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    dimanche 21 juin 2015

    WSBK ;Sykes s’empare de la Tissot-Superpole à Misano / Misano Tissot-Superpole goes to Sykes


    Le Britannique a établi un nouveau record du circuit, rénové en début d’année.

    Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) sera en pole position pour les deux courses de 21 tours qui auront lieu dimanche à Misano. Contraint à participer à la Superpole 1 pour la première fois de sa carrière, le Champion WorldSBK 2013 s’est donc bien rattrapé et signait sa 27e Tissot-Superpole mais aussi un nouveau record du circuit, dont la piste avait été rénovée en début d’année.
    Leon Haslam (Aprilia Racing Team – Red Devils) et Davide Giugliano (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team) complèteront la première ligne sur la grille de la huitième manche de la saison 2015 après avoir tous les deux fini à près de deux dixièmes de seconde de la pole.
    La seconde ligne accueillera Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), Max Biaggi (Aprilia Racing Team) et Jordi Torres (Aprilia Racing Team – Red Devils) tandis que la troisième réunira d’Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki), Ayrton Badovini et le Champion en titre Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike Team).
    Michele Pirro (Aruba.it Racing - Ducati SBK Team), qui remplace Luca Scassa, mènera la quatrième ligne devant Chaz Davies (Aruba.it Racing - Ducati SBK Team) et Matteo Baiocco (Althea Racing).
    Leandro Mercado (Barni Racing) partira treizième, en cinquième ligne, en compagnie de Niccolò Canepa (Althea Racing) et Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team).
    Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki) et Christophe Ponsson (Team Pedercini Kawasaki) s’élanceront quant à eux des 19e et 23e positions.

    Outright WorldSBK smashed in Superpole sessions.

    After two of the most unpredictable Tissot-Superpole sessions of the season, Tom Sykes will start tomorrow’s two 21 lap races from Pole Position after the Kawasaki rider powered to the top spot, claiming an outright circuit best lap and the 27th WorldSBK Pole Position of his career in the process.
    Alongside Sykes on the grid tomorrow will be Leon Haslam (Aprilia Racing Team – Red Devils) and Davide Giugliano (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team), the front row qualifiers split by 0.228s.
    Row two will see championship leader Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), Max Biaggi (Aprilia Racing Team) and Jordi Torres (Aprilia Racing Team – Red Devils) with row 3 comprising Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki), Ayrton Badovini and reigning champion Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike Team).
    10th after qualifying was Michele Pirro (Aruba.it Racing - Ducati SBK Team), he will head row 4 where he will be joined by Chaz Davies on the 3rd of the official Ducatis entered this weekend and Matteo Baiocco (Althea Racing).
    13th on the grid tomorrow will be Leandro Mercado (Barni Racing), he will be joined on the fifth row by Niccolo Canepa (Althea Racing) and Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team).
    Superpole 1 saw Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) and Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia) progress to join the already seeded riders from Free Practice in the final 15 minute shoot-out for Pole. Both riders improved their lap times in Superpole 2 to make it through with Sykes recording an outright circuit best of 1.34.486s. This new record lasted for less than 20 minutes before Sykes himself went on to eclipse it in Superpole 2 setting a new outright best of 1.34.214s.
    David Salom (Team Pedercini) and Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki)
    Tomorrow’s races are scheduled to start at 1030 and 1310 respectively local time, remember to follow @WorldSBK on Twitter for the latest news as it happens.

    WSS ; Cluzel s’assure la pole en Supersport à Misano / WSS Pole in Misano is won by Cluzel as circuit records tumble


    Le Français a aussi établi un nouveau record du circuit.

    Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse) a remporté la seizième pole position de sa carrière en World Supersport samedi après-midi au Misano World Circuit Marco Simoncelli, où le Français a profité du nouvel asphalte pour pulvériser le record du circuit mais aussi battre de près d’une demi-seconde son rival Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing), le leader du Championnat, qui partira donc en seconde position. Après être revenu à 40 points du Turc en s'imposant devant lui au Portugal, Cluzel tentera de reprendre encore quelques points à Sofuoglu dimanche à Misano dans une course de 19 tours.
    L’Américain PJ Jacobsen (Core’’ Motorsport Thaïland) rejoindra les deux stars de la catégorie en première ligne après avoir inscrit le troisième temps et est lui aussi passé sous l’ancien record du circuit.
    Lorenzo Zanetti (MV Agusta Reparto Corse) mènera pour sa part la deuxième ligne devant Gino Rea (CIA Landlords Insurance Honda) et Fabio Menghi, qui signait la meilleure qualification du team VFT Yamaha Racing en Supersport.
    Suivront sur la grille de départ Alex Baldolini (MV Agusta Reparto Corse), Roberto Rolfo (Lorini Honda) et Christian Gamarino (Team Go Eleven).
    Kyle Smith (Pata Honda World Supersport Team) a chuté mais pourra tout de même prendre le départ de la course, en onzième position.

    Top 3 on the grid smash the old circuit best in qualifying.

    The sole qualifying session for the World Supersport championship held a short time ago at the Misano World Circuit Marco Simoncelli was a thriller, with the outright circuit best being bettered initially by Kenan Sofuoglu and PJ Jacobsen before eventual Pole setter Jules Cluzel demolished it by almost a second. The Frenchman’s time of 1.37.482s giving him an advantage over his rivals of 0.473s.
    Sofouglu and Jacobsen were 2nd and 3rd and will take their respective places on the record breaking front row of the grid for tomorrow’s 19 lap race.
    The battle to make it onto the second row was as equally exciting with the three places available only decided in the final moments of the session. In the end 4th position on the grid went to Lorenzo Zanetti (MV Agusta Reparto Corse), with Gino Rea (CIA Landlords Insurance Honda) and Fabio Menghi 5th and 6th. For Menghi and the VFT Yamaha Racing squad it was their best ever qualifying position in the World Supersport championship.
    Row 3 tomorrow will comprise Alex Baldolini (MV Agusta Reparto Corse), Roberto Rolfo (Lorini Honda), and Christian Gamarino (Team Go Eleven).
    Kyle Smith was looking good for a front running grid slot until he crashed his Pata Honda. Unhurt, hw will start 11th.


    Mono .........


    Yamaha...


    samedi 20 juin 2015

    CETTE NUIT, UN NOUVEL EPISODE DE « PARIS DERNIERE » !


    Moto GP : Baz à trois points de Héctor Barberá au classement Open


    Le rookie français a fini treizième au Grand Prix Monster Energy de Catalogne.
                Baz à trois points de Héctor Barberá au classement Open
    Après sa victoire en catégorie Open au Mugello, Loris Baz a connu quelques problèmes de dribble sur le circuit de Catalogne le week-end dernier « La première journée s'est pourtant bien passée. Nous avons été tout de suite dans le rythme, un peu comme à Jerez. », déclare le Français, « Nous avons reçu un nouveau basculeur que Stefan utilise depuis le Mugello et qui devait m'aider. Cette pièce a apporté beaucoup de points positifs sur la moto, mais il y avait aussi beaucoup de dribble. Nous avons souffert de ce problème durant tout le week-end pour finir par tomber samedi matin. »
    En course, Baz a décidé de retirer ce nouveau basculeur pour repartir sur la même base qu'au Mugello, « J'ai donc du reprendre mes marques en début de course. J'ai perdu un peu de temps. J'ai mis aussi du temps à doubler Mike. En fin de course, j'avais un bon rythme en revenant sur Laverty et Miller et Bautista. Ce n'était pas assez pour gagner la course Open. Néanmoins, je marque trois points alors que le matin même, je ne pensais pas terminer la course. Il ne fallait pas grand-chose, mais compte tenu des problèmes que nous avions ce week-end, c'est très bien. Le plus important, je suis désormais à trois points de Barberá au classement Open. »
    Contrairement à son coéquipier qui a pu trouver la solution et remporter la course Open dimanche, Loris Baz doit encore travailler, « Stefan a souffert des mêmes problèmes, mais il a réussi à les régler. Il a fait un grand pas en avant dès la FP4 samedi. Aujourd'hui, pour le test, nous allons essayer de trouver des solutions pour nous sentir encore mieux sur la piste. Une fois résolus, nous pourrons travailler sur mon rythme pour préparer au mieux la course à Assen. »
    La semaine prochaine, il retrouvera le circuit d'Assen qu'il connaît déjà, « C'est une piste que j'apprécie et qui me convient, je pense, beaucoup mieux qu'ici. Je devrais vite retrouver mon niveau du Mugello. »

