Une course folleCette course en Allemagne a été épique de bout en bout. La deuxième place s’est jouée dans les dernières secondes de course entre le Team SRC Kawasaki (Mathieu Gines, Randy de Puniet et Jérémy Guarnoni) et le GMT94 Yamaha (David Checa, Mike Di Meglio et Niccolò Canepa). Au guidon de la Kawasaki, Randy de Puniet a pris le meilleur sur Mike Di Meglio qui a chuté mais parvient à rallier l’arrivée en 3e position. Le GMT94 Yamaha avait été retardé en début de course par une pénalité « stop and go » pour ravitaillement non conforme (phares allumés).
La BMW du NRT48 s’offre à nouveau une belle place au pied du podium après avoir animé la course avec Kenny Foray, Stefan Kerschbaumer et Lucy Glöckner. Ils devancent le Maco Racing Team qui signe son meilleur résultat de la saison avec Anthony Dos Santos, Louis Bulle et Alex Plancassagne.
Des Superstock survoltésLa bagarre en catégorie Superstock s’est jouée dans le Top10. Moto Ain, 6e à l’arrivée s’impose dans cette catégorie. Roberto Rolfo, Alexis Masbou et Christoffer Bergman remporte aussi l’EWC Dunlop Independent Trophy réservé aux équipes privées chaussées en Dunlop. Moto Ain (Yamaha) devance le Junior Team Le Mans Sud Suzuki avec Hugo Clère, Alex Sarrabayrouse et Louis Rossi et le Tati Team Beaujolais Racing. Cette équipe sur Kawasaki avec Julien Pilot, Julien Enjolras et Kevin Denis décroche en Allemagne sa première Coupe du Monde FIM Superstock.
Des favoris malmenésOn trouve le Suzuki Endurance Racing Team à une inhabituelle 10e place. Vincent Philippe, Etienne Masson et Gregg Black ont pourtant tout fait pour refaire leur retard suite à une chute de Vincent Philippe en début de course et après le holeshot de Gregg Black
Cette course en Allemagne a aussi été marquée par la chute spectaculaire de Marvin Fritz au guidon de la YART Yamaha en 2e position à la mi-course et contrainte à l’abandon.
Déception aussi pour Honda Endurance Racing. Calée en 5e position, l’équipe anglaise a rétrogradé en 13e place à l’arrivée suite à la chute de Greg Leblanc en fin de course.
Prochain rendez-vous au Japon pour les Suzuka 8 Hours, Grande Finale du Championnat FIM EWC 2017-2018 le 29 juillet.
F.C.C. TSR Honda France have won the 8 Hours of Oschersleben, consolidating their lead in the 2017-2018 FIM EWC provisional standings. The Japanese team finished an epic race ahead of Team SRC Kawasaki, who pipped GMT94 Yamaha to the runner-up spot. Tati Team Beaujolais Racing held off some very fierce competition to win their first FIM Superstock World Cup.
F.C.C. TSR Honda France notched up their second win of the season and are now a serious contender for the world title with a 10-point lead over GMT94 Yamaha ahead of the grand finale: the Suzuka 8 Hours.
After F.C.C. TSR Honda France took the lead halfway through the race, riders Freddy Foray, Josh Hook and Alan Techer firmly retained command all the way to the finish. Freddy Foray and later Josh Hook were the only two riders to add their names to the roll call of the fastest race laps in Germany; Josh Hook completed a 1:27.149 lap. The Japanese team also excelled in terms of fuel strategy. They were the last to refuel, making one less pit stop than their rivals.
A crazy raceThe race in Germany was truly epic from start to finish. The battle for runner-up position played out in the final few seconds of the race between Team SRC Kawasaki (Mathieu Gines, Randy de Puniet and Jérémy Guarnoni) and GMT94 Yamaha (David Checa, Mike Di Meglio and Niccolò Canepa). Randy de Puniet in the saddle of the Kawasaki bested Mike Di Meglio, who crashed but still managed to finish in third place. GMT94 Yamaha had been delayed in the early part of the race by a stop-and-go penalty for non-compliant refuelling (lights on).
BMW-mounted NRT48 once again earned themselves a praiseworthy spot at the foot of the podium, with Kenny Foray, Stefan Kerschbaumer and Lucy Glöckner featuring among the front-runners throughout the race. They finished ahead of Maco Racing Team, who notched up their finest result this season with riders Anthony Dos Santos, Louis Bulle and Alex Plancassagne.
Superstocks in a frenzyThe Superstock battle played out in the Top 10. Moto Ain – 6th past the finish line – was the winner in this class. Roberto Rolfo, Alexis Masbou and Christoffer Bergman also won the EWC Dunlop Independent Trophy for privateer teams using Dunlop tyres. Yamaha-mounted Moto Ain finished ahead of Junior Team Le Mans Sud Suzuki (Hugo Clère, Alex Sarrabayrouse and Louis Rossi) and Tati Team Beaujolais Racing. The Kawasaki-mounted team comprising Julien Pilot, Julien Enjolras and Kevin Denis won the FIM Superstock World Cup for the very first time in Germany.
Favourites get unluckySuzuki Endurance Racing Team finished 10th, unusually for them, even though Vincent Philippe, Etienne Masson and Gregg Black did everything they could to make up for lost time after Vincent Philippe crashed out early on in the race following Gregg Black’s holeshot.
The race in Germany also saw YART Yamaha’s Marvin Fritz crash out spectacularly halfway through the race when the team were lapping in 2nd place, forcing them to withdraw.
It was a disappointing race for Honda Endurance Racing too. After lapping steadily in 5th place, the British team dropped back to 13th at the finish when Greg Leblanc crashed towards the tail end of the race.
via EWC news
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