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    mardi 4 octobre 2022

    BRSCC LAUNCHES FORMULA FOUNDATION-E ELECTRIC SERIES FOR 2023 / BRSCC LANCE LA SÉRIE ÉLECTRIQUE FORMULA FOUNDATION-E POUR 2023

     


    A truly ground-breaking fully electric single seater racing programme from the BRSCC

    Formula Foundation-E is a ground-breaking fully electric single-seater racing project that has been well over a year in development, and the stunning FF-E1 electric race car has been conceptualised, designed, engineered and built in the UK.

    This is a hugely exciting project for the BRSCC and their project partners RSR Technology Ltd, with the series being aimed at delivering the world’s first club level single seater EV racing opportunity. Formula Foundation-E is focussed not only toward privateer drivers, but race teams looking to support drivers who may be interested in developing a career in the rapidly growing world of EV racing.

    The FF-E1 race car is built by RSR Technologies Ltd around an ultra-safe FIA spec T45 & ROPT CDS grade steel tubular space frame, which is the world’s first steel race car chassis to incorporate an FIA spec Halo protection system. With the highest levels of safety at the forefront of the design, the car also features F1 style 8-tonne rated wheel retaining tethers on all 4 hubs.


    The drivetrain position, steering, suspension and braking system layout is as per “traditional” single seat cars, with the ECOClassics designed battery pack and EV power unit positioned behind the driver and driving the rear wheels.

    The 120kW (160bhp) power unit enables a 0-60mph time of around 3 seconds, with a top speed of +130mph. This level of managed performance has been chosen to deliver a genuinely quick single seat race car experience for drivers, but whilst retaining maximum durability, reliability and cost-effectiveness.

    Battery charging is by way of readily available 240v 32A outlets, with the option of a CCS DC fast charge system. The steel encased 18kWh 350V DC Li-ion battery pack has been designed to meet ECE R100 requirements and enables multiple “sprint race” sessions of 20 minutes on a single charge, with no specialist recharging equipment or services required.

    The BRSCC plans to run demo-races at the start of the 2023 race season, and will move to full competitive single class racing later in the season.

    TO SEE THE FULL NEWS STORY, CLICK HERE – https://brscc.co.uk/brscc-launches-formula-foundation-e-electric-series-for-2023/


    À PROPOS DE LA FORMULA FOUNDATION-E

    Un programme de course monoplace entièrement électrique vraiment révolutionnaire du BRSCC

    Formula Foundation-E est un projet de course monoplace entièrement électrique révolutionnaire qui a été développé pendant plus d'un an, et la superbe voiture de course électrique FF-E1 a été conceptualisée, conçue, conçue et construite au Royaume-Uni.

    Il s'agit d'un projet extrêmement excitant pour le BRSCC et ses partenaires de projet RSR Technology Ltd, la série visant à offrir la première opportunité de course de véhicules électriques monoplaces de niveau club au monde. La Formula Foundation-E s'adresse non seulement aux pilotes privés, mais également aux équipes de course qui cherchent à soutenir les pilotes susceptibles d'être intéressés par le développement d'une carrière dans le monde en pleine croissance des courses de véhicules électriques.

    La voiture de course FF-E1 est construite par RSR Technologies Ltd autour d'un cadre spatial tubulaire en acier de qualité FIA T45 & ROPT CDS ultra-sécurisé, qui est le premier châssis de voiture de course en acier au monde à intégrer un système de protection Halo conforme aux spécifications FIA. Avec les plus hauts niveaux de sécurité à l'avant-garde de la conception, la voiture est également équipée d'attaches de retenue de roue de style F1 de 8 tonnes sur les 4 moyeux.

    La position de la transmission, la direction, la suspension et la disposition du système de freinage sont identiques à celles des voitures monoplaces "traditionnelles", avec le bloc-batterie conçu par ECOClassics et le bloc d'alimentation EV positionné derrière le conducteur et entraînant les roues arrière.


    Le bloc d'alimentation de 120 kW (160 ch) permet un temps de 0 à 60 mph d'environ 3 secondes, avec une vitesse de pointe de + 130 mph. Ce niveau de performances gérées a été choisi pour offrir une expérience de voiture de course monoplace véritablement rapide aux pilotes, tout en conservant une durabilité, une fiabilité et une rentabilité maximales.

    La charge de la batterie s'effectue au moyen de prises 240v 32A facilement disponibles, avec l'option d'un système de charge rapide CCS CC. La batterie Li-ion 18kWh 350V DC à boîtier en acier a été conçue pour répondre aux exigences ECE R100 et permet plusieurs sessions de "course de sprint" de 20 minutes sur une seule charge, sans équipement ni service de recharge spécialisé requis.

    Le BRSCC prévoit d'organiser des courses de démonstration au début de la saison de course 2023 et passera à des courses de classe unique compétitives plus tard dans la saison.

    POUR VOIR L'HISTOIRE COMPLÈTE, CLIQUEZ ICI - https://brscc.co.uk/brscc-launches-formula-foundation-e-electric-series-for-2023/



    For any questions or to discuss securing a car from the initial build runs, please contact the BRSCC’s Head of Formulae Development Greg Graham in the first instance on,

    Tel – 07920 096697

    Email – greg@brscc.co.uk

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