    Wheels and Waves - trip day 3





































    Enduro : cinquième épreuve en Italie / round five in Italy


    Les pilotes du Championnat du monde FIM Enduro (EWC) ont rendez-vous ce week-end en Italie pour disputer la cinquième épreuve de la saison.
    En Enduro 1, Eero Remes (TM)a prouvé en Grèce qu’il postulait sérieusement pour le titre et qu’il pouvait clairement rivaliser avec Christophe Nambotin (KTM). Le Français, toujours en délicatesse avec son genou, n’a pu rouler à 100% en Grèce, et cherchera à refaire son avance en Italie.
    Mais Remes, en pleine confiance, mettra la pression sur Nambotinet pourrait prendre le leadership au terme de ce Grand Prix. Derrière eux, Marc Bourgeois (Yamaha - Michelin) voudra s’intercaler tout comme Lorenzo Santolino (Sherco - Michelin), de plus en plus à l’aise sur sa Sherco, ou Danny McCanney (Husqvarna - Michelin), qui pointe en troisième position au provisoire et compte bien défendre sa place.
    Après avoir signé un doublé en E2,Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna- Michelin) cherchera à confirmer cette belle prestation ainsi qu’à réduire l’écart sur le leader du provisoire, Antoine Meo (KTM). En difficulté en Grèce, l’officiel KTM devra réagir sous peine de voir Renet se rapprocher dangereusement à deux Grand Prix de la fin.
    Le pilote à suivre ce week-end sera Alex Salvini (Honda) ! Local de l’étape, il avait signé deux belles victoires l’an passé lors de son Grand Prix national et cherchera à en offrir deux de plus à ses nombreux supporters.
    Derrière ce trio, on retrouve Loïc Larrieu (Sherco - Michelin) et Jaume Betriu (Husqvarna - Michelin) devraient se battre pour une place dans le Top 5. Johnny Aubert (Beta - Michelin) pourrait s’intercaler dans le trio de tête s’il s’est complétement remis de sa blessure contractée au GP d’Espagne.
    En catégorie E3, le GP d’Italie sera déjà décisif pour Matthew Phillips (KTM) et Matti Seistola (Sherco - Michelin). En effet, après le doublé de Mathias Bellino (Husqvarna - Michelin) en Grèce, ils se trouvent à plus de 20 points du leader français et sont dans l’obligation de lui reprendre du terrain sous peine de voir leurs espoirs de titre s’envoler un peu plus.
    Enfin, en Junior, Jamie McCannay (Husqvarna - Michelin) tentera de creuser l’écart sur l’Italien Giacomo Redondi (Beta - Michelin). Steve Holcombe (Beta), devrait continuer d’impressionner et tentera de reprendre encore des points aux deux premiers tandis qu’Alessandro Battig (Honda)essaiera de rééditer l’exploit du Chili en montant sur la plus haute marche du podium devant les tifosis.
    The FIM Enduro World Championship circus moves on to Italy this weekend for the fifth round of the year.
    In Enduro 1, Eero Remes (TM) showed in Greece that he a serious candidate for the 2015 title and a match for Christophe Nambotin (KTM). The latter is still suffering from knee trouble and wasn’t entirely fit in Greece but will seek to bounce back in Italy.
    That’s said, Remes is feeling very confident and could even pass Nambotin in the standings this weekend. Also in the hunt are likely to be Marc Bourgeois (Yamaha-Michelin), Lorenzo Santolino (Sherco-Michelin), who is looking increasingly competitive on his Sherco, and Danny McCanney (Husqvarna-Michelin) who is provisionally third in the championship order.
    After his recent double-whammy in E2, Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna-Michelin) will be hoping to continue on his momentum and bridge the gap to the class’s current leader Antoine Meo (KTM). The factory KTM rider wasn’t in his element in Greece and will need to respond if he doesn’t want Renet to get too close ahead of the season’s last two grands prix.
    Another rider who shouldn’t be overlooked in Italy is local star Alex Salvini (Honda) who won both his home races in 2014 and who would love to do the same this time round.
    Other challengers promise to be Loïc Larrieu (Sherco-Michelin) and Jaume Betriu (Husqvarna-Michelin), as well as Johnny Aubert (Beta-Michelin) if he has completely recovered from the injury he picked up at the Spanish GP.
    In the E3 class, the trip to Italy will be important for Matthew Phillips (KTM) and Matti Seistola (Sherco-Michelin) who are more than 20 points adrift of Mathias Bellino (Husqvarna-Michelin) following the latter’s two wins in Greece. A strong result will be needed this weekend to restore their championship chances.
    Finally, Junior Jamie McCannay (Husqvarna-Michelin) will be out to increase his lead over Italy’s Giacomo Redondi (Beta-Michelin), while Steve Holcombe (Beta) will be looking to extend his impressive run and challenge the class’s two front-runners. Alessandro Battig (Honda) would love to follow up his success in Chile with another victory in front of the tifosi.

