builds on the Cafe Racer Dreams website, and follow their news via Facebook.
    The Spanish workshop Cafe Racer Dreams celebrates its 50th build with this amazing custom BMW R69S.
    via BIKEexif

    The Land of Joy

    The new Ducati Scrambler is here! Discover the Land of Joy!
    Soundtrack: "I am Free" by The Dandy Warhols



    GARB: ITALIAN MADE

    Garb: Italian Made


    This edition of Garb is presented by our friends at Ledbury.

    pipes ..d'admission