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    samedi 19 juillet 2014

    MOTo GP : Dovizioso prolonge chez Ducati pour deux ans / Crutchlow confirmé chez Ducati pour 2015


    A l’occasion de la World Ducati Week 2014 qui se tient cette semaine à Misano, Claudio Domenicali, le CEO de Ducati Motor Holding, et Andrea Dovizioso ont officiellement annoncé que le pilote italien continuerait à courir pour le constructeur de Borgo Panigale en 2015 et 2016.
    Andrea Dovizioso, Ducati Team - 2014 World Ducati Week
    Andrea Dovizioso et Ducati ont officiellement annoncé un nouvel accord pour deux ans à l’occasion de la seconde journée de la huitième World Ducati Week, organisée au Misano World Circuit “Marco Simoncelli”.
    En conférence de presse, Claudio Domenicali, le CEO de Ducati Motor Holding, a invité Andrea Dovizioso à le rejoindre sur scène pour annoncer que l’Italien continuerait à défendre les couleurs de la marque de Borgo Panigale pour les deux prochaines années. 
    Domenicali a déclaré : « Andrea a déjà passé deux ans chez nous, il croit en notre projet et après une saison difficile en 2013, il nous a offert deux podiums cette année. C’est notre meilleur pilote et c’est pour moi un honneur d’annoncer qu’il a décidé de continuer avec nous pour deux ans de plus. »
    Dovizioso a ajouté : « Nous sommes parvenus à un accord parce que c’est un projet intéressant qui commence à porter ses fruits depuis l’arrivée de Dall’Igna. Nous avons obtenu deux podiums et nous sommes quatrièmes du championnat. La situation actuelle est très motivante, surtout en prenant en compte notre projet pour 2015. »

    Cal Crutchlow a confirmé qu’il continuerait à courir pour Ducati aux côtés d’Andrea Dovizioso en 2015.

    Cal Crutchlow, Ducati Team
    Présent en conférence de presse aux côtés de Paolo Ciabatti (Directeur du projet MotoGP) et de Luigi Dall'Igna (Directeur général de Ducati Corse) samedi à Misano pour la World Ducati Week, Cal Crutchlow a mis fin aux rumeurs qui évoquaient son départ et a confirmé qu’il disputerait une seconde saison avec Ducati en 2015.
    « Andrea (Dovizioso) fait une excellente saison mais nous devons continuer à travailler dur sur la seconde partie de l'année, » a affirmé Crutchlow, qui avait été opéré des avant-bras pour soigner un double syndrome des loges en début de semaine. « Je sais que tout le monde travaille très dur à l’usine en Italie. Nous espérons nous rapprocher des leaders. Marc (Márquez) est sur une autre planète mais Andrea (Iannone) l’a déjà battu par le passé. »
    Dall’Igna a ajouté : « Nous avons progressé mais pas suffisamment et nous devrons travailler encore plus dur sur la seconde partie de la saison. Nous aurons bientôt un nouveau carénage et nous aurons le nouveau châssis à Aragón. Notre objectif, qui sera difficile à atteindre avant la fin de l’année mais pas impossible, est de réduire l’écart à 10 secondes. »
    Ciabatti a de son côté déclaré : « Dovizioso a renouvelé son contrat ce matin, Cal a un contrat avec nous pour la saison prochaine et il continuera dans le team ‘officiel’ l’an prochain. Iannone a fait mieux que ce que nous espérions de lui et nous souhaitons qu’il reste chez nous. Nous voulons lui offrir un meilleur soutien technique et nous devrions pouvoir finaliser les détails, la façon dont nous le ferons, son contrat et le contenu du package technique, la semaine prochaine. »
    Iannone a commenté : « Les résultats que nous avons eus sur la première partie de l’année nous motivent à travailler dur. Je suis un pilote Ducati et bien que je sois assez jeune, je souhaiterais rester avec eux pour toute ma carrière en MotoGP™. »

    Hellas Rally 2014


    Breslau Poland will continue...



    LIVETICKER EN: THE LAST day! Good Morning from Drawsko Pomorskie to the last stage of the Breslau Poland 2014. In commemoration of the Breslau founder Klaus Leihener, who died last year in a car-accident, the stage was named "Spirit of Klaus Leihener".