    SON OF A GUN: BMW R69S ‘THOMPSON’



    The Thompson submachine gun is a legend in artillery and gangster circles. In the 1920s, the ‘Chicago Typewriter’ cost half as much as a new Ford car, thanks to the intricate machining of its metal and wooden parts.

    It’s also the inspiration behind this new build from Slovenia’s ER Motorcycles. “Criminals endorsed the Thompson because of its compactness, reliability and ergonomics,” says main man Blaž Šuštaršič. “They’re features you’ll also find in this BMW R69S.”

    The bike is a commission from a German doctor, who wanted his own version of ER’s acclaimed ‘Mobster‘ build. The first four letters of the doctor’s name are ‘Thom,’ and so the train of thought was set in motion.

    The first job for Blaž and his crew was to figure out how to go one better than Mobster. “Our challenge was to use it for our inspiration, but we had to surpass it in many ways. We wanted to build something that speaks of history and craftsmanship, but also modern technology.”

    They decided to use warmer, natural materials as a counterweight to the metal details and the blue of the classic BMW Schorsch Meier fuel tank. There’s more leather this time, and even wood—the seat is cut and shaped from a slab of teak.

    Mechanically, the bike is a veritable smörgåsbord of vintage BMW components, although the R69S frame remains. The engine and transmission, thoroughly overhauled, are from an R100. An R80 supplied the swingarm and upper triple tree.

    The rear wheel is from an R50/5, while the front is a Borrani with Inox spokes (and a Menani drum brake). Both rims are 18 inches.

    Virtually everything else is custom, from the fenders to the saddlebags to the exhaust headers, which are finished with Spark MotoGP mufflers.

    The bars are Renthal, and the new wiring loom is hooked up to a full complement of Motogadget parts—a digital control unit, an RFID ignition system, a Motoscope Classic speedo and miniature push-button switchgear.

    Right at the front is a Roland Sands Design Vintage Black Ops headlight. It’s all very classy, in a dramatic way.

    Further (unscheduled) drama arrived during the photo shoot. “We chose a dark tunnel in Italy, to paint the mood and atmosphere,” Blaž says. “Then the undercover carabinieri[Italian criminal police] arrived and gave us a hard time asking what we were doing there. And worse, we didn’t have the bike’s papers with us.

    “But after we explained the situation, they started taking pictures of the bike and forgot about everything. Words can’t describe how relieved we all were!”
    ER Motorcycles | Facebook | Instagram | ER Motorcycles’ previous BMW ‘Voltron‘ is now for sale. Enquire via the website.
    The latest custom from ER Motorcycles is 'Thompson,' a menacing BMW R69S.
    via BIKEexif