ACE CAFE RADIO

    dimanche 8 décembre 2013

    Volkswagen en tests chez Ogier


    L’équipe championne du monde a effectué une semaine de tests préparatoires au Rallye Monte-Carlo dans la région de Gap, sur les terres natales de Sébastien Ogier. Les tests se poursuivront la semaine prochaine dans le sud de la France.
    Deux semaines après l’arrivée du Wales Rally GB et une 10e victoire, les hommes de Volkswagen Motorsport sont de nouveau sur le pont cette semaine pour préparer le Rallye Monte-Carlo (15-18 janvier).
    L’équipe allemande a choisi la région de Gap, où se dérouleront deux étapes du « Monte-Carlo » 2014, pour sa première séance d’essais. Jari-Matti Latvala a roulé lundi et mardi, Sébastien Ogier l’a relayé mercredi et aujourd’hui, avant de passer le volant de la Polo R WRC à Andreas Mikkelsen vendredi.
    Lundi, Volkswagen avait planté campement près du Col de Tourettes sur une portion qui fut utilisée par une célèbre spéciale du Rallye Monte-Carlo, l’Epine-Rosans, pour la dernière fois en 2004. La journée a débuté sous des températures négatives (-5°C) avant que le thermomètre ne grimpe jusqu’à 12°C dans l’après-midi. Jari-Matti a enchaîné les allers-retours, testant les pneumatiques « soft » et « super-soft » de la gamme Michelin, ainsi que que différents réglages sur la Polo R WRC. Le Finlandais en a profité pour donner quelques sensations fortes à un compatriote journaliste !
    Le lendemain, Volkswagen a choisi une base d’essais entre Laborel et le Col Saint Jean, sur une portion de la mythique spéciale Montauban-sur-Ouvèze-Eygalayes, dont la première partie sera d’ailleurs empruntée par l’ES3/6 cette année. La montée du Col St Jean a été re-surfacée d’un revêtement plus abrasif pour les pneumatiques, et comprenait, comme souvent, quelques plaques d’humidité et de glace. Jari-Matti Latvala a parcouru environ 130 km au cours de cette journée studieuse où il a pu tester les pneus neige Michelin cloutés et non-cloutés.
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    mercredi, le Champion du monde Sébastien Ogier a pris le volant de la VW Polo R WRC sur cette même base et devant de nombreux supporters et quelques médias, dont notre ami Jérôme de l’Equipe qui a pu monter à côté du champion du monde : « A 180 km/h sur la glace, ça l’fait ! ». La journée a débuté à 8h30 sous des températures de -10°C. La route était verglacée par endroits, parfaite pour tester la gamme « hiver » de Michelin et notamment l’endurance des pneumatiques : Volkswagen a souhaité enchaîner une cinquantaine de kilomètres avec les mêmes pneus, soit le kilométrage de la spéciale Vitrolles-Faye qui attend les concurrents au prochain Rallye Monte-Carlo. La séance s’est terminée à 17h30, la route étant trop polluée pour fournir des informations pertinentes.
    Jeudi au lieu de revenir au Col de Tourettes comme prévu initialement, Volkswagen et Sébastien Ogier ont demandé à la FIA et aux autorités locales de pouvoir changer de base pour évoluer sur la neige. C’est donc à une cinquantaine de kilomètres au nord-est de Gap, dans le Champsaur où est né Sébastien Ogier il y a bientôt 30 ans, que tout le monde s’est retrouvé . A plus de 1600 mètres d’altitude, la route menant à la station de ski d’Orcières-Merlette était enneigée à souhait et l’ancien moniteur de ski a pu s’en donner à cœur joie au volant de la VW Polo R WRC !

    Hazan Motorworks



    One of our favourite bikes we have featured this year was the elegant Royal Enfield Bullet 500 built by the very talented Max Hazan from Hazan Motorworks. The bike was pure class and had a level of craftsmanship we rarely see. This film gives us a look into Max's world and his passion for building these bespoke motorcycles from his Brooklyn based workshop. You can tell he loves what he does and is the first to admit he is one hell of a lucky guy to be making a career from it. A lot of people dream of chucking in that desk job, Max is actually living that dream.
    via PIPEBURN

    DUCATI CUSTOM BY CORSE MOTORCYCLES


    Ducati custom
    Anthony Warnock is an ex-WSBK/MotoGP mechanic and now runs Corse Motorcycles in Perth, Australia. His specialty is late model Ducatis, having worked in Europe on the racing scene for 12 years, and for the factory itself in 2003. When he returned back to his home town, he was given the opportunity to set up his own shop—something he’d always dreamed of.
    Anthony met Nat Graham-Helwig, the owner of this Ducati custom, through a mutual friend. Having worked on some of Nat’s bikes in the past (including a 1198S Corse) they became good friends.
    Ducati custom
    One day, the two got talking about café racers and Sport Classics, and the next thing Anthony knew there was a 2006 Sport Classic on his bench. As Anthony puts it, “Once Nat gets something in his head, it all happens pretty quickly.”
    The first goal was to build something that was different from what people had done in the past with the Ducati Sport Classic. But not defer too far away from what the bike originated from. “We looked at every part of the bike and discussed color, finish and whether we’d change it, then what options we had. We made sure we did the little things too, whether people noticed them or not.”
    Ducati custom
    Because of his racing experience, this bike had to perform at the highest levels. “Having spent 12 years building race bikes in WSBK and MotoGP,” Anthony explains, “it was imperative that this bike was not just a timeless café racer to go for a cruise on, but also one I’d be more than happy to take to a local track day and throw some laps with the bigger boys.”
    Ducati custom
    To get to this level, these two perfectionists spent a lot of time testing different parts and options. Like trying four sets of bars to get the seating position right, and clearance away from the tank. “We tried four different seat designs, and the paint scheme changed possibly ten times before we locked in what you see here.” In the end, both Anthony and Nat are happy with the end result. “It’s subtle but unique. It sounds and rides beautifully, and draws a crowd wherever it’s parked.”
    No doubt in my mind that this Ducati will be turning heads in Perth for years to come.
    Images by Hien Nguyen.
    Ducati custom
    Complete list of upgrades:
    • Tank & rear cowl painted in a two tone paint scheme with a gold pin stripe.
    • Re-trimmed seat with white stitching with diamond quill design.
    • MotoCreations Shotgun exhaust.
    • Wasp Power Up Kit with twin K&N filters and power commander.
    • Powder coated black headlight and instrument dials.
    • 14t front sprocket, rear sprocket and 520 chain with SpeedyMoto sprocket cover.
    • Woodcraft Clip-Ons.
    • Brembo RCS clutch and brake Master Cylinders and levers.
    • Rizoma Clutch, brake and rear brake fluid holders in black with brackets.
    • Goodrich brake and clutch line kit.
    • Discaccati billet front brake calipers, new rotors and titanium hardware.
    • EVR clutch plate, springs, and clutch cover.
    • EVR clutch slave cylinder.
    • NCR oversized oil cooler.
    • Öhlins front forks, rear shock, steering damper.
    • Black wheels with Metzeler K3 Racetec tires.
    • Pro-Bolt engine bolt kit.
    • Rizoma billet timing covers with perspex windows.
    • WASP Tail Tidy with Rizoma indicators.
    from BIKEEXIF

    BMW GS SAFARI 2013

    BMW Motorrad Australia celebrate another successful running of their annual GS Safari. 200 riders navigating through the epic Victorian High Country