    "This will be a special Trophy," organizer Alexander Kovatchev said during the briefing. "The winner in the extreme class will get a special prize. We want to install this as a new tradition - like a curve in the Formula 1 is named after Ayrton Senna, from now on the last stage of every Breslau Poland will be named after Klaus Leihener. For this also Klaus´ son is with the rally today.





    Today´s stage is about 107 kilometers timed section and 15 kms liaison. The start will be also the finish, the participants will pass that point four times - so very good for the spectators to see the race live... The first bike will start at 10:45.




    LIVETICKER EN: NEARLY ALL competitors are in the stage, also the trucks. The field is led by Beat Juen from Austria (KTM), in the cars we actually can see a nice fight between the Opel Antara of Petar Cenkov (BG) and Wojciech Tolak in the  Mercedes G500 (PL)...



    The vice-winner of the "Africa Eco Race" 2013, Guilleaume Martens from Holland, totally lost the right track and is in the middle of a round course inside a wide open Polygon...




    Funny thing: The tracker is working - even if you are leaving... Some competitors who left the rally forgot the bring back the tracker to the race-office... So you can follow them on their way home...


    TON UP GARAGE R45 PURE


    TUG BMW 1
    They all make it look so easy.  The volume of brilliantly executed custom bikes flooding our computer screens from both pro and amateur builders alike belie a key fact. Building a beautiful custom bike is not as simple as we hope.  A quick trawl through the graveyard of ebay yields any number of machines filed under “Cafe Racer”, “Scrambler” or “Custom” that just do not work. The best intentions, a smattering of new parts, some creative fabrication and a wealth of inspiration have culminated in an unfortunately failed attempt. As the donor market becomes ever more ploughed for suitable base models these halfway attempts are slipping into the potential project category. This is one such lucky machine that has been saved from its previously butchered custom state and reinvented to realise the ambitions that stirred its initial transformation.
    TUG BMW 2
    This little R45 landed on its feet. It found itself seeking redemption within the walls of Ton Up Garage in Portugal where Daniel and Pedro have established themselves in the upper echelons of the pro build league. On the Ton Up Garage Bikeshed page you will find a trio of their splendid custom Bonneville’s and a stunning Kawasaki Zephyr build, but this is the first Ton Up Boxer to make it’s way into the Shed. You can see the Ton Up DNA running through the bike.
    TUG BMW 3
    The name of this bike epitomises the mission statement of the build. Pure. “This bike reflects at best the essentials of a motorcycle” – “We made it without having a costumer for it, so all decisions of what to do with it were completely ours with no foreign input”. As you can see, the boys need no advice on how to put together a super clean motorcycle.
    TUG BMW 4
    With a small 474cc engine and 35hp the R45 is a natural city dweller, preferring the commute to long legged touring. Daniel and Pedro prepared the bike with off road tyres to tackle the crumbly city streets of the old town, to match the tyres and absorb the potholes the shocks were upgraded and the forks overhauled. They report she is very well balanced and tackles the worst of the city streets with ease.
    TUG BMW 5
    The old school off road theme continues with the spoked wheels and a custom fabricated stone guard over the headlight. Chrome mudguards were cut and fitted, the rear nestling tightly in the adapted rear subframe. High braced MX bars with a small cream faced speedometer complete the running gear.
    TUG BMW 6
    As with all Ton Up builds the colour scheme has been thoroughly thought out and beautifully executed. “We decided to paint the bike in white purity and earth brown.” For me, I can’t look at the thing without craving a beautiful cup of coffee.
    TUG BMW 7
    The brown finds its way onto the cylinder heads, grips, stone guard, the beautiful branded seat and the exhaust wrap. The white curiously surfaces on the exhaust cans and again on the headlight shell tying in with the front section of the tank.
    TUG BMW 8
    The overall palette is beautiful and cohesive, the yellow tinted light and original fork reflectors adding some contrast.
    TUG BMW 11
    Ton Up report that this little beauty is for sale thought their web page. If you don’t trust yourself with the spanners why not save some poor bike the distress of a failed makeover and get yourself this twice rejuvenated R45.
    TUG BMW 12
    See more on Ton-up Garage’s WebsiteFacebook Page and on the Bike Shed’s Ton Up Garage Page
    from The Bike Shed