ACE CAFE RADIO

    mardi 25 novembre 2014

    Bentley Grand Convertible to debut in Los Angeles


    Crewe once again has a large convertible. The new Phantom Drophead rival will bow in at the 2014 L.A. Motor Show...
    It’s been five years since the Bentley Azure was retired, bringing the reign of the roofless ‘Big Bentley’ to a close – and leaving the Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé with a market segment to itself. But now, the Azure’s spiritual successor will once again bring some Cannes-style glamour to the boulevards of Los Angeles, as the drop-top version of the flagship Mulsanne has finally been revealed. Simply named Grand Convertible, the opulent open-air cruiser will be powered by the same 6.75-litre V8 as its four-door counterpart.

    White winter wafting

    With 530bhp and 811lb ft, wafting will be as effortless as you might expect – but it’s the intricate little details that are perhaps more important to the ‘average’ Bentley buyer. Inside, no fewer than 14 leather hides are joined with progressive-diamond quilting, while the book-matched, mirror-finished and dark-stained Burr Walnut tonneau features the largest piece of wood veneer ever applied to a Bentley. The Grand Convertible will make its L.A. Motor Show debut this week (wearing Sequin Blue with a ‘liquid metal’ finish to the bonnet and windscreen frame), ahead of touchdown at Miami Beach Art Basel in early December.
    Photos: Bentley 
    You can find numerous classic and modern Bentleys for sale in the Classic Driver Market.

    A dozen wooden wonders from the Classic Driver Market


    Whether used to construct a mahogany business desk, a chalet with a view of Mont Blanc, or even a Lancia Aprilia ‘Woody’, wood (or at least the wooden look) has a certain organic charm. We’ve selected a dozen timber treats from the Market…

    Full Service

    Harley Davidson - Pin Up Girl - Full Service Gasoline - "Fill'er Up"

    lundi 24 novembre 2014

    WSBK : Rea domine sur piste mouillée à Jerez


    Sylvain Guintoli a adopté le n°1 de Champion du Monde pour ses débuts sur CBR1000RR.

    Le Circuit de Jerez de la Frontera accueillait aujourd’hui la première journée d’une semaine complète d’essais privés pour de nombreux teams WSBK qui profitent de leur dernière opportunité de rouler avant la trêve hivernale. Face à une piste mouillée ce matin, les pilotes ont dû attendre que les conditions s’améliorent mais l’état de la piste a en fait empiré cet après-midi suite à une nouvelle averse, intervenue à trois heures de la fin de la journée. Au final, les pilotes n’ont à aucun moment pu rouler sur piste complètement sèche aujourd’hui.
    Sylvain Guintoli et Michael van der Mark, les nouveaux pilotes de Pata Honda, ont toutefois pu faire leurs premiers tours de roue sur la CBR100RR tandis que Tom Sykes et Jonathan Rea poursuivaient leur travail de mise au point avec le KRT suite aux essais réalisés la semaine dernière en Aragón. Egalement présent au MotorLand, Kenan Sofuoglu, inscrit en World Supersport avec San Carlo Puccetti Racing, partageait de nouveau la piste avec les pilotes WSBK. Rea a signé le meilleur temps de la journée, en 1’44.643.
    Le team Crescent Suzuki était aussi présent avec Alex Lowes et son nouveau coéquipier, Randy de Puniet, qui faisait sa première apparition dans la catégorie. Nico Terol a pu tester pour la première fois la version 2015 de la 1199 Panigale R avec l’Althea Racing Team, dont les pilotes STK1000, Luca Salvadori et Raffaele De Rosa, étaient également en piste. Les chronos de Terol n’ont pas été enregistrés, le team ayant décidé de ne pas utiliser de transpondeur.
    Test de Jerez - lundi : 1 - Jonathan Rea (Kawasaki) 1.44.643 2 - Alex Lowes (Suzuki) 1.45.340 3 -Michael van Mark (Honda) 1.45.472 4 -Tom Sykes 1.45.836 5 - Raffaele Da Rosa (Ducati) 1.46.092 6.-Kenan Sofuoglu (Supersport) 1.46.202 7 - Randy de Puniet (Suzuki) 1.46.317 8 -Sylvain Guintoli (Honda) 1.47.650 9 – Luca Savadori 1.48.365.