ACE CAFE RADIO

    vendredi 5 septembre 2025

    TOUR DE FRANCE GAVAP



    La 18éme édition de la France à Motos Anciennes , c’est une boucle de 4 500 kms à travers la France, départ le 16 août de Flixecourt (Somme-80) et retour le 6 septembre.

    Avant dernier jour et passage du bac à Yainville en Seine Maritime ...
















    lundi 1 septembre 2025

    « Les 4 heures de Valmont »


    Et de quatorze, eh oui c’est la qutorzième année, les « vieilles pétoires » étaient de retour à Valmont ! La place de la Mairie accueillait les vieilles mécaniques à deux roues, c’est toujours un bon moment de convivialité sur la place de la ville de Valmont. Cette manifestation est toujours très appréciée par les participants et attendue par les amateurs, mais aussi par le nombreux public présent chaque année. Elle se déroule sur l’ensemble de l’après-midi et est organisée par l’association « Motos Caux’Llection » de Thérouldeville qui est maintenant bien connue et reconnue par le petit monde des collectionneurs et amateurs de vieilles pétoires. Chaque année, pour les 4h de Valmont, les motos sont présentées « roulantes, fumantes et pétaradantes » et accompagnées de leurs pilotes qui en prennent le plus grand soin! et l échange avec le public est toujours passionné !







    L’épreuve : Il s’agit d’une démonstration sous la forme d’une épreuve de régularité. Les participants seront répartis en cinq catégories : les cyclomoteurs, les motos des années 1960/1970, les années 1940/1950 et pour finir les années 1910/1930. 80 machines des années 1910 à 1980 participeront à cette épreuve. La plupart des marques mythiques seront représentées: les cyclos de notre jeunesse… , MORINI, des GUZZI très rares, Norton, Dollar, Peugeot, DS Malterre, ARIEL, BSA, Terrot, Motobécane, Automoto…et des machines plus rares : TWN, IZH, BMW et GUZZI ! Et quelques amis d’outre manche avec de bien belles anglaises : Royal Enfield, BSA, Triumph. Sans oublier, une magnifique brochette de japonaises qui ont fait rêver les « grands pères » d’aujourd’hui et elles aussi, commencent à prendre de « l’âge ».



    Le parcours : Chaque participant devra effectuer trois fois un parcours de 5,5 kms en circulation ouverte Valmont - Thérouldeville - Valmont en montant par la Côte du Cimetière et en respectant impérativement le Code de la Route. Le départ et l’arrivée seront donnés place de la Mairie de Valmont.



    L’ambiance « grand prix » : L’objectif principal de cette manifestation est une présentation en marche de ces motos, cyclomoteurs, au public présent à Valmont, tout cela dans une ambiance « Grand Prix Valmontais »! avec un départ à l’ancienne « type Le Mans », warm-up, umbrella-girls, pace-cars de l’époque des motos, drapeau à damiers... 
    Le public a pu passer un agréable après-midi avec ces passionnés qui étaient disponibles afin d’échanger avec les connaisseurs ou tout simplement les curieux. Et les « motards d’un âge confirmé » ont fait le spectacle. 





























    lundi 23 juin 2025

    ADAC 24h Nürburgring : BMW wins hot Eifel thriller

    What a thriller: Rowe-BMW won the 53rd edition of the ADAC RAVENOL 24h Nürburgring and prevailed in an epic duel against the Manthey ‘Grello’. After 141 laps, Brazilian Augusto Farfus, Jesse Krohn from Finland, Swiss Raffaele Marciello and Kelvin van der Linde from South Africa had a 1:17.810-minute lead over the #911 Porsche driven by Frenchman Kevin Estre, Ayhancan Güven from Turkey and Austrian Thomas Preining. Although the ‘Grello’ crew crossed the finish line in first place, they still incurred a time penalty of 1:40 minutes. Manthey had lodged a protest against the penalty, but this was rejected by the stewards shortly before the end of the race.


    Third success for Kelvin van der Linde

    For Rowe Racing, the triumph is the second overall victory in the ‘Eifel Marathon’ after 2020, and the 21st success for record winner BMW. Kelvin van der Linde, who was the final driver two days after his 29th birthday and fought a fierce duel with pole man Kevin Estre, gave himself the perfect present with his third victory after 2017 and 2022. Augusto Farfus won for the second time since 2010, while Raffaele Marciello and Jesse Krohn won for the first time. Third place ultimately went to the #54 Dinamic Porsche with Bastian Buus (Denmark), Matteo Cairoli (Italy), Loek Hartog (Netherlands) and Joel Sturm.

    Rowe team boss Hans-Peter Naundorf said: "Things looked very different for us on Thursday. We had completely different thoughts. But of course you always want to win. Today, it wasn't the fastest car that won, but the team that made the fewest mistakes. That was us and we are proud of that."


    Early focus on a duel between Porsche and BMW

    While the ‘Grello’ pulled away from the field directly after the start from pole position and was in the lead for what felt like the entire race, the Rowe-BMW had to work its way up first. But Farfus made up seven places on the first lap as the starting driver, and Kelvin van der Linde moved up another six positions in the first two laps after the restart. After the #33 Falken-Porsche, which had been in second place at one point, had unfortunately retired in the evening following an accident through no fault of its own, the #1 Scherer-Audi, the defending champion, had retired early and both Getspeed-Mercedes-AMGs had to retire with technical problems, everything came down to a duel between the ‘Grello’ and the BMW at an early stage.


    Final act with Kevin Estre and Kelvin van der Linde

    After 100 laps, both cars ran into a Dörr-Aston Martin in a Code 60 phase. Kevin Estre in the Porsche made contact with it while lapping, the Aston Martin spun into the crash barrier, was catapulted back onto the track and overturned. Raffaele Marciello in the Rowe BMW was only just able to get out of the way. Race control imposed a time penalty of 1:40 minutes on the ‘Grello’ for this action, but Manthey lodged a protest. On the track, Augusto Farfus took advantage of an unfortunate Code 60 phase of the ‘Grello’ on lap 114, then sucked up on the Döttinger Höhe and took the lead for the first time in the race. Seven laps later, the Manthey Porsche reclaimed first place at the next pit stop and set the scene for a thrilling final duel between Kevin Estre and Kelvin van der Linde.


    Power failure instead of fog - race interruption nonetheless

    On Saturday afternoon, the race was interrupted for the tenth time in the history of the 24h Nürburgring - and, unusually for the Eifel, this time the cause was not rain or fog, but a major power failure. A defective refrigeration system, responsible for controlling and cooling the air conditioning units in large parts of the pit building, overheated because an unusually high cooling capacity was required in the summer temperatures. Once the problem had been rectified, the race was reopened at 19:45 after a break of around 2:15 hours.


    Midsummer in the Eifel pushes man and material to their limits

    For the first time since 2001, it remained dry in the Eifel for the entire week of the event. Temperatures of up to 30 degrees centigrade attracted more spectators than ever before, but also pushed man and material to their limits both on and off the track. There were many collisions, some of them serious, but all the drivers involved were largely uninjured.


    - 280,000 fans over the entire weekend set a spectator record

    - Power failure causes tenth race interruption at the ‘Eifel Marathon’


    Foto: Gruppe C Photography

    via https://www.24h-media.de/index.php